Hop til indhold

Hund og lejlighed på 2. sal

Gæst Gucci
 Share

Recommended Posts

Gæst Gucci

Ja inden jeg får Sokrates på ferie, skal jeg lige høre om noget. Han er 1½ år og jo en bette hund :-D

Bør jeg bære ham op og ned hver gang eller kan en så lille hund godt klare at gå op og ned 4-5 gange om dagen ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Altså han er jo udvokset, så der burde egentlig ikke være noget i vejen for at han selv går op og ned. Men når han nu kun vejer 4,5 kg så tror jeg jeg vil bære ham engang imellem hvis jeg var dig.

Jeg tror jeg ville vælge at bære ham ned og lade ham gå op - jeg har hørt at det er hårdest for leddene at gå ned ad trapperne. Samtidig er det ikke så tit man skal have andet i hænderne på vej ud, men på vej hjem kan man jo fx. have indkøbsposer med og så ville det være rart med en hund, der kan gå selv :-D

Jeg bærer selv Pero op og ned hver dag og jeg tror jeg vil blive ved med det fremover, også når han er gammel nok til at gå selv (medmindre jeg fx har indkøbsposer med op). Pero vejer 5 kg. Og det er ikke spor slemt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg ville også bære ned :-)

Jeg har boet på 3.sal med Max, en lhasa apso og på 2 sal. med Tøsen, en schæfer :-D

Tøsen var gudskelov voksen, hun gik selv både op og ned :-)

Max var hvalp da han flyttede på 3.sal, han vejede 10 kg som udvokset og jeg bar ham så meget jeg kunne :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg ville også bære ned :-)

Jeg har boet på 3.sal med Max, en lhasa apso og på 2 sal. med Tøsen, en schæfer :-D

Tøsen var gudskelov voksen, hun gik selv både op og ned :-)

Max var hvalp da han flyttede på 3.sal, han vejede 10 kg som udvokset og jeg bar ham så meget jeg kunne :-)

Både Susi og Max har desuden også boet på 8.sal, men her havde vi heldigvis elevator :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal i have :-D Ja vi ser om det bliver begge veje vi bærer ham eller kun ned så :blink: Han skal i hvert fald ikke ødelægge sine led!

Så kommer spørgsmålet så: Hvordan bærer i dem ? :oops:

Og så håber jeg, at bassen ikke har noget imod at blive båret på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg er sikker på Janni gerne vil vise dig den rigtige måde at bære på, men det er rigtigt, det er vigtigt!

Først vil jeg gerne have ''lov'' af hunden, dvs jeg gerne vil have den ''løfter'' sig når jeg spørger om jeg skal løfte :-D

Jeg ligger håndfladen på brystet, med fingre ind imellem forbenene :-)

Og den anden underarm,hånd ind under numsen, under bagbenene, det er lidt svært at forklare, men Janni kan sikkert ganske fint vise jer det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites