Hop til indhold

Vægtapperat *s*

Recommended Posts

Jeg vejer mine doodle-hvalpe hver dag, så jeg kan sikre mig de tager på og har det godt..

Men nu er de altså ved at vokse fra køkkenvægten, da den har en ret lille flade og der derfor ikke kan stå en større kurv på, hvis jeg skal kunne se displayet.

Hvad bruger I til at veje jeres hvalpe (af de mellemstore/større racer) på?

Hvalpene er nu 2 uger og 2 dage :engel: 6 af 10 har nye hjem.

Ville vise jer billeder, - men må ikke ford forumreglerne er lavet om siden jeg var her sidst :hmm:

Så I må vente til jeg "fylder 50"!! *suk*

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vi vejer Ninja stiller vi os selv op på vægten og ser skræktallet (:skraek:). Så løfter vi Ninja op i armene og stiller os på vægten igen, og trækker de to tal fra hinanden.

Man er vel en dame, så hende og vægten er bestemt ikke gode venner - ikke på vilkår om hun skal op på den selv ! :fornaermet:

Det er fordi du gør det forkert :cool:

1: Du tar hunden på armen

2: Du stiller dig på vægten

3: Du noterer dig tallet på vægten.

4: Du dividerer tallet på vægten, med antallet af individer på vægten.

... den regneform vil du blive glad for i længden - med mindre du har en kæmpehund ;D

Til trådstarter: man kan købe sådan en babyvægt - eller leje den ... det var måske en mulighed ... ellers må du gå ned til at veje dem på ugebasis snart - og så tage turen forbi dr. dyr for at få dem vejet og nusset på af dr. dyr :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til hvalpe bruger jeg en Philips køkkenvægt. Digetal, med en skål ovenpå.Bruger her en almindelig plastskål. Når skålen står på, nuller jeg vægten, så jeg får den relle vægt uden skål.

Når den ikke tur mere , så har jeg en antik vægt, som vejer højerer op, og det er kun til vægt, sådan ca pga evt ormekur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm... Måske en digital badevægt? Er de ikke mere præcise?

Ville jo helst blive ved med at få alle grammene med.. Men kan godt se det bliver umuligt på et tidspunkt..

*buuuuuuh* mine børnebørn bliver STORE :cry: .... :oops: .... :shock: .... :hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 3 weeks later...

Motor blev også vejet ved at han sad i en margrethe agtig skål på køkkenvægten, men den gik vist kun til 5 kilo og det nåede han da over før han var 8 uger. Digital badevægt er en god ide, men så skal du nok lige sikre dig at den vejer det samme som din køkkenvægt, ellers får du måske et chok :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...