Gæst malle81 Skrevet November 19, 2010 Rapporter Share Skrevet November 19, 2010 Ja, alle hvalpe er jo lidt hyper aktive, men vores er det meget for tiden. Hun er faktisk legesyg fra vi kommer hjem til vi går i seng. Vi går med hende når vi kommer hjem og går igen midt/sidst på aftenen. I stedet for at lege med hende, er vi begyndt at træne hende lidt når hun bliver hyper og i aften har jeg udvidet turen, for at se om det hjælper. Jeg ved ikke om det er unormalt, men synes godt nok jeg trænger til en time foran flimmern Hun er en golden på 4 måneder Men neeej hvor er v glade for hende !!!!!!!!!!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 19, 2010 Rapporter Share Besvaret November 19, 2010 Hvad med bare at ignorerer dyret ? Når I træner med hende om aftenen eller udvider hendes gåtur, så opfylder I jo bare hendes ønske: At få opmærksomhed, når hun kræver det...og så er det good buy til et par time foran flimmeren, for så fortsætter hun som hun gør nu. Hvis I ikke går til træning med hende, så begynd på det. Udmat hende mentalt med fodersøg, træningstimer osv. Når kræet er mæt i hovedet, er hun træt og så er der tid for jer til at få en slapper. Det er jer, der skal styre aktivitetsniveauet. Ikke hunden, men I skal styre det så både jeres ønske om 5 minutters fred og ro bliver opfyldt samtidig med at hunden har et meningsfyld og indholdsrigt liv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Hvordan får hun hendes foder ? Hvis hun "bare" får det serveret i en skål kunne i måske i stedet give det i en aktivitetsbold, som søg eller i en leo ? Så skal hun bruge lidt hjerneenergi på at få sin mad :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Måske I kunne lade øvelsen "ro på post" indgå i træningen. Vi lægger ofte megen energi i at lære vore hunde øvelser, som skal aktivere dem, men glemmer sometider, at evnen til at hunden kan forholde sig i ro, faktisk er noget, både vi og vore hunde har megen brug for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Jeg er meget enig i det der er skrevet indtil videre :5up: Prøv med nogle mentale øvelser der kører ham træt og så er det altså som Sigurd nævner guld værd at have en hund der har lært at man ikke skal aktiveres hele tiden. Prøv evt at give ham et godt tyggeben der holder lidt tid (jeg ved godt det er svært med en golden - har selv en labrador :blink:) og lær ham at ligge i sin kurv og hygge med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malle81 Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 tak for alle de gode svar. Det virker jo til i er ret enige:) Hun gør meget for at få opmærksomhed - der er jeg begyndt at gå ud i køkkenet og lukke døren efter mig og går tilbage når hun stopper. Er det en udemærket måde at lære hende det på?? Vi er lige begyndt til træning og glæder mig til vi kommer ordentligt igang. V.H. Malene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malle81 Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Bukker og takker for de gode råd. Har ignoreret hendes lyst til at lege og gø og det hjæper allerede ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Bukker og takker for de gode råd. Har ignoreret hendes lyst til at lege og gø og det hjæper allerede ) Det lyder dejligt. Så er det nok den vej du skal gå :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts