Hop til indhold

Skavsår/slidsår

Recommended Posts

Motor har et skavsår på bagsiden, hasen for at være helt præcis, og jeg patter ham konstant ind i kopattesalve, det virker bare ikke :evil:

Det er vist fordi at bådens trædæk er for hårdt, så når han sidder på det, gnaver det. Vi har gulvtæppe indendørs, men han ligger helst lige i kanten udenfor det. Og SÅ meget er han slet ikke udendørs mere, så forstår ikke at det ikke forsvinder.

Måske er det fordi han jo bøjer benet hele tiden når han går, at det så ligesom "går op"? Så måske skal han have bandage eller lignende på?

Nogen som kender til andet man kan smøre ham ind i?! Det er rigtig længe han har haft det nu :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Motor har et skavsår på bagsiden, hasen for at være helt præcis, og jeg patter ham konstant ind i kopattesalve, det virker bare ikke :evil:

Det er vist fordi at bådens trædæk er for hårdt, så når han sidder på det, gnaver det. Vi har gulvtæppe indendørs, men han ligger helst lige i kanten udenfor det. Og SÅ meget er han slet ikke udendørs mere, så forstår ikke at det ikke forsvinder.

Måske er det fordi han jo bøjer benet hele tiden når han går, at det så ligesom "går op"? Så måske skal han have bandage eller lignende på?

Nogen som kender til andet man kan smøre ham ind i?! Det er rigtig længe han har haft det nu :cry:

Jeg ved man kan købe noget sår-heler til heste, men om det vil du :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved man kan købe noget sår-heler til heste, men om det vil du :confused:

Hehe. Øhh..?

Altså jo, gerne - meget gerne, hvis det mon kan hjælpe? Kan du et navn eller lignende, ved ikke helt hvad jeg skal søge på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis såret er "vådt" så kunne du måske prøve med zinksalve? Det skulle tørre det ud, så det har nemmere ved at hele. En lille bandage kunne måske hjælpe, hvis han har det på i de situationer hvor han sidder på såret, sådan lidt "trykaflastende"? :hmm: :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved man kan købe noget sår-heler til heste, men om det vil virke :confused:

Hi.. bedre?

Buddha: Kan du tage et billede?

Bassil har nemlig også noget et eller andet på det ene bagben, som ikke rigtigt vil som jeg vil.. Jeg mistænker det nu for at være et sår der bliver holdt ved lige af vand, sand og når han løber i vandet ved stranden - så rammer han måske nogle sten under vandet osv. :vedikke::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe. Øhh..?

Altså jo, gerne - meget gerne, hvis det mon kan hjælpe? Kan du et navn eller lignende, ved ikke helt hvad jeg skal søge på?

Mente bare om det vil du, som i om det mon dur :mrgreen:

Det er fra blue horse og koster sikkert kisten, skal lige sætte hjernen i blød, så kan det været navnet kommer op :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis såret er "vådt" så kunne du måske prøve med zinksalve? Det skulle tørre det ud, så det har nemmere ved at hele. En lille bandage kunne måske hjælpe, hvis han har det på i de situationer hvor han sidder på såret, sådan lidt "trykaflastende"? :hmm: :vedikke:

Zinksalve, god ide :-D Det vil jeg prøve.

Ja, det er sådan set vådt, såret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og helt OT....

Buddha - hvordan kan det være at en ærke køwenhawner som dig, bruger ordet SKAV-sår?

Er vi jyde? :mrgreen:

Ægte nordjyde :mrgreen: Skulle jo lige sørge for at ALLE forstod hvad jeg mente - så overskriften er både på jysk og semi-svensk :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi.. bedre?

Buddha: Kan du tage et billede?

Bassil har nemlig også noget et eller andet på det ene bagben, som ikke rigtigt vil som jeg vil.. Jeg mistænker det nu for at være et sår der bliver holdt ved lige af vand, sand og når han løber i vandet ved stranden - så rammer han måske nogle sten under vandet osv. :vedikke::confused:

Ja når jeg kommer hjem, men det farver hårene rundt om røde så det er nok lidt svært at se, men det har også slidt lidt af pelsen af. Han har det også på det andet ben, men der har kopattesalven hjulpet rigtig godt, så det er næsten væk.

Motor har ikke været på stranden i lang tid, jeg er helt sikker på at det er skavsår. Sidder Bassil mon nogle gange i jeres have, på noget træ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja når jeg kommer hjem, men det farver hårene rundt om røde så det er nok lidt svært at se, men det har også slidt lidt af pelsen af. Han har det også på det andet ben, men der har kopattesalven hjulpet rigtig godt, så det er næsten væk.

Motor har ikke været på stranden i lang tid, jeg er helt sikker på at det er skavsår. Sidder Bassil mon nogle gange i jeres have, på noget træ?

Nope - ingen træer i vores have - der er kun græs, fliser og 'ingenting'

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige præcist :5up:

Brugte det meget til min pony, men aner ikke om det har større effekt end alt muligt andet.

Men øhmn, hvilken en? :oops: Aloe vera, måske?

Prøver lige det zink der først, det kan jeg nemlig købe på hjemvejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nope - ingen træer i vores have - der er kun græs, fliser og 'ingenting'

Fliser!

Ej, jeg ved det ikke, men Motors kom i hvert fald efter vi flyttede på båd. Så gik det næsten væk, men nu er det kommet igen :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg ville være meget påpasselig med at bruge noget der ikke er beregnet til hunde... hunde slikker jo gerne disse ting i sig, og det er ikke altid lige sundt :???:

Og så kan gulvtæpper altså godt slide pelsen også! men det burde selvfølgelig ikke være så slemt at der går hul.

Jo, men det er et ret blødt tæppe. Og såret kom før tæppet.

Plejer at give ham cremen på før vi går tur eller før vi går i seng, han har ikke slikket på det endnu - men vil selvfølgelig holde øje.

Tror jeg prøver noget zink og så må han have bandage på lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ægte nordjyde :mrgreen: Skulle jo lige sørge for at ALLE forstod hvad jeg mente - så overskriften er både på jysk og semi-svensk :slem:

Jeps, os svenskere siger også skavsår! :mrgreen:

Skal lige tillægge at jeg fik zinksalve anbefalet af min dyrlæge, da Iso havde sine collie-nose sår på snuden, selv om det var sandsynligt at hun ville slikke det meste i sig. Så det skulle i hvert fald være risikofrit!

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld Bassil Berner, glemte alt om at tage et billede - og nu er der altså virkelig fedtet deromme :shock:

Mother... sådan noget zink er ikke for børn! (Og så alligevel, købte den til babyer :mrgreen:). Hunden må have bandage på, for så snart han sætter sig, så er der salve über alles. Men :x:'er for at det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites