Hop til indhold

Nogle spørgsmål...


Gæst Tiba
 Share

Recommended Posts

Mit gode råd.:vinken:

Jeg har købt en lille gummi rulle hos dyrhandleren, og siden kogt nogle små knogleben (kraftben) dem kommer jeg leverposteg i og fryser, når lille Bella skal være alene hjemme får hun sådan et, (OG KUN NÅR HUN SKAL VÆRE ALENE) hun hopper og danser når jeg tager det ud af fryseren, hun ved nu sker der noget, hunden bliver så dejlig træt af at bruge sin snude så derefter sover hun, mange gange har hun ikke nået at spise sine godbider, jeg finder så benet igen, lige så snart jeg er hjemme og tager det væk, skyller det og påfylder, så det er klar igen :5up:

håber det måske kunne hjælpe dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit gode råd.:vinken:

Jeg har købt en lille gummi rulle hos dyrhandleren, og siden kogt nogle små knogleben (kraftben) dem kommer jeg leverposteg i og fryser, når lille Bella skal være alene hjemme får hun sådan et, (OG KUN NÅR HUN SKAL VÆRE ALENE) hun hopper og danser når jeg tager det ud af fryseren, hun ved nu sker der noget, hunden bliver så dejlig træt af at bruge sin snude så derefter sover hun, mange gange har hun ikke nået at spise sine godbider, jeg finder så benet igen, lige så snart jeg er hjemme og tager det væk, skyller det og påfylder, så det er klar igen :5up:

håber det måske kunne hjælpe dig.

 

Jaha... Jeg tror osse, at det drejer sig lidt om at få hunden til at GLÆDE sig til at vi går.

 

Jeg lægger selv omhyggeligt små godbidder rundt omkring i huset, inden jeg går fra Silke: Under tæpper, i sofaen, på hjørnet af et bord, bag papirkurven, i reolen osv.osv. --Silke ligger imens og følger mig med øjnene. Den sidste bid smider jeg til hende, mens jeg siger: "kommer snart igen.." Og så går jeg. Mens hun render rundt og leder efter godter.

Men jeg skal være helt klar til at gå inden jeg lægger godter ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Får lige lyst til at nævne, at de af os der er alene, og ikke har bil, er nødt til at vælge mellem at lade en helt ny hvalp blive alene hjemme ELLER lade den stå i 2-3 minutter udenfor butikken, HVIS vi vil have noget at spise :mrgreen:

Heldigvis bor jeg i en lille landsby, med rare mennesker, der næsten alle har velafrettede hunde... så det går, men sympatiserer stærkt med ejere med tomme køleskabe og nye hvalpe ;-)

 

Jeg ville ALDRIG vælge at lade hunden stå udenfor en forretning - heller ikke i 2-3 min.

Der er så mange syge mennesker i DK, så vil slet ikke have nerver til det.

 

Så vil jeg hellere forlade hvalpen med noget aktivitet og tage løbeskoene på og maks bruge ½ time på at handle eller bede en flink nabo om lige, at tage de vigtigste ting med fra købmanden.

Og heldigvis er pizza-udbringning opfundet.

 

Selvom vi var/er 2 da vi fik hvalp, skulle vi jo begge gå for, at lære hende alene hjemme og vi spiste meget pizza i den tid :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ville ALDRIG vælge at lade hunden stå udenfor en forretning - heller ikke i 2-3 min.

Der er så mange syge mennesker i DK, så vil slet ikke have nerver til det.

 

Så vil jeg hellere forlade hvalpen med noget aktivitet og tage løbeskoene på og maks bruge ½ time på at handle eller bede en flink nabo om lige, at tage de vigtigste ting med fra købmanden.

Og heldigvis er pizza-udbringning opfundet.

 

Selvom vi var/er 2 da vi fik hvalp, skulle vi jo begge gå for, at lære hende alene hjemme og vi spiste meget pizza i den tid :-)

 

 

Så er man hurtigt ude i ikke at kunne få hvalp hvis man bor alene og ikke kan handle på få minutter.

 

Men bortset fra pizza så bringer torvet.dk og årstiderne m. fl. varer ud, hvis man er til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tyson er nu oppe på at kunne være alene uden problemer i 13 sekunder (vi måtte gå ned på 9 sekunder til at starte med, da 10 sekunder viste sig at være lidt for meget) - og i morgen prøver vi med 18 sekunder. Babyskridt, babyskridt, men jeg er bare lykkelig for, at det går fremad! :-P

 

Ja, sådan skal det være for nogle :-D

 

Tålmodighed er en dyd der belønnes :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Tyson er nu oppe på at kunne være alene uden problemer i 13 sekunder (vi måtte gå ned på 9 sekunder til at starte med, da 10 sekunder viste sig at være lidt for meget) - og i morgen prøver vi med 18 sekunder. Babyskridt, babyskridt, men jeg er bare lykkelig for, at det går fremad! :-P

 

 

Tillykke :klap2: Det er bare så rart når man kan mærke at det går fremad. Pero er oppe på 40-50 sekunder nu :shock: Han løfter lige hovedet når han hører at jeg rejser mig og går forbi døren til stuen (hvor han er alene), men når jeg er gået ud af hoveddøren lægger han hovedet ned igen og sover/blunder videre :blink:

 

Jeg sender positive tanker til dig og Tyson! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Tillykke :klap2: Det er bare så rart når man kan mærke at det går fremad. Pero er oppe på 40-50 sekunder nu :shock: Han løfter lige hovedet når han hører at jeg rejser mig og går forbi døren til stuen (hvor han er alene), men når jeg er gået ud af hoveddøren lægger han hovedet ned igen og sover/blunder videre :blink:

 

Jeg sender positive tanker til dig og Tyson! :-D

 

Dygtig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke :klap2: Det er bare så rart når man kan mærke at det går fremad. Pero er oppe på 40-50 sekunder nu :shock: Han løfter lige hovedet når han hører at jeg rejser mig og går forbi døren til stuen (hvor han er alene), men når jeg er gået ud af hoveddøren lægger han hovedet ned igen og sover/blunder videre :blink:

 

Jeg sender positive tanker til dig og Tyson! :-D

 

Tillykke selv - og masser af positive tanker tilbage! :vinke:

 

40-50 sekunder, hvor er det fint! Hvor mange sekunder lægger i oveni ad gangen? Jeg glæder mig, til Tyson er oppe på et minut, for så må jeg begynde at lægge 10 sekunder oveni i stedet for kun 3-5 som nu. :-)

 

Vælger Pero selv at lægge sig ind i stuen alene? Tyson har hidtil været den vildeste klæbehund, men nu har han et par gange gået alene ind i soveværelset og lagt sig på sit rensdyrskind (hvor han sover om natten ), mens jeg stadig har siddet i stuen (han synes vist, at jeg bliver for længe oppe om aftenen ;-)). Jeg tager det som et rigtig godt tegn!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Tillykke selv - og masser af positive tanker tilbage! :vinke:

 

40-50 sekunder, hvor er det fint! Hvor mange sekunder lægger i oveni ad gangen? Jeg glæder mig, til Tyson er oppe på et minut, for så må jeg begynde at lægge 10 sekunder oveni i stedet for kun 3-5 som nu. :-)

 

Vælger Pero selv at lægge sig ind i stuen alene? Tyson har hidtil været den vildeste klæbehund, men nu har han et par gange gået alene ind i soveværelset og lagt sig på sit rensdyrskind (hvor han sover om natten ), mens jeg stadig har siddet i stuen (han synes vist, at jeg bliver for længe oppe om aftenen ;-)). Jeg tager det som et rigtig godt tegn!

 

Ja, Pero er også blevet mere selvstændig - han er ikke ligeså meget velcrohund som han har været :lol: Han kan godt ligge sig i andre rum, det er skønt! Dog har han ikke adgang til soveværelset om dagen, da han tisser i dynerne hvis han kan komme til det (kun om dagen - han sover hos os i sengen hver nat og der er ingen problemer).

 

Han har kun stuen når han er alene fordi det er det vi har haft bedst erfaring med. Før i tiden havde han hele lejligheden, men så gik han rastløst rundt i alle værelserne og lignede en, der ledte efter os (selvom han havde set os gå). Jeg tror også det er nemmere for ham ikke at blive direkte konfronteret med at jeg går ud ad hoveddøren - det fungerer rigtig godt at han bare kan høre det.

 

Vi lægger 5 sekunder på ad gangen, men kun de dage hvor jeg har en god fornemmelse mht. træningen. Hvis han virker det mindste stresset, overglad eller bare lidt urolig vælger jeg ikke at øge tiden. Vi går jo efter succeserne og tager ingen chancer :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi lægger 5 sekunder på ad gangen, men kun de dage hvor jeg har en god fornemmelse mht. træningen. Hvis han virker det mindste stresset, overglad eller bare lidt urolig vælger jeg ikke at øge tiden. Vi går jo efter succeserne og tager ingen chancer :-D

 

 

Ja, sådan har jeg det også. Jeg træner samme tidsrum i flere dag ad gangen, indtil jeg er 100 pct. sikker på, at han er ok. Og jeg lægger i hvert fald ikke ekstra tid på en dag, hvor der ellers sker for meget for ham, så han bliver lidt opkørt. Jeg kunne måske godt gå lidt hurtigere frem, men jeg vil hellere være helt sikker på, at han ikke får negative oplevelser med at være alene. Søde vaps, han er så dygtig... :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Ja, sådan har jeg det også. Jeg træner samme tidsrum i flere dag ad gangen, indtil jeg er 100 pct. sikker på, at han er ok. Og jeg lægger i hvert fald ikke ekstra tid på en dag, hvor der ellers sker for meget for ham, så han bliver lidt opkørt. Jeg kunne måske godt gå lidt hurtigere frem, men jeg vil hellere være helt sikker på, at han ikke får negative oplevelser med at være alene. Søde vaps, han er så dygtig... :kys:

 

Vi træner fast hver morgen efter vores morgengåtur og morgenritualer - det hjælper ham rigtig meget, at han ved hvad der skal ske og også ved hvornår han er færdig med at være alene. Vi træner aldrig på andre tidspunkter nemlig. Jeg tror også det er det der gør at han ikke længere holder så meget øje med mig og kan vælge at gå ind i et andet rum end det jeg er i. Han er mere afslappet fordi han ved at han ikke bliver forladt. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Så er han oppe på 23 sekunder - det er den rene fest! :klovn:

(Jeg skal nok lade være med at skrive et indlæg, hver gang han går nogle sekunder op i tid - men er bare så glad og stolt over, at det virker :-P)

 

Jeg synes det er flot :5up:

 

Måske skulle du lave en tråd om hvordan fremskridtene er?

 

Og skrive lidt om hvad du gør?

 

Jeg tror mange gerne vil følge med, og i din egen tråd om emnet, kan du skrive alt det du vil om det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...