Hop til indhold

Recommended Posts

Jeg læste en post på et andet forum, om hvordan de havde taklet det at få en nyfødt hjem.

Forældrene havde passet hunden, og var kommet hjem med den, inden de nybagte kom hjem.

På den måde var det hundens hjem og den mødte det nye flok medlem i DENS hjem, frem for at den kom hjem til en evt hylende ny "hudnehvalp" som havde invaderet dens hjem.

Men hvordan har jer, der har prøvet at have hund og så få baby, gjort det?

Har jer der er gravide nu, tænkt over hvordan i indføre babyen i jeres flok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er overhovedet ikke kommet til det stadie i mit liv endnu.

Men til hvalpetræning fik vi at vide af en hundeadfærdskonsulent, at det var rigtigt godt, at lægge et lille tæppe eller en stofble ved den nyfødte, som man så tager med hjem til hunden. Så hunden får lov til at putte og snuse til den nye duft og bliver vænnet til duften inden babyen kommer hjem.

På den måde er hunden allerede lidt bekendt med babyen inden babyen kommer.

Det er bare svært efterhånden, for nu sparer man jo sådan efterhånden en del i sygehusvæsenet, så indlæggelsesforløbene bliver afkortet en del. Og man bliver sendt hjem efter 4 timer, som flergangsfødene.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det er det samme indlæg vi tænker på så er det skrevet af min svoger :lol:

Jeg har ikke nået at tænke så meget over det, men jeg kunne godt forestille mig at gøre noget lignende :hmm:

Jeg ved min søster og svoger sørgede for at de begge hilste på hunden inden barnet kom ind så hunden kunne få lov til at hilse ordentligt på dem nu de havde været væk i et par dage. Det tror jeg også vi vil gøre.

Jeg regner også med at hundepasserne får en stofble eller andet der dufter af baby med hjem så skipper kan vænne sig til baby's duft.

Link til indlæg
Del på andre sites

DA min mor i sin tid fik os havde mine forældre på det tidspunkt 2 hunde. De stilte os i liften på gulvet, og gav hundene lov til at snuse og det var der, så var man ligesom accepteret, der har aldrig været nogle problemer med jalousi. Den ene hund passede særdeles godt på os. Hvis vi stod uden for i barnevognen og sov, og vi bare sagde den mindste græde lyd, så løb hunden ind til min mor og insisterede på at hun skulle komme med ud til barnevognen.

BAntus

Link til indlæg
Del på andre sites

DA min mor i sin tid fik os havde mine forældre på det tidspunkt 2 hunde. De stilte os i liften på gulvet, og gav hundene lov til at snuse og det var der, så var man ligesom accepteret, der har aldrig været nogle problemer med jalousi. Den ene hund passede særdeles godt på os. Hvis vi stod uden for i barnevognen og sov, og vi bare sagde den mindste græde lyd, så løb hunden ind til min mor og insisterede på at hun skulle komme med ud til barnevognen.

BAntus

Ja jeg glemte lige at planen også er at skipper må snuse alt det han vil. Jeg tror bare at baby bliver ekstra interessant hvis han skal holdes på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det er det samme indlæg vi tænker på så er det skrevet af min svoger :lol:

Jeg har ikke nået at tænke så meget over det, men jeg kunne godt forestille mig at gøre noget lignende :hmm:

Jeg ved min søster og svoger sørgede for at de begge hilste på hunden inden barnet kom ind så hunden kunne få lov til at hilse ordentligt på dem nu de havde været væk i et par dage. Det tror jeg også vi vil gøre.

Jeg regner også med at hundepasserne får en stofble eller andet der dufter af baby med hjem så skipper kan vænne sig til baby's duft.

det var inde på hunderum, hvis det er din svoger, så hils og sig jeg syntes bare indlægget var super :5up:

Og han fik faktisk vækket tanker ved mig selv som jeg overhovedet ikke havde tænkt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var så heldig at min mormor flyttede ind i mit hus og passede mine hunde (jeg var alenemor fra starten).

Hver gang hun besøgte mig på sygehuset (var indlagt længe grundet for tidlig fødsel) sendte jeg "lugtebreve" med hjem til hundene - en serviet jeg havde sovet med, en tisseble fra baby o.lign.

Det første jeg gjorde, da jeg kom hjem med baby, var at sætte liften på gulvet og lade hundene snuse. Derefter var det bare hverdag - jeg havde ingen barn/hund problemer før ungen begynde at gå :5up:

Det var faktisk den bedste tid i mit liv - totalt skønt med baby og hunde :hjerte:

Når baby fik mad, fik hundene også noget, så der var aldrig jalousi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da min veninde skulle hjem med nr 2 (nr 1 var indlagt på Riget og mor var bare lige hjemme og vende), der var Bella (schæfer) derhjemme. Luna og jeg var der også:genert: Og der blev liften med baby sat på gulvet og så kunne hundene lige snuse, hvis de ville.. Selvfølgelig var der opsyn fra mig og veninde, men de 2 tøser klarede det bare til ug og slange:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Da vi fik vores datter forløb det sådan:

Jeg vågnede kl. 1.45 ved at vandet gik. Dette var de første tegn på at jeg at jeg var i fødsel da jeg intet havde mærket før det. Vi kørte på sygehuset et par timer senere og hun er født kl. 5.50 om morgenen.

Vores nabo var nede at lukke dem ud i haven om morgenen inden han tog på arbejde og så luftede han dem igen da han kom hjem omkring kl. 16. Vi kom selv hjem kl. lidt i 9 samme aften, så vi havde kun været væk hjemmefra, fra kl. ca. 4 om natten og så ind til kl. 9 samme aften. Så hundene havde næsten ikke nået at "opdage" at vi havde været væk. Da vi kom hjem samme dag som vores datter er født, kunne vi ikke følge rådene med at tage lidt babyduft med hjem , så vi gjorde simpelthen bare det at jeg satte mig på hug nede på gulvet med min datter på armen og så fik hundene ellers lov til at snuse og "møsse" hende lidt. De første par dage fik de lov at være "med" i omgangen med vores datter, så meget de havde lyst. Når jeg sad og ammede sad vores 2 flatter med hovedet hvilene på ammepuden og bare kiggede på hende. Hvis hun lå på gulvet på sit tæppe, så lå de pænt ved siden af og kiggede nysgerrigt (vores labrador har aldrig været så voldsomt interesseret i hende, det er kommet langsomt med at hun er blevet ældre). Og sådan gik det stille fremad. Vi har ALDRIG oplevet at hundene har været jalou eller lign. I dag her 1½ år efter går det stadig uden problemer og vores 3 hunde er glade for vores datter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg tænker mere over, er fordelingen af sovepladser??

Læser om en hel del der nyder at putte med baby i starten, og altså, jeg putter jo med Basse?

Kan der godt være en hund, en kat og en baby i een seng? Er så bange for at baby bliver mast..

Men samtidig skal hunden ikke føle sig skubbet væk, så skal den lære ikke at være i sengen, skal den jo lære det i god tid inden baby..

Og hvad gør folk med barnevogne? Den skal jo ikke hjem inden, men hvordan træner man så hunden til at gå ved siden af?..

Min liller vuf er jo så nem, så hun skal nok acceptere og elske baby, jeg er nok mest bange for at hun gør det for meget! Man kan jo altså ikke bare liiige lege med den!..

Link til indlæg
Del på andre sites

Læser om en hel del der nyder at putte med baby i starten, og altså, jeg putter jo med Basse?

Kan der godt være en hund, en kat og en baby i een seng? Er så bange for at baby bliver mast..

Men samtidig skal hunden ikke føle sig skubbet væk, så skal den lære ikke at være i sengen, skal den jo lære det i god tid inden baby..

Og hvad gør folk med barnevogne? Den skal jo ikke hjem inden, men hvordan træner man så hunden til at gå ved siden af?..

Min liller vuf er jo så nem, så hun skal nok acceptere og elske baby, jeg er nok mest bange for at hun gør det for meget! Man kan jo altså ikke bare liiige lege med den!..

hmm nu har jeg en hund der kun sover i fodenden og kun fra 5-7 om morgenen så det er ikke noget jeg har tænkt så meget over.

Men hvad med at vænne Basse til at liften står ved siden af dig inden baby kommer. Så kan baby ligge i den i starten uden fare for at blive mast af al Basses kærlighed :mrgreen: og så kan du se om du kan rykke baby ud af liften i løbet af et par dage/uger :vedikke:

Ellers ville jeg også få hende ud af sengen ret hurtigt så hun netop ikke føler at baby snupper hendes plads.

Mht barnevogn tror du så ikke at det kommer helt af sig selv hvis man ellers har en hund der ikke trækker alt for meget :hmm:jeg havde i hvert fald ikke overvejet det før du skrev det. Jeg har højst tænkt på at sørge for at skipper får nogle barnevognsfrie ture også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi var på hospitalet, var mine svigerforældre i huset hos vuffen. Min mand tog hjem med en stofble, som lugtede godt af baby. Hun var dog ikke specielt interesseret.

Da vi kom hjem, havde vi på forhånd aftalt, at han tog baby, og jeg gik ind først og sagde hej til min hund, da hun nok havde savnet mig (MIN hund :blink:) Hun reagerede dog lidt på at jeg kom hjem. Som om hun havde gjort noget galt (jeg tror, det var en reaktion på, at jeg havde været væk, da hun altid har været meget stærkt knyttet til mig) Derefter kom manden med baby og lod hunden snuse alt hun ville.

Der var fuld accept med det samme. Det var bare en udvidelse af flokken.

Ligger du og hunden i ske om natten? (hvor er barnets far? :lol:)

Jeg havde en ide om, at baby skulle stå i lift ved siden af sengen. Det kunne jeg ikke, da det kom til stykket. Jeg kunne have baby i lift i sengen. Hunden var temmelig ligeglad. Hun lå lidt i fodenden, lidt i sofaen og lidt i sin kurv, som hun plejede.

Du kan evt sætte liften i sengen nu?

Mht barnevogn osv, så tænker jeg, at det kun er et issue, hvis man har en vild hund? Min hund gik altid så pænt, så det var intet problem at lære hende at gå ved siden af vognen. Dog gik hun kun pænt ved siden af vogn, når det var mig, der gik med den. Hvis manden prøvede, hoppede hun frem og tilbage og opførte sig en lille smule som en forårskåd ged.

Du kan også vælge at få barnevognen hjem før?

Min mor afleverede mig hos min mormor, for hundene (og hende) orkede ikke vrælende, stinkende baby ;-) kom hjem da jeg skulle starte i skole.

¨

:shock: Oh my. Hvordan er dit forhold til din mor i dag? Eksisterer det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde babys tremmeseng stående ved siden af min. Det var nemt når der f.eks. skulle ammes om natten. Bare op med baby og over i min seng, og så tilbage igen når han var mæt.

Begge hundene sov også i sengen, men jeg kan ikke huske at det var et problem.

Det kommer helt af sig selv. Hunde er jo ikke dumme :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man synes liften er for voldsom kan man købe noget der vist hedder seng-i-seng. Det er beregnet til at barnet kan ligge ved siden af en uden man behøver være bange for at rulle hen over barnet.

Det er lidt samme princip som en lift, men siderne er lavere så man kan se barnet og så kan siderne slåes ned så man kan komme til at amme uden at skulle løfte barnet op.

Jeg aner ikke hvad den koster eller om den virker mod hunde der fylder :blink: vi har bare lige købt en masse brugt babyudstyr fra en af mine veninder og der følger den med :-D men jeg tror ikke den er ret dyr...

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis man synes liften er for voldsom kan man købe noget der vist hedder seng-i-seng. Det er beregnet til at barnet kan ligge ved siden af en uden man behøver være bange for at rulle hen over barnet.

Det er lidt samme princip som en lift, men siderne er lavere så man kan se barnet og så kan siderne slåes ned så man kan komme til at amme uden at skulle løfte barnet op.

Jeg aner ikke hvad den koster eller om den virker mod hunde der fylder :blink: vi har bare lige købt en masse brugt babyudstyr fra en af mine veninder og der følger den med :-D men jeg tror ikke den er ret dyr...

Til nr 2 (og til nr 1 fra ca 6 mdr) tog jeg tremmesengen, tog den ene side af og satte sengen fast til min seng. Så kunne jeg ligge og amme i søvne og trille væk, når iglen var færdig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm nu har jeg en hund der kun sover i fodenden og kun fra 5-7 om morgenen så det er ikke noget jeg har tænkt så meget over.

Men hvad med at vænne Basse til at liften står ved siden af dig inden baby kommer. Så kan baby ligge i den i starten uden fare for at blive mast af al Basses kærlighed :mrgreen: og så kan du se om du kan rykke baby ud af liften i løbet af et par dage/uger :vedikke:

Ellers ville jeg også få hende ud af sengen ret hurtigt så hun netop ikke føler at baby snupper hendes plads.

Mht barnevogn tror du så ikke at det kommer helt af sig selv hvis man ellers har en hund der ikke trækker alt for meget :hmm:jeg havde i hvert fald ikke overvejet det før du skrev det. Jeg har højst tænkt på at sørge for at skipper får nogle barnevognsfrie ture også :-D

Jo, det med barnevognen kommer nok af sig selv.. Basse går rigtig pænt, det er kun hvis hun er virkelig indebrændt at hun skal krudte lidt af, og så eksisterer flexlinen jo stadig.. Ellers går hun altid pænt, og trækker aldrig, så det er nok ikke sååå svært at lære..

Jeg tænker nemlig også at hvis hun skal ud af sengen, så skal det være NU, så det bliver normen INDEN baby kommer.. Hun skulle jo nødig føle sid tilsidesat.. Jeg elsker bare sådan at putte med hende, men mon ikke jeg også vil være glad for at putte med baby?.. Tror den skal tænkes meget over, inden for kort tid..

Ligger du og hunden i ske om natten? (hvor er barnets far? :lol:)

Jeg havde en ide om, at baby skulle stå i lift ved siden af sengen. Det kunne jeg ikke, da det kom til stykket. Jeg kunne have baby i lift i sengen. Hunden var temmelig ligeglad. Hun lå lidt i fodenden, lidt i sofaen og lidt i sin kurv, som hun plejede.

Du kan evt sætte liften i sengen nu?

Hmm, han er vel hjemme hos sig selv? Han er slet ikke inde i billedet :oops: .. Det var mildest talt IKKE planlagt :P

Hmmm ja, alternativet kunne jo også være lift i sengen og vænne hunden til det allerede.. For hun ville uden tvivl elske at putte med en baby, men hun tror jo hun er en skødehund på 5 kg.. Hehe..

Jeg havde babys tremmeseng stående ved siden af min. Det var nemt når der f.eks. skulle ammes om natten. Bare op med baby og over i min seng, og så tilbage igen når han var mæt.

Begge hundene sov også i sengen, men jeg kan ikke huske at det var et problem.

Det kommer helt af sig selv. Hunde er jo ikke dumme :5up:

Uuuuhhh, det var også en mulighed!.. Ville dog kræve noget af en omrokering af soveværelset, men det er der jo tid til!..

Hahaha, du kender ikke Basse! Hun er ikke så snedig ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuhhh, det var også en mulighed!.. Ville dog kræve noget af en omrokering af soveværelset, men det er der jo tid til!..

Jeg vil tillade mig at forudse, at når du først kommer hjem med dit barn, så kan du ikke forestille dig andet end at have ham/hende så tæt på som muligt, så du kan ligge og kigge forelsket på de små fingre og tæer :lol:

Hahaha, du kender ikke Basse! Hun er ikke så snedig ;)

Bare vent til hun har fået poterne kørt over et par gange, så skal hun nok fatte princippet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, han er vel hjemme hos sig selv? Han er slet ikke inde i billedet :oops: .. Det var mildest talt IKKE planlagt :P

Hmmm ja, alternativet kunne jo også være lift i sengen og vænne hunden til det allerede.. For hun ville uden tvivl elske at putte med en baby, men hun tror jo hun er en skødehund på 5 kg.. Hehe..

Han behøver bestemt heller ikke være inde i billedet :blink: Jeg havde bare svært ved at forestille mig en seng, hvor man i hovedenden kunne ligge to voksne og en "lille" skødehund på Bassens størrelse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han behøver bestemt heller ikke være inde i billedet :blink: Jeg havde bare svært ved at forestille mig en seng, hvor man i hovedenden kunne ligge to voksne og en "lille" skødehund på Bassens størrelse :lol:

det kan nu godt lade sig gøre :genert: (den ene gang om måneden skipper vil ligge tæt) dog vil jeg sige at jeg ikke kan se hvordan vi også ville få plads til baby der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites