Hop til indhold

aktiveringslegetøj og spil

Recommended Posts

Gæst Coco-doodle

Hej

Som nogle måske har læst i andre indlæg og tråde, så har jeg en lille hvalp.

Hun er efterhånden ikke så lille mere - 5 måneder d. 19... :scared:

Har for en måned eller to siden købt sådan et "spil", hvor hun skal skubbe en rund kugle(håndtag) op og til siden, for at få sin mad/godbidder ud...

Har prøvet meget, men hun kan ikke rigtig finde ud af det, har prøvet at vise hende hvordan og hun kan også godt tilsiden, men ikke op - hun bed bare kuglen af :vuf:

Mon ikke hun er for lille?

Har I nogle andre aktiverings legetøj og spil ideér? Hun har også en bold, men der er ikke noget hvor man kan justere sværhedsgraden, så bare hun triller den - triller alle godbidderne ud! Det er der ikke meget aktivering i:stupid:

Håber har nogle forslag til aktivering til en 5 måneder gammel hvalp - gerne noget hun kan hygge sig med, når vi ikke er hjemme!

-Cocodoodle

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke noget bud på, hvorfor legetøjet ikke dur, men her er nogle af de ting vi bruger:

- et viskestykke, som jeg folder om nogle godbidder, sådan en godbid per fold, og så binder en knude på. det er en god og rimeligt rolig aktivitet der tager lidt tid. kan også udvides til håndklæder, lagner, tæpper osv.

- smørre ost eller leverpostej ind i et marvben el.lign, så han skal slikke det ud - igen en aktivitet, der er ret rolig, men selvfølgelig ikke særligt problemløsningsagtig.

vores bedste legetøj er en leo, den kan vores 9 måneders hvalp få lang tid til at gå med.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har ikke noget bud på, hvorfor legetøjet ikke dur, men her er nogle af de ting vi bruger:

- et viskestykke, som jeg folder om nogle godbidder, sådan en godbid per fold, og så binder en knude på. det er en god og rimeligt rolig aktivitet der tager lidt tid. kan også udvides til håndklæder, lagner, tæpper osv.

- smørre ost eller leverpostej ind i et marvben el.lign, så han skal slikke det ud - igen en aktivitet, der er ret rolig, men selvfølgelig ikke særligt problemløsningsagtig.

vores bedste legetøj er en leo, den kan vores 9 måneders hvalp få lang tid til at gå med.

Hvad er en leo - hvis jeg må spørge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er en leo - hvis jeg må spørge?

det må du! det er sådan en her, den er til at putte godbidder i:

Mimi-leo---SmileyDog.jpg

min hund elsker også foderbolde, men de kan godt køre ham sådan lidt op, og han blir vildt frustreret, hvis de havner i et hjørne el.lign., så når han f.eks. skal falde til ro, eller skal være alene hjemme, er en leo meget bedre, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg vil så sige, at Leo'en kræver en virkelig madglad hund. Den er svær, så det skal ikke være en hund, der opgiver sin kong/ marvben efter 5 minutter. Smilla gider ikke hendes. :vedikke:

Til gengæld er hun glad for en plastic sodavandsflaske med foder i, underkop med godbid under, paprør med foldede ender og godbidder indeni, diverse papkasser/æsker med avispapir og godbidder gemt i, godbidder gemt i stuen/ haven. Søge legetøj/ te-breve (bytte med godbid) og vi har også nogle N.O. spil. (Men dem lærer de jo hurtigt udenad, så det kan godt blive lidt dyrt i længden... Kender desværre ikke det spil, I har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg vil så sige, at Leo'en kræver en virkelig madglad hund. Den er svær, så det skal ikke være en hund, der opgiver sin kong/ marvben efter 5 minutter. Smilla gider ikke hendes. :vedikke:

se, det er lidt skørt, for halfdan gider nemlig ikke rigtigt sin kong :hmm:

jeg tror, at det er noget med, at leoen kan rasle og rulle lidt mere, det er som om, at det kan sætte lidt mere fut i hans motivation.

Link til indlæg
Del på andre sites

se, det er lidt skørt, for halfdan gider nemlig ikke rigtigt sin kong :hmm:

jeg tror, at det er noget med, at leoen kan rasle og rulle lidt mere, det er som om, at det kan sætte lidt mere fut i hans motivation.

Smilla gider heller ikke sin kong, kun hvis den kan ordnes på 1 minut. :lol: Det ville aldrig gå at fryse den og sådan noget. :???:

Men Leo'en er jo helt umulig, :lol: er den ikke også beregnet til ''genius'' eller sådan noget? Men det er fedt, hvis halfdan kan klare den. :5up: Sonjas Tyson kan også finde ud af dem, endda hvor der er sat 2 sammen. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla gider heller ikke sin kong, kun hvis den kan ordnes på 1 minut. :lol: Det ville aldrig gå at fryse den og sådan noget. :???:

Men Leo'en er jo helt umulig, :lol: er den ikke også beregnet til ''genius'' eller sådan noget? Men det er fedt, hvis halfdan kan klare den. :5up: Sonjas Tyson kan også finde ud af dem, endda hvor der er sat 2 sammen. :klap:

han har først fattet den her på det sidste, de første par måneder syntes han, at den var uinteressant, eller måske for besværlig. men en dag fandt han den i bunken, og de par tørrede godbidder der stadig lå i, blev onduleret på to sekunder. jeg putter meget små og meget tørre godbidder i nu, så de let rystes ud. jeg er ret sikker på, at min hund ikke er "genius" overhovedet - måske nærmere det omvendte :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

han har først fattet den her på det sidste, de første par måneder syntes han, at den var uinteressant, eller måske for besværlig. men en dag fandt han den i bunken, og de par tørrede godbidder der stadig lå i, blev onduleret på to sekunder. jeg putter meget små og meget tørre godbidder i nu, så de let rystes ud. jeg er ret sikker på, at min hund ikke er "genius" overhovedet - måske nærmere det omvendte :roll::mrgreen:

Tror endda Tyson får vådfoder/ leverpostej i sin. Det er mig en gåde, hvordan de får det ud. :shock: Nå, men det kan da være man skal finde den rem igen på et tidspunkt, hvis jeg finder nogle lækre godbidder.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

glad for at høre at Karla ikke er den eneste hund der ikke gider sin Kong hvis der skal arbejdes for sagen :lol: frosne konger har vi også opgivet her i huset....

Hun var dog meget fascineret af Astas Buster Fun Bone i går, så måske skal der sådan et på ønskesedlen til jul :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

glad for at høre at Karla ikke er den eneste hund der ikke gider sin Kong hvis der skal arbejdes for sagen :lol: frosne konger har vi også opgivet her i huset....

Hun var dog meget fascineret af Astas Buster Fun Bone i går, så måske skal der sådan et på ønskesedlen til jul :hmm:

Okay, googlede den lige. Den ser umiddelbart lidt kedelig ud :vedikke: - men vores kræsne kreaturer er jo heller ikke altid til at gennemskue. :vedikke::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
det må du! det er sådan en her, den er til at putte godbidder i:

Mimi-leo---SmileyDog.jpg

min hund elsker også foderbolde, men de kan godt køre ham sådan lidt op, og han blir vildt frustreret, hvis de havner i et hjørne el.lign., så når han f.eks. skal falde til ro, eller skal være alene hjemme, er en leo meget bedre, synes jeg.

Dem har jeg altså luret meget på! Måske man skulle investere i sådan en..men havde nu også kig på Nina Ottosons "Pyramide"..:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Pyramiden er meget nem, hvis den er fyldt op, og den laaaaaaaarmer på trægulv, ligesom Buster Cuben

Hmmm...så tror jeg det bliver leo'en...men av av av - hvordan kan sådan en plastik-dimmer koste så meget :shock:..

Link til indlæg
Del på andre sites