Lonny Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 De sidste to dage har jeg været med Luna i skoven, og hun er superglad for det :banan: Men jeg har bemærket, at når vi kommer hjem og sætter os i sofaen (der er intet så længe hun stadig er i bevægelse), så begynder hun at ligge og småpive, eller hun piver ikke rigtig, hun trækker vejret på en lettere anstrengt måde med en underliggende tone at piv uden at det er helt tydeligt. Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det skyldes hendes hd eller kulden, og I andre kan jo nok næppe heller fortælle mig det, men måske kunne I komme med nogle gode bud eller input Hun halter ikke, og hun virker ikke stiv i det, hun ligger på denne måde i en halv times tid, hvorefter hun falder i søvn under sit tæppe, og alt er igen fint. Mit umiddelbare gæt er, at det er fordi hun er blevet gennemkold og skal have varmen (hun har dækken på når vi går tur), men da jeg ikke ved hvordan en hd hund normalt ville vise at gåturen har været for hård, så bringer jeg alligevel spørgsmålet op. Fryser hun eller har hun ondt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Ps. både i går og i dag lykkedes det tumpen at hoppe i en å, så hun har helt bestemt været kold Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Efter mit ps., som jeg først kom i tanke om efter jeg havde skrevet det hele, så tror jeg bare jeg dropper denne tråd, det er vist 99,9% sikkert at hun bare har været bundfrossen begge dage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Nåeh... Du har sikkert ret i at hun har været helt frossen Bruger du egentligt dækken til hende? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Nåeh... Du har sikkert ret i at hun har været helt frossen Bruger du egentligt dækken til hende? Hun har et fint dækken, men det hjælper jo ikke når man hopper i en å og står i vand til maven :blink: Og ja, jeg er ikke så hurtig, jeg ved ikke hvorfor det med å'en først slog mig da jeg havde skrevet og postet hele smøren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Hun har et fint dækken, men det hjælper jo ikke når man hopper i en å og står i vand til maven :blink: Og ja, jeg er ikke så hurtig, jeg ved ikke hvorfor det med å'en først slog mig da jeg havde skrevet og postet hele smøren Nogengange skal man lige have det igennem bøtten et par gange:blink: Og så hjælper det sikkert når man skriver og evt læser det igennem. Kender det nemlig godt. Så giver det hele bare mening:rolleyes: Jeg kan godt se at det ikke hjælper med dækken på når hun springer i åen.:roll: Hvad med en tørdragt :slem::slem: hahah nej det er gas! Freja kan også godt lide at bade, men mit indtryk er at vandet ikke trænger helt ind i underulden. Hun ligner i hvert fald ikke en der fryser bagefter. Faktisk har jeg en ide om at hun synes det er varmere i vandet end på land Lua f.eks ryster heeelt vildt hvis hun ved en fejl har bevæget sig i vandet udenfor sæsson. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Nogengange skal man lige have det igennem bøtten et par gange:blink: Og så hjælper det sikkert når man skriver og evt læser det igennem. Kender det nemlig godt. Så giver det hele bare mening:rolleyes: Jeg kan godt se at det ikke hjælper med dækken på når hun springer i åen.:roll: Hvad med en tørdragt :slem::slem: hahah nej det er gas! Freja kan også godt lide at bade, men mit indtryk er at vandet ikke trænger helt ind i underulden. Hun ligner i hvert fald ikke en der fryser bagefter. Faktisk har jeg en ide om at hun synes det er varmere i vandet end på land Lua f.eks ryster heeelt vildt hvis hun ved en fejl har bevæget sig i vandet udenfor sæsson. Jeg tvivler på at Luna mener det er varmere i vand, hun har jo heller ingen underuld, men nogen gange så snyder det jo, der er en masse lang græs der hænger ud over åen, og når Luna så hopper for at lande på græsset, så viser det sig at der er nogen der har været så dum at gemme en å nedenunder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det kunne ikke være at hun gennemgår turen sådan rent mentalt i hovedet? Men jo, det lyder som om hun lige skal have varmen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg tvivler på at Luna mener det er varmere i vand, hun har jo heller ingen underuld, men nogen gange så snyder det jo, der er en masse lang græs der hænger ud over åen, og når Luna så hopper for at lande på græsset, så viser det sig at der er nogen der har været så dum at gemme en å nedenunder :lol::klap: Det var også strengt. Men det ser nu sjovt ud når de laver den slags. Som at at tro de kan løbe ovenpå det brune tang i vandkanten og så plask.... :vuf: Lua har også jagtede ænder på fælleden og bum bum det der grønne andemad ligner jo græs og ænderne kan jo sagtens være derude Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 :lol::klap: Det var også strengt. Men det ser nu sjovt ud når de laver den slags. Som at at tro de kan løbe ovenpå det brune tang i vandkanten og så plask.... :vuf: Lua har også jagtede ænder på fælleden og bum bum det der grønne andemad ligner jo græs og ænderne kan jo sagtens være derude Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det kunne ikke være at hun gennemgår turen sådan rent mentalt i hovedet? Men jo, det lyder som om hun lige skal have varmen.. Jeg tror ikke det er fordi hun gennemgår turen mentalt, men det er nu mest fordi jeg aldrig har oplevet hende gennemgå noget efter at det er gjort, Luna lever meget i nuet... Men jeg skal da ikke udelukke at hun i takt med at hun er blevet ældre måske ligefrem er begyndt at tænke over tingene :blink: Men når hun ligger der, så er der sådan en tone af utilfredshed, lidt lgiesom når hun syntes jeg er for langsom til at løfte dynen så hun kan komnme ind og putte, så måske er det utilfredshed med at hun ikke bliver varm hurtig nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg tror ikke det er fordi hun gennemgår turen mentalt, men det er nu mest fordi jeg aldrig har oplevet hende gennemgå noget efter at det er gjort, Luna lever meget i nuet... Men jeg skal da ikke udelukke at hun i takt med at hun er blevet ældre måske ligefrem er begyndt at tænke over tingene :blink: Men når hun ligger der, så er der sådan en tone af utilfredshed, lidt lgiesom når hun syntes jeg er for langsom til at løfte dynen så hun kan komnme ind og putte, så måske er det utilfredshed med at hun ikke bliver varm hurtig nok hun er bare møj forkælet :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg tror ikke det er fordi hun gennemgår turen mentalt, men det er nu mest fordi jeg aldrig har oplevet hende gennemgå noget efter at det er gjort, Luna lever meget i nuet... Men jeg skal da ikke udelukke at hun i takt med at hun er blevet ældre måske ligefrem er begyndt at tænke over tingene :blink: Men når hun ligger der, så er der sådan en tone af utilfredshed, lidt lgiesom når hun syntes jeg er for langsom til at løfte dynen så hun kan komnme ind og putte, så måske er det utilfredshed med at hun ikke bliver varm hurtig nok Jamen du må simpelthen få en varmedunk hurtigst muligt!! Stakkels forfrosne vovse altså!! :hjerte: hvor er Luna bare vidunderlig :lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jamen du må simpelthen få en varmedunk hurtigst muligt!! Stakkels forfrosne vovse altså!! :hjerte: hvor er Luna bare vidunderlig :lun: Ja og ind under dynen i mors seng. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 hun er bare møj forkælet :lol: Det er nok ikke ramt helt ved siden af Jamen du må simpelthen få en varmedunk hurtigst muligt!! Stakkels forfrosne vovse altså!! :hjerte: hvor er Luna bare vidunderlig :lun: Hun plejer jo at bruge mig som varmedunk, det er måske det hun ligger og klager over, at jeg ikke kryber under dynen med hende :hmm: Ja og ind under dynen i mors seng. Her ligger hun også om natten, men hun kan da ikke forlange at jeg skal gå i seng for at varme hende efter hver gåtur Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det er nok ikke ramt helt ved siden af Hun plejer jo at bruge mig som varmedunk, det er måske det hun ligger og klager over, at jeg ikke kryber under dynen med hende :hmm: Her ligger hun også om natten, men hun kan da ikke forlange at jeg skal gå i seng for at varme hende efter hver gåtur jow da!! :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Basse sidder og småpiver hvis hun mener hun får for lidt opmærksomhed.. Det er meget småt og stille, og bare lige nok til at jeg synes det er irriterende... Måske Luna er lige så snedig?.. Når Basse er kold strammer hun læberne, og ryster lidt.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Basse sidder og småpiver hvis hun mener hun får for lidt opmærksomhed.. Det er meget småt og stille, og bare lige nok til at jeg synes det er irriterende... Måske Luna er lige så snedig?.. Når Basse er kold strammer hun læberne, og ryster lidt.. Luna er ikke nær så diskret som Basse, hvis hun gerne vil gøre opmærksom på sig selv, så stiller hun sig op og nedstirrer dig alt imens hun piver højlydt Så har hun det utilfredse piv som betyder "giv mig så mit tæppe på", men igen er det højere (og hun lyder mere utålmodig) end det piv hun er kommet med de sidste to dage. Og det piv hun er kommet med de sidste to dage, det er kun kommet lige efter vi er kommet hjem fra gåtur og har sat os for at få varmen, rent faktisk kan dette piv minde lidt om når hun er i løbetid, men det er hun endnu ikke. Luna er i det hele taget en meget snakkesagelig hund, så jeg skal nok heller ikke altid lægge så meget i hendes piveri, i hvert fald kan jeg ikke konkluderer at hun piver fordi hun har ondt, for så har hun altså ondt flere gange dagligt:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts