Gæst Miss_menelli Skrevet November 19, 2010 Rapporter Share Skrevet November 19, 2010 Nu har en af hundene i klubben fået konstateret H/L orm.... Så nu er ormene altså kommet til midtjylland. Og jeg har total paranoia over, at det er en af de hunde der tilbringer allermest tid på pladsen, der har fået konstateret det. Ved jo at Bamse ikke kan tåle en omgang mere af det skidt, uden at det får meget alvorlige konsekvenser. Nu er vi jo så i gang med sportræning og masser af næsearbejde på pladsen og jeg har slet, slet ikke lyst til at lade ham deltage - For hvad nu hvis......, når jeg nu med sikkerhed VED at der har gået en syg hund rundt samme sted, mange gange ugentligt, så har jeg det skidt med det. Sådan rent logisk, så ved jeg jo godt at han lige så nemt kan blive smittet på de daglige gåture, hvor han trods alt har næsen pænt meget i jorden - Men det spiser han jo ikke noget på jorden, som ham gør når han går spor. Er jeg bare total hysterisk.... If so, hjælp mig med at komme i gang med næsearbejdet på pladsen igen og kom med jeres argumenter. Og hvornår skal han testes igen? Han blev testet i Juli, så det er jo ikke såååå lang tid siden. Men overvejer en test igen her om en uges tid, da jeg har ferie og kan aflevere friske prøver hver dag... Synes i det er spild af penge, eller skal jeg bare komme afsted? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 19, 2010 Rapporter Share Besvaret November 19, 2010 Det er noget rigtigt øv, og hvis det ikke var fordi vi her får noget præventativt hver måned, tror jeg også jeg ville have paranoia. Surt, at den slags ikke kan fås derhjemme, eller mod den type orm, hvis det er det, der gør forskellen. Men som du selv er inde på, er der jo ingen garantier for at han ikke kan få det på gåturene, så jeg synes, du bare skal fortsætte træningen, hvis det er noget I begge nyder. Hvis det ikke koster en bondegård at få lavet prøven, ville jeg nok også gøre det, bare for at få lidt ro i sindet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret November 19, 2010 Rapporter Share Besvaret November 19, 2010 jeg ville også få lavet prøven for din sindsros skyld, og fordi det er ekstra vigtigt med bamse. så kan du også fortsætte på træningsbanen uden at gå og bekymre dig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Der er vel ingen der siger at Bamse SKAL gå spor?? Har du overvejet at lægge maden i små beholdere i stedet for lige på jorden, eller gå efter anden fært f.eks. slæb? Mh prøven, hvad siger dyrlægen. Pelle fik lavet en sidste uge med negativ resultat. Han får lavet en igen næste uge. Er denne prøve også negativ vil jeg høre hvad dyrlægen mener. Som jeg nævnte i en anden tråd tog første dyrlæge 669 kr for en test som min normale dyrlæge tager 250 kr. Bare lige en sidebemærkning i arrigskab over orisforskellen på en hundelort Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Det er noget rigtigt øv, og hvis det ikke var fordi vi her får noget præventativt hver måned, tror jeg også jeg ville have paranoia. Surt, at den slags ikke kan fås derhjemme, eller mod den type orm, hvis det er det, der gør forskellen. Det er simpelthen så ærgerligt, at der ikke fås noget forebyggende mod ormene - Ellers brugte jeg gerne en formue på det, bare for at være på den sikre side. Og er det ikke noget med, at det er nemmere at teste for den type orm i har har hos jer? Men som du selv er inde på, er der jo ingen garantier for at han ikke kan få det på gåturene, så jeg synes, du bare skal fortsætte træningen, hvis det er noget I begge nyder. Den alm. træning fortsætter vi selvfølgelig som vi plejer.... Det er kun spor jeg ikke er helt tryg ved. Hvis det ikke koster en bondegård at få lavet prøven, ville jeg nok også gøre det, bare for at få lidt ro i sindet. jeg ville også få lavet prøven for din sindsros skyld, og fordi det er ekstra vigtigt med bamse. så kan du også fortsætte på træningsbanen uden at gå og bekymre dig. Det koster heldigvis ikke så meget at få hundene testet hos vores dyrlæge. Så det må jeg hellere bare få gjort!! Der er vel ingen der siger at Bamse SKAL gå spor?? Næh - Han synes selvfølgelig det er sjovt og det trætter så dejligt. Men tror ikke han lider afsavn, hvis vi ikke går spor med ham Har du overvejet at lægge maden i små beholdere i stedet for lige på jorden, eller gå efter anden fært f.eks. slæb? Har faktisk overvejet slæb i stedet for dabspor - Men har ikke lige nogen der kan lære mig det i klubben, da alle jo fokusere på ID sporet, som bruges i konkurrence programmet. Men det kunne godt være, at vi skulle køre vores eget løb der - For Bamse når jo nok ikke at blive B-hund og skulle gå ID spor til konkurrencer alligevel :blink: Mh prøven, hvad siger dyrlægen. Aner det ikke - Og har desværre heller ikke ret stor tiltro til dyrlægernes viden og H/L orm. Det er først nu, at der er kommer fokus på ormene - Hvilket jeg har hjulpet rigtig godt med til :stupid: Så dyrlægerne her, har ikke rigtig nogle erfaringer at dele ud af endnu Pelle fik lavet en sidste uge med negativ resultat. Han får lavet en igen næste uge. Er denne prøve også negativ vil jeg høre hvad dyrlægen mener. Samme historie da Bamse fik konstateret H/L orm. Afføringsprøverne viste heller ingenting, men Bamse var tydeligvis syg. Hverken blodprøver eller andre undersøgelser viste noget unormalt, men der var mislyde i lungerne. Røntgen billederne var derimod ret tydelige og viste forandringer lige præcis de steder, som lungeormene giver dem og han blev straks sat i behandling. Og han blev en helt anden hund efter behandlingen. :5up: Men symptomerne var så vage og kom snigende, så Bamse var meget syg inden vi rigtig fik sat gang i den helt store omgang undersøgelser. Så jeg ville også insistere på røntgen, eller andre undersøgelser, hvis du har en mistanke der er stor nok til at ville ofre pengene til at få mistanken be-eller afkræftet!! Som jeg nævnte i en anden tråd tog første dyrlæge 669 kr for en test som min normale dyrlæge tager 250 kr. Bare lige en sidebemærkning i arrigskab over orisforskellen på en hundelort Det synes jeg tit man høre om!! Vores dyrlæge tager heldigvis også kun ca. 200 kr. pr. hund for at teste - Hvilket betyder at vi jo tester det oftere :5up: Men det er vanvittigt at prisforskellen er SÅ stor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Og er det ikke noget med, at det er nemmere at teste for den type orm i har har hos jer? Jo, det synes jeg (hundene kan jo nok godt være uenige). Her testes de vha. en simpel vatpind op bagi, og man har resultatet efter et minut eller to. Og det er standard ved alle årlige eller halvårlige besøg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lille Louie Besvaret November 20, 2010 Rapporter Share Besvaret November 20, 2010 Jeg ville personligt ikke turde løbe den risiko.. Især når du ved, hvad det kan medføre, hvis han får ormene en gang mere.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts