Hop til indhold

Godt råd - hunden følger efter os

Recommended Posts

Jeg bor i et større kvarter, med cykelstier osv. Men for at komme over på " den anden side" skal jeg krydse en meget trafikeret vej, som er vejen, lige inden motorvejen kommer. Så der er altid meget trafik og folk kører alt for stærkt.

Når jeg så går over på den anden side, kommer jeg efter 500 meter forbi et hus hvor de har en gul labrador. Den er så hegenet inde med et hegn, selv jeg kan springe over, og jeg har ikke engang trænet til hækkeløb. Tror det er maks 5o cm høj. Hver gang vi går forbi, går der ca 2 min så står der en gul labrador bag os. Og min hund som i forvejen har det svært med gule hanlabrador ( min hund blev overfaldet af to gule labrador som hvalp ) , hidser sig voldsomt op og det gør den også, og så har vi balladen. Jeg hiver min hund med mig og håber labradoren går hjem igen , men nej nej. Faktisk har jeg den på slæb hele vejen med hjem til mig, dvs også over den trafikrede vej.

Jeg har ikke tal på alle de gange jeg har taget hunden i halsbåndet og slæbt den hjem til ejeren, som ikke engang gider sige tak, men bare grynter og tager hunden ind.

I dag troede jeg virkelig den ville blive kørt over. Vi , min hund og jeg havde lige krydset vejen, da labradoren kommer i fuld firspring ud på vejen, tæt på en bil. Og ham i bilen kiggede arrigt på mig, for han troede jo nok det var min hund.

Hvad gør man ?? ejeren er helt ligeglade. Har også oplevet de ikke var hjemme og bare havde lukket hunden ud i haven. Den springer bare over hegnet. Jeg har sagt flere gange til ejeren at den altså er tæt på at blive kørt over nogle gange, men så siger de " nå det var ikke så godt " .

Jeg føler det er mit ansvar og min skyld hvis den en dag bliver kørt over, for det er jo mig den følger efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke i min vildeste fantasi forstille mig at politet gad gøre noget ved overhovedet. De ville ikke engang komme ud at se på det. Skulle de endelige gøre det, ville de vel bare give ejeren et påbud om at lukke hunden inde med forsvarligt hegn. Og det er så det. Tror næppe ejeren ville efterfølge et evt påbud. Og hunden er på ingen måde aggersiv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det kunne man selvfølgelig godt gøre. Men træls at have så meget bøvl, bare fordi ejern er ligeglad. Fatter i øvrigt ikke at man kan være så ligeglad med sin hund.

Er egentlig mest bange for at den bliver kørt over eller forårsager en bilulykke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige starte med at sige at jeg selvfølgelig mener at den anden ejer er dybt uansvarlig og at han fortjener en stor bøde eller lignende :evil:

Men hvis det nu var mig, og det var praktisk muligt, så tror jeg at jeg ville vælge en anden rute. Ikke for at gøre livet nemmere for den anden hundeejer, men som jeg læser det du skriver så vil du jo have det rigtig dårligt hvis hunden løber efter jer og bliver kørt ned. Også selvom det absolut IKKE er jeres skyld!

Det er ikke fair hvis i skal ændre på jeres vaner fordi en anden er uansvarlig, men det er måske det letteste når nu han ikke er til at tale fornuft med :genert: men ih en idiot!! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil lige starte med at sige at jeg selvfølgelig mener at den anden ejer er dybt uansvarlig og at han fortjener en stor bøde eller lignende :evil:

Men hvis det nu var mig, og det var praktisk muligt, så tror jeg at jeg ville vælge en anden rute. Ikke for at gøre livet nemmere for den anden hundeejer, men som jeg læser det du skriver så vil du jo have det rigtig dårligt hvis hunden løber efter jer og bliver kørt ned. Også selvom det absolut IKKE er jeres skyld!

Det er ikke fair hvis i skal ændre på jeres vaner fordi en anden er uansvarlig, men det er måske det letteste når nu han ikke er til at tale fornuft med :genert: men ih en idiot!! :evil:

Jeg er egentlig enig her.. Jeg ville også vælge en anden rute, hvis det er muligt

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dels er det muligt at ændre ruten, men næsten ligegyldig hvor man skal hen, skal man forbi deres hus. Medmindre man skal til at gå større omveje.

For når man har krydset vejen, er der kun den ene sti som føre om til et større stisystem, som så er her jeg går. Der er stier til skole og park og sågår en mindre skov. Så derfor skal man næsten død og pine lige gå de 500 meter på den sti hvor huset ligger inden man kommer om til de andre stisystemer. Der er dog andre veje, men så skal jeg gå et stykke af den trafikere ved før der kommer nogle villaveje længere henne, og det ville jeg være ked af. Der er nemlig hvreken fortov eller cykelsti man kan gå på, langs den store vej. Så der er det ikke så rart at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til dels er det muligt at ændre ruten, men næsten ligegyldig hvor man skal hen, skal man forbi deres hus. Medmindre man skal til at gå større omveje.

For når man har krydset vejen, er der kun den ene sti som føre om til et større stisystem, som så er her jeg går. Der er stier til skole og park og sågår en mindre skov. Så derfor skal man næsten død og pine lige gå de 500 meter på den sti hvor huset ligger inden man kommer om til de andre stisystemer. Der er dog andre veje, men så skal jeg gå et stykke af den trafikere ved før der kommer nogle villaveje længere henne, og det ville jeg være ked af. Der er nemlig hvreken fortov eller cykelsti man kan gå på, langs den store vej. Så der er det ikke så rart at gå.

ja okay det skal jo heller ikke være sådan at jeres gåture bliver besværlige eller farlige for jer... jeg bor bare i sådan et dejligt kvarter hvor man altid kan finde en alternativ rute, men sådan har alle det selvfølgelig ikke :???:

Jeg ville nok prøve politiet eller måske dyrenes beskyttelse :hmm:det må da siges at hunden er til fare for sig selv og andre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt sagtens du kan ringe til politiet.

De skal tage det alvorligt. Du pynter jo bare på historien og siger at hunden render rundt og til fare for sig selv og trafikken. Så skal de nok komme.

Synes i øvrigt sagtens at du kunne binde den af som foreslået, derefter ringe til politiet. Så er jeg ret sikker på de kommer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt sagtens du kan ringe til politiet.

De skal tage det alvorligt. Du pynter jo bare på historien og siger at hunden render rundt og til fare for sig selv og trafikken. Så skal de nok komme.

Synes i øvrigt sagtens at du kunne binde den af som foreslået, derefter ringe til politiet. Så er jeg ret sikker på de kommer!

det er også mit forslag.. hver gang den er ude, ringer du og siger den løber på vejen, og du er bange for personskade og bilulykker.

Redigeret af PinPoynter
stavefejl
Link til indlæg
Del på andre sites