Gæst Miss_menelli Skrevet November 5, 2010 Rapporter Share Skrevet November 5, 2010 Nogle gange tror jeg Bamse kan udtænke planer - men jeg ved jo godt, at mange ikke mener det kan lade sig gøre. Men hvad siger i til følgende scenarie: Kaia og Bamse har været på tur og da vi kommer hjem, finder Kaia hendes marvben. Bamse vil selvfølgelig gerne have tænderne i det - Meeeen Kaia kan være temmelig bestemt og fortæller meget tydeligt, at han skal holde sig fra det. Bamse løber i stedet ind og ruller sig på stuegulvet og straks løber Kaia efter for at tumle med Bamse, hvilket hun altid gør når han ruller sig, og efterlader benet. Men da Bamse rejser sig, løber hun hurtigt tilbage til det igen. Scenariet gentager sig og Bamse løber ind og ruller sig på stue gulvet igen. Denne gang kommer Kaia ikke med det samme og Bamse holder en lille pause, kigger på hende, laver playbow og ruller rundt igen - og det kan Kaia ikke modstå. Så hun kommer tonsende og Bamse får denne gang hurtigt tumlet hende rundt på ryggen og spurter så direkte ud efter benet og kommer først - med Kaia stående, nærmest måbende bagefter Har han lært at hun altid er til at lokke væk fra sine godbidder og legetøj, hvis han ruller sig og han derved kan snuppe det fra hende...? Eller trængte han bare til at rulle sig? Det var i hvertfald ganske underholdene at se optrinnet, selvom Kaia er temmelig utilfreds med at marvbenet nu er Bamses og sidder og piver og nedstirre ham :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Nogle gange tror jeg Bamse kan udtænke planer - men jeg ved jo godt, at mange ikke mener det kan lade sig gøre. Men hvad siger i til følgende scenarie: Kaia og Bamse har været på tur og da vi kommer hjem, finder Kaia hendes marvben. Bamse vil selvfølgelig gerne have tænderne i det - Meeeen Kaia kan være temmelig bestemt og fortæller meget tydeligt, at han skal holde sig fra det. Bamse løber i stedet ind og ruller sig på stuegulvet og straks løber Kaia efter for at tumle med Bamse, hvilket hun altid gør når han ruller sig, og efterlader benet. Men da Bamse rejser sig, løber hun hurtigt tilbage til det igen. Scenariet gentager sig og Bamse løber ind og ruller sig på stue gulvet igen. Denne gang kommer Kaia ikke med det samme og Bamse holder en lille pause, kigger på hende, laver playbow og ruller rundt igen - og det kan Kaia ikke modstå. Så hun kommer tonsende og Bamse får denne gang hurtigt tumlet hende rundt på ryggen og spurter så direkte ud efter benet og kommer først - med Kaia stående, nærmest måbende bagefter Har han lært at hun altid er til at lokke væk fra sine godbidder og legetøj, hvis han ruller sig og han derved kan snuppe det fra hende...? Eller trængte han bare til at rulle sig? Det var i hvertfald ganske underholdene at se optrinnet, selvom Kaia er temmelig utilfreds med at marvbenet nu er Bamses og sidder og piver og nedstirre ham :blink: Helt klart bevidst og planlagt! Hunde er nogle luskebukse når det kommer til sådan noget, har oplevet det masser af gange med mine egne. Og det kan være hylemorsomt at sidde og betragte spillets gang! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Det er da bevidst Nana inviterer da også tit Bamse til leg, ved at tage hans ynglings legetøj og så løbe hen i døråbningen til det rum han er i og så løbe væk igen. Det gør hun så en 3-4 gange og så kan Bamse ikke modstå det længere og så leger de. Min gamle hund, Ida, var også udspekuleret. Hvis hun ville have Bamses legetøj, så løb hun bare ud af hundelemmen og gøede - så kom Bamse og hun løb så ind og tog legetøjet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Årh det gør mine også i stor stil, her bliver jeg dog ofte ufrivillig deltager.. Bitten bruger mig nemlig som et "årh se hun NUSSER!" og så kommer Dolph løbende.. og efterlader tyggetingen.. Det er SÅ tydeligt at hun bare lokker, hun kigger slet slet ikke på mig, og det er sådan en halvhjertet opfordring til hygge.. "ja mhm.. ja helt sikkert" Han har dog lært det nu, så enten bliver han ved tyggedimsen og lurer om hun er ude på ballade.. og ellers tager han dimsen med.. Så Bitten er igang med at udtænke en ny plan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Haha - Hvor er det sjovt, at høre at vores hunde er så udspekulerede. :5up: Tror sgu' der er mere intelligens i deres små dejlige hoveder, end man nogle gange giver dem kredit for Men det er nemlig rigtig sjovt at se hvordan de opføre sig overfor hinanden og de små spil de køre. Kaia er enten meget mindre intelligent end Bamse, eller også har hun bare ikke fået så mange erfaringer at trække på endnu - men hun er så enormt vedholdende og pågående i stedet. Så det kræver en gigantisk tålmodighed at vænne hende fra forskellige uvaner Der fanger Bamse lynhurtigt, at det bedre kan betale sig at opføre sig anderledes Men hva' fa'en - Kaia kommer jo så langt hun vil med hendes nuttede fjæs og store øjne, så hvorfor dog spilde tiden på at tænke :klap: Bare en skam at det ikke "bider" på Bamse og han altid slipper afsted med at få fat i alle hendes ting Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 helt sikkert bevidst! Karla gør det også - og Sif hopper i med begge ben HVER gang! Sif har et eller andet Karla gerne vil have, men vil ikke give hende det... Karla løber så enten til døren og gøer, stiller sig om bag Sif og "stivner" med et wroouff, eller spæner pludselig ud i køkkenet, som om der bliver kaldt til gufsmagning... Og hver gang springer Sif op og følger hende blindt i den tro, at der sker noget spændende - og vupti, et styks Karla med tyggeben og et styks ærgerlig Sif som ikke helt fatter hvad der foregik :stupid: :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Helt klart planlagt vil jeg også mene. Oplever det tit med mine, både med legetøj, tyggeben, eller den bedste plads i sofaen. Ved sidstnævnte er det så min mand, der bliver taget ved næsen, fatter ikke han stadig falder for det... Da vi først begyndte at blive involveret med doberman rescue, var der en af de gamle veteraner, der sagde til os "I skal bare være opmærksom på en ting: de lyver!" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
viviansen Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Ja, det er skægt som de faktisk kan planlægge og forudse. Nikka gør det også i stor stil, hun laver den der med, at gå forbi My også "tabe" noget i forbi farten, som My jo så skal hen og undersøge..... og vupti tyggetingen er væk:stupid: My flegner totalt ud men det er Nikka fuldstændig kold overfor, den der har den ejer den:slem:. Hvorimod hun aldrig kunne finde på, at stjæle noget My ligger med, selvom det med hendes størrelse ville være en smal sag. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Ha ha fantastiske historier om jeres udspekuleret hunde. Vores er ikke et klap bedre. Men de bruger begge to, forskellige triks til at narre den andens ting væk. Især tyggebenene. De får altid ét hver og så gemmer den ene af dem deres, f.eks. i lænestolen oven på tæppet, hvor det selvfølgelig er umuligt at se. :stupid: Derefter bruger de hele aftenen på at "deles" om det andet. Molly har det i 10 min. Så laver Sille en eller anden lokkemanøvre og så har hun det i 10 min. og så finder Molly på noget at lokke Sille væk med og sådan kan det så fortsætte i ret lang tid. Fatter ikke at de ikke bare æder hver deres Meeen, så er går der vel ikke "sport" i det mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret November 5, 2010 Rapporter Share Besvaret November 5, 2010 Dyyygtige hunde:klap: Mille kan også få mig til at hoppe i med begge ben. Hvis jeg sidder på yndlingspladsen i sofaen, kan hun foregive en pludselig sult og når jeg er gået hen til køkkenet for at finde mad til hende, har hun snuppet pladsen imens - og var slet ikke sulten Jeg ser også ofte at den ældste hund i en flok under leg dæmper gemytterne ved at finde på en eller anden aktivitet, der får de andre til at stoppe det vilde ræs. Det virker intentionelt, fordi det er aktiviteter der ikke normalt interesserer hunden (i eet tilfælde var det pindegnaskning) - det gøres med det formål at ændre de andres aktiviteter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Da vi først begyndte at blive involveret med doberman rescue, var der en af de gamle veteraner, der sagde til os "I skal bare være opmærksom på en ting: de lyver!" :mrgreen: Den formulering har jeg aldrig hørt brugt i forbindelse med en hund før:5up: Ja, det er skægt som de faktisk kan planlægge og forudse. Nikka gør det også i stor stil, hun laver den der med, at gå forbi My også "tabe" noget i forbi farten, som My jo så skal hen og undersøge..... og vupti tyggetingen er væk:stupid:My flegner totalt ud men det er Nikka fuldstændig kold overfor, den der har den ejer den:slem:. Hvorimod hun aldrig kunne finde på, at stjæle noget My ligger med, selvom det med hendes størrelse ville være en smal sag. Lyder meget som det der sker herhjemme - Man stjæler ikke fra hinanden når den anden ligger med tingen. Men tingene skifter altså ejer, hvis man går fra dem :klap: Bamse har også meget respekt for Kaia og hendes ting - Men hun skal sgu' også nok sige fra, hvis hun mener det er hendes ting og det har han lært. Sådan en sur mokke skal han sgu' ikke op og toppes med Så får man da bare tingene ved at udnytte sin kløgt og visdom i stedet :5up: Ha ha fantastiske historier om jeres udspekuleret hunde.Vores er ikke et klap bedre. Men de bruger begge to, forskellige triks til at narre den andens ting væk. Især tyggebenene. De får altid ét hver og så gemmer den ene af dem deres, f.eks. i lænestolen oven på tæppet, hvor det selvfølgelig er umuligt at se. :stupid: Derefter bruger de hele aftenen på at "deles" om det andet. Molly har det i 10 min. Så laver Sille en eller anden lokkemanøvre og så har hun det i 10 min. og så finder Molly på noget at lokke Sille væk med og sådan kan det så fortsætte i ret lang tid. Fatter ikke at de ikke bare æder hver deres Meeen, så er går der vel ikke "sport" i det mere. Nej, det er lidt mystisk - Altså det der med, at det er sjovere at stjæle fra hinanden, end bare at nyde hvert deres Men du har nok ret i, at det er sjovere at stjæle, end bare at lægge sig med benet. Kaia kan også bruge hele og halve timer på at "gemme" sine ting - Hun prøvede endda at begrave et griseøre under min far. Da det ikke lykkedes, så begyndte hun at skubbe til ham, for at flytte ham hen ovenpå griseøret Behøver vel ikke sige, at det ikke lykkedes helt efter hensigten :stupid: Så den der med at give hundene tyggeting, for at få ro i huset, virker ikke helt hos os Kun når de har deres bure indenfor, SÅ kan de ligge i hver deres hule med hvert deres ben, uden at stjæle :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sitto Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Sitto gjorde det med min mor Ofte når min mor sad i sofaen, gik Sitto hen til udestuedøren - det var den vej hun skulle ud, når hun skulle i haven og tisse - i samme øjeblik som min mor rejste sig fra sofaen, spurtede Sitto tilbage til sofaen og lagde sig lige der hvor min mor havde siddet - nu var der jo dejligt varmt. Og det VIRKEDE! Min mor hoppede på den hver gang - og hun nænnede aldrig at flytte Sitto, så hun fik jo hvad hun ville have Vi lærte dog at se forskel på hvornår hun ville stjæle de varme pladser og hvornår hun rent faktisk skulle tisse - hvis hun bare ville stjæle pladsen, stod hun enten bare foran døren eller trippede foran den. Hvis hun skulle tisse rendte hun frem og tilbage mellem os og døren, til vi åbnede for hende. Men det tog noget tid at regne ud, hvornår det var alvor og hvornår det bare var en udspekuleret plan om at få en varm liggeplads! :klap: Jeg tror slet ikke hunde er så dumme endda - og handlinger som bliver fortalt om i denne tråd, tror jeg slet ikke er tilfældige - tror hunde er klogere og mere udspekuleret end vi regner med! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 Total hyggelig tråd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 6, 2010 Rapporter Share Besvaret November 6, 2010 haha hvor er det bare sjovt at læse om jers hunde og min hund lupo på 3 mdr . er også meget på den måde . hvis bindi har gennem gnasket et ben så det er blødt og lækker eller hun har et stykke legetøj som han gerne vil have hopper og danser , siger mærkelige lyde og gør af hende til hun løber efter ham for at sætte ham på plads fordi han bliver for vild . griner han bare af hende og løber hen efter det han gerne vil have fat i . det er bare så sjovt at se :klap:, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Sitto gjorde det med min mor Ofte når min mor sad i sofaen, gik Sitto hen til udestuedøren - det var den vej hun skulle ud, når hun skulle i haven og tisse - i samme øjeblik som min mor rejste sig fra sofaen, spurtede Sitto tilbage til sofaen og lagde sig lige der hvor min mor havde siddet Nøjagtigt sådan Sadie gør - går hen til havedøren og piver ynkeligt. Manden rejser sig, går hen til havedøren og inden han kan sige "skal du ud?" ligger hun på hans plads i sofaen med et halvt hoverende, halvt uskyldigt udtryk i ansigtet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts