Gæst Malene Nielsen Skrevet November 9, 2010 Rapporter Share Skrevet November 9, 2010 Jeg går og lurer på, om det kunne være en hjælp for os, at investere i en robottingest. Vi har Pergogulve og klinker i hele hytten og et par enkelte store 'smudsmåtter' ved indgangsdørene. Der er 2 hunde og en lille håndfuld katte + 2 mennesker, der glad og gerne drysser pels, sand osv af rundt i huset. Satser på at der er flere herinde, der har anskaffet sig sådan et dyr og som vil dele ud af deres erfaringer. Jeg vil rigtig gerne høre om mærker, priser og om der er noget man skal være opmærksom på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Jeg går og lurer på, om det kunne være en hjælp for os, at investere i en robottingest. Vi har Pergogulve og klinker i hele hytten og et par enkelte store 'smudsmåtter' ved indgangsdørene. Der er 2 hunde og en lille håndfuld katte + 2 mennesker, der glad og gerne drysser pels, sand osv af rundt i huset. Satser på at der er flere herinde, der har anskaffet sig sådan et dyr og som vil dele ud af deres erfaringer. Jeg vil rigtig gerne høre om mærker, priser og om der er noget man skal være opmærksom på. Jaaa!!! Jeg er med på en lytter!!! :banan: Har også en hundeveninde der har købt én, skal prøve at fritte hende lidt, og rapportere her i tråden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Købte en roomba for 4-5 år siden (før de kom til Danmark), er ikke imponeret, skuffen til støv er ret lille, roterende børste bliver konstant infiltret i hundehår og ækle ting, så det jeg sparer på støvsugningen går tabt på at pusle roomba....men jeg har hørt rygter om, at de er blevet meget bedre :hmm: Vær blot opmærksom på om den er lav nok til at komme ind under sofaen, om du skal flytte for mange ting (spisebordsstole, dekorative små borde og legetøj) for at den kan køre rundt på gulvet. I teorien vildt god, i praksis er jeg ikke overbevist endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariel-j Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Vi har denne Roomba stvsuger 563 Pet - Jeg er meget begejstret for den. Vi har hårde gulve på de steder, hvor den kører. Den kan ikke komme over vores dørtrin, så den er begrænset til stue og køkken, som også er her, at der svines mest. Det er her Zeus opholder sig, de gange om dagen, hvor han kommer beskidt ind fra tur. Den kører hver dag kl. 10. Det er sjældent, at jeg kommer hjem, og den rent faktisk har fundet tilbage til sin station, men bortset fra det, så virker den alligevel. Jeg støvsuger sjældent selv mere, hvor jeg tidligere burde støvsuge hver eller hveranden dag... og gulvet er fri for skidt, selv under skænken, hvor der tidligere lå bunkevis af hundehår. Det sker, at den sidder fast i et eller andet, og når det sker, så stopper den bare. Derfor finder jeg den tit et eller andet sted, hvor den er strandet. Børsterne skal også renses for hundehår med jævne mellemrum. Skridtskuffen skal tømmes hver eller hveranden dag, men det er nu hurtigt gjort. Der er lidt bøvl med den, men for mig er det stadig nemmere, end hvis jeg skulle støvsuge selv... og vigtigst af alt, så får jeg det gjort... Hvor jeg tidligere godt kunne gå at irritere mig over, at gulvet var kronisk fuld af sand og skidt. Jeg er overrasket over, hvor grundig den egentlig er. Den tager alt det daglige skidt, men man slipper selvfølgelig ikke for en grundig støvsugning en gang i mellem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Min søster og svoger har en Roomba, men jeg ved ikke, om det er Pet-udgaven (vil jeg næsten tro ud fra, at de har en kat). Men den holder i hvert fald ikke til et styks berner sennenhund. Den kørte hver nat og hver dag blev den, mens jeg boede hos dem i en uge, fundet ét eller andet sted, mens den sagde "error". Den blev fuldstændig klistret fast med hundehår i børsterne og kunne ikke engang klare halvdelen af deres hus - som ikke er specielt stort, bare et lille rækkehus Men må lige høre dem, om det er den udgave. For hvis det er det, så tror jeg ikke, den er god nok til to border collier og diverse katte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariel-j Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Ja, jeg må nok også hellere tilføje, at Zeus jo ikke er en hund, der fælder ret meget, og vores tager derfor mest sand og andet skidt. Det kan den så tilgengæld sagtens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Ja, jeg må nok også hellere tilføje, at Zeus jo ikke er en hund, der fælder ret meget, og vores tager derfor mest sand og andet skidt. Det kan den så tilgengæld sagtens. Den er god til små-skidt, der ikke kan filtre, men stor-skidt som hundehår (og menneskehår ydrk) er rent mord for en roomba Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 9, 2010 Rapporter Share Besvaret November 9, 2010 Så har jeg fået svar fra min veninde, der har en Roomba Pet, to bordercollies, og bor på landet. Hun siger det samme - der skal renses børster tit og jævnligt, pga. hundehår. Hun siger også at den ikke er god til fin jord og sand, og at man ikke skal ha' for mange ting stående på gulvet. Altså de samme ting som I andre også siger. Alt i alt synes hun dog den er god til at holde "semi-rent", og hun er glad for sin. Så tænker jeg på Frosties hudsygdom, der gør at hun smider kolonorme mængder pels, og at netop fin jord og sand er det mine hunde (og kat) får slæbt ind fra haven, samt at her står ting over det hele... Så det bli'r nok ikke til nogen Roomba for mig - jeg må hellere bare være min egen støvsugerrobot... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Min nu afdøde roomba (Bertha) var fantastisk Og hun kørte uden problemer i 4 år i et hus med først 1 hund og 2 katte og senere 2 katte og 2 hunde. Grunden til at hun døde var at batteriet blev fladt og jeg ikke synes jeg ville invistere i et nyt. Jeg oplever slet ikke det de andre beskriver og tænker i øvrigt at man skal have usædvanligt meget skidt i huset hvis bakken skal blive helt fyldt på én støvsugning. Min kørte hver dag imens jeg var på job eller til hundetræning og jeg tømte blot bakken når jeg kom hjem. Fatter ikke folk gider at have den kørende om natten - den larmer heeelt vildt. Den tog sand og hår, så jeg kunne nøjes med at støvsuge en enkelt gang om ugen for at få gået grundigere i hjørnerne og sådan. Jeg har overvejet at købe en ny, men huset er bare ikke indrettet ret praktisk til sådan en størrelse og det er egentligt hvad der afholder mig fra det lige pt. I det gamle hus kunne Bertha køre i stue, køkken/alrum og entré på en gang, smart når det var de rum der ubetinget var mest beskidte. Nu skal jeg flytte rundt på den pga. niveauforskel og dørtrin, så jeg er lidt i tvivl om det overhovedet kan betale sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Vi har denne Roomba stvsuger 563 Pet - Jeg er meget begejstret for den. Vi har hårde gulve på de steder, hvor den kører. Den kan ikke komme over vores dørtrin, så den er begrænset til stue og køkken, som også er her, at der svines mest. Det er her Zeus opholder sig, de gange om dagen, hvor han kommer beskidt ind fra tur. Den kører hver dag kl. 10. Det er sjældent, at jeg kommer hjem, og den rent faktisk har fundet tilbage til sin station, men bortset fra det, så virker den alligevel. Jeg støvsuger sjældent selv mere, hvor jeg tidligere burde støvsuge hver eller hveranden dag... og gulvet er fri for skidt, selv under skænken, hvor der tidligere lå bunkevis af hundehår. Det sker, at den sidder fast i et eller andet, og når det sker, så stopper den bare. Derfor finder jeg den tit et eller andet sted, hvor den er strandet. Børsterne skal også renses for hundehår med jævne mellemrum. Skridtskuffen skal tømmes hver eller hveranden dag, men det er nu hurtigt gjort. Der er lidt bøvl med den, men for mig er det stadig nemmere, end hvis jeg skulle støvsuge selv... og vigtigst af alt, så får jeg det gjort... Hvor jeg tidligere godt kunne gå at irritere mig over, at gulvet var kronisk fuld af sand og skidt. Jeg er overrasket over, hvor grundig den egentlig er. Den tager alt det daglige skidt, men man slipper selvfølgelig ikke for en grundig støvsugning en gang i mellem. :sjov: Ja ja, jeg burde få en sundere tankegang... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 i øvrigt at man skal have usædvanligt meget skidt i huset hvis bakken skal blive helt fyldt på én støvsugning. Tak Lykkeliv....tusind tak! Støvsugerposen skifter jeg en gang om måneden, skuffen skulle skiftes hver gang, fuglens frø fylder jo også lidt (hvorfor støvsuge, hvis ikke der er skidt på gulvet :hmm:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Tak Lykkeliv....tusind tak! Støvsugerposen skifter jeg en gang om måneden, skuffen skulle skiftes hver gang, fuglens frø fylder jo også lidt (hvorfor støvsuge, hvis ikke der er skidt på gulvet :hmm:) Hahaha - ej undskyld, men med 2 hunde der vader ind og ud af haven som det passer dem, og 2 fældekatte fra helvede + diverse mudderrester m.m. fra træningsbane, skov osv. så har jeg godt nok svært ved at forestille mig hvordan man skal kunne fylde den bakke helt. Ja med mindre man med ovenstående scenarie venter med at støvsuge i... en måned agtigt? Og det er vel fordelen ved den støvsuger? At man kan sætte den til næsten dagligt, fordi det ikke kræver andet af én end et tryk på en knap som man er på vej ud af døren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Undres - vi har jo ikke ligefrem jord og skovting med ind, de ryger af i opgangen....måske skuffen er blevet større :hmm: min er ca 3 x 6 cm Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Undres - vi har jo ikke ligefrem jord og skovting med ind, de ryger af i opgangen....måske skuffen er blevet større :hmm: min er ca 3 x 6 cm Ja min er jo så død nu, så jeg kan desværre ikke måle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Hmmm....er der slet ingen der oplever det er et problem at sætte den til når man går hjemmefra, hvis hunden skal være alene hjemme?? Jeg har ikke en robotstøvsuger, men jeg kunne da forestille mig, at Bonnie ville synes det var et allertiders legetøj, jeg havde købt til hende?? :stupid: Jeg er ret sikker på at den ville være temmelig død når jeg kom hjem...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Den bevæger sig ufatteligt langsomt, har ikke set nogen hunde tænde på den - katten er til gengæld meget begejstret for de små 'tråde' der suser ud under den og så er den sjov at sidde på (kan dog ikke længre køre med 6½ kg kat ovenpå). Tror ikke den kan myrdes, højst vendes bunden i vejret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Tror som Petrine at den kører for langsomt og larmer for meget? Asta har gøet af den et par gange da den blev instruduceret, men ellers så ignorerede hun den totalt. Hun fandt så også ret hurtigt ud af at smutte i seng, kurven eller buret, for hvis man sidder midt på gulvet og glor på maskinen så bliver man påkørt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Den bevæger sig ufatteligt langsomt, har ikke set nogen hunde tænde på den - katten er til gengæld meget begejstret for de små 'tråde' der suser ud under den og så er den sjov at sidde på (kan dog ikke længre køre med 6½ kg kat ovenpå). Tror ikke den kan myrdes, højst vendes bunden i vejret Okay....jeg er så temmelig sikker på at min kat ikke skulle nyde noget at at sidde på noget der bevæger sig, så det skulle ikke være noget problem. Til gengæld er det helt 100 at Bonnie ville vende bunden i vejret på den, (den der laaange snude kommer simpelthen ind overalt) og så går det smarte jo ret hurtigt af den, tænker jeg.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 og så går det smarte jo ret hurtigt af den, tænker jeg.. Ren Bonnie næse hverdag? :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Den bevæger sig ufatteligt langsomt, har ikke set nogen hunde tænde på den - katten er til gengæld meget begejstret for de små 'tråde' der suser ud under den og så er den sjov at sidde på (kan dog ikke længre køre med 6½ kg kat ovenpå). Tror ikke den kan myrdes, højst vendes bunden i vejret Sådan noget kan man ikke skrive uden jeg er nødt til at vise det her klip: [media] [/media] Det i sig selv er jo nok til at man skal have sig en roomba :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ragdoll Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Ren Bonnie næse hverdag? :slem: Det kører nok rigtigt for dig i dag, hva´ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts