Gæst ClausBA Skrevet November 8, 2010 Rapporter Share Skrevet November 8, 2010 (rettet) Lotus er en glad, men lidt forsigtig hund. Han en meget interesseret i alle mennesker, og er kontaktsøgende over for stort set alle, på sin egen stille facon. Han elsker at lege, især kaste bold og i det hele taget løbe stærkt efter ting. Lotus er en rigtig hyggehund, som ynder at ligge tæt op af én i sofaen. I det fri er han en glad og livlig hund, men inde er han utrolig rolig, ligger helst i sin kurv, eller hos mennesket, og slapper af. I det hele taget er han meget rolig, giver yderst sjældent hals, og det kun hvis han bliver bange eller forskrækket. Han er vokset op i et hjem, hvor der kommer mange mennesker dagligt, og er derfor kun glad for gæster. Lotus har også en bror Lotus er vokset op sammen med sin kuld-bror Dmitrij. Vi vil helst finde et hjem, der vil tage i mod dem begge to, da de aldrig har været adskilt mere end et par dage af gangen. Derfor kan Lotus som tingene er nu ikke være helt alene hjemme, da han bliver meget ulykkelig. Men sammen med sin bror, kan han være alene hjemme i op til 6 timer (vi har ikke prøvet længere). Derfor mener vi det er afgørende, hvis Lotus skal ud til et nyt hjem alene, at han kommer til et sted, hvor man har mod på, og tålmodighed til, at lære ham at være alene hjemme fra bunden. Eller måske et hjem der i forvejen har en hund. Hvorfor skal vi af med Lotus Vi er et par, der desværre har måtte gå hver til sit. Ingen af os har mulighed for at tilbyde hundene et hjem, hvor de vil få den menneskekontakt en hund fortjener, pga. lange arbejdsdage, der før var muligt da vores arbejde ligger forskudt i løbet af dagen. Derfor håber vi at finde et nyt hjem, med tid og kærlighed til dem begge, sammen eller hver for sig, selv om det skærer os i hjertet. Praktiske oplysninger Navn: Lotus Køn: Han Race: Whippet (med stamtavle fra kennel Lhaghana) Alder: Født januar 2009 Bor i København N Er registreret i Dansk Hunderegister Er vaccineret og har øretatovering, men har ikke chip. Er kryptocid (har kun én sten i pungen) Kontaktoplysninger Claus B. Andreasen Tlf. 2670 2263 Redigeret November 9, 2010 af ClausBA Vedhæftet billede Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret November 8, 2010 Rapporter Share Besvaret November 8, 2010 Hvordan er de med børn? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ClausBA Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 (rettet) Det ved jeg faktisk ikke. De er både ret nysgerrige, men også ret forsigtige. Medmindre de møder en tæve i løbetid... Eller at man leger "vildt". I så fald hopper de op. Det skal tages med i betragtningen at det stadig er nogle rimelig "friske" unghunde. Indbyrdes kan de også godt være lidt voldsomme, i deres leg. Men de er ikke vant til at omgås børn. Lad mig understrege at de, meget typisk for racen, generelt er meget rolige. Redigeret November 9, 2010 af ClausBA Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Tak for svar. Jeg håber, at I finder det rette hjem til dem. Jeg tror ikke, jeg får overtalt manden pt - slet ikke, når de ikke er vant til børn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ClausBA Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Lotus søger stadig ny familie!! Jeg har vedhæftet flere billeder af Lotus og min anden hund Dmitrij. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Januar 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Januar 5, 2011 Bedårende hunde!:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Alspigen Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Hejsa... Er Lotus blevet solgt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 De er på internatet i rødovre nu. Se deres hjemmeside: www.dyrevaernet.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 De er på internatet i rødovre nu. Se deres hjemmeside: www.dyrevaernet.dk Ja, det er virkelig TRIST en historie. Paa dyrevaernets siden kan man laese at aarsagen for overgivelse er 'sygdom', hvilket forekommer mig virkelig underligt nu naar eks-ejeren skriver, at det er pga parforhold. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Lotus søger stadig ny familie!! Jeg har vedhæftet flere billeder af Lotus og min anden hund Dmitrij. Ville det ikke have vaeret en ide at kontakte de opdraettere I havde faaet dem fra i sin tid? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Begge hunde er fra denne kennel i Bronderslev: Restart Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Ja, det er virkelig TRIST en historie. Paa dyrevaernets siden kan man laese at aarsagen for overgivelse er 'sygdom', hvilket forekommer mig virkelig underligt nu naar eks-ejeren skriver, at det er pga parforhold. Måske de vælger at sige sygdom, hvis de er blevet slået i hovedet med, at de skulle have haft en plan i tilfælde af skilsmisse allerede inden de anskaffede hundene... Uanset årsag, så søger de to hunde hjem. Jeg ser ingen grund til du skal lufte dine issues i en omplaceringstråd, der har til formål at finde hjem til hundene - ikke at nedgøre tidligere ejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Måske de vælger at sige sygdom, hvis de er blevet slået i hovedet med, at de skulle have haft en plan i tilfælde af skilsmisse allerede inden de anskaffede hundene... Uanset årsag, så søger de to hunde hjem. Jeg ser ingen grund til du skal lufte dine issues i en omplaceringstråd, der har til formål at finde hjem til hundene - ikke at nedgøre tidligere ejer. Hvis jeg var kennel saa ville jeg gerne have at vide hvor min avl var - Det er bare derfor jeg sporger og det ser jeg intet i vejen med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts