Hop til indhold

Michael Vick's hunde


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Har lige læst en ny bog om hvilken skæbne de hunde har mødt, som blev konfiskeret fra Michael Vick's hundeslagsmålsring.

 

Det er bemærkelsesværdigt i sig selv, fordi det er første gang, man her har forsøgt at rehabilitere hunde, der har været brugt til slagsmål - førhen er den slags rutinemæssigt blevet aflivet.

 

Og så er det bemærkelsesværdigt, at ud af de 51 pitbulls, der blev beslaglagt, blev kun en enkelt hund aflivet pga. aggressivitet. Nogle få blev aflivet pga. alvorlig sygdom.

 

Nogle er blevet terapi-hunde, der giver trøst til syge og gamle, eller hjælper børn med deres læseproblemer, andre er elskede familiehunde, og andre igen bor på dyrereservater og kan ikke færdes blandt andre hunde, men elsker omgang med mennesker.

 

Uanset hvad man mener om "kamphunde", så er bogen værd at læse, den er både rørende og informerende. Gør faktisk én lidt ydmyg at tænke over hvor meget mishandling hunde kan holde ud fra mennesker og så stadig være ivrige efter at give os deres uforbeholdne kærlighed.

 

Ved ikke om bogen kan fås i DK, men jeg har lige sendt den til Hundefar, og hvis andre er interesserede (og gider læse på engelsk) så send ham en PB, så kan han evt. sende den videre, når han har læst den.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Millepigen

Det er intet mindre en skrækkeligt, hvad han og andre udsatte disse hunde for. Jeg har læst lidt om det på nettet under SI.com The magazine

(sports Illustrated) der er 5 sider, virkeligt sygt.:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske at jeg så (dengang jeg stadig kunne se animal planet) at Dog City (mener jeg de hed) fik et par af hundene ind.

 

Det er Dog Town, og det var 22 hunde.

(se, det er sådan noget jeg kan huske, men jeg kan ikke huske min egen søns telefonnummer :stupid:)

 

I øvrigt fantastisk sted, hvor jeg gerne ville arbejde. De modtager hunde som andre internater har opgivet.

 

Mht. Michael Vick, så er han jo allerede i arbejde og mangemillionær igen :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er Dog Town, og det var 22 hunde.

(se, det er sådan noget jeg kan huske, men jeg kan ikke huske min egen søns telefonnummer :stupid:)

 

I øvrigt fantastisk sted, hvor jeg gerne ville arbejde. De modtager hunde som andre internater har opgivet.

 

Mht. Michael Vick, så er han jo allerede i arbejde og mangemillionær igen :badr:

 

Dog Town ja, takker:5up:

 

Mjaaah jeg synes de går for langt nogle gange. I nogle af de programmer jeg nåede at se, der var altså et par hunde, der ville have haft det bedre med en aflivning..

 

Men jo, generelt gør de et godt stykke arbejde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dog Town ja, takker:5up:

 

Mjaaah jeg synes de går for langt nogle gange. I nogle af de programmer jeg nåede at se, der var altså et par hunde, der ville have haft det bedre med en aflivning..

 

Det kan vi hurtigt blive enige om. Tror det er noget med, at de har haft success med nogle enkelte tilsyneladende håbløse tilfælde, og derefter er "alt helligt" og SKAL bare forsøges, selvom det udefra ikke ser ud til at være i hundens bedste interesse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Michael Vick er et ulækkert menneske, og selvom jeg elsker NFL, så er det mig uforståeligt at han nogensinde fik lov at komme tilbage til en sport der er så stor i USA som Football...derovre spiller børnene football i den alder hvor vores starter med at spille fodbold herhjemme, så det er mig fuldstændigt uforståeligt at han skal have lov at komme tilbage og være forbillede for unge mennesker...desværre er han en fantastisk footballspiller, og vi lever i en verden hvor penge er vigtigere end liv...

 

Jeg glæder mig rigtigt meget til at læse bogen, selvom det nok kan være hård læsning...

Link til indlæg
Del på andre sites

Michael Vick er et ulækkert menneske, og selvom jeg elsker NFL, så er det mig uforståeligt at han nogensinde fik lov at komme tilbage til en sport der er så stor i USA som Football...derovre spiller børnene football i den alder hvor vores starter med at spille fodbold herhjemme, så det er mig fuldstændigt uforståeligt at han skal have lov at komme tilbage og være forbillede for unge mennesker...desværre er han en fantastisk footballspiller, og vi lever i en verden hvor penge er vigtigere end liv...

 

Jeg glæder mig rigtigt meget til at læse bogen, selvom det nok kan være hård læsning...

 

Penge - ja. Og husk lige det var Eagles der hyrede ham. :rolleyes: Jeg håber i hvert fald meget, at der ikke er andre hold, der ville røre ham med en ildtang.

 

Jeg kan næsten garantere, at du ikke vil fortryde at læse bogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Er gået i gang med bogen...synes det er hård læsning....:megaked:...men kan sgu ik lade være med at læse videre...

 

Det anslås at op imod 80 procent af de hunde man prøver at få i kamp faktisk ikke vil, eller ikke er aggressive nok...

 

Der var en lille historie om en lille rød pit der blev prøvet i kamp, og som ikke var god nok...så blev den bare kylet nedad trapperne og kunne sidde og afvente sin skæbne...8 andre hunde blev heller ikke godkendt, 4 af dem blev druknet med det samme..de 4 andre blev hængt op i en gammel snor til de var så afkræftede at man kunne drukne dem...og så slutter det med "this is not the worst...this is not what happened to the red dog"....

 

Man får lyst til at springe direkte til "the rescue"...men vil jo gerne kende hundenes baggrund før de blev reddet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er gået i gang med bogen...synes det er hård læsning....:megaked:...men kan sgu ik lade være med at læse videre...

 

Det anslås at op imod 80 procent af de hunde man prøver at få i kamp faktisk ikke vil, eller ikke er aggressive nok...

 

Der var en lille historie om en lille rød pit der blev prøvet i kamp, og som ikke var god nok...så blev den bare kylet nedad trapperne og kunne sidde og afvente sin skæbne...8 andre hunde blev heller ikke godkendt, 4 af dem blev druknet med det samme..de 4 andre blev hængt op i en gammel snor til de var så afkræftede at man kunne drukne dem...og så slutter det med "this is not the worst...this is not what happened to the red dog"....

 

Man får lyst til at springe direkte til "the rescue"...men vil jo gerne kende hundenes baggrund før de blev reddet...

 

Jeg tror vist ikke jeg skal læse den bog alligevel, den viden vil vist få mit hjerte til at briste :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er gået i gang med bogen...synes det er hård læsning....:megaked:...men kan sgu ik lade være med at læse videre...

 

Det anslås at op imod 80 procent af de hunde man prøver at få i kamp faktisk ikke vil, eller ikke er aggressive nok...

 

Der var en lille historie om en lille rød pit der blev prøvet i kamp, og som ikke var god nok...så blev den bare kylet nedad trapperne og kunne sidde og afvente sin skæbne...8 andre hunde blev heller ikke godkendt, 4 af dem blev druknet med det samme..de 4 andre blev hængt op i en gammel snor til de var så afkræftede at man kunne drukne dem...og så slutter det med "this is not the worst...this is not what happened to the red dog"....

 

Man får lyst til at springe direkte til "the rescue"...men vil jo gerne kende hundenes baggrund før de blev reddet...

 

 

Tsk tsk spsk! :fornaermet:

har ikke fået min bog endnu :engel:

 

glæder mig til den, selvom det lyder til at være barsk læsning :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er gået i gang med bogen...synes det er hård læsning....:megaked:...men kan sgu ik lade være med at læse videre...

 

Det anslås at op imod 80 procent af de hunde man prøver at få i kamp faktisk ikke vil, eller ikke er aggressive nok...

 

Der var en lille historie om en lille rød pit der blev prøvet i kamp, og som ikke var god nok...så blev den bare kylet nedad trapperne og kunne sidde og afvente sin skæbne...8 andre hunde blev heller ikke godkendt, 4 af dem blev druknet med det samme..de 4 andre blev hængt op i en gammel snor til de var så afkræftede at man kunne drukne dem...og så slutter det med "this is not the worst...this is not what happened to the red dog"....

 

Man får lyst til at springe direkte til "the rescue"...men vil jo gerne kende hundenes baggrund før de blev reddet...

 

Ad bare ud fra det du skriver her, kan jeg da godt se på det hele at jeg aldrig skal læse den bog :cry:.

 

Stakkels hunde :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...