Gæst FrøkenWhipsy Skrevet November 7, 2010 Rapporter Share Skrevet November 7, 2010 Hej folkens ! Jeg fik lige en snak med en forhandler af Tholo hundefoder til udstillingen i Herning. Han lød meget overbevisende om at deres foder var helt fantastisk..men nu er jeg altså lidt skepsis af natur...så tænkte om nogle havde erfaring med deres foder? Er specielt lun på den med krebs & fisk hvor ingredienserne lyder som følge : Fisk og krebsdyr, ærter, kartoffel, fedt (kylling), roefibre, hørfrø, mineraler, vitaminer, gær, æg, cikorierod, gulerødder, antioxidant (naturlige Evitaminer, d-mix tocopherol, rosmarin, citronsyre), hyben, tang, spinat, tranebær, æbler, tomat. Nøgletal: Indhold. Protein 26% Råfedt 18 % Træstof 3 % Råaske 8 % Vand 9 % Calcium 1,4 % Fosfor 1,0 % Magnesium 0,13 % Natrium 0,3 % Omega-3 1,28 % Omega-6 2,88 % Kcal. (ME) 4015 Vitaminer & mineraler: Tilsat pr. kg. Vitamin A 15.000 i.e. Vitamin D3 1.500 i.e. Vitamin E 165 mg. Vitamin C 55 mg. Vitamin B1 8 mg. Vitamin B2 6 mg. Vitamin B6 5 mg. Vitamin B12 0,03 mg. D- Pantotensyre 15 mg. Folinsyre 1 mg. Biotin 0,6 mg. Niacin 20 mg. Cholin chlorid 1.200 mg. Jern 150 mg. Zink 200 mg. Jod 2 mg. Selen 0,4 mg. Kobber 10 mg. Mangan 10 mg. ........... :hmm::hmm::hmm::hmm::hmm::hmm::hmm::hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Vi er faktisk lige skiftet til Tholo fra Orijen. Er lidt hooked på det høje omega 3 indhold og at protein indholdet er mere passende end i Orijen og Acana. Nu kan Kaia endelig spise de store foderpiller og hundene skal tygge dem, hvilket de ikke rigtig gjorde med nogle af de andre fodertyper. At man stadig har et kornfrit foder og spare over 200 kr. pr. sæk i forhold til Orijen, tiltaler mig meget. Det eneste jeg ikke bryder mig om i indholdsfortegnelsen er roetrævlerne - Men umiddelbart så ser det enormt fornuftigt ud i forhold til størstedelen af foderet på det danske marked. Og hundene spiser det med velbehag :5up: Men hvordan de reelt fungere på det, kan jeg ikke sige, da vi jo først lige er skiftet. Så håber bare de fungere fint på det, for det er umiddelbart det foder der passer mit hoved bedst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 En af mine lufte-venner, bruger Tholo til sine to hunde.. Og de trives fint på det:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 hvad koster det? Er det et dansk mærke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 hvad koster det? Er det et dansk mærke? Ja det er vidst dansk. Det koster 449,- inkl. fragt - så det er ikke en hel dum pris. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Vandt et par sække, fie´s mave kunne desværre ikke tåle det.... Men det kan du nok ikke helt regne med *G* Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 Vandt et par sække, fie´s mave kunne desværre ikke tåle det.... Men det kan du nok ikke helt regne med *G* Har hun da sart mave ? - Og hvor surt at hendes mave ikke funger på det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 7, 2010 Rapporter Share Besvaret November 7, 2010 prøvede en sæk for et stykke tid siden. fungerede fint. Dejligt store piller, fin mave, dog måske lidt rigelig afføring, meen mener at huske at hun op til lige havde været kun på hjemmelavet, så tror bare mest jeg fik en chock over hvor meget mere der kommer ud, når hun også indtager tørfoder;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Har hun da sart mave ? - Og hvor surt at hendes mave ikke funger på det Ja hun har en meget sart mave, så en anden på vejen fik glæde af foderet og deres hund fungere fint på det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst havanna Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 jeg undrer mig over at man ikke kan få dokumenteret hvor mange procent kylling, kartofler etc tholos foder indeholder. vi har brugt acana hvor alt er deklareret i procent, og det har hundene fungeret rigtig godt på , med minimal afføring. Tholos begyndte de at storskide af. tænker at der måske er højere procent af kartoffel i tholos, og at det kommer hurtigt igennem fordøjelsen. vi har testet det på 7 hunde med samme resultat, og er nu tilbage på acana. kingsmoor er også et godt alternativ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Jeg har afprøvet det på 4 af mine hunde og har netop lavet en bestilling der lander i morgen. Jeg fodrer råt normalt så er lidt hys med indholdet i tørfoder, men det her har et fornuftigt indhold og hundene fungerer på det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst havanna Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 lucky you:-) puha sådan en grand danois kage ville være humungus hvis det var den der storsked som vores goldens, labrador og shäfer:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst havanna Besvaret November 29, 2011 Rapporter Share Besvaret November 29, 2011 Jeg har afprøvet det på 4 af mine hunde og har netop lavet en bestilling der lander i morgen.Jeg fodrer råt normalt så er lidt hys med indholdet i tørfoder, men det her har et fornuftigt indhold og hundene fungerer på det. hvor kan du se hvor meget der i af hver ingrediens? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts