Gæst Lonnie Skrevet November 10, 2010 Rapporter Share Skrevet November 10, 2010 Hejsa. Vi har lige fået vores hvalp hjem i mandags:-D og hun er bare dejlig, men vi har lige et par swpørgsmål, som vi håber i kan svare på herinde, skal lige siges, at inden vi købte hvalp, læste vi meget om at ha en hvalp, og hvad det vile indbære. 1. siden vi fik Mella hjem, har hun næsten ikke sovet, det bliver ca kun 15 min. af gangen om dagen ( skal lige skrive at den første nat lå hun i sin kurv fra kl 23 til 06, ved siden af sengen.) :hjerte:men i nat var min mand ude med hende kl. 4.. så det er jo ikke meget hun sover.:hmm: 2. hun er også begyndt at piv meget, kan det være fordi det hele er så nyt, hun er også begyndt at gø lidt, især hvis hun møde andre hunde, når vi er ude og lufte hende, og det ville vi gerne ha stoppet. 3. hun spiser heller ikke så meget, men drikker godt, og kommer på gade 1 gang i timen. Er det helt normalt, og skal vi bare se tiden an, eller har i nogen gode råd. skal lige skrive, at vi skal begynde til hvalpetræning med hende i næste uge. Hilsen lonnie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Jeg syntes ikke at 15 minutter ad gangen lyder af særlig meget, og måske skyldes nogen af de andre ting i oplever netop at hun er overtræt? Hvad er grunden til at hun kun sover 15 minutter ad gangen, er der meget uro omkring hende, eller hvorfor vågner hun så hurtigt igen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Uha 15 min. er ikke ret meget, jeg hentede min den lille i søndags, og hun tager en koger på ryggen, i flere timer af gangen. Og der er ellers uro nok herhjemme, med en masse voksne hunde omkring hende. Hun kan så også godt gø af de andre hunde, når hun lægger op til leg eller de er for kedelige :blink: , så intet mærkeligt der. Hunde er jo forskellige , så en god gang tålmodighed og fornuft skal det nu nok gå, tag det lidt i hendes tempo, det første stykke tid, til hun er faldet helt til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lonnie Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Ved det ikke, hun er meget urolig, kan ikke rigtig finde ro, når hun lægge sig ned, hun må gerne være oppe i sofaen, og der hjælper det heller ikke.. Der er ikke meget uro om hende, da vi har ikke nogen små børn, eller nogen som kommer på besøg i disse dagen. jeg håber at det kun er forbi det hele er så nyt, og at hun falder til ro snart, kan ikke li hun ikke for fred i kroppen. Lonnie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Ved det ikke, hun er meget urolig, kan ikke rigtig finde ro, når hun lægge sig ned, hun må gerne være oppe i sofaen, og der hjælper det heller ikke..Der er ikke meget uro om hende, da vi har ikke nogen små børn, eller nogen som kommer på besøg i disse dagen. jeg håber at det kun er forbi det hele er så nyt, og at hun falder til ro snart, kan ikke li hun ikke for fred i kroppen. Lonnie Hvor meget laver I med hende i løbet af dagen, jeg tænker på om hun måske er overstimuleret og derfor ikke kan falde til ro? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lonnie Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Hej Lonny. Min mand er hjemme med hende i går og i dag, han arbejder lidt, og leger med hende, samt prøver at sove lidt med hende, har lagt sig ned på gulvet ved siden af hendes kurv, men når så han rejser sig, så vågner hun med det samme. I morges fik de ca. 2 timer sammen på sofaen, og ligenu har hun taget ca. 1/2 time ved hans fødder under bordet, hvor han arbejder.. min mand fortæller mig ligenu, at han godt kan mærke en lille forskeld, så måske det begynder at gå fremad nu.. Lonnie. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret November 10, 2010 Rapporter Share Besvaret November 10, 2010 Tillykke med jeres lille ny;-) Hvilken Race er hun? Er jo nysgerrig, og vil hellere end gerne se billeder af jeres vaps Måske hun bare skal have tid til at finde sig til rette i hendes nye hjem, alle hvalpe er meget forskellige:blink: I skal også lige finde den rutine der passer for jer, og det er nu en stor omvæltning sådan at få en lille hvalp i huset. Der sker meget, og man vil så gerne gøre al ting godt. Det lyder super godt at I starter til hvalpetræning med hende.. Glæd jer til det. Det er rigtig hyggeligt:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lonnie Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Hejsa. Hun er en bladning imellen en islandsk fårhund og en golden Retriver. i dag er det mig, som er hjemme hos hende, og der er godt nok krudt i hende, men hun kan også godt sove lidt ind imellem, men ikke flere timer af gangen. vi stod op i morges kl. 6 og var på gaden, da vi kom op, legede hun lidt alene, på gaden igen ca. 7. oppe igen sov hun i ca 20 min. så var der krudt i hende igen, på gaden igen ca. 8.30 oppe leget hun alene(det er hun god til) ca.kl 10 til 11 sov hun, er så først nu faldet lidt til ro unden min stol nu. Hun spiser ikke så meget, men drikke masser, er det noget jeg skal bekymmer mig om. Jeg læste herinde i går, om en som gav sin hund 3 forskellige måltider om dagen, og til vores teori aften til hundetræning, sagde træner også, at de ikke behøvde ha få det sammen mad, hver gang.. hilsen Lonnie Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Saphiira Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Tillykke med den lille nye Det med, at den ikke sover så meget lyder lidt vildt :hmm:Charlie (min hvalp) kan sove flere timer af gangen. Ja faktisk sover han næsten hele natten. Håber at det kommer til at gå med hende... Charlie gør også. Især af kattene, hvis de ikke vil lege....For så bliver han lidt fornærmet , eller hvis der er en lyd, som han ikke rigtig kan genkende eller se, hvor det kommer fra, så tror det er meget normalt.. Charlie spiste heller ikke meget fra starten af, men så begyndte vi at skifte foder. Det foder vi havde fået af sælgeren, var ikke engang hvalpefoder :stupid:så det var meget stort, og det kunne han ikke overskue. Nu spiser han hele tiden. Jeg havde nemlig samme bekymring som dig mht. spisning.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Hej Lonnie Tillykke med jeres nye hvalp. Vi fik vores lille sheltie for 9 mdr siden og vi havde samme problem med foderet. Vi skiftede til noget hvalpe foder fra Olivers og det var super. det andet vi havde købt var for stort og for hårdt. Omkring at sove om natten, havde vi også kurv. Men et famile medlem der selv er opdrætter forslog, at vi fik fat i en kasse og satte hunden der i om natten. Som sagt så gjort. Tæppe i bunden og hvalpen ned i. Han snork sov, for det kan man jo lige så godt når man ikke kan løbe rundt :slem: Hunde tisser heller ikke hvor de sover, så nå han skulle ud begyndte han at pive og så ud med ham. Det virkede for os, så måske du kan bruge idéen. I lufter også jeres hvalp engang i timen. Det giver altså heller ikke plads til de lange sove pauser. Prøv at luft den når den har sovet, leget eller spist. Håber I kan bruge noget af det. /Bo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 (rettet) Jeg synes ikke I skal vøre urolige. Hunde er forskellige, det gælder også hvalpe. Hunden er et flokdyr, men din mand skal ikke ligge sig ned på gulvet ved siden af hende. Det skal hun ikke vænnes til, det skal ikke være sådan at det er det eneste hun er tryg ved. Når hun ligger i sin kasse ved jeres seng, så ræk hånden ned til hende når hun begynder at pive, og tal beroligende til hende. Det er vigtigt at stå fast på at hun skal blive i kurven, og ikke op i sengen, osv. Du skriver at I er "på gaden", hvad vil det sige? En hvalp, eller voksen hund for den sags skyld, kan ikke nøjes med at komme ned på gaden en tur, den skal ud og boltre sig, og bruge dens sanser og muskler. - Ellers er det ikke mærkeligt den ikke kan finde ro. Det behøver ikke gå lide vildt for sig hver gang, den kan også have brug for bare at sidde og kigge på mennesker og biler og hvad der ellers kommer forbi udenfor. Det er også racer der kræver en del motion og stimulans, det skal man huske, også selvom den er hvalp. Redigeret November 13, 2010 af Maria H Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lonnie Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Hejsa. Tak for alle jeres svar og spørgsmål, skal prøve at svare på dem her.:slem: Mella sover i sin kurv ved siden af vores seng, og det går fint, når hun giver lyd fra sig, stikker min mand sin hånd ned til hende og det hjælper, hun kommer i seng ca kl. 23 og sover gerne til kl 6.:blink: men i moges kun til 5 så måtte hun ned og tisse, og da vi kom op igen, prøvede vi at lægge hende til at sove igen, det gik fint til kl. 7 hvor min mand skulle op. Når jeg skriver på gaden, så er det fordi vi bor på første sal, og nede foran os har vi en græsplæne, det er den vi går tur på, i dag er vi begyndt at gå en lille smule længer, menere at ha hørt at til at starte med, må de ikke være ude så længe, ej heller gå lange ture, men hvis det ikke lige passer damen, så kan hun godt finde hjem.:slem: Det kan godt være at den først dag, hun var på gaden 1 gang i timen, men nu er det efter hun har sover/hvilet sig og maden. Det er om dagen mella ikke sover så meget, og når hun så gør, er det meget uroligt, kan også se på hende om aften, at hendes vejrtrækning er meget hurtig, og det begymmer os lidt. Hun er god til at underholde sig selv, med sit legetøj, og hun løber meget rundt. Hun kan også godt være alene i stuen, hvis jeg lige gå et andet sted hen, det er kun lidt jeg prøver, vil nemlig gerne i gang med "alene træning" imens jeg sidder og skriver her, lægger hun under min stol, og hygger sig. Ang. hendes foder, så vil vi også skirfte over til Olives det har vi høre meget godt om, så jeg håber på at det hjælper, med at spise lidt mere.. Hilsen Lonnie.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts