Hop til indhold

Recommended Posts

Cujo er igen begyndt at blive meget opmærksom på alt.. utryg måske ... :vedikke:

tidligere på formiddagen på tur var han meget lyttende til alt, stoppede tit og lyttede og så "utryg" ud..afventede..

til aften .. en hvid golden som gik pænt på den anden side fik et dybt knurre, men gik videre og holdt kaja da jeg sagde "åhh ti stille" og skubbede til hans skuldrer med benet for at gejde ham videre.

sidst på turen, en mand kommer cyklende med blinkende forlys.. cujo trækker ind til siden, går ned i "knæ" ørerne bagud og ser trykket ud.

jeg gruer for nytåret nu :damn:

forleden var det et stykke værktøj en tabte inde i en indkørsel, vi kunne ikke se men høre, cujo trak for at komme væk og slappede først af 2 huse væk.

Kan det være smerte? og/eller mundkurven der stadigvæk gør ham mere forsigtig/opmærksom?

godbidder er han begyndt at ignorer på gåturerne.:shock:

Derhjemme, der er en ændring i ens stemmeleje nok til at han prøver at komme væk, selvom det er mig og kæresten der bliver lidt uenige :genert: og han bare ligger et sted. Så trappen er spærret af.

Men der er intet hvis hjalte får et "jeg er utilfreds" flip :lol:

Jeg tror ikke hans syn fejler noget, for vi har en vi tit hilser på og ham kunne han genkende 10-15 meter væk ... endda på cykel :vedikke: den cykel var ikke farlig, han kunne se hvem det var og det var på samme tur i dag.

Han er begyndt at reagere på andre hunde i have/hus der skaber sig..altså han vil væk, kigger meget rundt og kan være svær at komme i kontakt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan som du skriver det, der er jeg slet ikke i tvivl om det er smerterelateret.

Fie reagere også meget på lyde, når ryggen sætter sig.

Hun er desuden mere på "vagt" overfor andre hunde, ikke aggressivt , men hun skal have en "flugtvej" væk.

Hun kan på trods af smerterne i ryggen stadig få hendes flip og fise rundt.

Derudover er der flere signaler hos hende.

Trækker eller tripper inden hun skal op af trappen

Halen går mest til den ene side (hun kompensere for modsatte)

Sover mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke hans syn fejler noget, for vi har en vi tit hilser på og ham kunne han genkende 10-15 meter væk ... endda på cykel :vedikke:

Petrine har PRA, er begyndende natteblind og kan fx ikke genkende os i lejligheden, hvis vi har sol i ryggen, alligevel kan hun spotte en 'pipper' højt oppe på himlen, så Cujo kunne jo stadig have selektive problemer med synet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forestille mig at det er kulden der plager ham :cry:

Sørger I for at han ligger hævet fra gulvet om natten, og at han har et par tæpper at ligge på, også gerne et han kan krybe under (hvis han altså kan lide det)? Når han har været ude, er det så muligt at gøre ham varm igen på en eller anden måde :hmm:

Luna har lige været en tur i skoven, og hun lå lidt og småpev, her hjalp langesomme tunge strøg ned at hendes ryg og lår, det gav hende både varmen, og det løsnede lidt op tror jeg, hun slappede i hvert fald af og begyndte at ånde tungt. Jeg aner intet om massage, men det så ud til at virke :-D

Kan I ikke stille hans madskål på en omvendt spand, så den kommer lidt op i højden så han bedre kan spise?

Hvad med smertestillende, måske er det en idé nu når han har fået det værre her i kulden?

Hvis det er kulden der plager ham, så skal I måske undlade at lukke ham ud i haven, og i stedet se om I kan beskæftige ham inden for, hele sidste vinter var Luna kun ude 4 x 10 minutter, og hun var alligevel fint tilfreds med tilværelsen, hun skulle bare aktiveres mentalt.

Så, nu fik jeg lige brainstormet lidt, jeg ved ikke om I kan bruge noget af det til noget, men det var lige hvad jeg kunne komme på :mrgreen:

Og giv lige Cujo et ordentlig smækkys fra mig :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan forestille mig at det er kulden der plager ham :cry:

Sørger I for at han ligger hævet fra gulvet om natten, og at han har et par tæpper at ligge på, også gerne et han kan krybe under (hvis han altså kan lide det)? Når han har været ude, er det så muligt at gøre ham varm igen på en eller anden måde :hmm:

Luna har lige været en tur i skoven, og hun lå lidt og småpev, her hjalp langesomme tunge strøg ned at hendes ryg og lår, det gav hende både varmen, og det løsnede lidt op tror jeg, hun slappede i hvert fald af og begyndte at ånde tungt. Jeg aner intet om massage, men det så ud til at virke :-D

Kan I ikke stille hans madskål på en omvendt spand, så den kommer lidt op i højden så han bedre kan spise?

Hvad med smertestillende, måske er det en idé nu når han har fået det værre her i kulden?

Hvis det er kulden der plager ham, så skal I måske undlade at lukke ham ud i haven, og i stedet se om I kan beskæftige ham inden for, hele sidste vinter var Luna kun ude 4 x 10 minutter, og hun var alligevel fint tilfreds med tilværelsen, hun skulle bare aktiveres mentalt.

Så, nu fik jeg lige brainstormet lidt, jeg ved ikke om I kan bruge noget af det til noget, men det var lige hvad jeg kunne komme på :mrgreen:

Og giv lige Cujo et ordentlig smækkys fra mig :lun:

vi har gulvtæppe i soveværelset, så ligger han i en plastkurv med en 15 cm tyk madras i.

tager ham med op i sækkestolen om lidt hvis han gider og nusser lidt.

ved ikke rigtigt med smertestillinde, synes ikke rigtigt det havde nogen effekt i de perioder han har fået det i før.

Ja hans have ture blevet skåret kraftigt ned, bare ud og tisse og snuse, mindst optræk til løb osv. er bandlyst fra nu af.

Ja vi skal til at være mere på med mental aktivering nu.

og tak for svaret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

vi har gulvtæppe i soveværelset, så ligger han i en plastkurv med en 15 cm tyk madras i.

tager ham med op i sækkestolen om lidt hvis han gider og nusser lidt.

ved ikke rigtigt med smertestillinde, synes ikke rigtigt det havde nogen effekt i de perioder han har fået det i før.

Ja hans have ture blevet skåret kraftigt ned, bare ud og tisse og snuse, mindst optræk til løb osv. er bandlyst fra nu af.

Ja vi skal til at være mere på med mental aktivering nu.

og tak for svaret :blink:

Måske skal han have en anden type smertestillende, hos mennesker er der jo også forskellige typer, nogen der tager sig af muskler og nogen der tager sig af led, så måske kan en anden type hjælpe ham?

Med at begrænse haven mener jeg ikke kun at begrænse løb, men i det hele taget at undgå han er der ude i for lang tid og bliver gennemkold, idet at jeg vil tro at det er kulden der har gjort at han nu har mere ondt end han plejer. Så måske kun 5-10 minutters varighed, men så en 3-4 gange om dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites