Hop til indhold

Uhhh hvor har jeg lyst


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Nu kan jeg bedre forstå hvorfor jeg fik deja vu til min tidligere hund, som jeg havde i årene 85-87.

 

Han anbefaler varmt Arne Sørensen, som var den skiderik der satte pighalsbånd på min store newfoundlandshvalp, og hev ham tilbage med et kraftigt ryk, så han skreg. Alt imens jeg gik ved siden af Arne Sørensen, og hunden bange kiggede sig tilbage og fik øje på mig.

 

Joh, det var netop den gode Arnes hensigt at hunden skulle tro at det var mig der havde rykket.

 

Hunden så bange ud, og gik pænt resten af timen.

Joh, det var en metode der virkede hurtigt.

 

Men efter et par dage trak hunden da i linen igen :lol:.

 

Det er som bekendt ikke de hurtigste metoder der er de bedste. Og der er som bekendt ingen garanti for at de hårde metoder varer ved, tværtimod :nar:.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Ninjamor
Uha måske har han hørt rygter eller hvad ved jeg, men nu kalder han sig ikke hundepsykolog mere, nu er han adfærdskonsulent med kendskab til dyrepsykologi:roll:

 

I annoncen i avisen kalder han sig hundepsykolog

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvor har I fundet hans hjemmeside henne?

 

Hvis nogen har tid og lyst til at møde op, kunne det så ikke hedde sig at jeres hund desværre lige er kommet i løb, derfor kommer I uden hund denne gang, og ser bare på? Hvis altså han har en regel om at man ikke må medbringe sin løbetidshund.

Eller hunden er desværre lige blevet syg.

 

Hvad med et læserbrev i lokalavisen? Nok helst efter man har overværet en træning, så man har noget at ha´ det i.

 

Og det er jo her jeg er sådan lidt på sidelinien.

 

Jeg har tidligere reageret på f.eks. en vis radiodyrlæge som havde brevkasser og det kom der bare det ud af at jeg blev beskyldt for at "rønnebærrene var sure".

Dette på trods af at jeg kunne argumentere for at radiodyrlægen ikke var up to date med sin viden om hunde.

 

Uanset at jeg helst ser manden stoppet så vil jeg ikke risikere at få endnu en plet på mit professionelle navn.

 

For nogle år siden advarede Irene J. og jeg i fællesskab i HUNDEN mod forskellige træningsredskaber og legetøj, det blev heller ikke vel modtaget.

 

I disse tider hvor Janteloven har det fint er det risikoen jeg ville løbe ved at være den som advarer mod mandens metoder.

 

Surt :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvor har I fundet hans hjemmeside henne?

 

Hvis nogen har tid og lyst til at møde op, kunne det så ikke hedde sig at jeres hund desværre lige er kommet i løb, derfor kommer I uden hund denne gang, og ser bare på? Hvis altså han har en regel om at man ikke må medbringe sin løbetidshund.

Eller hunden er desværre lige blevet syg.

 

Hvad med et læserbrev i lokalavisen? Nok helst efter man har overværet en træning, så man har noget at ha´ det i.

 

Nu er det så nærmest blevet afsløret hvem det drejer sig om, så her http://henningshundeskole.dk/default.asp?ID=121 er linket til hjemmesiden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
I annoncen i avisen kalder han sig hundepsykolog

 

Okey, det har jeg ikke set:-D

Jeg læste blot på hjemmesiden, og kunne se han havde ændret det siden jeg så den sidst:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er rigtigt, den hjemmeside er ganske amatør og løgnagtig. Desværre er det ikke alle der er lige kritiske og jeg tror desværre at mange tænker, at når han nu har været i branchen så mange år, så må han da virkelig vide noget om træning :(

Hvad om man deltog i et kursus og nægtede at tage en grime på sin hund, for det er vel ikke obligatorisk at man skal træne med en grime. Var det en ide :?:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det bliver nok svært at finde nogen herindefra, der har lyst til at lægge hvalp til. Mon han ('slavepiskeren') ville opdage hvis man stillede op med en tøjhund istedet? :cool:

 

Kunne man ikke stille sig sidst i køen og så ende med at gå når det var ens tur?

 

Nå ja, man kan få de der legetøjshunde der gør når man tænder for den :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten

Uanset at jeg helst ser manden stoppet så vil jeg ikke risikere at få endnu en plet på mit professionelle navn.

 

I bund og grund genere det ikke mig at du opretter en tråd som denne. Men mon ikke din frygt om en plet er lidt for sent nu :-)

 

Jeg mindes desuden jeg engang har læst at du fortalte om et besøg du havde været på hos en der skulle bruge en adfærdsbehandler til sin hund. Jeg må indrømme da fik du en plet hos mig - som professionel skriver man ikke sådan noget i et offentligt forum :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
I bund og grund genere det ikke mig at du opretter en tråd som denne. Men mon ikke din frygt om en plet er lidt for sent nu :-)

 

Jeg mindes desuden jeg engang har læst at du fortalte om et besøg du havde været på hos en der skulle bruge en adfærdsbehandler til sin hund. Jeg må indrømme da fik du en plet hos mig - som professionel skriver man ikke sådan noget i et offentligt forum :-)

 

OK, det var da vist på Jubii, hvad hedder du derinde.

 

Jeg nævnte hverken navn eller andet så hundeejeren, eller hunden, kunne genkendes så hvis det giver mig en plet i dine øjne er det i orden med mig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
OK, det var da vist på Jubii, hvad hedder du derinde.

 

Jeg nævnte hverken navn eller andet så hundeejeren, eller hunden, kunne genkendes så hvis det giver mig en plet i dine øjne er det i orden med mig :-)

 

kan ikke huske hvor det var - det er sådan set også lige meget :-)

 

Dette er skrevet i den bedste mening, idet du selv er inde på at man skal placere sine fødder forsigtigt når man også har med emnet at gøre professionelt.

Dermed ikke sagt at man ikke må tage afstand eller "råbe op" når man mener noget er forkert. :-) men man skal være klar til at modtage de hug det kan give.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
I bund og grund genere det ikke mig at du opretter en tråd som denne. Men mon ikke din frygt om en plet er lidt for sent nu :-)

 

Jeg mindes desuden jeg engang har læst at du fortalte om et besøg du havde været på hos en der skulle bruge en adfærdsbehandler til sin hund. Jeg må indrømme da fik du en plet hos mig - som professionel skriver man ikke sådan noget i et offentligt forum :-)

 

Det er cases Ninjamor laver og beskriver, det må man godt, ingen kan genkendes!

 

Hvad hedder du på jubii?

 

Der er en tråd om hvem der er hvem på de forskellige debatter :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Det er cases Ninjamor laver og beskriver, det må man godt, ingen kan genkendes!

 

Hvad hedder du på jubii?

 

Der er en tråd om hvem der er hvem på de forskellige debatter :-)

 

Det mener jeg ikke det er når man skriver hunderace bla. og den ikke er så normal som en lab.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det mener jeg ikke det er når man skriver hunderace bla. og den ikke er så normal som en lab.:-)

Jeg har ikke tænkt mig at diskutere et indlæg i et andet forum...

 

Jeg er socialrådgiver og ved en del om tavshedspligt m.m..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
kan ikke huske hvor det var - det er sådan set også lige meget :-)

 

Dette er skrevet i den bedste mening, idet du selv er inde på at man skal placere sine fødder forsigtigt når man også har med emnet at gøre professionelt.

Dermed ikke sagt at man ikke må tage afstand eller "råbe op" når man mener noget er forkert. :-) men man skal være klar til at modtage de hug det kan give.

 

Nå, men jeg tænker, at den eneste gang jeg mener at have omtalt en konkret sag var på Jubii for to år siden da vi debatterede Cesar Millan, og når du her har et andet navn, bliver jeg naturligvis nysgerrig efter "hvem" du er?

 

Man må tage hug, det har du ret i, og det gør jeg da også.

 

Det er såmænd ligegyldigt hvad jeg skriver - eller ikke skriver, så tildeles der hug. Sådan er det.

 

I den omtalte tråd blev jeg gang på gang bedt om at komme med et konkret bud på hvordan grand danoisen Kane kunne være blevet kureret for sin skræk for at gå gennem døren ind på det glatte gulv.

Fordi jeg kritiserede Millans tilgang til problemet.

 

De argumenter jeg anvendte kunne ikke accepteres på trods af at de bundede i hundepsykologien og den viden der er om læring.

Der skulle noget på bordet.

 

OK, det blev så en lille historie fra det virkelige liv, hvor jeg kunne fortælle at de omtalte de metoder faktisk virker.

Og så giver DET ridser i lakken.

 

Var jeg IKKE kommet med dette tilfælde havde DET givet hug også.

 

Så i virkeligheden drejer det sig måske om at andre ikke synes man skal debattere på et offentligt forum som professionel...

Og gør man det må man tage hug.

 

Janteloven igen mener jeg.

Men fred med det, det er åbenbart betingelserne

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Jeg har ikke tænkt mig at diskutere et indlæg i et andet forum...

 

Jeg er socialrådgiver og ved en del om tavshedspligt m.m..

 

Fint nok - det var jo heller ikke dig jeg henvendte mig til og det var da slet ikke ment som et oplæg til diskution :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Tanten
Nå, men jeg tænker, at den eneste gang jeg mener at have omtalt en konkret sag var på Jubii for to år siden da vi debatterede Cesar Millan, og når du her har et andet navn, bliver jeg naturligvis nysgerrig efter "hvem" du er?

 

Man må tage hug, det har du ret i, og det gør jeg da også.

 

Det er såmænd ligegyldigt hvad jeg skriver - eller ikke skriver, så tildeles der hug. Sådan er det.

 

I den omtalte tråd blev jeg gang på gang bedt om at komme med et konkret bud på hvordan grand danoisen Kane kunne være blevet kureret for sin skræk for at gå gennem døren ind på det glatte gulv.

Fordi jeg kritiserede Millans tilgang til problemet.

 

De argumenter jeg anvendte kunne ikke accepteres på trods af at de bundede i hundepsykologien og den viden der er om læring.

Der skulle noget på bordet.

 

OK, det blev så en lille historie fra det virkelige liv, hvor jeg kunne fortælle at de omtalte de metoder faktisk virker.

Og så giver DET ridser i lakken.

 

Var jeg IKKE kommet med dette tilfælde havde DET givet hug også.

 

Så i virkeligheden drejer det sig måske om at andre ikke synes man skal debattere på et offentligt forum som professionel...

Og gør man det må man tage hug.

 

Janteloven igen mener jeg.

Men fred med det, det er åbenbart betingelserne

 

Det er vist max en måned siden jeg læste det og kan nemlig bare huske jeg tænkte, at det var "modigt"/"dumt" at du nævnte så specielle ting som du gjorde, når det samtidig ikke var den mest positive omtale af personen bag hunden du kom med.

 

Men jeg kan da godt forstå, at man nogle gange vælger at bringe eksempler fra virkelighedens verden ind, når nu man har dem og evt. kan pointere ens meninger ekstra med dem. :-)

 

Det var ikke ment som en kritik som sådan, mere en oplysning om at feks jeg nogle gange gør mig nogle tanker - ikke noget jantelov herfra eller sure rønnebær for den sagsskyld :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øh..... :???:

 

Fra Hennings hjemmeside:

 

Da jeg flyttede hjemmefra, begyndte jeg at arbejde med hunde og heste det var dyr jeg kunne kuminikere med, lære et inbyrdes sprog. Jeg kom på flere træningspladser, men var utilfreds med den måde, man behandlede vores hunde på. Eks. ville en hund ikke gi`hals - træneren bankede den, med et pileris indtil den skreg. Det gjorde mig så vred, at jeg truede ham med politi, og jeg kom der naturligvis aldrig mere.

 

Det er åbenbart den samme hellige forargelse, der driver såvel Henning som Ninjamor? :lol:

 

---Så måske er manden til at nå med citater fra Anders Hallgren osv.. For ikke at tale om henvisninger til Hennings egne ord på hans egen hjemmeside.

Det ville nok være RIGTIG godt, hvis nogen ville tage del i hans kurser og tale ham ret imod. Men der er åbenbart tale om flere medarbejdere, så det er jo væsentligt, at man er sikker på, at det er et af hans egne hold, man bliver tilmeldt..

Jeg meldte mig gerne til, for sagens skyld, -men jeg har ikke bil og kan ikke lige overskue hvordan jeg skulle komme til Slangerup på et ubestemt tidspunkt en gang om ugen.

 

Aslan, -linket er givet tidligere i tråden.

Du får det lige igen:

 

http://henningshundeskole.dk/default.asp?ID=99

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er åbenbart den samme hellige forargelse, der driver såvel Henning som Ninjamor? :lol:

 

Jeg forstår ikke dit spørgsmål, vil du være rar at omformulere det?

 

Hvad mener du med "hellig forargelse" sådan helt præcist?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...