Gæst Whippets Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 I følge hundeloven må man max ha' 4 hunde på matriklen i byzonen.. Men hvad med i landzonen ?? Er der nogle begrænsninger der ? Er der max antal ? Skal der min. afstand til nabo ? Der er ikke tale om kennel eller pension.. jeg synes ikke jeg kan finde noget om det.. jeg er klar over at der kan være særlige regler i grundejerforeninger. Er "man" med i en grundejerforening når det er landzone lige som i byzone (villakvarter) ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 godt spørgsmål...:hmm: Følger lige med her - det kunne da være interessant...Har desværre ikke noget kvalificeret bud på spørgsmål Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvis man har mere end 4 hunde skal der søges tilladelse hos kommunen. Det gælder også i landzone. Det bestemmes af miljøaktivitetsbekendtgørelsen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13014 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Herfra: http://www.schaeferhundkreds70.dk/Nyttigviden/Loveomkringhunde/tabid/92/language/da-DK/Default.aspx Hundekenneler, hundehold med 5 eller flere voksne hunde over 18 uger (gælder også privat hold) samt hundehandler skal have mindst 100 m til nærmeste nabobebyggelse (BEK nr. 604 af 15/6 2002, § 5). Desuden skal der være mindst 200 m til eksisterende eller if. kommuneplanens rammedel fremtidigt byzone- eller sommerhusområde. Der skal også være mindst 200 m til områder i landzone, der i lokalplan er udlagt til boligformål eller blandet bolig og erhverv eller til offentlige formål med henblik på beboelse, institutioner, rekreative formål og lignende. For hundepensioner er de tilsvarende mindsteafstande henholdsvis 200 og 300 m. Kommunalbestyrelsen kan efter ansøgning meddele dispensation fra de stillede afstandskrav til mindre udvidelser og ændringer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Hvis man har mere end 4 hunde skal der søges tilladelse hos kommunen. Det gælder også i landzone. Det bestemmes af miljøaktivitetsbekendtgørelsen: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=13014 Fuldstændig korrekt. Et eksempel på endnu en lov, som meget få kender til og endnu færre overholder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 I kennelkredse er denne lov velkendt og har været beskrevet i DKK bladet fra før ikrafttræden.Og den gælder så også ,hvis man bor i landzone og har mange hunde, men intet opdræt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts