Hop til indhold

store foderpiller

Recommended Posts

Jeg mangler et foder, uden korn helst, hvor pillerne er store, royal Canins Schæferhundefoder har en perfekt pille størrelse, men der er alt for meget korn i:hmm:

Findes der et foder med pille størrelse som det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Canis natural.

Go pris hos zooplus.de

de fylder 2-4 gange så meget som olivers foderpiller.

3653b_m.jpg

Det har jeg haft en prøve hjemme af, det spiser mine skøre hunde ikke:slem:

De førsøgte at dække det til med alle tegn på afsky:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

James Welbeloved laver large breed variationer af deres foder, men ved ikke om de har den i kornfri.. måske værd at undersøge? De store foderpiller er ret store og runde.

Jeg kan ikke finde nogen sider på dansk om det foder, mit engelske er ikke så godt:rolleyes:

Derfor ! kan jeg narre dig til at finde foderet på en side og se om de laver en variant uden korn og uden ris :hmm: med store foderpiller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne her har rimelig store piller (synes jeg), og den er uden korn.

James Wellbeloved Adult Complete Turkey & Vegetable, Cereal Free at zooplus

/mette

det er slet ikke hvad jeg vil kalde store piller, de er vel på størrelse med salte bomber (de der lakridskugler som er dækket med sukker)... har selv fodret med det, og vi havde på et tidspunkt flere af varianterne i pensionen.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er slet ikke hvad jeg vil kalde store piller, de er vel på størrelse med salte bomber (de der lakridskugler som er dækket med sukker)... har selv fodret med det, og vi havde på et tidspunkt flere af varianterne i pensionen.

Ok, men jeg har lige købt JW i large kibble varianten, og pillerne er lige store med cereal free. Hvor store er de store piller så?

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

så skal de jo helst være 3 gange så store:-D

Det lyder som samme størrelse som olivers de er alt for små:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, men jeg har lige købt JW i large kibble varianten, og pillerne er lige store med cereal free. Hvor store er de store piller så?

/Mette

large kibble fåes som jeg kunne se på JWB's egen hjemmeside ikke i risfri variant? Som jeg forstår Kleo, må der slet ikke være korn af nogen art i? Ris er jo ikke cereal, men stadig korn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske misforstår jeg noget, men du skrev og foreslog JW i large breed. Jeg siger så bare at deres large kibble (som Nelson får) og deres cereal free (som han har fået) er lige store. Laver de så en endnu større foderpille?

Det er rigtigt, at de varianter jeg nævner ikke er kæmpestore, men heller ikke små (som deres puppy).

Ingridienser i cereal free er:

Turkey meal, pea starch, potato granules, tomato pomace, whole linseed, turkey fat, turkey gravy, peas, alfalfa, carrot, natural seaweed, chicory pulp, sodium chloride, calcium carbonate, D,L-methionine, lysine hydrochloride, threonine, glucosamine (275mg/ kg added), chondroitin (225mg/kg added). Contains: Min. 26% turkey, min. 26% vegetables, min 0.3% JW+

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det den der hedder Turkey and Vegetable kibble du har fået i large breed? altså large breed som i de store runde foderkugler som er på størrelse med de der marcipan-snebolde med chokolade og drage/sukker overtræk? :hmm:

Jeg kunne nemlig ikke se den variant på hjemmesiden, kun i almindelig kibble.

Nej, nu tror jeg, jeg forstår. Nelson får almindelig turkey & rice large kibble (på størrelse med chokoladeknapper), han har fået cereal free (lidt større og mere sjov facon), men vi har aldrig prøvet et foder til large breed. Så der må altså findes tre størrelser foder... Men den til large breeds er rigtig nok med ris.

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser ud som om de store varianter desværre alle har ris og økologisk havre.

Ris er teknisk set ikke en kornsort men en græsart og er glutenfri. Selv min hund med fordøjelsesbesvær kan tåle rigtig ris. Havre er selvfølgelig korn men dog den med mindst gluten og derfor ikke så værst som energi og fiber kilde og proteinbesparende - hvis hunden kan tåle den. Jeg vil ikke være så bange for de to.

Link til indlæg
Del på andre sites