Gæst Nikojohnson Skrevet November 21, 2010 Rapporter Share Skrevet November 21, 2010 (rettet) Hej, jeg er en 2.g'er på HTX tradium i Randers og jeg er ved at skrive en teknologi rapport om en hundebørste som vi har udviklet, og jeg vil derfor godt stille jeg nogle spørgsmål omkring pelspleje og hunde generelt. Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) Hvor ofte børster du den? Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Det vil hjælpe meget hvis i gider at tage jeres tid og svare på forhånd tak Redigeret November 21, 2010 af Nikojohnson Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LiseLyholm&Ronja Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hej, jeg er en 2.g'er på HTX tradium i Randers og jeg er ved at skrive en teknologi rapport om en hundebørste som vi har udviklet, og jeg vil derfor godt stille jeg nogle spørgsmål omkring pelspleje og hunde generelt. Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) Kort Hvor ofter børster du den? Sjældent, hver anden måned, maks Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 15-30 minutter, afhængig af hvor meget vi lige gider :blink: Fortrækkler du en lang eller kort håret hund? Kort, det er nemmest :blink: Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Nej, hun fælder MEGET Det vil hjælpe meget hvis i gider at tage jeres tid og svare på forhånd tak Sådan Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hej, jeg er en 2.g'er på HTX tradium i Randers og jeg er ved at skrive en teknologi rapport om en hundebørste som vi har udviklet, og jeg vil derfor godt stille jeg nogle spørgsmål omkring pelspleje og hunde generelt. 1. Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) 2. Hvor ofter børster du den? 3. Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 4. Fortrækkler du en lang eller kort håret hund? 5. Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Det vil hjælpe meget hvis i gider at tage jeres tid og svare på forhånd tak 1. Kort (uden underuld) 2. Aldrig 3. højst 10 min om ugen i fældeperioder :blink: 4. Kort (SÅ meget nemmere) 5. Overhovedet ikke! Fældning kommer med hunden, så kunne man ligeså godt lade være med at holde hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) mellem Hvor ofter børster du den? et par gange om ugen, ikke over det hele, altså tager det ligesom i etaper Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 1-3 timer ugentligt Fortrækkler du en lang eller kort håret hund? langhåret Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? nej overhovedet ikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) KORT Hvor ofte børster du den? NÅR DEN SKAL UDSTILLES Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 15 MIN. Fortrækker du en lang eller kort håret hund? KORTHÅRET Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? NÆ Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Uhhh det lyder da spændene med den børste - nu må du endelig sætte et billede ind af den når i når så langt...:5up:.. er det young enterprice som i er med i??.. det har jeg nemlig selv været med til, og nåede DM også, det var et sjovt kapitel i ens studietid.:klap: Nå men til dine spørgsmål: Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang): Det er svært med samojedpels, men min tæve har en mellemlang dækpels, med en igen mellemlang tæt underuld indenunder. Min hanhund har derimod har en lang dækpels, og en tæt mellemlang underuld. Hvor ofte børster du den? Jeg børster dem nok engang om ugen, men jeg foretrækker faktisk at blowe (en slags meget meget stor føntørrer med meget kraftig luftstrøm), da det er meget skånsomt for pelsen. Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 1 time på tæven, 1½ time på hanhunden. Fortrækker du en lang eller kort håret hund? klart lang pels. Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? nej overhovedet ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) kort/glat Hvor ofte børster du den? En gang om ugen, eller hvis de har rullet sig i græsset. Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 5 min. Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Ingen præference. Har tilfældigvis korthårede hunde, men ville også gerne have langhåret. Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Nej da. Man er da ikke ordentligt klædt på, hvis man ikke har lidt hundehår på tøjet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) Mellem Hvor ofte børster du den? Hver anden dag Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 5-10 minutter Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Langhåret Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Nejda! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Uhhh det lyder da spændene med den børste - nu må du endelig sætte et billede ind af den når i når så langt...:5up:.. er det young enterprice som i er med i??.. det har jeg nemlig selv været med til, og nåede DM også, det var et sjovt kapitel i ens studietid.:klap: Young Enterprise var i torsdags, jeg var nemlig selv til det Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang): Kort Hvor ofte børster du den? Tjaa. Cirka en gang i ugen, men det er meget forskelligt. Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 10 minutter, hvis jeg kan få dyret til at stå stille Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Korthåret. Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Nej, det hører med hos de fleste hunderacer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hej, jeg er en 2.g'er på HTX tradium i Randers og jeg er ved at skrive en teknologi rapport om en hundebørste som vi har udviklet, og jeg vil derfor godt stille jeg nogle spørgsmål omkring pelspleje og hunde generelt. Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) To af dem, "de nordatlantiske" har ruhåret pels, og borzoierne har lang blød pels Hvor ofte børster du den? "Nordatlanterne" kun sjældent, for 5 sekunder efter at man har bøstet dem ryster de sig og så ligner de igen en eksploderet cigar. Borzoierne ca hver anden dag, eller efter behov. Den lange pels kan blive filtret og det dur ikke. Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? "Nordatlanterne, stort set slet ikke. Borzoierne tager vel op til 5 minutter stykket. Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Pelsen er ikke afgørende for hvilken hund jeg vælger. Det er dens væsen der afgør sagen. Ser man bort fra det, er den ruhårde pels meget nem at holde. Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Nej, men jeg har mere glæde af min støvsuger . Jeg har valgt at tage mig af de borzoier, og de har langst større problemer at slås med end at man fylder en støvsuger med hundehår hver uge når de fælder. Det vil hjælpe meget hvis i gider at tage jeres tid og svare på forhånd tak Derudover vil jeg sige at de ruhårede hunde generelt er nemme at holde pelsen på, men de vil altid se uplejede ud. De langåredes pels bliver nemt snavset, men er faktisk i nogen grad "selvrensende" sådan at det ikke er så svært som man skulle tro. Men når man går med langhårede hunde i regnvejr, er det da lidt nemmere hvis man undgår jordstierne i skoven. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tine1 Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) - Lang Hvor ofte børster du den? Næsten dagligt Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 10-30 minutter Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Lang... tror jeg... Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Han fælder ikke:mrgreen:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang): LANGT Hvor ofte børster du den? 1 gang om ugen Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? Laaang tid, 15 min-20min Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Langhåret hunde Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Overhovedet ikke, elsker ham now matter what:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) Korthåret Hvor ofte børster du den? Aldrig Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? n/a Fortrækker du en lang eller kort håret hund? kort! Vil aldrig have en langhåret, endte jeg med en sådan en, ville jeg nok barbere / klippe den ned Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? nej - it comes with the territory desuden smager mad forkert uden hundehår i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) Mellem Hvor ofte børster du den? Min. 1 gang om ugen, men gerne dagligt/hveranden dag Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 10-15 min Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Det er lige meget Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Min hund fælder heldigvis ikke :banan:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Nikojohnson Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Ja jeg var til Young Enterprises, men havde ikke nogen stand idet vi ikke har haft mere ind 3-4 uger tak til alle dem der har svaret indtil videre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hej, jeg er en 2.g'er på HTX tradium i Randers og jeg er ved at skrive en teknologi rapport om en hundebørste som vi har udviklet, og jeg vil derfor godt stille jeg nogle spørgsmål omkring pelspleje og hunde generelt. Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) Langt/ klippet kort på bagenden Hvor ofte børster du den? 4 gange om ugen Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 15 min hver gang Fortrækker du en lang eller kort håret hund? Sådan som min er:-) Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Min hund fælder ikke. Men fældningen følger med det, at have hund, hvis man vælger en race, der gør det. Så man kan ikke være mindre glad for at have hunden, når den fælder. Det vil hjælpe meget hvis i gider at tage jeres tid og svare på forhånd tak Sådan:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret November 21, 2010 Rapporter Share Besvaret November 21, 2010 Hvilken slags hår har din/dine hund (Kort, mellem eller lang) nogle gange kort og andre gange mellem. Hvor ofte børster du den? 2-3 gange om ugen Hvor lang tid bruger du på at børste den/dem? 5-10 minutter Fortrækker du en lang eller kort håret hund? kort eller mellem.... Føler du at du har mindre glæde af din hund når den fælder? Min hund fælder ikke, men min tidligere hund gjorde. Fældningen betyder intet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts