Hop til indhold

Hunde forsikring

Recommended Posts

Gæst Prinsen Romo

Hej alla.

Ja som overskriften siger vil jeg gerne vide lidt mere om forsikinger til hunde. Har kun selv den alm. nu, men vil gerne have den udviget, med dyrelæge hjælp.

Men syntes det er noget af en djungel af finde ud af, sp har du lyst til at hjælpe, så fortæl om hvilken en du har, hvad den dækker, koster osv.

Er jeg virkelig den eneste som syntes det er en jungel at finde ud af hvor man får mest for pengene??:hmm::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er ikke den eneste ;-)

Jeg har HundTotal hos Dyrekassen. Det er "allround". https://www.dyrekassen.dk/?DK/HUND/HUNDTOTAL.aspx

Den koster nogle få hundrede kroner mere end alm. ansvar og sygeforsikring tilsammen. Og så har man altså lige fået udvidet ansvar + livsforsikring oven i hatten.

Sygeforsikringen dækker 24900 kr. pr. forsikringsår, ca. Og en selvrisiko på 595kr. pr gang. Derefter dækker den 80% af udgifterne hos dyrlægen. Medicinen du skal have med hjem, dækker den ikke og ej heller arvelige lidelser, såsom hofteledsdysplasi (det findes der ikke nogen forsikring, der dækker).

Og så en hel del andet. Men sådan er det med dem alle.

Tilgengæld skulle den meget gerne dække den udgift, jeg skal betale i dag, som lyder på næsten 20 tusind... Fordi min hund har verdens dårligste smagsløg og har ædt en tennisbold :damn:

Jeg kan umiddelbart ikke finde en fil på deres hjemmeside om, hvad de dækker og ikke dækker. Men jeg synes i hvert fald, at de har virket til at være nogen af de bedste (de er så også de dyreste på markedet, vist nok).

Man får 10% rabat, hvis man er medlem af Dansk Kennel Klub :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den ene hund forsikret hos dyrekassen, og den anden hos gartnernes forsikring. De dækker begge hundens levetid ud, hvilket jeg synes er en meget vigtig ting at ta' med i beregningen. Har heldigvis aldrig haft brug for mine forsikringer, og håber jeg aldrig får det (7-9-13, bank bank bank), så kan ikke sige noget om hvordan de fungerer i praksis...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har alm brand... Minder meget om dyrekassen, men har en lavere selvrisiko og dækker en smule mindre pr år.

Jacki er forsikret samme sted :-D

Har aldrig haft "bøvl" med dem, de har dækket det jeg har sendt ind :5up: dog ikke plysbamser :megaked:;-) men foredrag med Anders Hallgren dækker de billetten til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den vil jeg da gerne have uddybet :lol:

Ogs' jeg :lol:

Det var vist en fejl :lol:

Sendte en stooooor tandlæge regning, hvor der også var en AH billet på, den åd de :engel:

Men på en stoooor regning på noget ryngten og et par plysdyr, dækkede de ikke plysdyrene :fornaermet: Kræet skal da have noget, når det nu har været ved dr. dyr :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var vist en fejl :lol:

Sendte en stooooor tandlæge regning, hvor der også var en AH billet på, den åd de :engel:

Men på en stoooor regning på noget ryngten og et par plysdyr, dækkede de ikke plysdyrene :fornaermet: Kræet skal da have noget, når det nu har været ved dr. dyr :engel:

Sådan med AH-billeten! :5up: Me ja, simpelthen for dårligt, at de ikke dækker plysdyrene! :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo
Kommer der egentlig ikke et nyt (dyre)forsikringsselskab til danmark her d. 1/1 2011 ?

Agria eller sådan noget. Hmmm..måske man skulle kigge på om de har noget at "konkurrerer" med.

:hmm:

Har ikke hørt om det, men det er da værd at kigge nærmere på, måske de har nogle gode åbningstilbud:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke hørt om det, men det er da værd at kigge nærmere på, måske de har nogle gode åbningstilbud:5up:

Jeg har ikke selv været tilfreds med Dyrekassen, da de ikke dækkede de sygdomme, vi sloges med. Til gengæld ville jeg nok selv kigge nærmere på Agria - www.agria.dk

Du kan bare ikke blive forsikret endnu hos dem. Men er du nysgerrig efter hvad de kan tilbyde og til hvilke priser (sådan cirka), så findes de også i Sverige, Norge, Finland og UK. Du kan f.eks kigge lidt på den svenske hjemmeside: Agria Djurförsäkring för hund, katt, smådjur, häst och lantbruk

Link til indlæg
Del på andre sites

Er en af dem, der venter meget spændt på hvad Agria kan tilbyde. I Sverige er det i hvert fald ganske fordelagtige tilbud og priser de kører med. Så håber de også kan komme og give lidt konkurrence på det danske marked.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke selv været tilfreds med Dyrekassen, da de ikke dækkede de sygdomme, vi sloges med. Til gengæld ville jeg nok selv kigge nærmere på Agria - www.agria.dk

Du kan bare ikke blive forsikret endnu hos dem. Men er du nysgerrig efter hvad de kan tilbyde og til hvilke priser (sådan cirka), så findes de også i Sverige, Norge, Finland og UK. Du kan f.eks kigge lidt på den svenske hjemmeside: Agria Djurförsäkring för hund, katt, smådjur, häst och lantbruk

Jeg må nok også sige jeg ikke er super begejstret for dyrekassen. Vi har haft mega lange behandlingstider, og så har de endnu ikke dækket noget :stupid:

Nu må vi se, det ser ud som om vi skal afsted til dyrlægen igen, måske finder de endnu en udvej for ikke at dække :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er jungle med hundeforsikringer - det er det forøvrigt også med andre forsikringer :???:.

Jeg har Dyrekassen og har været meget tilfredse med dem. Vi har aldrig haft problemer med dækning af regninger eller ekspeditionstider. Valgte Dyrekassen dels ud fra vores dyrlæges erfaring med dem samt at de har højeste dækningssum p.a. og er livsvarig. Dog skal det siges at såfremt man kun har "småskavanker", så vil Alm. Brand nok være bedre pga. lavere selvrisiko. Men det er jo svært at vide om hunden skulle være så uheldig at brække benet, sluge en lækker tennisbold (håber Bernerzuro er kommet sig?), skal til en masse undersøgelser eller om den "blot" knækker en klo i ny og næ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige et hurtigt spørgsmål, nu der er en forsijrings tråd. Er det standart at de kun dækker første gang, hunden blir behandlet for allergiske reaktioner? Det gør vores nemmerlig, og det synes jeg jo er lidt ufedt, hvis det er noget man kommer til at bøvle med en dag...

Link til indlæg
Del på andre sites