Hop til indhold

min hund vil ikke kæmmes


Gæst lea
 Share

Recommended Posts

min han hund på 2 og et halv år vil ikke kæmmes når jeg prøver går han i cirkler hele tiden (træls) det er lige meget om det inde for eller uden for :evil:

men han er en colly så det skal bare til hvad kan jeg gøre for at han står stille :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

min han hund på 2 og et halv år vil ikke kæmmes når jeg prøver går han i cirkler hele tiden (træls) det er lige meget om det inde for eller uden for :evil:

men han er en colly så det skal bare til hvad kan jeg gøre for at han står stille :-)

 

Hvad gør du, når du skal kæmme ham? Hvordan gør du det? Holder du ham? er du rolig? Ja, du biver bombarderet med spørgsmål, men det gør det lidt lettere, at vurdere situationen. Har han ikke været vant til at blive kæmmet fra hvalp? Hvor ofte gør I det (prøver på det). Måske venter I for længe, fordi han er svær at have med at gøre. Det kan give Jer meget, hvis I orker at gøre det oftere, da uldtotterne ikke bliver nær så svære at rede ud så (Vi har haft collie i min familie da jeg var barn/teenager, og min moster har stadig collie). Men nu gælder det først og fremmest om at løse hans problem, så nu må vi se, hvad du kan fortælle :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Er enig i spørgsmålene :-)

 

Hvad bruger du til at børste med?

 

Har han filter i pelsen?

 

Roser du og giver godbidder?

 

Hvor lang tid varer børstningen og hvad føler du under børstningen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Den upædagogiske metode: Løft dyret op på et bord (evt et gammelt havebord udenfor), hold ham stille og roligt i halsbåndet og børst. Sandsynligvis fordi en hund ikke er vild med at være i højden forholder den sig i ro. Har den lært kommandoen "Stå", så brug den. Er dyrets pels filtret, så tag det lidt efter lidt evt over flere dage, ros, overdæng kræet med godbidder og efter et stykke tid vil den have det ok med det børsteri og du vil takke dig selv for at du har lært hunden, at stå roligt på et bord, når den bliver børstet. Det er nu en mere behagelig arbejdsstilling i det lange løb...

 

Her er vores første dag på bordet. Mopset hund ? Jep, men han har vænnet sig til det nu...dog forventer man ligesom at der falder en del guffer af ha ha ha http://www.123hjemmeside.dk/fasting-fuglsang/13504763?i=18718648

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør du, når du skal kæmme ham? Hvordan gør du det? Holder du ham? er du rolig? Ja, du biver bombarderet med spørgsmål, men det gør det lidt lettere, at vurdere situationen. Har han ikke været vant til at blive kæmmet fra hvalp? Hvor ofte gør I det (prøver på det). Måske venter I for længe, fordi han er svær at have med at gøre. Det kan give Jer meget, hvis I orker at gøre det oftere, da uldtotterne ikke bliver nær så svære at rede ud så (Vi har haft collie i min familie da jeg var barn/teenager, og min moster har stadig collie). Men nu gælder det først og fremmest om at løse hans problem, så nu må vi se, hvad du kan fortælle :-)

 

 

jeg kæmmer han 3 gange u ugen nu når han skifter pæls men ellers er det 1 til 2 gange jeg sidder på jorden og lader ham komme til mig og han snuser til alle børesterne og viker glad men så når jeg køre den gemmen pælsen så går han kommer tilbage og slikker mig i hovedet også starter kampen han begynder at gå rundet om mig og jeg kan ikke få ham til at stå stille og må opgive så det bliver sådan noget halt arbejde :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den upædagogiske metode: Løft dyret op på et bord (evt et gammelt havebord udenfor), hold ham stille og roligt i halsbåndet og børst. Sandsynligvis fordi en hund ikke er vild med at være i højden forholder den sig i ro. Har den lært kommandoen "Stå", så brug den. Er dyrets pels filtret, så tag det lidt efter lidt evt over flere dage, ros, overdæng kræet med godbidder og efter et stykke tid vil den have det ok med det børsteri og du vil takke dig selv for at du har lært hunden, at stå roligt på et bord, når den bliver børstet. Det er nu en mere behagelig arbejdsstilling i det lange løb...

 

Her er vores første dag på bordet. Mopset hund ? Jep, men han har vænnet sig til det nu...dog forventer man ligesom at der falder en del guffer af ha ha ha http://www.123hjemmeside.dk/fasting-fuglsang/13504763?i=18718648[/quote

 

har jeg prøvet men han ligger sig bare ned :lol:

så kommer jeg heller ikke langt

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver ikke noget om ros og godbidder- husker du det? Der skal masser til, men måske kan det hjælpe at gå meget langsomt frem, og give masser af godbidder og god ros. Og stoppe inden du overskrider hans grænser er mine råd. Derudover vil jeg tro, at mange langt mere erfarne folk kan hjælpe dig bedre end jeg kan, men jeg prøver da :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver ikke noget om ros og godbidder- husker du det? Der skal masser til, men måske kan det hjælpe at gå meget langsomt frem, og give masser af godbidder og god ros. Og stoppe inden du overskrider hans grænser er mine råd. Derudover vil jeg tro, at mange langt mere erfarne folk kan hjælpe dig bedre end jeg kan, men jeg prøver da :oops:

 

jeg giver godbider hver gang og roser ham stort når jeg prøver at kæmme ham men han er en vansklig hund men vi holder stadig af ham :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Er enig i spørgsmålene :-)

 

Hvad bruger du til at børste med?

 

Har han filter i pelsen?

 

Roser du og giver godbidder?

 

Hvor lang tid varer børstningen og hvad føler du under børstningen?

 

han har ikke filteret pæls lidt vil den være men det er ikke slemt

 

børstning var fa 5 min til 15 min jeg vliver iritabel men forholder roen og roser når han står stille og logrer med halen eller slikker en.. men har på fornemmeren at han leger med mig når vi kæmmer :-D

 

jeg bruger husdyrkam (trede omgang)

 

soft-børste (anden omgang)

 

hanske (første omgang)

 

loppr og støv kam ( sjælden)

Link til indlæg
Del på andre sites

Den upædagogiske metode: Løft dyret op på et bord (evt et gammelt havebord udenfor), hold ham stille og roligt i halsbåndet og børst. Sandsynligvis fordi en hund ikke er vild med at være i højden forholder den sig i ro. Har den lært kommandoen "Stå", så brug den. Er dyrets pels filtret, så tag det lidt efter lidt evt over flere dage, ros, overdæng kræet med godbidder og efter et stykke tid vil den have det ok med det børsteri og du vil takke dig selv for at du har lært hunden, at stå roligt på et bord, når den bliver børstet. Det er nu en mere behagelig arbejdsstilling i det lange løb...

 

Her er vores første dag på bordet. Mopset hund ? Jep, men han har vænnet sig til det nu...dog forventer man ligesom at der falder en del guffer af ha ha ha http://www.123hjemmeside.dk/fasting-fuglsang/13504763?i=18718648[/quote

 

har jeg prøvet men han ligger sig bare ned :lol:

så kommer jeg heller ikke langt

 

Ha ha ha, det er da noget af en udspekuleret vaps du har dig dér. Det ender med at du må begynde med at lærer den kommandoen "Stå" så den ikke danser rundt og driver gæg med dig !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Ha ha ha, det er da noget af en udspekuleret vaps du har dig dér. Det ender med at du må begynde med at lærer den kommandoen "Stå" så den ikke danser rundt og driver gæg med dig !!!

 

han har bare så svær at opdrage vi har haft ham i 8mdr han er 2 og et halv år gammel han var uopdragen da vi fik ham det jeg har fået lært ham er sidde gå og læk dig og ikke hoppe op men det med at kæmme ham er en stor udfording :lol:

 

når jeg siger bliv eller stå står han stille men lige så snart kammen kommer i billedet så starter han:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...