BlackGSD Skrevet November 11, 2010 Rapporter Share Skrevet November 11, 2010 Er jeg den eneste, der ikke altid kan vente og får købt noget, som alligevel ikke kan bruges og må byttes (medmindre man har været så sikker i sin sag så man har taget prismærket af og smidt det væk... *host host* ). Nu har jeg jo haft schæfere før, og altid vidst hvad størrelsesorden jeg kunne forvente, at de ville ende i... Og derfor ikke har haft de store problemer med at købe seler, halsbånd, m.m. Men nu... Jeg troede faktisk at Gizmo ville blive større. Ja, han er kun 5½ mdr. lige pt., men tror ikke han bliver meget større, måske højere og en lille smule bredere, men slet ikke så bred/stor som jeg måske havde regnet med Så lige nu, har jeg en aftale med KarinaG om, at hun skal prøve det/de Buster dækkener jeg har købt til ham på forhånd - men han kommer altså ikke op i en XXL... Lige nu bruger han XL, og kan stadig vokse i den... Jeg er ved at skulle sende en Hurtta Y-sele retur, og få den i et nr. mindre. Troede han ville skulle bruge en 90, det bliver så en 80 istedet Jeg har købt to lækre Ruffwear halsbånd (dog på tilbud) hos Hundens Netbutik. Har købt dem i Large (og prisskiltet er væk... ) og selvom de er spændt helt ind, er Gizmo ikke i nærheden af, at komme til at fylde dem ud. Var der nogen der sagde Medium Og da han jo skal bruges til jagt, og jeg har glædet mig som bare pokker Så er der købt et skrig-gult Hurtta halsbånd og sikkerhedsvest (igen den med prisskiltet...) Og det er han heller ikke i nærheden af at kunne passe :stupid: For ikke at tale om, de kasser der står i kælderen, fyldt med seler og halsbånd fra schæferne... Og han kommer jo slet ikke i den størrelseskategori (men ikke om jeg skiller mig af med det udstyr... tænk hvis jeg en dag kunne få brug for det ). Men er jeg virkelig den eneste, som ikke altid liiige kan styre det der hunde-udstyrs-shopping, og vente til at hvalpen ligesom er færdigudvokset Og bare generelt køber noget, som ender med at være et fejlkøb... Ling har f.eks. to seler, som jeg måtte sande slet ikke sidder godt på ham. Men det kunne jeg dog først rigtig se, da de blev taget i brug, og ikke bare prøvet i butikken. Det er sq dyrt at have hund :blink: Men så er det godt, at jeg har et passende motto: Man må IKKE gå ned på udstyr :blink: (og det er der vist heller ingen fare for her ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Den der sikkerhedsvest........ ærgeligt at Aslan er så stor, jeg så lige et glimrende tilbud :engel: Håber du kan sælge "mangler prisskilte" varerne og få lidt at beløbet hjem igen :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Haha ja - jeg kender det! Motor når vist heller aldrig at blive bred nok til hans smukke elg læder sele Så sætter den til salg, den er godt nok brugt, men de koster alligevel en del, så må jeg jo håbe at jeg kan få fat i en ny. Det er derudover rimelig pinligt så mange poser godbidder jeg har på eget lager Gode er, at når han bliver trætte af dem, videregiver jeg dem bare til min mors hunde, de elsker alt der kan pløjes indenbords De har lige fået 2 store poser diverse tørrede snacks, Motor spiser IKKE sådan noget mere Ikke engang selvom alle de andre spiste og han blev tilbudt deroppe. Hvis du nænner at skille dig af med nogle af tingene, kunne du måske sælge dem her på HF, ligesom kødet jeg lettede din fryser for? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Haha ja - jeg kender det! Motor når vist heller aldrig at blive bred nok til hans smukke elg læder sele Så sætter den til salg, den er godt nok brugt, men de koster alligevel en del, så må jeg jo håbe at jeg kan få fat i en ny. Det er derudover rimelig pinligt så mange poser godbidder jeg har på eget lager Gode er, at når han bliver trætte af dem, videregiver jeg dem bare til min mors hunde, de elsker alt der kan pløjes indenbords De har lige fået 2 store poser diverse tørrede snacks, Motor spiser IKKE sådan noget mere Ikke engang selvom alle de andre spiste og han blev tilbudt deroppe. Hvis du nænner at skille dig af med nogle af tingene, kunne du måske sælge dem her på HF, ligesom kødet jeg lettede din fryser for? Har faktisk solgt ud af noget af træningsudstyret (bhp udstyr), og det nåede kun at være på HF i max. 5 min. så havde A9 meldt sig på banen til at købe det hele :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Har faktisk solgt ud af noget af træningsudstyret (bhp udstyr), og det nåede kun at være på HF i max. 5 min. så havde A9 meldt sig på banen til at købe det hele :5up: Nåårmen genialt Hehe, sad sidste uge og sukkede over nogle åndede bandager, altså hvisnunogensinde hunden skar sig og så var de jo i farver (), men tænkte jeg hellere lige måtte vente, for havde jo lige købt.. 10 ting til monstret, men SÅ sagde Anders, ej altså - det kan du da bare købe. Du har da frie hænder til alt indkøb til hunden, så længe det er ok at du måske lige skal vente lidt hvis nu du beslutter dig for et hundehus lavet af en kæmpe diamant :mrgreen: Bare pokkers at min computer, og dermed netbank, er gået ned og at jeg har været for sløv til at bestille nyt kort, så nu er det udløbet og min bankmand er på ferie :damn: Men sådan kan man jo osse spare! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Hvad er det for nogle halsbånd? Jeg lavede samme stunt med et halsbånd til Svea - mest fordi jeg ville have bredden - men jeg syede det selv lidt mindre. Det var sådan et nylon halsbånd, og ikke særlig svært at gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Hvad er det for nogle halsbånd? Jeg lavede samme stunt med et halsbånd til Svea - mest fordi jeg ville have bredden - men jeg syede det selv lidt mindre. Det var sådan et nylon halsbånd, og ikke særlig svært at gøre Jeg har ti tommelfingre, og risikere at få syet mig selv fast, hvis jeg skal noget med nål og tråd Tror jeg prøver at sælge dem... Det er disse halsbånd (det med kæden er bare blåt istedet, men det kan jeg ikke finde et billede af...) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Ærgerligt at vi bor langt fra hinanden - dem tror jeg snildt jeg kunne sy mindre... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FOX Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Kan du ikke tage et udvalg med på søndag - kunne da godt være jeg var interesseret i nogt af det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Uh uh! Sådan et halsbånd kunne jeg faktisk godt tænke mig! Hvor meget vejer de? :hmm: Tror jeg er mest til halvkvæl, men da det er til når vi er ude og løbe, så vil jeg gerne have, at det er så let som muligt Altså, hvis de er til salg? Og hvad koster de så Og hvor større skulle jeg måske også spørge om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Kan du ikke tage et udvalg med på søndag - kunne da godt være jeg var interesseret i nogt af det :blink: Good point Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Mit problem er at jeg ikke kan holde fingrene væk fra gode tilbud, selvom jeg ikke har en jordisk chance for at finde ud af hvilken størrelse Ninja ender i (indtil videre har jeg regnet med en lille labrador) Indtil videre ligger der to vinterfrakker i skabet (den ene fra Hurtta, den anden en sort sag til halv pris i den lokale dyrhandler, hvor der er lavet plads til at skrive hundenavn indeni ... dét kunne jeg ikke stå for ) Begge i størrelse 55 .... Som jeg håber Ninja en dag kommer til at måle fra hals til halerod (Hurtta'en blev oprindeligt købt til Nike som jeg jo nok må erkende formentligt var blevet en anelse større end Ninja) Jeg har lige købt en lækker Trixie Premium fleece X sele i størrelse M/L, der efter sigende skulle gå fra 50-80 (Ninja måler pt. 65 om brystkassen). Når den sidder som jeg synes den skal, dvs så selen heller ikke strammer om maven når hun sitter, er der ca. 2-3 cm tilbage på hver side af selen til at udvide :stupid: Men jeg nåede selvfølgelig at flå samtlige prismærker af, for den skulle da indvies på vores aftentur igår ! Så jeg måtte ind og bestille en igen igår - denne gang i størrelse L.... Suk. Jeg tror også vi ligger inde med en 5 stk's halsbånd som hun er vokset fra - men jeg nænner heller ikke at skille mig af med dem, for tænkt nu hvis man en dag skulle have endnu en lille vaps Så jo, der er også røget mange dumme penge ud til butikkerne fra denne front Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Jeg har faktisk også købt den FEDESTE schweiss-sele i Hubertushuset, men der sidder prisskiltet stadig på... Så må til Næstved en dag og bytte den Jeg slæber nogle ting med på Søndag :5up: :blink: Halsbåndet med kæde (halvkvæler) er i str. Large (2,5 cm. bredt og kan justeres i længden 46-70 cm.) Og så kan kæden tåle saltvand også Tror at det er let nok til Møffe, Gizmo kan nemlig ikke bære for tunge halsbånd, og det er kun længden den er gal med her Halsbåndet uden kæde er også str. Large, kan justeres i længden 48-72 cm. og er 2,5 cm. bred. Hos begge har webbingen en brudstyrke på ca. 2000 kg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Jeg er også lige hurtig nok ind i mellem. I jan. da Debbie fik sit kuld, ville microovnen ikke tænde og jeg baksede med den. Kan ikke undværes til luning af hundemad, og den nybagte moder skulle jo kræses for. Og A-38 og sv lunes.Så afsted og vælge en til næsten 2000 kr, der vist??? kan en masse og taxa hjem. Nå, prøvede lige den gamle inden den nye blev pakket ud, og den fungerer sku stadig. Så den nye er nu efter 10 mdr aldrig kommet ud af kassen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 11, 2010 Rapporter Share Besvaret November 11, 2010 Jeg har faktisk også købt den FEDESTE schweiss-sele i Hubertushuset, men der sidder prisskiltet stadig på... Så må til Næstved en dag og bytte den Jeg slæber nogle ting med på Søndag :5up: :blink: Halsbåndet med kæde (halvkvæler) er i str. Large (2,5 cm. bredt og kan justeres i længden 46-70 cm.) Og så kan kæden tåle saltvand også Tror at det er let nok til Møffe, Gizmo kan nemlig ikke bære for tunge halsbånd, og det er kun længden den er gal med her Halsbåndet uden kæde er også str. Large, kan justeres i længden 48-72 cm. og er 2,5 cm. bred. Hos begge har webbingen en brudstyrke på ca. 2000 kg. Uuuh, lyder så godt! Havde egentligt tænkt mig et nome halsbånd, men de der du har ser da lidt seje ud Kan du give en ca. pris, så jeg forhåbentligt kan konferere med de gamle? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Uuuh, lyder så godt! Havde egentligt tænkt mig et nome halsbånd, men de der du har ser da lidt seje ud Kan du give en ca. pris, så jeg forhåbentligt kan konferere med de gamle? 50 kr. stk Tager lige og ser i kasserne i kælderen hvad jeg ellers har... for Har nemlig også nogle Hurtta halsbånd liggende, som Gizmo heller ikke kommer til at kunne passe... Så tager en 50 kr. kasse med, i kan rode i på søndag :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 50 kr. stk Tager lige og ser i kasserne i kælderen hvad jeg ellers har... for Har nemlig også nogle Hurtta halsbånd liggende, som Gizmo heller ikke kommer til at kunne passe... Så tager en 50 kr. kasse med, i kan rode i på søndag :blink: Uuh, helt klart, det burde jeg nok kunne få de gamle med på! :klap::klap::klap: Dejligt, dejligt, dejligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Jer kender det der med "jeg MÅ bare ha", derfor har Misja MANGE liner også selv om nogle gives væk ind i mellem. Hun har også haft mange seler, men der er efterhånden tyndet ud efter flere har fået. Så er der alle de der halsbånd, nogle måtte jeg bare ha også selv om de koste en krig og aldrig passede helt Jeg er spændt på det dækken Mitte skal prøve, har du ikke et link og en pris ? :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Kunne da sagtens gøres til en "køb-salg-bytte-foræres væk" tråd denne her.... Jeg har vist kun lavet et enkelt åndsvagt fejlkøb (tror jeg), der meget vel kunne foræres væk:mrgreen:: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Har faktisk solgt ud af noget af træningsudstyret (bhp udstyr), og det nåede kun at være på HF i max. 5 min. så havde A9 meldt sig på banen til at købe det hele :5up: Hey, hvad blev der af "Man må ikke gå ned på udstyr" Nu vil jeg ikke kalde det indkøb for et fejlkøb, selvom jeg ikke just havde brug for det "hænger nemlig ud med" med nogle figuranter, der har så meget udstyr, at flere forhandlere er ret misundelige men altså nu fik de lige lidt til Har faktisk ikke rigtig gjort nogle fejlkøb i udstyr :hmm: altså udover 2 seler, jeg aldrig bruger Fejlkøbene falder mest i kategorierne tørrede godbidder - fordi tøsen er så forbistret kræsen - og aktivtitetslegetøj, senest nedenstående, som bare er alt aaaalt for let til tøsen, og faktisk mest egnet til hvalpe :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts