BlackGSD Skrevet November 14, 2010 Rapporter Share Skrevet November 14, 2010 Ved godt, at der er mange tråde om emnet efterhånden... Men laver lige en ny, så det er lidt lettere (i hvert fald for mig ), at finde rundt i... Men jeg har besluttet, at nu skal det være... Gizmo skal have et Obtrack eller BackOnTrack dækken, til når han er våd (efter gåtur, svømning, m.m), og skal tørre i bilen på vej hjem, eller derhjemme. Så han ikke bliver kold og syg... Men nu har jeg kigget lidt, og kan ikke helt finde ud af, om vi skal have et Obtrack Rogle eller et Back On Track Netdækken ??? Selv hælder jeg mest til Rogle (elsker fleece ), men ved ikke om netdækkenet måske er bedre, også pågrund af det keramiske materiale??? Det skal jo som sagt bruges når han er våd, så han tørrer uden at blive kold... Hjælp... :blink: Det er disse to der er tale om: Den fineste fleece du kan få - et tykt lækkert hundedækken. Netdækken Medium Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 BoT netdækken har det der keramiske materiale i, der er godt for leddene. Har Gizmo brug for det? Hvis det "bare" er for at holde ham varm, ville jeg vælge rogle.. Jeg har BoT, men Luna har jo også ledproblemer. Og hun fik sit dækken på i bilen, da vi kørte fra Ishøj:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Det er kun til brug i bilen og herhjemme. F.eks. i bilen som efter en våd dag i dag, jagt, svømning m.m. og herhjemme når han har været i bad. Han har haft halsbetændelse, fordi han blev kold... Og musklerne har jo heller ikke så godt af det, selvom han ikke normalt har problemer. I dag fik han sit vinterdækken på i bilen på vej hjem. Og tørrede også fint, men vil gerne have et dækken, som er "bedre" egnet til formålet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Det er kun til brug i bilen og herhjemme. F.eks. i bilen som efter en våd dag i dag, jagt, svømning m.m. og herhjemme når han har været i bad. Han har haft halsbetændelse, fordi han blev kold... Og musklerne har jo heller ikke så godt af det, selvom han ikke normalt har problemer. I dag fik han sit vinterdækken på i bilen på vej hjem. Og tørrede også fint, men vil gerne have et dækken, som er "bedre" egnet til formålet... Jeg ville vælge Rogle.. SÅ varmt er netdækkenet heller ikke, så SKULLE du vælge BoT ville jeg vælge udedækkenet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Nu tog jeg en hurtig beslutning, også efter at have tjekket de forskellige tråde igennem... Der er nu bestilt et Rogle dækken til Gizmo-Monsteret :blink: Jeg bestilte det i størrelse 7, som er til en ryglængde 51-53. Han bruger XL som er 53 i Buster dækkenerne, og jeg målte ham til en 52 cm, så det må vel passe fint... Desuden var str. 8 også udsolgt, så han har bare at kunne passe str. 7, ellers så må vi se på det... Men tror nu nok at han kan passe det, han er jo ikke den største :blink: Billeder skal nok komme når vi får det :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Vi har BOT netdækkenet og jer er rigtig glad for det. Bruger det i ridehal og her om efteråret, hvor vinterdækkenet er for varmt. I bilen. Og så bruger jeg det, når hun næsten er tør efter et bad. Så holder hun lidt på varmen samtidig med at hendes semi-langhårs pels kommer til at ligge pænt ind til kroppen. Bruger det også under træning, når vi holder pause. Da jeg købte det sagde sælgeren at puttede man det på en våd hund var den tør efter ½ time. Det aner jeg ikke, om passer. Jeg har prøvet at putte det på, når hun er våd efter et bad og der suger det bare og bliver meget vådt.. Det dækken som du har købt kender jeg ikke. Men det lyder lækkert og skulle jo også hjælpe hunden til at blive tør. Er det ikke også sådan et Ida lige har købt til Pajko? Det skulle være designet ligesom model Skrylle, som vi også har og det sidder super godt. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Vi har BOT netdækkenet og jer er rigtig glad for det. Bruger det i ridehal og her om efteråret, hvor vinterdækkenet er for varmt. I bilen. Og så bruger jeg det, når hun næsten er tør efter et bad. Så holder hun lidt på varmen samtidig med at hendes semi-langhårs pels kommer til at ligge pænt ind til kroppen. Bruger det også under træning, når vi holder pause. Da jeg købte det sagde sælgeren at puttede man det på en våd hund var den tør efter ½ time. Det aner jeg ikke, om passer. Jeg har prøvet at putte det på, når hun er våd efter et bad og der suger det bare og bliver meget vådt.. Det dækken som du har købt kender jeg ikke. Men det lyder lækkert og skulle jo også hjælpe hunden til at blive tør. Er det ikke også sådan et Ida lige har købt til Pajko? Det skulle være designet ligesom model Skrylle, som vi også har og det sidder super godt. :5up: Ida købte vist et Skrylle, som er vandtæt og kan bruges udendørs. Rogle kan også bruges udenfor, men er ikke vandtæt. Men designet er det samme. Gizmo er MEGET kortpelset, så han tørrer faktisk meget hurtigt, men han bliver desværre alligevel nemt kold imens... Ihh hvor jeg glæder mig til at få det hjem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Ida købte vist et Skrylle, som er vandtæt og kan bruges udendørs. Rogle kan også bruges udenfor, men er ikke vandtæt. Men designet er det samme.Gizmo er MEGET kortpelset, så han tørrer faktisk meget hurtigt, men han bliver desværre alligevel nemt kold imens... Ihh hvor jeg glæder mig til at få det hjem Okay, jeg husker bare jeg så et billede af pajko med sådan et fleecedækken på. :hmm: Netdækkenet er bestemt heller ikke særlig varmt (godt for Smilla), men så tror jeg også du har valgt rigtigt, hvis han er meget korthåret og let fryser. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Okay, jeg husker bare jeg så et billede af pajko med sådan et fleecedækken på. :hmm: Netdækkenet er bestemt heller ikke særlig varmt (godt for Smilla), men så tror jeg også du har valgt rigtigt, hvis han er meget korthåret og let fryser. :5up: Skrylle er også lavet af fleece Men det er vist noget polartec, som er vind og vandafvisende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Skrylle er også lavet af fleece Men det er vist noget polartec, som er vind og vandafvisende Ikke på ydersiden, der er det soft shell. (Jeg har det selv) :blink: Jeg tror det jeg har set Pajko med var Jubilæumsmodel Billebjerg (mere åndbart end Skrylle). Men det kan jo være hun har sendt det retur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 14, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Ikke på ydersiden, der er det soft shell. (Jeg har det selv) :blink: Jeg tror det jeg har set Pajko med var Jubilæumsmodel Billebjerg (mere åndbart end Skrylle). Men det kan jo være hun har sendt det retur. Nå ja, det er også rigtigt... http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/19902-billebjerg-eller-skrylle-9.html#post506289 Hun ville have haft et Skrylle... Købte et Rogle, men ente med et Billebjerg... Er bare helt vild med den blå farve der... Nej nej... Har nok dækkener, og skal kun have et Rogle udover dem :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 14, 2010 Rapporter Share Besvaret November 14, 2010 Nå ja, det er også rigtigt... http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/19902-billebjerg-eller-skrylle-9.html#post506289 Hun ville have haft et Skrylle... Er bare helt vild med den blå farve der... Nej nej... Har nok dækkener, og skal kun have et Rogle udover dem :blink: Det er også en fed farve. :5up: Jeg har set et par hunde med ''dit'' på og det ser i hvert fald enormt blødt og lækkert ud. Det bliver spændende, hvad du siger til det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ida_Asta Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Nå ja, det er også rigtigt... http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/19902-billebjerg-eller-skrylle-9.html#post506289 Hun ville have haft et Skrylle... Købte et Rogle, men ente med et Billebjerg... Er bare helt vild med den blå farve der... Nej nej... Har nok dækkener, og skal kun have et Rogle udover dem :blink: Så fik I ret.. Jeg ente med et Billebjerg og er super glad for det... Og så har jeg selv syet et rent fleccedækken til ham ala Rogle Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 16, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Så er Gizmo´s nye dækken kommet hjem Jeg valgte jo et Rogle, og det er da simpelthen sååå lækkert :5up: Tror vi begge bliver meget glade for det, og det sidder perfekt, og han kan ligge i det uden at det strammer nogen steder :5up: Og så passer farven faktisk meget godt til hans røde pels Billeder som lovet - af en noget utilfreds Gizmo... Han vil hellere ud at gå tur NU Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Så er Gizmo´s nye dækken kommet hjem Jeg valgte jo et Rogle, og det er da simpelthen sååå lækkert :5up: Tror vi begge bliver meget glade for det, og det sidder perfekt, og han kan ligge i det uden at det strammer nogen steder :5up: Og så passer farven faktisk meget godt til hans røde pels Billeder som lovet - af en noget utilfreds Gizmo... Han vil hellere ud at gå tur NU Årh det passer da bare SÅ godt til ham. Jeg havde godt tænkt at farven ville være god til ham.. Fine Gizmo:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Så er Gizmo´s nye dækken kommet hjem Jeg valgte jo et Rogle, og det er da simpelthen sååå lækkert :5up: Tror vi begge bliver meget glade for det, og det sidder perfekt, og han kan ligge i det uden at det strammer nogen steder :5up: Og så passer farven faktisk meget godt til hans røde pels Billeder som lovet - af en noget utilfreds Gizmo... Han vil hellere ud at gå tur NU Det var vidst et godt valg :5up: Og som du selv siger så er farven bare så lækker til hans røde pels! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret November 18, 2010 Rapporter Share Besvaret November 18, 2010 Ja det passer da kanon til hans taint:slem: Jeg har idag lige bestilt et Skrylle til Rosita, men får det nok først mandag eller tirsdag:damn: Man kan jo ikke vente:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 18, 2010 Jeg har besluttet, at Gizmo også skal have enten et til Rogle (i brun) eller et Billebjerg Til når han skal tørre efter bad, og når vi skal ud til "pænt brug", altså udstillinger. Så han ikke får et "beskidt" dækken på, når han er ren og nyvasket... :blink: Men kan ikke rigtig finde ud af, om jeg skal have et Rogle til, eller et Billebjerg. Tænker at Billebjerg jo er vandtæt, hvis det nu regner, og vi skal fra og til bilen... Men ved ikke, om det er lige så godt som Rogle, til når han skal tørre efter bad??? Argh, alle de overvejelser :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts