Hop til indhold

Dog mate eller staywell hundedør?

Recommended Posts

Nogle der kender noget til disse produkter? Har en Aussie, så det er ikke noget problem for den at åbne en fast dør.

Det virker på mig som om at Dog mate døren med fast dør giver mindre træk/lukker mere tæt end alu versionen fra staywell der har gummi dør.

Det er vigtigt at døren lukke så tæt som muligt og ikke larmer når den bruges.

Kom glad med gode inputs :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har Staywell alu-version med gummidør og er glad for den. Den har sådan nogle "børster" omkring gummidøren, som gør at jeg synes den lukker fint tæt... og så er der en medfølgende alu-plade der kan sættes i, hvis hunden ikke skal kunne komme ind og ud....

Vores er godt nok i kælderen, så vi mærker ikke meget til den, men synes ikke det føles som om det trækker. Og den larmer ihvertfald ikke....

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det fordi, den kan finde ud af at åbne dørene i huset???

Nej, det er fordi den skal have adgang til haven og døren ud til haven er i et rum hvor vi har varme på, så hunde døren skulle gerne holde ok tæt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores er godt nok i kælderen, så vi mærker ikke meget til den, men synes ikke det føles som om det trækker. Og den larmer ihvertfald ikke....

Det er også den jeg helst vil have. Synes bare jeg læste på et forhandler site at den ikke lukkede helt tæt: godttildyr.dk

Derfor jeg kom lidt i tvivel

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en Staywell. Den er i plastik. Den vil jeg ikke anbefale, den larmer og er meget utæt. Det eneste smarte er at der kan sættes en føler i halsbåndet på hundene. Så kommer naboens kat ikke ind

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede med en plastic hundelem fra Harald Nyborg (Staywell, tror jeg nok den hedder) og den går hurtigt i stykker, hvis du har en hund der LØBER gennem den.

Problemet er nemlig at så svinger lemmen for højt op ( mere end vandret) og det kan den ikke tåle. Har dog læst om en, der satte en elastik tværs over det øverste af lemmen, så den forhindrede lemmen i at åbne sig mere end vandret.

Den larmer :cry:

Så købte jeg en magen til Amocca's og den holder :5up:

Den larmer slet ikke :-D

MEN,MEN,MEN fælles for dem begge er at de ikke holder tæt i blæsevejr. De er forsynet med magneter i bunden der skal sørge for at de lukker - magneterne er bare ikke kraftige nok.

Når det blæser kraftigt, åbner lemmen sig og det suser lige ind.

Jeg har valgt at leve med det, da det er fantastisk med en hundelem og vil aldrig kunne leve uden.

- Du bliver aldrig vækket af en hund der er ved "at tisse i bukserne"

- Du har knap så dårlig samvittighed, ved ikke at være hjemme.

- Du får meget hurtigt lært en hvalp at blive renlig.

Og det bedste, for mig og Bamse:

Han er ikke bange for at være alene hjemme, så længe han ikke er "spærret inde". Al hans biden i paneler og div. andre ting, holdte helt op efter vi fik lemmen :5up:. Jeg ville ikke kunne undvære den.

Så jeg vil sige:

Køb endelig en lem - men køb den i alu. med gummidøren :-D

Link til indlæg
Del på andre sites