Gæst sweet molly Skrevet November 12, 2010 Rapporter Share Skrevet November 12, 2010 vi glæder os til at være med i dette forum:genert: vi er på hundegalleri med molly vores amerikanske bulldog på snart 8 år og i næste mdr. får hun en ny lillebror chihuahua'en raco...så vi er nysgerrige efter folk's erfaringer med disse stor-lille forhold. vi havde en carrinterrie da vi fik molly i 2002 og han satte dagsorden i hjemmet. ham måtte vi desværre sige farvel til for 2,5 år siden og nu er molly ved at være en ældre dame så vi besluttede at det skulle være nu med et nyt familie medlem. vi er ikke itvivl om molly's godhed da hun aldrig har bidt selv om hun selv er blevet bidt af carrinterrien...hun lagde sig altid ovenpå ham når han gjorde det. men man kan jo altid bruge andres erfaringer og gode råd er også dejligt at få Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Hej og velkommen til:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 velkommen:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Velkommen til Det eneste med de to racer jeg lige kan komme på, er at jeg har en teori om at bulldogs, mopser og sådanne hunde har et andet sprog end de andre hunde :hmm: Tror det er den der gryntende lyd :blink: Det kan godt gøre det lidt svært for andre hunde at tyde dem :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Tror nu aldrig jeg har mødt en gryntende amerikansk bulldog Tonks Velkommen herind, vi er ret søde Jeg arbejder i hundepension, og vi har en del kunder med stor/lille hund.... bl.a. en Grand Danois og Bichon Frise... gæt selv hvem der styrer det show ellers er det mere schæfer og cavalier og den slags.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sweet molly Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 hvor er i bare søde og imødekommen:hjerte: jeg har sat en debat igang på hundegalleri hvor de bestemt ikke mener min hund er egnet til sådan en lille hund som chihuahua'en. men det er jo så en kunst for mig at tilvende min hund til det. hvilket i også fortæller mig med jeres skæve indspark:lol: hvis jeg kan rette en amr. bulldog an så dens behov dækkes og den aldrig har bidt eller lagt an til det...så mener jeg at det er mig som styrer roret og er fører"tæven" derfor er alt muligt fordi jeg gør det muligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Søs Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Velkommen til Mine to er blevet passet sammen med chæfer og labrador og det gik godt. De små var lidt nervøse i starten, men det var også dem der bestemte til sidst :slem: Men mine er stadigvæk lidt usikre/nervøse overfor større hunde. Jeg tror ikke det bliver noget problem . I skal selvfølgelig passe godt på den bitte i starten og til de har lært hinanden godt at kende . Held og lykke med det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sweet molly Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Velkommen til Mine to er blevet passet sammen med chæfer og labrador og det gik godt. De små var lidt nervøse i starten, men det var også dem der bestemte til sidst :slem: Men mine er stadigvæk lidt usikre/nervøse overfor større hunde. Jeg tror ikke det bliver noget problem . I skal selvfølgelig passe godt på den bitte i starten og til de har lært hinanden godt at kende . Held og lykke med det tusind tak SØS...de ser godt nok også dejlige ud. vores lille raco er korthåret sort/brun med hvid plis på brystet 4 uger i morgen...jeg har vist heler ik i en aldre af 30 glædet mig så meget til jul som jeg gør dette år. han skal hentes d.23.. har også sagt i dag på arbejdet at jeg holder juleferie til mandag d.10 januar. så har jeg 17 dage med dem 24/7:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 12, 2010 Rapporter Share Besvaret November 12, 2010 Velkommen til! Jeg har haft mellemstor/lille (bordercollie/coton), men det var "den anden vej" - den lille var ældst. Jeg ville nok, til at begynde med, mest passe på den lille ved evt. leg - én pote over ryggen så er den færdig... Er din ældre tæve en sund og fornuftig hund, så bør der ikke bli' andre problemer, men de forstår ikke altid selv det der med størrelsesforskellen... Pøj pøj med det, og husk at lægge billeder op!!! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 er din hund vant til at møde mindre hunde? vi har selv en stor hund og vi kan tydeligt se forskel på ham når han møder store og små hunde, måden han omgås dem på. Han ved godt man ikke bare kan "bryde" med en lille hund. Men prøv at finde nogle med små hunde og lade dem mødes i længere tid og lad din være i snor og anden uden, så du kan styre hende hvis det er. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sweet molly Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 det er nemlig også den proces vi er ude i...molly skal i dag møde hvalpen's far i skoven så hun lærer lugten at kende. molly har jo levet sammen med en carrinterrie til for 2,5 år siden og min veninde har en dværgpincher og en labrador alle 3 er hanner. i deres leg kan hun godt reagere forskelligt fordi hun nemlig er opmærksom på str. så er sikker på min tøs vil passe godt på den lille fyr vi snart får:) men selvfølgelig skal man være opmærksom i starten derfor har jeg også taget ferie som sagt. så vi alle kan lærer hinanden at kende:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 hejsa og et stort velkommen til jer :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Hej og velkommen til Som de andre, så tror jeg heller ikke det bliver et problem, slet ikke når Molly i forvejen er vant til små hunde Jeg ville ikke turde med mine Luna, men det er så også fordi hun unghund og slet ikke har lært at styre sin bevægelser endnu, så hun ville garanteret få hoppet oven på sådan en lille hund (), men der har en ældre dame på Molly's alder jo lært at styre sin bevægelser en del bedre, så det skal nok gå :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 13, 2010 Rapporter Share Besvaret November 13, 2010 Velkommen til Det lyder ellers spændende med familie forøgelse. Tror heller ikke der behøver være problemer i størrelses forskellen. Så længe at hvalpen er den lille og ikke omvendt. Og når jeres hund er vant til at omgås mindre hunde, så ville jeg ikke være så nervøs for det. Min egen border blanding, som er temmelig vild i hans leg, passer rigtig godt på min venindes to chihuahua drenge - og det er ikke ret tit at Bamse omgås så små hunde. Og synes tit man ser, at større hunde hurtigt lære, at man skal være lidt mere forsigtig med små hunde. Selvfølgelig kan der være temperaments forskelle og forskellige legestile, men med lidt hjælp finder hundene tit hurtigt ud af det. Det eneste jeg ville være lidt opmærksom på, er når hundene mener der skal leges vildt - For så er der nogle der glemmer, hvor store poter de har og at den lille typisk bremser liiiiidt hurtigere end den store Men held og lykke med det - Glæder mig til at se billeder :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 velkommen til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sweet molly Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 jeg har en rigtig klog pige som er utrolig lærenem og gamle hunde lærer også nye trick;) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Velkommen til:vinken: Nu har vi en temmelig stor hunderace, og generelt så er størrelse ikke noget problem. Vores leger lidt mere klodset pga størrelsen, men hun er god til at være forsigtig omkring mindre hunde. Så jeg tror bestemt ikke, at I skal være bange for at føre en stor og lille race sammen:5up:. Det eneste min ikke kan finde ud af er, hvorfor de små hele tiden gøer - det har hun svært ved at læse:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sweet molly Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 molly viser også at hun fuldt ud stoler på de små hunde...hun reagere rigtig i processen så det kan kun blive godt at få den lille fyr hjem. han er i dag 5 uger og vi har været på besøg og sige hej her til aften. så når det bliver den 1 dec. tænder vi kalenderlyset kun for at det hurtigst muligt kan blive d. 23 dec. så vi kan holde jul med koda som en del af familien:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Desværre ikke mine, bare legekammerater, men her er 3 kg + 15 kg + 45 kg, og det er selvfølgelig min på 3 kg der tager beslutningerne :klap: held og lykke med den lille nye Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 Velkommen til og held og lykke med den lille ny Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret November 22, 2010 Rapporter Share Besvaret November 22, 2010 Velkommen til . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sweet molly Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 skønt billede:) det siger bare alt!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts