Hop til indhold

PellePelle opdatering

Recommended Posts

Gæst Ninjamor

Som nogle af jer ved, har Pelle en historie med knæoperation som hvalp, dum ryg og nakkesmerter fra tid til anden.

Der er en sammenhæng mellem alle tre tilstande.

I sommer Fik Pelle behandling 6 gange med en uges interval og sidste behandling viste, at nu var han i generel god balance, bedre end nogensinde faktisk, så NU kunne vi gå i gang med en behandling direkte rettet mod at få en bedring af knæet.

I sidste uge var vi så afsted og Pelle nærmest susede ind i konsultationslokalet, havde knap nok tid til at hilse på Gudrun, stod op på undersøgelsesbordet og viste dermed at han var mere end parat til at blive behandlet :-D

I går gik det pludselig op for mig, at Pelle støtter meget mere på det ben!

Hold da op!

Så der er meget stor glæde i huset lige nu. Muligvis falder han lidt tilbage, men lige nu er det fedt!

Al gang foregår i galop :banan: altså Pelles gang...

Vi skal afsted til næste behandling 7 december

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj hvor fedt!!! :5up::5up::banan:

Jeg håber det fortsætter med at gå fremad med Pelle:-D Så kan vi måske oss mødes en dag i fremtiden:engel::-D

Jeg har sendt en besked til Gudrun via hendes hjemmeside, men har ikke fået svar, så jeg ved ikke om hun har læst den:lol::lol:

Men ville godt have Luna tjekket igennem af Gudrun.. Skal bare lige spare sammen, så ville have et beløb:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Ninjamor.

hvilket behandling hjælper ham??? massage, ledmanipulation eller hvad???

Bor på sjælland og kender kun Gudrun herindefra???.

Det er et mix af: Akupunktur, laserakupunktur, osteopati, healing, kost og kosttilskud.

Han må forresten få lidt mere kød nu og det tror jeg godt han kan acceptere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj hvor fedt!!! :5up::5up::banan:

Jeg håber det fortsætter med at gå fremad med Pelle:-D Så kan vi måske oss mødes en dag i fremtiden:engel::-D

Jeg har sendt en besked til Gudrun via hendes hjemmeside, men har ikke fået svar, så jeg ved ikke om hun har læst den:lol::lol:

Men ville godt have Luna tjekket igennem af Gudrun.. Skal bare lige spare sammen, så ville have et beløb:-D

Tak.

Hvis vi kan finde ud af noget samkørsel bliver det billigere for os begge, så hvis du skal alene afsted er der den mulighed.

Pelle vil meget gerne have en legeaftale med Luna. Det er jo desværre ikke lykkes tidligere. Jeg sender PB til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak.

Hvis vi kan finde ud af noget samkørsel bliver det billigere for os begge, så hvis du skal alene afsted er der den mulighed.

Pelle vil meget gerne have en legeaftale med Luna. Det er jo desværre ikke lykkes tidligere. Jeg sender PB til dig.

Jeg skal alene afsted, når jeg skal afsted, så det kunne vi da godt finde ud af:-D Det letter jo da prisen en god del:-D Men det bliver så nok først næste gang igen, I skal afsted, for skal spare sammen først, og nu kommer julen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er det dejligt at høre, :banan: og det skal da bare holde.

Skal hende Gudrun ikke igang med at uddanne nogle dyrlæger mons tro?, det synes jeg da ville være en god ting.

Det tror jeg hun har for travlt til. Men ja, bare der var en "Gudrun" på Sjælland også. Det er en hel dag der går hver gang for ½ times behandling.

Det måtte gerne være lidt nemmere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går rigtig fint her. Vi var for ca en måneds tid siden til tjek og Luna er bare på toppen. :banan:

Jeg burde skrive om forløbet et sted, Gudrun reddede hendes liv.

Jeg vil meget gerne læse det og er sikker på andre også vil :-D

Dejligt er ikke et ord der dækker godt nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

I sidste uge var vi så afsted og Pelle nærmest susede ind i konsultationslokalet, havde knap nok tid til at hilse på Gudrun, stod op på undersøgelsesbordet og viste dermed at han var mere end parat til at blive behandlet :-D

I går gik det pludselig op for mig, at Pelle støtter meget mere på det ben!

Hold da op!

Så der er meget stor glæde i huset lige nu. Muligvis falder han lidt tilbage, men lige nu er det fedt!

Al gang foregår i galop :banan: altså Pelles gang...

Vi skal afsted til næste behandling 7 december

Det med fed: Ikke kun "nærmest" :mrgreen:. Mille og jeg var jo med inde under konsultationen og jeg så med egne øjne Pelle kaste sig op på bordet: Så kan du godt komme i gang Gudrun! :lol:

Der kom store dybe suk fra Pelle, da han kom i Gudruns hænder, ingen tvivl om at han vidste at det var godt for ham og derfor slappede af. Det var rigtig dejligt at overhøre Gudruns vurdering af Pelles bedring :-D

Det var første gang jeg var hos Gudrun med Mille. Hun kunne noget som hverken massør eller kiropraktor har kunnet. Inkl. håndtere en sensitiv ejer der var ved at skvatte om :shock:

Kort fortalt er forhistorien den, at jeg søgte Gudrun for at få et andet syn på hendes smerter i lænden og primært en måneds modløshed og passivitet.

Hun ramte spot on i sin beskrivelse af Milles ændrede stemningsleje og hvordan det hænger sammen med vores forhold og forhistorie. Ting jeg allerede havde en fornemmelse af, blev bekræftet. F.eks. at Mille er meget følsom og hvordan ting hænger sammen på flere planer mellem mig og hende. Gode anvisninger til hvordan jeg kommer videre gav hun også.

Mille fik to akupunkturnåle og laser på lænden samt en smule osteopati.

Dagen efter mærker jeg at hendes lænd er mindre øm og virker stærkere. :shock: Jeg har før haft både kiropraktor og massør på hende, og det har da også hjulpet - men dette virker mere som en helhed der falder på plads.

5 dage efter hentede Mille for første gang i en måned skraberen til badeværelsesgulvet og bad om aktivitet (det er noget hun har brugt meget førhen :lol:). Lyset i øjnene er kommet tilbage, hun er igen mere opsøgende og på vej mod at blive sit gamle jeg. Der er lidt vej tilbage endnu, men nu er jeg fortrøstningsfuld.

Til jer der overvejer Gudrun: Gør det og vær forberedt på at møde en dyrlæge der viser dig og din hund oprigtig interesse og omsorg :lun: Selvom hun også taler om kinesisk medicin og de tanker der ligger bag (elementer og energier), er det ikke ufordøjeligt og giver rigtig god mening.

Jeg var inde en hel time og betalte 1500 kr. Det er de bedste 1500 kr jeg længe har givet ud.

Vi skal afsted til opfølgning, men det bliver nok først til januar.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det med fed: Ikke kun "nærmest" :mrgreen:. Mille og jeg var jo med inde under konsultationen og jeg så med egne øjne Pelle kaste sig op på bordet: Så kan du godt komme i gang Gudrun! :lol:

Der kom store dybe suk fra Pelle, da han kom i Gudruns hænder, ingen tvivl om at han vidste at det var godt for ham og derfor slappede af. Det var rigtig dejligt at overhøre Gudruns vurdering af Pelles bedring :-D

Og jeg som troede du nærmest sov!

Det var første gang jeg var hos Gudrun med Mille. Hun kunne noget som hverken massør eller kiropraktor har kunnet. Inkl. håndtere en sensitiv ejer der var ved at skvatte om :shock:

Det kan hun også :-D

Kort fortalt er forhistorien den, at jeg søgte Gudrun for at få et andet syn på hendes smerter i lænden og primært en måneds modløshed og passivitet.

Hun ramte spot on i sin beskrivelse af Milles ændrede stemningsleje og hvordan det hænger sammen med vores forhold og forhistorie. Ting jeg allerede havde en fornemmelse af, blev bekræftet. F.eks. at Mille er meget følsom og hvordan ting hænger sammen på flere planer mellem mig og hende. Gode anvisninger til hvordan jeg kommer videre gav hun også.

Mille fik to akupunkturnåle og laser på lænden samt en smule osteopati.

Dagen efter mærker jeg at hendes lænd er mindre øm og virker stærkere. :shock: Jeg har før haft både kiropraktor og massør på hende, og det har da også hjulpet - men dette virker mere som en helhed der falder på plads.

5 dage efter hentede Mille for første gang i en måned skraberen til badeværelsesgulvet og bad om aktivitet (det er noget hun har brugt meget førhen :lol:). Lyset i øjnene er kommet tilbage, hun er igen mere opsøgende og på vej mod at blive sit gamle jeg. Der er lidt vej tilbage endnu, men nu er jeg fortrøstningsfuld.

Til jer der overvejer Gudrun: Gør det og vær forberedt på at møde en dyrlæge der viser dig og din hund oprigtig interesse og omsorg :lun: Selvom hun også taler om kinesisk medicin og de tanker der ligger bag (elementer og energier), er det ikke ufordøjeligt og giver rigtig god mening.

Jeg var inde en hel time og betalte 1500 kr. Det er de bedste 1500 kr jeg længe har givet ud.

Vi skal afsted til opfølgning, men det bliver nok først til januar.

Utroligt så "lidt" der egentlig skal til for at ændre billedet.

Det er fedt at Mille er blevet glad igen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det dejligt at læse at Pelle er i bedring:banan:

Det lyder helt klart som om det trods alt er den lange tur værd;-)

Tak skal du have.

Det er bestemt turen værd.

Jeg har bedt Gudrun flytte til Malmø, det vil være lettere, men hun er ikke tilbøjelig til det :lol::-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og jeg som troede du nærmest sov!

Det kan hun også :-D

Utroligt så "lidt" der egentlig skal til for at ændre billedet.

Det er fedt at Mille er blevet glad igen :5up:

Du skal ikke tro - du skal vide :mrgreen: Men jo, da jeg først fik sat mig, følte jeg nærmest at jeg sov.

Ja, det dejligt at have hende tilbage og jeg glæder mig også til at se Pelle igen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skønt at høre at det går så godt med Pelle - tak for opdateringen!

Jeg oplever noget af det samme med min ældre tæve, Sadie. Hos vores normale dyrlæge har hun ikke specielt travlt med at komme ind ad døren, men når hun skal til akupunktur, kan det bare ikke gå hurtigt nok.

Der er utrolig forskel.

Pelles normale dyrlæge går han glad til og får den tid han har brug for, for at slappe af (jeg bestiller altid to konsultationers tid) før han skal på bordet.

Men Gudrun er noget helst specielt, både som dyrlæge og som person, og Pelle er bare så glad for hende. Det varmer rigtig meget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er utrolig forskel.

Pelles normale dyrlæge går han glad til og får den tid han har brug for, for at slappe af (jeg bestiller altid to konsultationers tid) før han skal på bordet.

Men Gudrun er noget helst specielt, både som dyrlæge og som person, og Pelle er bare så glad for hende. Det varmer rigtig meget :-D

Fnis, det er altså lidt sjovt, alle andre hunde elsker Gudrun og Mysla synes hun er noget nær det mest skumle menneske på jorden efter hun havde haft fingre i hende en gang:lol:

Sheila kan godt lide Gudrun, men er helst fri for det hun laver, hun bryder sig bestemt ikke om akupuntur!

Så ja, det er meget forskelligt, men skønt at Pelle nærmest nyder det:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites