Hop til indhold

Agilitybøger?


linda-hvid
 Share

Recommended Posts

Jeg vil også anbefale Marie Hanssons Agility-serie. Hun skrev først en serie om 3 bøger (Agility/Mere agility/ Endnu mere agility) der blev set som nærmest agility-bibler den gang. Det er dog lææænge siden, og der er sket masser indenfor agility siden.

 

De to første bøger i serien fås nu i reviderede udgaver, og hedder Agility för nybörjare (agility for begyndere) og Mera agility (mere agility...;-)). De skulle gerne være helt up to date, har dog ikke set dem selv, har kun de gamle...

 

Den tredie, Endnu mere agility, er åbenbart ikke kommet i ny udgave, og jeg ved ikke om man overhoved kan få den mere. Til gengæld er der kommet nogle helt nye, der også ser spændende ud. En koncentrerer sig kun om starter og startproblemer (Agility starter). En anden hedder Agility strategisk handling, og endelig er der Agility på enkel vis.

 

Jeg kunne godt tænke mig at eje dem allesammen, i de nye udgaver - er helt sikker på at de er kanon.

 

En anden bog jeg godt kunne tænke mig at eje er Agility right from the start. Den er skrevet af to svenske agilitypiger, og får virkelig gode anmeldelser rundt omkring på nettet.

 

Ellers er der jo mest "udenlandske" agilitybøger, tit fra USA/Canada, og de omhandler tit et specifikt område. Man skal nok være lidt obs på at der findes forskellige handlings-skoler, så man ikke går i gang med at læse og indlære én skole - og så viser det sig at det sted man træner bruger en helt anden, og man kan ikke få videre hjælp... :???:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 10 months later...
Og hvis nu man er en engelsk-retardo, kan man så alligevel forstå hvad der står i den??? Altå, jeg kan jo en smule skoleengelsk, men det er også det hel, kan simpelthen ikke få det lært, mærkeligt når tysk og fransk ikke var nogen problem :???:

 

 

Ha, ha, de er svensker dem der har skrevet bogen, men tror ikke det hjælper, jeg forsket lige lidt i om den fandtes på svensk, men det gør den desværre ikke

 

Her er boglinket, så må du se om du kan forstå det de skriver

 

Agility Right From The Start

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis nu man er en engelsk-retardo, kan man så alligevel forstå hvad der står i den??? Altå, jeg kan jo en smule skoleengelsk, men det er også det hel, kan simpelthen ikke få det lært, mærkeligt når tysk og fransk ikke var nogen problem :???:

 

Jeg synes den er meget let forståelig.... Men hvor nem den er, hvis man slet ikke forstår engelsk... det ved jeg ikke... :vedikke:

 

Ses vi på et eller andet tidspunkt i løbet af vinteren? Så kunne jeg tage den med, så du kunne lure lidt i den...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha, ha, de er svensker dem der har skrevet bogen, men tror ikke det hjælper, jeg forsket lige lidt i om den fandtes på svensk, men det gør den desværre ikke

 

Her er boglinket, så må du se om du kan forstå det de skriver

 

Agility Right From The Start

 

Ha ha til grin kan man altid blive hva :mrgreen:

 

Jeg synes den er meget let forståelig.... Men hvor nem den er, hvis man slet ikke forstår engelsk... det ved jeg ikke... :vedikke:

 

Ses vi på et eller andet tidspunkt i løbet af vinteren? Så kunne jeg tage den med, så du kunne lure lidt i den...

 

Umiddelbart snakker de jo ikke super kompliceret engelsk og så skriver de nok heller ikke så avanceret :lol:

 

Hm, har ikke de vilde planer om at skulle sydpå, men hvis jeg finder tid så kan det være jeg kommer ned og lurer dig til en undervisning en dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha til grin kan man altid blive hva :mrgreen:

 

 

 

Umiddelbart snakker de jo ikke super kompliceret engelsk og så skriver de nok heller ikke så avanceret :lol:

 

Hm, har ikke de vilde planer om at skulle sydpå, men hvis jeg finder tid så kan det være jeg kommer ned og lurer dig til en undervisning en dag :mrgreen:

 

Kan se, at du kan downloade det første kapitel på det link Sanne har sendt dig... så kan du jo prøve at læse det og se om det er noget for dig... Jeg kan iøvrigt anbefale dig at købe den i udlandet. Købte den i England for ca 175 kr tror jeg det var... . den koster en 3-400 herhjemme

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se, at du kan downloade det første kapitel på det link Sanne har sendt dig... så kan du jo prøve at læse det og se om det er noget for dig... Jeg kan iøvrigt anbefale dig at købe den i udlandet. Købte den i England for ca 175 kr tror jeg det var... . den koster en 3-400 herhjemme

 

Smart, tak for tippet :5up:

 

Vil absolut også prøve at finde den det billigste sted, bliver total nærrig når samme produkt svinger flere hundrede kroner i pris.

 

Som Lotte Heise en gang sagde: Vaskepulveret vasker jo ligeså godt, selv om du har købt det på tilbud :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Jeg har også Agility Right from the start og er rigtig glad for den...

 

Og så er jeg rigtig glad for Sussan Garrets Shaping Succes... Mest fordi at den er så godt fortalt og med et fantastisk glimt i øjet.

 

Én af mine absolutte yndlingsbøger! :5up: Måske ikke vildt meget agilitybog som sådan, men en skide god hundetræningsbog! (Man skal bare ikke kigge for meget på den version af 2x2 der står til sidst i bogen - den er ændret rigtig meget siden, og ligner ikke ret meget...)

Link til indlæg
Del på andre sites

korvis... helt enig... Der er dog kun en af tingene derfra jeg for alvor har brugt på Cassi, og det er hendes metode til at oplære hunden i at lege med en og det at få god sikker sit...

 

Jeg tror at alle mine næste hunde skal lære det på samme måde. Det eneste problem er så at hun kun forbinder leg med sit legetøj med mig og slet ikke vil lege på samme måde med andre. Hun hiver og flår i sit reb når jeg har fat og der er massere af lyd. Men hvis min far har fat så kan man se hun bliver usikker...

 

Jeg synes faktisk bogen er god til at give fif og ideer til hvad man kan lave med den unge, kommende agilityhund. Og så er den bare så let at læse...

Link til indlæg
Del på andre sites

korvis... helt enig... Der er dog kun en af tingene derfra jeg for alvor har brugt på Cassi, og det er hendes metode til at oplære hunden i at lege med en og det at få god sikker sit...

 

Jeg tror at alle mine næste hunde skal lære det på samme måde. Det eneste problem er så at hun kun forbinder leg med sit legetøj med mig og slet ikke vil lege på samme måde med andre. Hun hiver og flår i sit reb når jeg har fat og der er massere af lyd. Men hvis min far har fat så kan man se hun bliver usikker...

 

Jeg synes faktisk bogen er god til at give fif og ideer til hvad man kan lave med den unge, kommende agilityhund. Og så er den bare så let at læse...

 

Så absolut en kanonbog, og masser af ting der er rigtig gode for en kommende agilityhund at lære! Jeg mente bare at hvis man går efter en decideret agilitybog, så var det måske ikke lige den. Så vil man måske ha' noget mere specifikt om indlæring af forhindringer, handling m.m... :vedikke: Der er så også en del indlæring i den, men alligevel. Men absolut en bog der burde stå i alle agilitynørders bogreol! :5up: Sammen med hendes "Ruff love", som jeg stadig ikke har får nosset mig sammen til at bestille... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Og hvis nu man er en engelsk-retardo, kan man så alligevel forstå hvad der står i den??? Altå, jeg kan jo en smule skoleengelsk, men det er også det hel, kan simpelthen ikke få det lært, mærkeligt når tysk og fransk ikke var nogen problem :???:

 

Det er jeg, og jeg kan godt læse den :) Det går lidt langsommere end ellers, men det kan godt lade sig gøre :D Du kan vist finde det første kapitel på internetttet, så kan du se om det duer :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...