Hop til indhold

Er altid til hjelp når det gælder at få hvalpe


Gæst hundemax
 Share

Recommended Posts

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, om falsk drægtighed er 'arveligt'? Det er jo hormonelt betinget, det vil sige noget, der styres af, kan man kalde det instinkterne? Njah, men tendensen til produktion af hormoner er vel arveligt, det vil sige, at der er stor risiko for at hvalpe efter en tæve, som lider af falsk drægtighed, også vil lide af det? For så vil det da være synd, at få hvalpe på sin tæve, når man bare bringer flere tævevovser til verden, som vil få de samme problemer?

Anders Hallgren er jo også inde på det i flere af sine bøger, at der er tendens til at farvorisere maskuline hanner - altså de hanner, som producerer meget testosteron/hanligt kønshormon.

 

Bare en tanke :vinken:

 

PS. Som de andre siger, så er falsk drægtighed et resultat af hormoner, der blomstrer op i tæven og sætter moderinstinktet 'til'. Derfor begynder hun at opfører sig som om hun har hvalpe, hvilket sker ca. 2 måneder efter løbetiden. Pointen i det, er at redde ungerne efter alfatæven, hvis hun skulle gå hen og dø.

 

Men held og lykke med det, hvad end du vælger..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Langt de fleste tæver har en eller anden grad af falsk drægtighed :-)

 

Min schæfertæve havde det ikke, hverken før hendes to kuld eller efter :-)

 

At undlade at avle på dem synes jeg ikke giver mening :hmm:

 

Vi kvinder har osse nogle hormonelle svingninger pms osv..

Det er lidt det samme :-)

Men vi avler dog på livet løs :lol:

 

Det er helt naturligt, hormonelt, det sker, mener man, for at tæven kan passe hvalpe hvis moderen til dem skal jage fx, give hvalpe mælk og overtage dem helt hvis der sker et dødsfald på en tæve med hvalpe i flokken :-)

 

Jeg tror ikke det hjælper for ret mange tæver at få hvalpe, det er i hvertfald ikke reglen :-)

 

Susi fx var præcist lige så falsk drægtig efter som før hvalpe :-)

 

Nu efter en dybdegående behandling hos vores alternative dyrlæge har jeg ikke oplevet hende falsk drægtig :-)

 

Dyrlægen har arbejdet med alle ubalancer, en ''bivirkning'' er at hendes falske drægtighed åbenbart er væk :-D

 

Jeg lader bare mine tæver leve det ud når de har det, de må have deres reder og Bamser, mine har aldrig haft det særligt slemt :-)

 

J

Link til indlæg
Del på andre sites

Langt de fleste tæver har en eller anden grad af falsk drægtighed :-)

 

Min schæfertæve havde det ikke, hverken før hendes to kuld eller efter :-)

 

At undlade at avle på dem synes jeg ikke giver mening :hmm:

 

Vi kvinder har osse nogle hormonelle svingninger pms osv..

Det er lidt det samme :-)

Men vi avler dog på livet løs :lol:

 

Det er helt naturligt, hormonelt, det sker, mener man, for at tæven kan passe hvalpe hvis moderen til dem skal jage fx, give hvalpe mælk og overtage dem helt hvis der sker et dødsfald på en tæve med hvalpe i flokken :-)

 

Jeg tror ikke det hjælper for ret mange tæver at få hvalpe, det er i hvertfald ikke reglen :-)

 

Susi fx var præcist lige så falsk drægtig efter som før hvalpe :-)

 

Nu efter en dybdegående behandling hos vores alternative dyrlæge har jeg ikke oplevet hende falsk drægtig :-)

 

Dyrlægen har arbejdet med alle ubalancer, en ''bivirkning'' er at hendes falske drægtighed åbenbart er væk :-D

 

Jeg lader bare mine tæver leve det ud når de har det, de må have deres reder og Bamser, mine har aldrig haft det særligt slemt :-)

 

J

 

Tror nu også at en kvinde ville blive temlig muggen, hvis hun ikke måtte få et barn, fordi hun led af det der jeg aldrig har hørt om, pms og hvad der ellers er :lol:

 

Synes bare det er 'noget andet' med hunde. Jeg synes ikke man skal avle på ekstremer, tæven tager jo ikke skade af ikke at få hvalpe.

 

Men jeg vil ikke udtale mig for meget, for har aldrig oplevet en falsk drægtig tæve :lol: Det er bare ud fra jeres beskrivelse, det synes jeg ikke lyder sjovt og hvalpene risikerer jo at have det i samme grad. Men igen, jeg tror bare jeg holder min mund lukket :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Hej Powertante.

 

Hej :vinken:

 

For det første kan en hund sagtens fortælle at den vil have unger. Den begynder at lave rede, samle bamser ind og ligger med dem og hyler.

 

Dette har andre allerede skrevet om, så den lader jeg ligge. :-)

 

For det andet er det jo bare for at gøre indlægget lidt sjovt at vi skriver "Fie vil have unger". Det er noget der hedder humor. Altså "he he". Altså noget man skal trække på smilebåndet af. Håber at du også har det. Dyrene i Hakkebakkeskoven kan altså heller ikke tale i virkeligheden. det er bare en historie. Undskyld hvis jeg fik dig revet ud af den vildfarelse.

 

Pis oss - nu har du virkelig ødelagt min nattesøvn, jeg troede jo fuldt og fast på at dyrene i hakkebakkeskoven kan tale :megaked: :blink:

 

Jeg besidder skam humor (lidt for sort og sarkastisk til nogle - ikke nogen skjult hentydning her :-)).

 

mvh

Familien Groser og Fie-pigen (undskyld Fie-tæven). Hun ER jo ikke et menneske. Vi må hellere være korrekte så powertante ikke skal spilde sin dyrebare tid på at korrigere os.

 

Jeg har ikke brugt et sekund på at korrigere dig - hvor læser du det :confused:

 

Jeg forstår virkelig bare ikke at folk sådan ud af den blå luft (sådan virker det for mig) lige pludselig vågner en morgen og tænker: Så nu skal min hund have hvalpe.

 

Hvorfor? Hvad er begrundelsen for dette?

 

Er hunden egnet til det? Det er ikke nok (for mig) at den er sød og dejlig.

 

Hvordan er dens sundhedsstatus generelt?

 

Findes der en egnet hanhund? Jeg mener ikke at man har overvejet det ret seriøst hvis man kan reflektere på et startindlæg som der er i denne tråd. Hundene er jo ikke engang samme race.

 

Er nogle af disse dyr (som minimum) avlsgodkendte?

 

Osv. osv.

 

Jeg syntes bare du skal overveje det meget seriøst - der er rigtig mange hunde i DK i forvejen.

HUSK også (for alle involveredes skyld, også hvalpekøberne) at tænke over hvilke racer du kombinere - jeg tænker på temperament, behov, aktivitetsniveau osv.

 

Men held og lykke med det - hvis det virkelig er det du vil :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto
Hej Powertante

 

For det første kan en hund sagtens fortælle at den vil have unger. Den begynder at lave rede, samle bamser ind og ligger med dem og hyler. For det andet er det jo bare for at gøre indlægget lidt sjovt at vi skriver "Fie vil have unger". Det er noget der hedder humor. Altså "he he". Altså noget man skal trække på smilebåndet af. Håber at du også har det. Dyrene i Hakkebakkeskoven kan altså heller ikke tale i virkeligheden. det er bare en historie. Undskyld hvis jeg fik dig revet ud af den vildfarelse.

 

mvh

Familien Groser og Fie-pigen (undskyld Fie-tæven). Hun ER jo ikke et menneske. Vi må hellere være korrekte så powertante ikke skal spilde sin dyrebare tid på at korrigere os.

 

At en hund begynder at bygge rede, samle bamser og tro at den har hvalpe - er ikke ensbetydende med at så skal der bare avles!! For nej, en hund kan ikke fortælle om den vil have hvalpe eller ej!

 

Min ene tæve har meget ofte været falsk drægtig (altså bygge rede, samle bamser osv.) og jeg kan love dig for at hun ikke skal have hvalpe, aldrig nogensinde! Det er så også endt med at hun blev steriliseret, da hun tilsidst var meget plaget af falsk drægtighed..

 

At en tæve bliver falsk drægtig er ganske normalt - og det er ikke ensbetydende med at man skal farer ud og tage den første hanhund, fordi "min tæve vil gerne være mor"..

 

Men hvorfor vil I så gerne have hvalpe på jeres hund? Er det kun fordi "Fie gerne vil være mor"? :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Chr68866

Ring på 23800220 hvis du vil hjælpe

 

Øhhh - jo tak, fortæl mig om blomsterne og bierne hvis du har overskud til det :lol: Men hvad har bier og blomster med hunder der selv kan fortælle at de gerne vil være "mor" og "far" at gøre :cool:

 

Be-Be - Jeg får ikke lektier for, vel?

 

 

 

Skal jeg ringe? Kan jeg ikke lade hundene gør det, så kan de selv aftale stævnemøde. Jeg har nemlig mistanke om at nogle af mine tæver er lesbiske, for når de er i løbetid springer de på hinanden.

 

Måske Fie ikke ønsker at blive mor, måske Fie bare vil være børnehavepædagog når nu hun samler legetøj sammen.

 

 

 

 

 

Nå men altså Tante, du spørger hvad hunde har med blomster og bier at gøre. Her er svaret:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Nå men altså Tante, du spørger hvad hunde har med blomster og bier at gøre. Her er svaret:

 

:shock::shock: Og mig der er panisk angst for sådan nogle stikker-nogen :shock::shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Dvs du har ikke børn selv ? :mrgreen::mrgreen:

 

 

 

 

 

edit... det blev desværre et lidt lummert indlæg

 

Aner ikke noget om hvor/hvem/hvornår/hvorhenne og hvor meget man skal stikke og med hvad for at bestille et barn :oops: Måske det er noget med bestikkelse :hmm:

 

Alle de børn jeg har mødt er enten kommet med storken eller købt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke noget om hvor/hvem/hvornår/hvorhenne og hvor meget man skal stikke og med hvad for at bestille et barn :oops: Måske det er noget med bestikkelse :hmm:

 

Alle de børn jeg har mødt er enten kommet med storken eller købt :engel:

 

 

For dælen da Tante, du ER jo klog. Det er simpelthen derfor jeg ikke kan få børn.

 

*mumler noget med at jeg må huske at tage en brun kuvert med penge med næste gang*

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
For dælen da Tante, du ER jo klog. Det er simpelthen derfor jeg ikke kan få børn.

 

*mumler noget med at jeg må huske at tage en brun kuvert med penge med næste gang*

 

Jep - helt ekstremt klog :cool:

 

Hvis den der brune kuvert virker må du da gerne lige give et hint. Hvis ikke den brune virker kan det være du skal bruge en alm. kedelig rudekuvert, nok en af dem man selv skal slikke på for at det klistre :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner ikke noget om hvor/hvem/hvornår/hvorhenne og hvor meget man skal stikke og med hvad for at bestille et barn :oops: Måske det er noget med bestikkelse :hmm:

 

Alle de børn jeg har mødt er enten kommet med storken eller købt :engel:

 

Jeg troede ikke, at du troede på storken :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...