Hop til indhold

Recommended Posts

Vi er i gang med at indlære "at kravle", men jeg er blevet i tvivl om hvorvidt det er en dårlig idé nu når Luna har fået påvist hd?

Vi har selvfølgelig ikke trænet det imens hun har haft ondt, men spørgsmålet er om vi overhovedet bør genoptage denne øvelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville mene, at det er en dårlig ting. Men jeg er ikke sikker. Jeg kan dog bare ikke forestille mig, at det er god stilling for hoften..:hmm:

Jeg syntes også at jeg tidligere har læst eller hørt at det ikke er en god idé, men jeg ved det ikke med sikkerhed

Den er jeg egentlig helt fisk på! :vedikke:

Med en stærk muskelmasse burde det ikke være et problem (?) :vedikke: ledene kommer vel ikke ud i en slem overbelastning eller ??? :hmm:

Spørg kiropraktoren måske ? :hmm: :vedikke:

Ledene kommer jo ud i en yderstilling idet at bagbenene vil være rettet næsten helt bagud til tider, men du har ret, det bør kiropraktoren vide :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes også at jeg tidligere har læst eller hørt at det ikke er en god idé, men jeg ved det ikke med sikkerhed

Ledene kommer jo ud i en yderstilling idet at bagbenene vil være rettet næsten helt bagud til tider, men du har ret, det bør kiropraktoren vide :5up:

Hmm nu er det godt nok mange år siden jeg lærte Misja at kravle, så vi gen-optog den lige her kort og hun kommer altså ikke så langt bagud med benene :vedikke:

Hun sårn mave-møver sig frem uden at løfte sig fra gulvet, så hos hende ser jeg ingen problemer - men måske Luna køre en anden stil så :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm nu er det godt nok mange år siden jeg lærte Misja at kravle, så vi gen-optog den lige her kort og hun kommer altså ikke så langt bagud med benene :vedikke:

Hun sårn mave-møver sig frem uden at løfte sig fra gulvet, så hos hende ser jeg ingen problemer - men måske Luna køre en anden stil så :vedikke:

Luna kravler så langt frem hun kan uden at røre bagbenene, og først her flytter hun bagbenene med sig, så derfor bliver de jo helt strukket ud. Men det kan jo selvfølgelig være det ændrer sig når hun helt har lært at kravle, lige nu er hun endnu ikke helt sikker på hvad det er hun skal.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, bare ved at se det for sig, synes jeg næsten man kan sige sig selv at det ikke dur.

Jeg har flere steder set folk skrive om det, og de skriver at man skal sikre sig at hunden har stærke hofter inden man begynder på denne form for træning.

Desuden, hvad skal den kravle for, går den agillity eller hvordan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, bare ved at se det for sig, synes jeg næsten man kan sige sig selv at det ikke dur.

Hvis jeg kunne sige mig selv det, så havde jeg nok ikke spurgt :blink:

Jeg har flere steder set folk skrive om det, og de skriver at man skal sikre sig at hunden har stærke hofter inden man begynder på denne form for træning.

Kan du give et link til hvor der står beskrevet hvorfor?

Desuden, hvad skal den kravle for, går den agillity eller hvordan?

Hun går ikke til agillity, og det er ikke absolut nødvendigt hun lærer at kravle, ligesom det heller ikke er absolut nødvendigt at hun lærer så meget andet, men det er sjovt og sundt for hende at lære nye øvelser :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spørgsmål og har ikke svaret på det desværre eller et link hvori man kan læse om det....

Men jeg tror ikke det kan være helt godt, kommer nok også an på hvilken kravle teknik hunden bruger, har set nogle skyde bagbenene helt ud hvor de møver dem op under sig igen for derved at lave samme bevægelse for at komme fremad den er nok ikke helt god...

Mener jeg har læst at især hvalpe skal man passe på med at lære at kravle før de er færdigudvokset og har stærke lemmer, men det lidt ligesom hvalpe og trapper ved det ikke :vedikke:

Men ja kiropraktoren må næsten vide det om det er en okay bevægelse for hende at lave...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spørgsmål og har ikke svaret på det desværre eller et link hvori man kan læse om det....

Det har jeg heller ikke, jeg syntes nemlig også at have læst det, men da jeg ikke er 110% sikker, så kunne det være rart at genfinde det :-D

Men jeg tror ikke det kan være helt godt, kommer nok også an på hvilken kravle teknik hunden bruger, har set nogle skyde bagbenene helt ud hvor de møver dem op under sig igen for derved at lave samme bevægelse for at komme fremad den er nok ikke helt god...

Mener jeg har læst at især hvalpe skal man passe på med at lære at kravle før de er færdigudvokset og har stærke lemmer, men det lidt ligesom hvalpe og trapper ved det ikke :vedikke:

Men ja kiropraktoren må næsten vide det om det er en okay bevægelse for hende at lave...

Umiddelbart tror jeg heller ikke det er godt for hende, men jeg vil gerne vide det med sikkerhed, og måske er det en god idé at spørge kiropraktoren, for problemet er jo, at hvis jeg selv skal regne ud hvad hun må og ikke må, så ender det med at jeg pakker hende ind i vat og bobleplast, og at hun aldrig får lov til noget som helst :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg heller ikke, jeg syntes nemlig også at have læst det, men da jeg ikke er 110% sikker, så kunne det være rart at genfinde det :-D

Umiddelbart tror jeg heller ikke det er godt for hende, men jeg vil gerne vide det med sikkerhed, og måske er det en god idé at spørge kiropraktoren, for problemet er jo, at hvis jeg selv skal regne ud hvad hun må og ikke må, så ender det med at jeg pakker hende ind i vat og bobleplast, og at hun aldrig får lov til noget som helst :oops:

Vi må prøve at google alle sammen :5up:

Uha lige præcis sådan jeg vilel blive tror jeg :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skriver jo også selv, at du ikke laver disse øvelser med hende når hun har ondt, og det er der jo en grund til.

- Der findes så mange andre øvelser, så hvorfor lige en øvelse hvor hun skal så langt ned i hofterne, nu hun har HD uanset grad?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan kun huske, at det var en måneds udfordring da jeg havde Buddha, og jeg lavede den ikke, fordi der stod i en tricks-bog, at det ikke var en godt for hvalpe.

Men lige hvilken tricks bog :vedikke:

Nåmen, vi glæder os til at høre hvad kiropraktoren siger!

Link til indlæg
Del på andre sites

Narj - har Luna hd - det er jeg ked af at læse. :ae: Håber ikke at hun er eller bliver påvirket af det.

Jeg tror heller ikke det er godt at lære hende at kravle, men har desværre ikke link til et sted hvor der står præcis hvorfor - lyder som en god idé at spørge en ekspert.

Luna har været påvirket af det, hun begyndte at halte, men nu satser vi på at noget waterwalking kan give hende lidt mere muskelmasse, og heldigvis er Amstaff's kendt for at bære en hd uden de store problemer, netop pga. deres store muskelmasse. Men da Luna har været holdt i ro i næsten et år, så har hun jo ikke så meget muskelmasse som normalt, så det går vi i gang med at få lagt på hende

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så vælger jeg ellers at bøje mig for overmagten, og undlade at træne kravle b015.gif

Øvelsen var heller ikke vigtig for os, så det betyder ikke noget at vi ikke kan træne den, jeg var bare nysgerrig efter om nogen kunne fortælle præcist hvorfor den var dårlig, men jeg har jo heller ikke selv kunne finde noget på skrift om det, så nu konkluderer vi bare at vi har ret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har været påvirket af det, hun begyndte at halte, men nu satser vi på at noget waterwalking kan give hende lidt mere muskelmasse, og heldigvis er Amstaff's kendt for at bære en hd uden de store problemer, netop pga. deres store muskelmasse. Men da Luna har været holdt i ro i næsten et år, så har hun jo ikke så meget muskelmasse som normalt, så det går vi i gang med at få lagt på hende

Æv det er jeg ked at høre at hun har. :ae: Men krydser fingre for at waterwalkingen giver resultater. Du må lige give hende et knus fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites