Hop til indhold

På ferie sammen med hundene

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Tja, jeg ligger syg, og har gjort det hele ugen. Er i klar over hvor mange gode ideer man sådan kan få når man ligger i sengen med sin bærbar?! :engel: Tror min kæreste er lidt træt af at jeg sådan finder på alt muligt nyt..

Nåå, men jeg er allerede i gang med at planlægge hvad vi skal til sommer, og jeg kunne faktisk godt tænke mig at tage på ferie sammen med Chili og Caia.

Et sted jeg altid har drømt om at komme til, er østrig. Jeg har hørt rigtig godt om Østrig, og da vi elsker nye oplevelser, vandre osv. kunne det jo være et alletiders feriemål, og jeg er sikker på at begge mine piger vil elske det.

Jeg har brugt det meste af dagen på at læse om østrig, kigge på ferieboliger hvor hunde er tilladt osv.

Er der nogen der har erfaring med at tage til udlandet med jeres hunde, hvis ja, må I meget gerne dele jeres erfaringer. Er lidt nysgerrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har haft vores hunde med rundt i Europa (i lastbil), i lande som Tyskalnd, Østrig og Frankrig em man meget hundevenlige. De fleste steder må hunden være på hoteller og i ferieboliger, samt en del spisesteder.

Hunden skal have at pas, husk rabiesvaccination min. 30 dage før afrejse.

På fødevarestyrelsens hjemmeside kan du læse om reglerne i de forskellige lande.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg/Vi har også planer om at skulle have Gizmo med til udlandet på ferie :blink: Vi ligger dog ud i det "små" og er ved, at planlægge at skulle til Bornholm næste sommer - jeg har aldrig været på Bornholm. Og bare tanken om de dejlige ture man kan gå derovre sammen med hunden :mrgreen:

Og så tager vi nok afsted sammen med min søster, svoger og to niecer :-D

Og drømmen er også, at tage til det nordlige Sverige, hvor jeg har boet som barn, og vandre... Også med hunden :blink: og vise Thomas den helt igennem fantastiske natur :5up:

Og god bedring... Jeg ligger også syg med feber, ondt i halsen og snot i kraniet :syg:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Hva' - kunne jeg måske lokke Jer der har været afsted med hund på ferie (ja om det så "bare" er i sommerhus i DK) til at lave en lille "rejsebeskrivelse". Hvad lavede i med hundene ? Hvordan boede i ? Osv.

.....Og som altid elsker jeg jo billeder !! :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har ikke været der med hund, men det er bare sådan et dejligt, smukt og venligt land, det kan garanteret kun blive alle tiders. I skal da bare af sted.

Eeeelsker Østrig!:hjerte:

Min kæreste skal vist lige være med på den. Da jeg fremlagde mit forslag, kiggede han lidt underligt på mig.. Jeg tror måske han er bange for at det er meget besværgeligt at have hunde med på ferie. :blink:

Han har selv været der for en del år siden, og han har tit sagt at han gerne vil tilbage der til.. Og jeg er blevet ret så forelsket i at tage afsted sammen med vufferne også!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi har mange gange været på ferie med hunde i Østrig.

Der har aldrig været problemer, og mange steder må hundene løbe løse.

Uhh. fedt at i har været der med hunde. Er der steder du kan anbefale? Jeg har brugt en del tid idag mht. at kigge på feriehytter hvor det er tilladt at have hund med. Så jo gerne at det var et sted hvor der var indhegning, så de også kan tumel rundt ude i haven når vi ikke lige er ude at vandre..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg/Vi har også planer om at skulle have Gizmo med til udlandet på ferie :blink: Vi ligger dog ud i det "små" og er ved, at planlægge at skulle til Bornholm næste sommer - jeg har aldrig været på Bornholm. Og bare tanken om de dejlige ture man kan gå derovre sammen med hunden :mrgreen:

Og så tager vi nok afsted sammen med min søster, svoger og to niecer :-D

Og drømmen er også, at tage til det nordlige Sverige, hvor jeg har boet som barn, og vandre... Også med hunden :blink: og vise Thomas den helt igennem fantastiske natur :5up:

Og god bedring... Jeg ligger også syg med feber, ondt i halsen og snot i kraniet :syg:

Uhh. Bornholm er alletiders at tage på ferie med ens hund tror jeg. Det glæder jeg mig meget til at høre om;-)

Og god bedring til dig også:engel: Det er sku træls at være syg. Jeg har mellemørebetændelse, og er ret så svimmel. Ikke rart, har været hjemme hele ugen, men tager på arbejde imorgen og viser flaget. Er ved at blive sindssyg af at være her hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvis I selv skal køre så vil jeg gerne give nogle fif til gode steder at spise undervejs, ruter væk fra motorvejen m.m.

Hvis det er mig du mener, så er svaret ja til at vi selv skal køre :-) Hvis min bedre halvdel synes om min super gode plan for sommerferien selvf.

Fif kan man aldrig få nok af, det er guld værd med erfaringer og gode tips:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh. Bornholm er alletiders at tage på ferie med ens hund tror jeg. Det glæder jeg mig meget til at høre om;-)

Og god bedring til dig også:engel: Det er sku træls at være syg. Jeg har mellemørebetændelse, og er ret så svimmel. Ikke rart, har været hjemme hele ugen, men tager på arbejde imorgen og viser flaget. Er ved at blive sindssyg af at være her hjemme.

Har aldrig været på Bornholm, så er også rigtig spændt :mrgreen:

Tak. Jeg har også haft problemer med ørerne som barn (dræn og det hele fra jeg var 3 mdr.), så når jeg er forkølet som nu, så bliver jeg stort set døv på højre øre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har aldrig været på Bornholm, så er også rigtig spændt :mrgreen:

Tak. Jeg har også haft problemer med ørerne som barn (dræn og det hele fra jeg var 3 mdr.), så når jeg er forkølet som nu, så bliver jeg stort set døv på højre øre...

Åhh, jeg har også altid haft problemer som barn, både med dræn og det hele. Lige nu er jeg 2tal døv på højre øre, og det gør bare så ondt at have ørepine. æv æv æv!

Jeg har lidt ondt af os :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh. fedt at i har været der med hunde. Er der steder du kan anbefale? Jeg har brugt en del tid idag mht. at kigge på feriehytter hvor det er tilladt at have hund med. Så jo gerne at det var et sted hvor der var indhegning, så de også kan tumel rundt ude i haven når vi ikke lige er ude at vandre..

http://www.tiscover.com/unterkunft/haeusl-am-ruan-acc635882at/ Her har vi boet et par gange. Og den ene gang havde vi 4 hunde med. Det er eg dejligt sted med bjergene lige uden for døren.

Der er ikke indhegnet, men der ikke meget trafik.

Der er masser af steder i Østrig, hvor man kan have hunde med.

Vi har også udstillet en del i Østrig, og vi har boet hos venner, og vi har også tit camperet.

Feriehytter er der ikke så mange af, men der er mange ferielejligheder. Det er ikke tilladt at bygge sommerhuse, som vi kender det her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
http://www.tiscover.com/unterkunft/haeusl-am-ruan-acc635882at/ Her har vi boet et par gange. Og den ene gang havde vi 4 hunde med. Det er eg dejligt sted med bjergene lige uden for døren.

Der er ikke indhegnet, men der ikke meget trafik.

Der er masser af steder i Østrig, hvor man kan have hunde med.

Vi har også udstillet en del i Østrig, og vi har boet hos venner, og vi har også tit camperet.

Feriehytter er der ikke så mange af, men der er mange ferielejligheder. Det er ikke tilladt at bygge sommerhuse, som vi kender det her.

Ej 1000 tak fordi du vil dele ud af jeres erfaringer :-) Det sætter jeg stor pris på. Har godt fået et indtryk af at det er ferielejligheder der er flest af når man søger på nettet. Ej, jeg må bare få kæresten med på min ide.

Hvor er det et fantastisk billede du har vedhæftede.

Hvad tid på året har I været afsted på ferie?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej 1000 tak fordi du vil dele ud af jeres erfaringer :-) Det sætter jeg stor pris på. Har godt fået et indtryk af at det er ferielejligheder der er flest af når man søger på nettet. Ej, jeg må bare få kæresten med på min ide.

Hvor er det et fantastisk billede du har vedhæftede.

Hvad tid på året har I været afsted på ferie?

Hvis I skal køre selv vil jeg fravælge 1/7-14/8, der er utrolig meget trafik gennem Tyskland, ofte med køer på op til 50 km. Ellers skal I køre om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis nogen af jer planlægger at tage til Bornholm, så und jer selv at besøge arboretet i Almindingen. Der er mange pudsige træarter som man ikke ser så mange andre steder og kan man lide frøer, findes der også nogle lidt sjældnere arter her (okay, nu lyder jeg som frønørd, men der er altså virkelig hyggeligt i Arboretet :cool:).

- Og så er Almindingen bare generelt et fantastisk sted at gå tur.

Arboretet:

Arboretet - Skov- og Naturstyrelsen

Fossilinteresserede bør tage til Skelbro ved Risebæk på sydbornholm :mrgreen:

Det mindre nørdede:

Hvis i kan lide action, så prøv det her, i kan sikkert finde en der vil holde hunden imens :slem:: Danmarks længste tovbane

Jeg synes det nordlige Bornholm er det flotteste og planlægger selv en tur til sommer - med hund denne gang :-D

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hva' - kunne jeg måske lokke Jer der har været afsted med hund på ferie (ja om det så "bare" er i sommerhus i DK) til at lave en lille "rejsebeskrivelse". Hvad lavede i med hundene ? Hvordan boede i ? Osv.

.....Og som altid elsker jeg jo billeder !! :engel:

Johow da!! ;-)

Jeg har været på campingferie med vovser - i 2009 var vi afsted i telt og camp-let, og 2010 i campingsssvogne. Jeg har også været på efterårsferie og påskeferie med hunde, i campingsssvogn.

Det har været succesoplevelser, uden undtagelse. Jeg var afsted sammen med søster og hendes familie, og vi havde 4 hunde med begge gange, dog ikke de samme!

Jeg har kun været i DK og Tyskland, men søster + familie har været længere nede i Europa (Holland, Belgien, Frankrig), og det har også været super.

Søster har også prøvet at bo på hotel i Tyskland med hundene, da de var nede for at hente hvalp - det var også en god oplevelse. Jeg ved at der finde en hjemmeside med hundevenlige hoteller, men kan søreme ikke huske hvor jeg så den..? Der er også denne side, hvor der måske er noget at hente.

Jeg synes det er fedt at rejse med hunde - ikke mindst fordi man som regel har ferie, og masser af tid til at være sammen. Camping er for mig den ultimative ferieform, især når man har hund, men smagen er jo som bagen...

Har masser af billeder, men det er sq så bøvlet at oploade... :oops: Skal nok arbejde på det, og så lægger jeg link her senere, his du vil se!

Link til indlæg
Del på andre sites