Gæst karina73 Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 hvordan fra vænner i jers hvalpe fra moderen med mad : jeg har læst lidt i bøger om det. De skal begynde at vænnes fra. fra først i 5 uge og i slutningen af 6 uge skal de være vænnet fra og der ved har hvalpene 2 uger at omstille sig helt til hvalpfoder. hvad er i af meninger om dette :hmm: hvad giver i jers hvalpe at spise når de skal vænnes fra : jeg har læst at havresuppe bestående af maizenavællig af sødmælk eller kærnemælk tilsat lidt piskefløde eller et par æggeblommer. kan gives med sukker eller moset kød . men der står ikke noget om hvor meget af hver der skal bruges .:damn: er der nogen af jer der har nogle opskrifer på hvalpe mad som de vil dele ud af for så ville jeg blive rigtig glad :hjerte:,, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Nu har jeg forløbig kun haft et kuld hvalpe, og der klarede moren selv fravænningen uden min indblandning. Det gør de mange tæver, men der findes enklte tæver, hvor det kan være nødvendigt med en hjælpenede hånd til fravænningen, men da jeg ikke har nogen praktisk erfaring med det, vil jeg ikke give mig til at rådgive om det :blink: Hvad angår fast føde, så fik mine hvalpe deres første måltid da de var 3 uger gammel, de fik "bare" moset hvalpefoder opblødt i rent, kogt, let afkølet vand.. Nu var mine hvalpe temmelig store og manglede bestemt ikke noget, så derfor blev deres foder kun opblødt i vand, men ellers ville jeg have opblødt det i modermælkserstatning i starten Med tiden blev fodret opblødt mindre og mindre, og da hvalpene var 8-8½ uge (sendte dem hjemmefra da de var 9 uger), spiste de hvalpefodret helt tørt. Husk adgang til frisk vand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Jeg tilbyder tilskud fra ca 21 dagen. I starten bruger jeg Puppy dåser fra Hill´s med lidt opløst modermælkserstatning i.Og det lunes lidt i microen. En uge senere starter jeg med hvalpetørfoder, der har trukket natten over i vand. Dette lunes også og tilsættes A-38 med 3,5 % fedtindhold. Fra 4-5 ugers alderen fodres hver 4 time i dagtimerne , altså op til 5-6 gange dagligt. Hvornår de små er interesserede i tilskud svinger fra kuld til kuld, moderens mælkeproduktion og kuldets størrelse og måske tilvækst. Jeg lægger også lidt råd kød, hakket i deres foder, lidt laks,kogt sild, tun eller andet, så de vænner sig til forskellige foderemner. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts