Gryn Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 Jeg havde en underlig oplevelse i Herning her i weekenden. Der står to unge piger med en større hund. Hunden har et tyndt halsbånd på or er iført en line på ca. 3 meter. den ene pige holder hunden i linen mens den anden svinger med en dummie som er bundet i en lang line. Hun svinger den så hunden har lige nøjagtig ikke kan få fat i den. På et tidspunkt lade de hunden få fat i dummien, hvorpå den ene prøver at trække hunden baglæns mens den anden prøver at trække dummien fra hunden. "Legen" gentager sig adskillige gange. Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad det skal være godt for? Jeg mener det er at tirre/drille hunden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Jeg havde en underlig oplevelse i Herning her i weekenden. Der står to unge piger med en større hund. Hunden har et tyndt halsbånd på or er iført en line på ca. 3 meter. den ene pige holder hunden i linen mens den anden svinger med en dummie som er bundet i en lang line. Hun svinger den så hunden har lige nøjagtig ikke kan få fat i den. På et tidspunkt lade de hunden få fat i dummien, hvorpå den ene prøver at trække hunden baglæns mens den anden prøver at trække dummien fra hunden. "Legen" gentager sig adskillige gange. Er der mon nogen der kan fortælle mig hvad det skal være godt for? Jeg mener det er at tirre/drille hunden. Et par tøser, der ikke fatter, hvad de har gang i.. Er mit bud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Et par tøser, der ikke fatter, hvad de har gang i.. Er mit bud Tja måske, det værste var at ind i mellem kom der en voksen kvinde (deres mor?) hen og hjalp til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Umiddelbart vil mit bud være, at de prøver at stresse hunden og "tænde" den på genstand. Måske for at den skal se mere tændt ud i ringen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Det kommer an på hvilken race det er, jeg kan i hvert fald se i rottweiler ringen at man bruger det for at få hunden til at trække helt frem i snoren.. Så den stiller sig som sådan nogle åbenbart skal.. Kender jo ikke racen som sådan, men da jeg kiggede på udstillingen var det sådan man gjorde det.. Man lader den se bolden eller legetøjet, ligger det foran hunden eller en anden har den i hænderne udenfor ringen.. Og så stiller hunden sig korrekt. Og får dimsen bagefter, går jeg ud fra Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Det kommer an på hvilken race det er, jeg kan i hvert fald se i rottweiler ringen at man bruger det for at få hunden til at trække helt frem i snoren.. Så den stiller sig som sådan nogle åbenbart skal..Kender jo ikke racen som sådan, men da jeg kiggede på udstillingen var det sådan man gjorde det.. Man lader den se bolden eller legetøjet, ligger det foran hunden eller en anden har den i hænderne udenfor ringen.. Og så stiller hunden sig korrekt. Og får dimsen bagefter, går jeg ud fra Og det var så det, jeg misforstod Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Umiddelbart vil mit bud være, at de prøver at stresse hunden og "tænde" den på genstand. Måske for at den skal se mere tændt ud i ringen? Det var efter den havde været i ringen. Jeg kan ikke forstå man trækker i en hund så den er ved at blive kvalt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Og det var så det, jeg misforstod Ja hvad ved vi Kimmi stod rimelig rottweiler-ish da nooogen tabte en bold ind i ringen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Det var efter den havde været i ringen. Jeg kan ikke forstå man trækker i en hund så den er ved at blive kvalt. Hvis det er efter den har været i ringen, så forstår jeg det ikke..?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Ja hvad ved vi Kimmi stod rimelig rottweiler-ish da nooogen tabte en bold ind i ringen Kimmi har hørt, at jeg ønsker mig sådan en lille sort/brun sag.... så hun forsøgte virkelig at vise sig fra sin bedste side i går Selv belgier-folkene var bange for hende! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Kimmi har hørt, at jeg ønsker mig sådan en lille sort/brun sag.... så hun forsøgte virkelig at vise sig fra sin bedste side i går Selv belgier-folkene var bange for hende! er du sød at holde dig til emnet :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 er du sød at holde dig til emnet :blink: Ja, selvfølgelig - beklager! Jeg tror såmænd bare de har "hetzet" den lidt - kunne jo være, den skulle ind igen, eller en interesseret hvalpekøber/hanhundeejer/tæveejer har villet se, hvad hunden indeholder? At det så er uheldigt at gøre det i en tynd line er vi enige om, det ville normalt foregå i et bredt halsbånd eller en sele. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Hvis man ikke ved hvad det "skal gøre godt for", hvorfor i alverden går man så ikke bare hen og spørger?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 9, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Hvis man ikke ved hvad det "skal gøre godt for", hvorfor i alverden går man så ikke bare hen og spørger?! Fordi jeg ikke er sådan en der bare går hen til fremmede og spørger om noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Fordi jeg ikke er sådan en der bare går hen til fremmede og spørger om noget. Jeg så en puddel med dreadlocks og spurtede hen, for at spørge til den sære frisure, blev helt vildt meget klogere, spurgte direkte om den kunne vinde noget med dreadlocks (den er så champion) og ejeren var kun glad for at underholde - det kan altså anbefales at gå til hestens mund Tror hunden har skullet gejles op, der er ikke så meget forskel i forhold til det jeg gør, før Petrine skal weightpull'e, når jeg hiver hende lidt i halsbåndet, så bliver hun opstemt på at trække. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Fordi jeg ikke er sådan en der bare går hen til fremmede og spørger om noget. Jeg håber ikke det forholder sig lige sådan, hvis du ser nogen der ikke er gode ved deres hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Advantage Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Jeg håber ikke det forholder sig lige sådan, hvis du ser nogen der ikke er gode ved deres hund. Nu behøver tråden jo ikke at køre af sporet her. Det indtryk jeg har af Gryn (kun her igennem) er at hun er en fornuftig hundeejer og jeg er sikker på at hvis hun så noget hun følte skulle stoppes, mon ikke hun så ville gøre det. Ikke fordi jeg vil blande mig, men syntes bare det er synd hvis tråden køre af sporet i den retning :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Nu behøver tråden jo ikke at køre af sporet her. Det indtryk jeg har af Gryn (kun her igennem) er at hun er en fornuftig hundeejer og jeg er sikker på at hvis hun så noget hun følte skulle stoppes, mon ikke hun så ville gøre det. Ikke fordi jeg vil blande mig, men syntes bare det er synd hvis tråden køre af sporet i den retning :blink: Ja det ville jeg helt sikkert. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts