Gæst Maria H Skrevet November 15, 2010 Rapporter Share Skrevet November 15, 2010 Hvad er det der får folk til at klæde deres hunde ud i alt fra små kjoler til joggingsæt? Hvis det er iskoldt udenfor, er der nogle hunderacer der skal have et dækken eller en lille trøje på, men jeg har godt nok set mange skrækeksempler. De skulle se at få sig nogle børn, eller vende tilbage til at lege med dukker. - Det er ikke fair overfor en hund, ikke at behandle den er, og ikke en pyntegenstand man kan klæde ud. Prøv at læse denne tekst, det er direkte kvalmende: Ilovemydog - Gadgets til små og store hunde. Hundetøj og meget mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 De franske bulldogs bliver simpelthen så misundelige, når de andre får fint tøj på, så de vil også pyntes. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Sorry men det kan ikke sætte mit pis i kog. Det er da op til den enkle hundeejer. Vi er alle forskellige, det gælder både vores børn og kæledyr. Hvis hunden ikke lider nød så fred da være med det. Vi går jo heller ikke og blander os i hvad for noget tøj, naboen giver sine børn på, så hvorfor hunden? Vi har alle vores mening og det skal der være plads til, dette var så min:engel: Men skal vi ikke gå ud fra at folk gør det fordi de syntes det ser sødt ud:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maria H Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Sorry men det kan ikke sætte mit pis i kog. Det er da op til den enkle hundeejer. Vi er alle forskellige, det gælder både vores børn og kæledyr. Hvis hunden ikke lider nød så fred da være med det. Vi går jo heller ikke og blander os i hvad for noget tøj, naboen giver sine børn på, så hvorfor hunden? Vi har alle vores mening og det skal der være plads til, dette var så min:engel:Men skal vi ikke gå ud fra at folk gør det fordi de syntes det ser sødt ud:-) Men nu er der jo netop også FORSKEL på børn og hunde. Der er absoult ingen grund til at give en hund udklædningstøj på, det har den ingen gavn af. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Så længe det ikke generer eller hæmmer hunden er jeg sådan set ligeglad. Sidste år var jeg til hundetræning og den sidste trænngsdag inden jul havde vi da også nisse hatte på. Min hund og mig altså. Træneren tog dette billed med mobilos. Happy var helt vild med at have den hat på fordi han scorede unger på stribe. De skulle alle hen og snakke med den skøre hund med nissehat. Er der nogen der ikke kan tage det, er det bare ærgerligt. Skriv til DF og få nissehatte forbudt. Hvis man søger rette sted her på forum, kan man også se SFO's bud på intimsmykker til hanhunde Men her er nisserne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Men nu er der jo netop også FORSKEL på børn og hunde. Der er absoult ingen grund til at give en hund udklædningstøj på, det har den ingen gavn af. Næ, det synes jeg heller ikke, det er jo udelukkende for at tilfredsstille ejernes lyster... Og det der er skrevet på den hjemmeside er da lige til at brække sig over. Meeen, så længe hundene bare ikke lider under det, så er det jo heller ikke hele verden...? Jeg tror f.eks. ikke at hundene mærker forskel på om de har en kjole på, eller et "rigtigt hundedækken"? Jeg skal heller ikke gøre mig selv bedre end jeg er - jeg har da selv klædt min coton ud i julejakke en gang, med tilhørende rensdyrhorn på hovedet... Men det var kun for at ta' billeder af det, jeg lover! 5 minutter, så røg det af - og så fik jeg vist selv de horn på..? :hmm:Laver da også julekort, hvor hundene får nissehue på, men dem sørger de jo også selv for at fjerne hurtigst muligt, medens jeg står med kameraet og bander... :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Næ, det synes jeg heller ikke, det er jo udelukkende for at tilfredsstille ejernes lyster... Og det der er skrevet på den hjemmeside er da lige til at brække sig over. Meeen, så længe hundene bare ikke lider under det, så er det jo heller ikke hele verden...? Jeg tror f.eks. ikke at hundene mærker forskel på om de har en kjole på, eller et "rigtigt hundedækken"? Jeg skal heller ikke gøre mig selv bedre end jeg er - jeg har da selv klædt min coton ud i julejakke en gang, med tilhørende rensdyrhorn på hovedet... Men det var kun for at ta' billeder af det, jeg lover! 5 minutter, så røg det af - og så fik jeg vist selv de horn på..? :hmm:Laver da også julekort, hvor hundene får nissehue på, men dem sørger de jo også selv for at fjerne hurtigst muligt, medens jeg står med kameraet og bander... :damn: Det tror jeg heller ikke, og netop derfor kan jeg ikke hidse mig op over det Tøjet kan signalere, at ejeren på anden vis måske behandler sin hund som et barn og overser hundens basale behov, men netop kan er nøgleordet, man kan ikke alene udfra det at folk syntes deres hund ser sød ud i tøj bedømme om de på anden vis ikke lever op til deres ansvar som hundeejer. Så indtil andet er bevist, så vælger jeg at tro, at folk bare har givet deres hunde tøj på fordi de syntes det ser sødt ud, og ellers laver de samme ting med deres hund som jeg selv gør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 (rettet) Men nu er der jo netop også FORSKEL på børn og hunde. Der er absoult ingen grund til at give en hund udklædningstøj på, det har den ingen gavn af. Nej men den tager heller ikke skade jo Redigeret November 15, 2010 af Prinsen Romo Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Nej men den tager heller ikke skade jo Er din hund opkaldt efter Tony Romo? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Det tror jeg heller ikke, og netop derfor kan jeg ikke hidse mig op over det Tøjet kan signalere, at ejeren på anden vis måske behandler sin hund som et barn og overser hundens basale behov, men netop kan er nøgleordet, man kan ikke alene udfra det at folk syntes deres hund ser sød ud i tøj bedømme om de på anden vis ikke lever op til deres ansvar som hundeejer. Så indtil andet er bevist, så vælger jeg at tro, at folk bare har givet deres hunde tøj på fordi de syntes det ser sødt ud, og ellers laver de samme ting med deres hund som jeg selv gør Jeg har det på samme vis, der hvor jeg står helt af, er når de fx. får solbriller på som de skal gå rundt med, eller kasketter, flæsehatte og snøresko (ikke at forveksle med anatomiske hundesko hunden kan løbe i) og der hvor helt små hunde, både får underbukser, top, bluse/bukser/kjole, sko og strømper, armbånd, kasket/hat, solbriller, øreringe og hvad har vi ellers vi kan putte på hunden, på! Så kommer det så langt ud, imø, at hunden ikke længere kan bevæge sig og agere som hund - der står jeg af! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Det sjove er at der til gengæld ikke skal ret meget til før der kommenteres på det jeg giver mine hunde på, fordi jeg har en kæde som snor og et halsbånd med pigge på... Jeg er for så vidt ligeglad med hvad andre påfører deres hunde, så længe det ikke er til gene for dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mettemille Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Mit problem med tøj er, når der ikke designes efter komfort for hunden, men udelukkende eller primært efter pynteværdien. Jeg har da set en del småhunde i kluns de overhovedet ikke kan bevæge sig i, det skal bare "se sødt ud". Jeg er tilbøjelig til at være overvejende enig med dig TS. Jeg kan heller kke rigtig ha´ tøj til hunde, medmindre dog komforten samtidig er i top. Jeg er iøvrigt heller ikke udpræget til pigeting, glitterstads og marcinpanbabyer og har det egentlig bedst med, når ting er sådan lidt praktiske og man gerne må blive beskidt uden at tænke på håndtasken og de lakerede negle. Det afspejler sig nok i mit syn på hundetøj. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret November 15, 2010 Rapporter Share Besvaret November 15, 2010 Ironi on] Næh, hvor er der mange fine ting siger Mimi, hun ønsker sig følgende i julegave: Ironi Off] Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Ja, det er simpelthen for plat, altså :pift: Min meget maskuline hanhund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Ja, det er simpelthen for plat, altså :pift: Min meget maskuline hanhund. Fniiis!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Er din hund opkaldt efter Tony Romo? Ja han er så ggg Cowboys 4ever:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Plychen Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Gælder det også håret? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Kunne altså ikke lade være med at trække på smilebåndet, da jeg sad og så alle de små uklædningskjoler:lol: - prøvede at forestille mig Hayly i sådan en sag:sjov::sjov: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Petrine så nu sød ud, med sit tøj på - jeg er så modstander mod alt tøj, hvorfor give sunde og raske hunde et dækken på, bare sæt farten op (ja ja, ved godt jeg er i mindretal) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Fjollet tøj ? Hva' mener i...?:slem: Hehe ej. Jeg har nu den holdning at tøjet skal have en funktion for hunden og ikke for ejeren. Et par solbriller kan også sagtens havde en god funktion for hunden! Så f.eks. et program om en hund der var med bagpå motorcyklen. Den havde solbriller på for at der ikke kom fluer eller biller i øjnene på den når de kørte. Og endda en lille costume-made hjelm. Synes det var helt fantastisk for man kunne høre på ejeren at det virkelig var gennemtænkt - på hundens præmisser!:5up: Men alligevel synes jeg da det er skægt med en lille nissehue i julen:lol:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Hvis min første airedale havde lavet en særlig flot eftersøgning eller gået et særlig svært spor til UG, så rev jeg mit pandebånd af og gav ham det om halsen. (Om sommeren trak jeg det op af lommen.) Ingen tvivl om, at han følte det som en udmærkelse, og han Pluto-spankulerede rundt med højt hævet hoved uden at se til hverken højre eller venstre. Vi trænede sammen med en stor blandingshund, der af ydre så temmelig voldsom og truende ud, skønt han indvendig var elskeligheden selv. Når vi runderede i Melbylejren, hvor der kunne komme forbipasserende, fik han altid et sjovt tørklæde om halsen for - som hans far sagde - ikke at skræmme publikum. Udover det har jeg ingen personlige erfaringer med hundetøj, og medmindre en hund klædes direkte komisk ud (lyserød kjole med flæser), så er jeg temmelig ligeglad. Man skal vælge sine kampe. :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret November 16, 2010 Rapporter Share Besvaret November 16, 2010 Men nu er der jo netop også FORSKEL på børn og hunde. Der er absoult ingen grund til at give en hund udklædningstøj på, det har den ingen gavn af. Nej, men hvorfor må det ikke være noget ejeren synes er pænt? Mange små hunde hat brug for noget til at varme, og andre kan vel være ligeglade hvad det er, bare det ikke hæmmer hunden. Groa har dækken, regnjakke og fleecetøje. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst doktorlaila Besvaret November 17, 2010 Rapporter Share Besvaret November 17, 2010 De franske bulldogs bliver simpelthen så misundelige, når de andre får fint tøj på, så de vil også pyntes. :hmm: Hjemme hos os foregår det sådan, at lige så snart den franske bulldog ikke får opmærksomhed, er den så *host* klog *host* at den selv hopper op i klæd-ud kassen. Som ejer må man jo gå ud fra, at det er en hentydning :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret November 18, 2010 Rapporter Share Besvaret November 18, 2010 De franske bulldogs bliver simpelthen så misundelige, når de andre får fint tøj på, så de vil også pyntes. :hmm: Hjemme hos os foregår det sådan, at lige så snart den franske bulldog ikke får opmærksomhed, er den så *host* klog *host* at den selv hopper op i klæd-ud kassen. Som ejer må man jo gå ud fra, at det er en hentydning :slem: LOL ej hvor godt:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 18, 2010 Rapporter Share Besvaret November 18, 2010 Hvis min første airedale havde lavet en særlig flot eftersøgning eller gået et særlig svært spor til UG, så rev jeg mit pandebånd af og gav ham det om halsen. (Om sommeren trak jeg det op af lommen.) Ingen tvivl om, at han følte det som en udmærkelse, og han Pluto-spankulerede rundt med højt hævet hoved uden at se til hverken højre eller venstre. Vi trænede sammen med en stor blandingshund, der af ydre så temmelig voldsom og truende ud, skønt han indvendig var elskeligheden selv. Når vi runderede i Melbylejren, hvor der kunne komme forbipasserende, fik han altid et sjovt tørklæde om halsen for - som hans far sagde - ikke at skræmme publikum. Udover det har jeg ingen personlige erfaringer med hundetøj, og medmindre en hund klædes direkte komisk ud (lyserød kjole med flæser), så er jeg temmelig ligeglad. Man skal vælge sine kampe. :slem: Jeg overvejer da også nogen gange at købe noget lyserødt og fjollet til Luna, så kan folk smile og grine lidt af det, og så glemmer de måske at tænke "se der kommer en kamphund" :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts