Hop til indhold

Recommended Posts

Hvordan fjerner i sneen i pelsen efter en gåtur?

Endnu et dilemma, som jeg er kommet i, i dette første år, som hundeejer:genert:

Dexter fik store klumper sne med ind i sine sokker og pludselig var jeg endnu engang glad for, at min hund er i løveklip og ikke langhåret på hele kroppen:mrgreen:

Meeen... Derfor havde han stadig meget sne med ind og der bliver da vådt over det hele, hvis man ikke fjerner sneen med det samme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg havde coton, og var oppe i Sverige hver jul, så var der kun én løsning. En skål lunkent vand indenfor døren, og så ned med et ben ad gangen.

Det var som regel værst på ben/fødder, men hvis mave og bryst også havde fået, så fik hun en tur med føntørreren. Et dækken der dækkede rigtig meget af maven hjalp dog meget på det. Jeg prøvede også med sko, for hun kunne jo ikke gå mere end nogle meter, så var hun én stor sneklump - men det nægtede frøkenen...

Det er så ærgerligt at jeg ikke havde kamera den gang, for det kunne virkelig se vildt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Når vores hunde har været ude og skal ind, så har de lært altid at skulle gå direkte i buret - er de fyldt med sne eller mudder, så plejer jeg at lægge et håndklæde eller tæppe oven på deres madras - når sneen er smeltet eller mudderet er tørret, så får de 'værsgo' og kan gå ud :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en skål stående, som jeg fylder med lunken vand, når vi kommer hjem. En pote i ad gangen - også for at fjerne salt-rester.

Så bruger jeg et super-sug-håndklæde (sådan et man har med på rygsækrejser, som ikke fylder ret meget, men som absorberer vandet hurtigt)

Er der også sneklokker på maven, så ryger de lige i bryggers-vasken

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, Det, var faktisk også det jeg gjorde. Vi har en lille firkantet balje, som jeg fyldte med lunkent vand og så kom han op i den og så, mens jeg skyllede det væk.

Skulle bare lige høre, om der var en lettere eller smartere løsning:genert:

Tror det faktisk ikke, desværre... Andet end at prøve at undgå at de bli'r alt for til-sneede i det hele taget, vha. dækken/jakke/heldragt/sko...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også vores første vinter med hund, men jeg har hørt om flere som bruger det med en skål med lunkent vand, så den tror jeg også vi hopper med på :-D.

Det der med lunkent vand er i hvert fald en dejlig let løsning.

han har også dækken på, som dækker maven. Så jeg havde kun problemer med sokkerne og det pels der hang udenfor dækkenet. Men det er jo heldigvis ikke så meget, når han er løveklippet:lun:

Det var kun lidt af hans 'manke', som hang udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock: GISP :confused:

Tænk at det skulle vise sig, at de der irriterende burrer i sommer kun var toppen af isbjerget... For slet ikke at nævne den nåleskov han slæbte med hjem forleden...

Suk...

Der kommer ikke sne i Hvidovre i år... har jeg besluttet... eller også skal Otto være fin vovse med rumpen bar.. :mrgreen:

Åh ja, de der burrer var forfærdelige! Dexter rendte rundt i et krat en sommerdag og jeg fjernede derefter en hel håndfuld af dem!:shock:

Jeg synes at Otto skal have æren af, at være en fin vovse med rumpen bar!:rolleyes::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at Otto skal have æren af, at være en fin vovse med rumpen bar!:rolleyes::blink:

Det skal helt sikkert også prøves... Havde ellers planlagt, at det skulle være efter vinter, når hans pels var rigtig lang, men det bliver nok tidligere..

- også fordi han bliver gal i skralden, når man kommer til at træde på hans pels... hvilket man gør konstant... Så ville det være lidt smartere, hvis der var lidt mindre at jogge på:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skal helt sikkert også prøves... Havde ellers planlagt, at det skulle være efter vinter, når hans pels var rigtig lang, men det bliver nok tidligere..

- også fordi han bliver gal i skralden, når man kommer til at træde på hans pels... hvilket man gør konstant... Så ville det være lidt smartere, hvis der var lidt mindre at jogge på:mrgreen:

Det gør da også nas, når der er nogen, der træder på ens hår!:shock: (Kender jeg til, for Dexter kommer jævnligt til at træde på mit!:???:)

Se at få ham klippet nu!:mrgreen: For så har han en okay god længde på numsen i januar og februar. Så numsen stadig bliver holdt varm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør da også nas, når der er nogen, der træder på ens hår!:shock: (Kender jeg til, for Dexter kommer jævnligt til at træde på mit!:???:)

Se at få ham klippet nu!:mrgreen: For så har han en okay god længde på numsen i januar og februar. Så numsen stadig bliver holdt varm.

Ja det gør nemlig... I dag trådte drengene på hans pels 2-3 gange i træk.. og der var det ligefør at jeg selv kastede mig ud i et affekt-forsøg på en hvalpeklipning..

Må finde en, der gider klippe ham - synes ikke liiiige jeg har 600 kr til en hundefrisør...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vent med piveriet til du har maaaaaange hunde..og det bliver sne ligesom sidste år :mrgreen: Der var jeg tæt på at hænge mig mange gange..Hvis altså jeg havde været sikker på at hundesnoren havde kunne bære min vægt :mrgreen:

Problemet er ikke sneen..Problemet kommer først når hundene er konstant våde og så lufttørrer..Inde man får set sig om er de sååååå megt bundfiltrede at eneste udvej ligner en hængning..af dig selv :mrgreen:

Hvis de har rigtig meget sne i pelsen så kommer mine ud under den varme bruser..og så er det under føntørreren mens man børster... Hvis de ikke er ved at dø af kulde og ikke er totalt indsyltet i sne så tænder jeg den store varmeblæser og lader hundene "smelte" indenfor..og så ind under føntørreren bagefter..

Så hvis I vil undgår sneklokker så brug dækken/frakke fx et afklippet ærme fra en trøje med huller til benene, som holder så meget af pelsen væk fra sneen som muligt... Og (hvis det ikke er en udstillingshund) så hold pelsen på benene så kort som mulig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det gør nemlig... I dag trådte drengene på hans pels 2-3 gange i træk.. og der var det ligefør at jeg selv kastede mig ud i et affekt-forsøg på en hvalpeklipning..

Må finde en, der gider klippe ham - synes ikke liiiige jeg har 600 kr til en hundefrisør...:genert:

Nej, det er det værste ved det. Det er jo dyrt at have en hund der skal klippes:shock:

Indtil videre har jeg udnyttet min opdrætter; kennel-lowchen, lidt på det område;-) Men regner med, at hun skal lære mig hvordan man gør, så jeg kan klare det selv:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vent med piveriet til du har maaaaaange hunde..og det bliver sne ligesom sidste år :mrgreen: Der var jeg tæt på at hænge mig mange gange..Hvis altså jeg havde været sikker på at hundesnoren havde kunne bære min vægt :mrgreen:

Problemet er ikke sneen..Problemet kommer først når hundene er konstant våde og så lufttørrer..Inde man får set sig om er de sååååå megt bundfiltrede at eneste udvej ligner en hængning..af dig selv :mrgreen:

Hvis de har rigtig meget sne i pelsen så kommer mine ud under den varme bruser..og så er det under føntørreren mens man børster... Hvis de ikke er ved at dø af kulde og ikke er totalt indsyltet i sne så tænder jeg den store varmeblæser og lader hundene "smelte" indenfor..og så ind under føntørreren bagefter..

Så hvis I vil undgår sneklokker så brug dækken/frakke fx et afklippet ærme fra en trøje med huller til benene, som holder så meget af pelsen væk fra sneen som muligt... Og (hvis det ikke er en udstillingshund) så hold pelsen på benene så kort som mulig..

Du (og lidt mig selv;-)) er jo godt på vej til at lokke mig til, at få flere hunde:blink:. Så det er jo farligt, at du advarer mig!

Jeg gad godt se, hvis du puttede dækken på ALLE hundene inden du lukkede dem ud!:blink:

Det der med hundesnorene.. Så i vinters fortrød du simpelthen, at du ikke var blevet opdrætter af en større race, så hundesnorene var grovere og kunne holde til et menneske?;-) Ej pjat..

Apropo.. Næste gang der er sne, skal jeg selv lige huske, at lyne lynlåsen foran på Dexters dækken, så jeg bliver fri for, at fjerne sneklumper foran på brystet af ham:damn::damn::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er det værste ved det. Det er jo dyrt at have en hund der skal klippes:shock:

Indtil videre har jeg udnyttet min opdrætter; kennel-lowchen, lidt på det område;-) Men regner med, at hun skal lære mig hvordan man gør, så jeg kan klare det selv:mrgreen:

JA vi må se at finde en dag hvor du kan komme og klippe..Mine trænger også snart igen :mrgreen:
Link til indlæg
Del på andre sites

Du (og lidt mig selv;-)) er jo godt på vej til at lokke mig til, at få flere hunde:blink:. Så det er jo farligt, at du advarer mig!

Jeg gad godt se, hvis du puttede dækken på ALLE hundene inden du lukkede dem ud!:blink:

Det der med hundesnorene.. Så i vinters fortrød du simpelthen, at du ikke var blevet opdrætter af en større race, så hundesnorene var grovere og kunne holde til et menneske?;-) Ej pjat..

Apropo.. Næste gang der er sne, skal jeg selv lige huske, at lyne lynlåsen foran på Dexters dækken, så jeg bliver fri for, at fjerne sneklumper foran på brystet af ham:damn::damn::damn:

:mrgreen: nej du skal jo ikke komme bagefter og sige jeg ikke fortalte dig ulemperne :engel:

Dækkener :shock: Hvor herligt tror du lige jeg har det når det regner og ALLE får tørret poter... Gang lige mit antal hunde med 4..Jeg hader sq poter..Både når de skal klippes og når de skal tørres efter udebesøg :mrgreen:

Hvis jeg havde valgt en større race kunne jeg sikkert ikke have haft så mange i sengen..

Forresten har jeg udstillingsklippet alle babyerne i dag :mrgreen: og skvattet kan freestande..Det er virkelig en klog hund jeg har fået mig der :lun: I morgen vil jeg begynde at træne Mozart og ham med B :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det jo kun sidste vinter, hvor der var seriøs sne (mens vi har haft Simba altså) og da nulrede jeg bare sne- og isklumper af Simba (fødder, faner på benene ol) og smed dem ud af havedøren. Resten af dyret fik en omgang med et stort badelagen. Så var det fint med det. Han bliver jo af en eller anden grund ikke våd andet på det yderste af pelsen. Det var ligesom han ikke blev våd ind til skindet. Aner det ikke, men det er måske sådan en hunds pels er konstrueret...til at holde vand osv væk fra huden :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var det jo kun sidste vinter, hvor der var seriøs sne (mens vi har haft Simba altså) og da nulrede jeg bare sne- og isklumper af Simba (fødder, faner på benene ol) og smed dem ud af havedøren. Resten af dyret fik en omgang med et stort badelagen. Så var det fint med det. Han bliver jo af en eller anden grund ikke våd andet på det yderste af pelsen. Det var ligesom han ikke blev våd ind til skindet. Aner det ikke, men det er måske sådan en hunds pels er konstrueret...til at holde vand osv væk fra huden :confused:

JA sådan en hund som er avlet til at gå rundt i sneen :mrgreen:men løverne er kun avlet til at ligge i sengene. Og der behøver de ikke være vandskyende. Det er alligevel et fåtal af os der er sengevæddere :engel::mrgreen::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites