Gæst n1nna Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Kan hunde egentligt se bedre i mørke end vi kan, eller er de ligeså "blinde"? :hmm: Mio gik helt i koma den anden aften på en helt normal gåtur ude på villavejen, hvor der er meget sparsomt med gadebelysning. Normalt ignorerer han hunde i haver der gø'r (undtagen de "lækre" tæver ), jeg har oven i købet oplevet ham lette ben op ad hegnet/hækken lige der hvor den anden hund stod :stupid:, så det virker jo ikke umiddelbart som noget der skræmmer ham.. men det gjorde det så sandelig den aften vi kom. Godt nok plejer der ikke at være hund i den have, men det var helt ovre på den anden side af vejen, og vi var gået helt forbi. Mio stopper op med høj hale og kigger mod den, jeg kan ikke se hunden, men kan fornemme at den er der ud fra dens kontinuerligt høje gø'en (der er et meget højt trådhegn rundt om haven). Vi står i noget tid og bare kigger, men pludselig flyver Mio videre med halen helt nede mellem benene?! Jeg sætter mig ned på hug og taler med ham, og det lykkes da at få ham lidt ned, men da vi går videre har han travlt og kigger sig hele tiden tilbage.. Er han bange for mørke, gjorde den anden hund noget jeg ikke opfattede, gjorde jeg noget eller hvordan hænger det sammen? Nogen bud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Kan hunde egentligt se bedre i mørke end vi kan, eller er de ligeså "blinde"? :hmm: Mio gik helt i koma den anden aften på en helt normal gåtur ude på villavejen, hvor der er meget sparsomt med gadebelysning. Normalt ignorerer han hunde i haver der gø'r (undtagen de "lækre" tæver ), jeg har oven i købet oplevet ham lette ben op ad hegnet/hækken lige der hvor den anden hund stod :stupid:, så det virker jo ikke umiddelbart som noget der skræmmer ham.. men det gjorde det så sandelig den aften vi kom. Godt nok plejer der ikke at være hund i den have, men det var helt ovre på den anden side af vejen, og vi var gået helt forbi. Mio stopper op med høj hale og kigger mod den, jeg kan ikke se hunden, men kan fornemme at den er der ud fra dens kontinuerligt høje gø'en (der er et meget højt trådhegn rundt om haven). Vi står i noget tid og bare kigger, men pludselig flyver Mio videre med halen helt nede mellem benene?! Jeg sætter mig ned på hug og taler med ham, og det lykkes da at få ham lidt ned, men da vi går videre har han travlt og kigger sig hele tiden tilbage.. Er han bange for mørke, gjorde den anden hund noget jeg ikke opfattede, gjorde jeg noget eller hvordan hænger det sammen? Nogen bud? Til det første så har hunde flere lysrefketerende celler i deres øjne end vi har, så de burde se bedre i mørke end os. Tror du ikke bare han er blevet forsrkækket hvis hunden pludselig har bevæget sig eller kommet til syne for ham et nyt sted. hegnet kan han vel næppe se, så han har vel taget en klog beslutning og taget benene på nakken:mrgreen: Ellers lidt svært at sige (det kunne være fedt af være hund for en dag) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Til det første så har hunde flere lysrefketerende celler i deres øjne end vi har, så de burde se bedre i mørke end os.Tror du ikke bare han er blevet forsrkækket hvis hunden pludselig har bevæget sig eller kommet til syne for ham et nyt sted. hegnet kan han vel næppe se, så han har vel taget en klog beslutning og taget benene på nakken:mrgreen: Ellers lidt svært at sige (det kunne være fedt af være hund for en dag) Hmm.. ja han har nok set den anden hund tydeligere end mig så, min lille kyllinge-hund! Har ofte svært ved at følge hans pludselige fobier, har en nat oplevet ham stå og pive i døråbningen til soveværelset, selv på opfordring kom han ikke ind, men så snart jeg tændte lyset kom han løbende op i min seng.. Bange for monsteret under sengen?! Men ja, tænk hvis man kunne opleve hvad de tænker, når de fx står og glor på en, som om man er det mest idiotiske væsen på jorden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Hmm.. ja han har nok set den anden hund tydeligere end mig så, min lille kyllinge-hund! Har ofte svært ved at følge hans pludselige fobier, har en nat oplevet ham stå og pive i døråbningen til soveværelset, selv på opfordring kom han ikke ind, men så snart jeg tændte lyset kom han løbende op i min seng.. Bange for monsteret under sengen?! Men ja, tænk hvis man kunne opleve hvad de tænker, når de fx står og glor på en, som om man er det mest idiotiske væsen på jorden! ja, personligt gad jeg godt at vide hvordan de oplever verden.. hvad indtryk de får gennem sanserne;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts