Hop til indhold

Kan hunde føle sig udenfor?.


Jane
 Share

Recommended Posts

Kennelen hvor vi skal have Oskars lillebror fra. Var i weekenden oppe og besøge os i vores sommerhus.

De havde deres 5 hunde med, så der var gang i den.

 

Men jeg oplevede at Oskar holdt sig lidt på sidelinjen. Han deltog ikke 100% i legen med de andre hunde. Det ligner ham ikke. Ofte er det ham der lægger op til leg, når han møder andre hunde.

 

Mit spørgsmål er. Har Oskar fornemmet at han var en forholdsvis fremmed i deres flok?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Kennelen hvor vi skal have Oskars lillebror fra. Var i weekenden oppe og besøge os i vores sommerhus.

De havde deres 5 hunde med, så der var gang i den.

 

Men jeg oplevede at Oskar holdt sig lidt på sidelinjen. Han deltog ikke 100% i legen med de andre hunde. Det ligner ham ikke. Ofte er det ham der lægger op til leg, når han møder andre hunde.

 

Mit spørgsmål er. Har Oskar fornemmet at han var en forholdsvis fremmed i deres flok?.

 

Det tror jeg ikke han var i tvivl om. De andre ankommer som en enhed - en flok og det kan virke ret voldsomt på en hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Hvad så hvis det er en tilfældig flok? Er det så det samme, der gør sig gældende? Jeg tænker på, at når vi går ned i vores lokale lille anlæg, så er der jo tit nogle hunde, der leger, men det er jo en tilfældig sammensætning, der variere fra gang til gang. Er det også overvældende? Og opfattes de som en flok af den senest tilkomne hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst c-schneiders

Tja, det er et godt spørgsmål.

Når man går i parken så tror jeg ikke at der er en egentlig "Flok" for hundene bor jo ikke sammen til daglig. Så på den måde tror jeg ikke det er tilfældet med flokfornemmelsen. Men løber du ind i 2-3 hunde der bor sammen til daglig, så er der ingen tvivl om at de er en flok og den har formentlig også et heraki med en leder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hvad så hvis det er en tilfældig flok? Er det så det samme, der gør sig gældende? Jeg tænker på, at når vi går ned i vores lokale lille anlæg, så er der jo tit nogle hunde, der leger, men det er jo en tilfældig sammensætning, der variere fra gang til gang. Er det også overvældende? Og opfattes de som en flok af den senest tilkomne hund?

 

 

Når jeg tænker på mine egne oplevelser med "flok", så er det min opfattelse at en samling hunde opfattes som en"enhed" en "flok" af en udefrakommende hund.

Når vi gik på stranden på vore morgenture var der ofte 8 - 10 hunde med. Hver eneste enlig hund vi mødte trak ud på siden af "flokken" og viste ingen lyst til at møde "flokken".

Nogle usikre hunde viste endda meget stor underkastelse og var nærmest krybende.

 

Godt at tænke på som ejer af den enlige hund, der skal have lov til at gå udenom gruppen af hunde.

 

Og, også værd at have med i baghovedet til træning på et nyt hold hvis en hundeejer kommer for sent!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...