Hop til indhold

Er altid til hjelp når det gælder at få hvalpe


Gæst hundemax
 Share

Recommended Posts

Gæst hundemax

:klovn: Hej med jer.

 

Min hund max vil gerne være den stolte far til nogle hvalpe, så derfor er han altid til stede.

 

det skal gerne være en race hund men det må også gerne være en blanding. Max er snart 3 år han fylder d 14 Juni

Redigeret af hundemax
at få
Link til indlæg
Del på andre sites

Forkert.. din hund vil ikke gerne være far til nogle hvalpe - DU vil gerne have han bliver far!

 

Er der stamtavle på ham?

Hvad race er han?

Er han tjekket for diverse sygdomme, inkl arvelige sygdomme?

Osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hundemax
Forkert.. din hund vil ikke gerne være far til nogle hvalpe - DU vil gerne have han bliver far!

 

Er der stamtavle på ham?

Hvad race er han?

Er han tjekket for diverse sygdomme, inkl arvelige sygdomme?

Osv.

han er en mini schnauzer og ja han er blevet tjekket mod arvelige sydomme og ja der er en stamtavle

 

ps (lysseslukker)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

 

ps (lysseslukker)

 

Jeg ser ingen lyseslukkere... Det er faktisk meget relevante spørgsmål. Når man tilbyder en hanhund til avl er det da vigtig at skrive om race, evt. stamtavle, helbred og evt. udstillingsresultater.

Link til indlæg
Del på andre sites

han er en mini schnauzer og ja han er blevet tjekket mod arvelige sydomme og ja der er en stamtavle

 

ps (lysseslukker)

Du må gerne synes jeg er lysslukker - helt fint med mig.

 

Jeg tænker bare på alle de hvalpe som bliver sat til verden pt., og hvor mange der ender på internater, aflivning osv. Og når man vælger at skrive at ens hund gerne vil være stolt far til nogle hvalpe - og dét ligesom er annoncen.. ja undskyld mig.. men så lyder det noget useriøst! Hvad er det lige præcist din hund har, som er specielt, og som vil gavne racen? Ikke noget surt spørgsmål.. men er nysgerrig efter at vide HVORFOR du mener at det vil godt at han bliver far til nogle hvalpe?

 

Jeg har en westie og i starten ville jeg måske gerne have et kuld hvalpe på hende.. når hun blev gammel nok self.. men senere har det vist sig at hun har allergi og som hendes temperament har udviklet sig og de problemer hun har haft, så vil jeg ikke lave hvalpe på hende overhovedet, også selvom allergien ikke var der. Jo hun er en superdejlig hund! Men hun har altså også nogle mindre gode ting i hendes temperament, som jeg ikke ser nogen grund til evt bliver ført videre!

 

Man skal tænke sig om når man avler - efterhånden avler folk jo bare på ALT! :(

 

Derfor altså også vigtigt at du kommer med en mere præcis beskrivelse af din hund - hvis du virkelig mener han har noget godt at tilfører racen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du et formål/ en tanke bag avlen? Hvad "vil" du med hvalpne? Sælge? Opdrætte? Beholde dem/ nogle af dem? Som man kan se i den massive stigning af hvalpe i dba osv. så er det meget svært at komme af med en blandingshvalp. Du skriver "gerne stamtavle" men at det også godt må være en blanding... Jeg er bare nysgerrig over din vision med det. Du skal jo tænke på, at du risikerer at sidde fast med en kuld på 8 hvalpe du ikke kan komme af med, bare fordi du godt kunne tænke dig, at din hund blev far.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se i et andet indlæg, at du er 14 år :shock: Er det dig, eller dine forældre, der har fået din fikse ide, at nu skal der laves hvalpe? Er der en ide bag, eller er det bare din drøm? Ikke for at lyde grov, men en på 14 er ikke gammel/ansvarlig nok, til at ville stå for at få et kuld hvalpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan se i et andet indlæg, at du er 14 år :shock: Er det dig, eller dine forældre, der har fået din fikse ide, at nu skal der laves hvalpe? Er der en ide bag, eller er det bare din drøm? Ikke for at lyde grov, men en på 14 er ikke gammel/ansvarlig nok, til at ville stå for at få et kuld hvalpe.

 

 

Det gjorde jeg så første gang da jeg var 14, og her 18 år senere er jeg stadig "in business".....

 

 

 

 

 

Men jeg havde ingen hanhund, jeg havde en tæve, som jeg udstillede og sørgede for den blev HD fotograferet, satte mig ind i hvilke hanner der fandtes på markedet og fandt selv en der passede til min tæve.

 

Men så igen....Jeg oprettede ikke en annonce om "min tæve vil have hvalpe, kom og knald hende -anyone!" på nettet :rolleyes:(det var ikke opfundet den gang).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gjorde jeg så første gang da jeg var 14, og her 18 år senere er jeg stadig "in business".....

 

 

 

 

 

Men jeg havde ingen hanhund, jeg havde en tæve, som jeg udstillede og sørgede for den blev HD fotograferet, satte mig ind i hvilke hanner der fandtes på markedet og fandt selv en der passede til min tæve.

 

Men så igen....Jeg oprettede ikke en annonce om "min tæve vil have hvalpe, kom og knald hende -anyone!" på nettet (det var ikke opfundet den gang).

 

Men mon ikke TS havde grebet udformningen af sin "annonce" lidt anderledes an, hvis TS havde sat sig ind i de forskellige ting og stod med en avlsgodkendt hund ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Men mon ikke TS havde grebet udformningen af sin "annonce" lidt anderledes an, hvis TS havde sat sig ind i de forskellige ting og stod med en avlsgodkendt hund ?

 

 

Jo, det var det jeg mente med de to sidste linier i mit indlæg :blink:

 

Men nu skal jeg da tilføje en sarkasme smiley så alle forstår det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Gæst groser

Det var dog en masse halvsure svar du fik der. Nå men vi har en sød lille hunhund der er i løbetid NU!!...og som vi søger en LILLE han til. Har du nogle fotos af din?

fotos af vores kan du se på:

 

 

Hejsa alle ejere af små hunde - gerne blandingshunde. Fie vil gerne være mor. Hun samler på bamser og alt mulig andet. Hun er i løbetid NU, så er der en ejer af en lille kær hanhund som er interesseret i at være far så ring nu på 23800220.

mvh

Jeanne

 

Se fotos af Fie på:

http://picasaweb.google.dk/groser/Fie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det var dog en masse halvsure svar du fik der. Nå men vi har en sød lille hunhund der er i løbetid NU!!...og som vi søger en LILLE han til. Har du nogle fotos af din?

fotos af vores kan du se på:

 

 

Hejsa alle ejere af små hunde - gerne blandingshunde. Fie vil gerne være mor. Hun samler på bamser og alt mulig andet. Hun er i løbetid NU, så er der en ejer af en lille kær hanhund som er interesseret i at være far så ring nu på 23800220.

mvh

Jeanne

 

Se fotos af Fie på:

http://picasaweb.google.dk/groser/Fie

 

Sådan noget her forstår jeg bare overhovedet ikke :confused::shock: :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var dog en masse halvsure svar du fik der. Nå men vi har en sød lille hunhund der er i løbetid NU!!...og som vi søger en LILLE han til. Har du nogle fotos af din?

fotos af vores kan du se på:

 

 

Hejsa alle ejere af små hunde - gerne blandingshunde. Fie vil gerne være mor. Hun samler på bamser og alt mulig andet. Hun er i løbetid NU, så er der en ejer af en lille kær hanhund som er interesseret i at være far så ring nu på 23800220.

mvh

Jeanne

 

Se fotos af Fie på:

http://picasaweb.google.dk/groser/Fie

 

Hvorfor skal hun have hvalpe?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Du er sgu da også så sippet :rolleyes:

 

Hvad er der at forstå, hunden vil jo være mor kan du nok læse ikk'.:roll:

og trådstarters hund vil så gerne være far :roll:

 

Skal jeg virkelig fortælle dig om blomsterne og bierne altså :roll:

 

Øhhh - jo tak, fortæl mig om blomsterne og bierne hvis du har overskud til det :lol: Men hvad har bier og blomster med hunder der selv kan fortælle at de gerne vil være "mor" og "far" at gøre :cool:

 

Be-Be - Jeg får ikke lektier for, vel?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst groser

Hej Powertante

 

For det første kan en hund sagtens fortælle at den vil have unger. Den begynder at lave rede, samle bamser ind og ligger med dem og hyler. For det andet er det jo bare for at gøre indlægget lidt sjovt at vi skriver "Fie vil have unger". Det er noget der hedder humor. Altså "he he". Altså noget man skal trække på smilebåndet af. Håber at du også har det. Dyrene i Hakkebakkeskoven kan altså heller ikke tale i virkeligheden. det er bare en historie. Undskyld hvis jeg fik dig revet ud af den vildfarelse.

 

mvh

Familien Groser og Fie-pigen (undskyld Fie-tæven). Hun ER jo ikke et menneske. Vi må hellere være korrekte så powertante ikke skal spilde sin dyrebare tid på at korrigere os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hej Powertante

 

For det første kan en hund sagtens fortælle at den vil have unger. Den begynder at lave rede, samle bamser ind og ligger med dem og hyler. For det andet er det jo bare for at gøre indlægget lidt sjovt at vi skriver "Fie vil have unger". Det er noget der hedder humor. Altså "he he". Altså noget man skal trække på smilebåndet af. Håber at du også har det. Dyrene i Hakkebakkeskoven kan altså heller ikke tale i virkeligheden. det er bare en historie. Undskyld hvis jeg fik dig revet ud af den vildfarelse.

 

mvh

Familien Groser og Fie-pigen (undskyld Fie-tæven). Hun ER jo ikke et menneske. Vi må hellere være korrekte så powertante ikke skal spilde sin dyrebare tid på at korrigere os.

 

Velkommen til :-D

 

Når en hund samler tæpper og Bamser og vil ligge med Bamser er det blot udtryk for falsk drægtighed, det er ikke tegn på at hun vil være mor, det er naturligt og hormonelt styret :-)

 

Du kan læse om det mange steder, men en god bog at læse om det i er Anders Hallgrens Forstår du din hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hvis hun ligefrem hyler også kunne det være en ide at få noget der hedder galastop hos dyrlægen, så er det ikke længere hyggeligt at være falsk drægtig, men en pine!

Link til indlæg
Del på andre sites

At lade en hund med tendens til falsk drægtighed få hvalpe er der nogen, som mener kan hjælpe.

Jeg har også en hund der bliver falsk drægtig, men pga hendes overbid ønsker jeg ikke at avle på hende.

 

Men jeg drøftede alligevel muligheden med en erfaren dyrlæge på det dyrehospital hvor vi får klaret vaccinationer og den slags.

Hun forklarede følgende:

 

At få hvalpe gør at hunden så har prøvet hvad det går ud på, og måske derfor vil kunne være lidt mere afslappet de efterfølgende gange hvor hun bliver falsk drægtig.

At få hvalpe vil i sig selv ikke fjerne de fremtidige falske drægtigheder.

Og har en hund først een gang haft falsk drægtighed, vil det som regel fortsætte fremover.

 

Men der er jo forskellige grader af falsk drægtighed. Min hund er ret forpint af det, mens det hos andre kan virke som en lille knapt mærkbar adfærdsændring.

 

Vi bruger galastop, som virker efter få dage, og som kan ordineres hvis der er mælk i brysterne.

Og så har vi valgt at gå til alternativ dyrlægebehandling for at få sat skik på nogle ubalancer, som kan forårsage falsk drægtighed.

Andre ville måske vælge sterilisation.

 

Men -stadig ifølge mit dyrehospital- er det tvivlsomt om det virker at gøre hunden gravid.

 

Men hvis I vælger at få hvalpe fordi I gerne vil, og ikke for at reparere på hendes falske drægtighed, er det jo en helt anden snak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...