Dorte Skrevet November 23, 2010 Rapporter Share Skrevet November 23, 2010 JV.dk - Nyheder - Aabenraa - Otte hundehvalpe aflivet: Grænsepolitiet tog polak på fersk gerning Tjek debatten forneden. Åbenbart mener de selv, at alle papirer har været i orden. Jeg tvivler nu bare på, at der bliver noget opfølgning på sagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det er helt forfærdeligt:evil: Men det undrer mig!!?? Man skal da ikke rabies vaccinere sin hund for indførelse i Danmark. Jeg er simpelthen så træt at de inkompetente idioter vi har siddende på Chr.borg. ÅÅÅh jeg bliver rasende!!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det er helt forfærdeligt:evil: Men det undrer mig!!?? Man skal da ikke rabies vaccinere sin hund for indførelse i Danmark. Jeg er simpelthen så træt at de inkompetente idioter vi har siddende på Chr.borg. ÅÅÅh jeg bliver rasende!!! Jo du SKAL have rabies-vaccineret din hund, for at flytte den mellem EU-lande Tillader mig, at synes det er forfærdeligt med uvidenheden - men tilstår, jeg vil helre have de hvalpe aflivet, end en omgang rabies ind i landet. Derudover lugter 8 havlpe i en bil fra Polen frygteligt af hundehandler 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det er svært at afgøre hvem der har ret, og hvad der egentlig er sket. Men jeg er bare bange for at vi efterhåndenkan forvente ganske meget magtbrug fra det offentlige Danmark, og en "staten har altid ret" attitude. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jo du SKAL have rabies-vaccineret din hund, for at flytte den mellem EU-lande Tillader mig, at synes det er forfærdeligt med uvidenheden - men tilstår, jeg vil helre have de hvalpe aflivet, end en omgang rabies ind i landet. Derudover lugter 8 havlpe i en bil fra Polen frygteligt af hundehandler Hvad ved jeg... Alle mine 3 basser er gjort klar til Bangladesh så de har det hele.. Mente bare bestemt at hvis jeg f.eks skal have Lua med til min veninde i sverige skal hun være rabies vaccineret og når hun tager hendes hund herover som ikke er vaccineret er der ingen problemer. Men den anden vej skal jeg altid have pas og pis og papir i orden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Hvad ved jeg... Alle mine 3 basser er gjort klar til Bangladesh så de har det hele.. Mente bare bestemt at hvis jeg f.eks skal have Lua med til min veninde i sverige skal hun være rabies vaccineret og når hun tager hendes hund herover som ikke er vaccineret er der ingen problemer. Men den anden vej skal jeg altid have pas og pis og papir i orden... Du skal ikke bare have den rabies-vaccineret til Sverige, der skal tages blodprøve og tjekke at vaccinen har virket + en ormekur før du tager derover. Hvis din veninde IKKE gør det samme, før hun tager hjem til Sverige, så har hun været heldig - fatter ikke nogen tør satse på held, det kan koste hunden livet, at være så afslappet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Du skal ikke bare have den rabies-vaccineret til Sverige, der skal tages blodprøve og tjekke at vaccinen har virket + en ormekur før du tager derover. Hvis din veninde IKKE gør det samme, før hun tager hjem til Sverige, så har hun været heldig - fatter ikke nogen tør satse på held, det kan koste hunden livet, at være så afslappet. Som jeg skriver er mine hunde klar til Bangladesh så tro mig de ER i orden. At hun tager chancer er ikke mit problem. Men det er da et problem for både den svenske og danske regering at der ikke er mere tilsyn med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Som jeg skriver er mine hunde klar til Bangladesh så tro mig de ER i orden. At hun tager chancer er ikke mit problem. Men det er da et problem for både den svenske og danske regering at der ikke er mere tilsyn med det. Så er jeg lidt rolig igen - lød bare ikke til du vidste det med blodprøve / ormekur og jeg ved af erfaring at det er nemmere at komme til / fra Marokko end til / fra Sverige når man er en hund. Jeg ville også gerne have mere kontrol :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Prinsen Romo Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Syntes det er svært at vide hvad der virkelig er sket... Tror ikke vi ved alt der er hændt... Morede mig nu over de kommentarer, især ham de mente vi også skulle aflive de mennesker som kom uden papir.. Det var noget af en holdning.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg kan godt se problemet med hundehandlere, men jeg syntes det er fuldstændigt sygt at man ikke kan få lov at vende om med hvalpene, hvad nu hvis det var et ganske almindeligt mennesker der ville have sin hund med på ferie, får de så heller ikke lov til at vende om hvis de har lavet en fejl, tager man så også bare og afliver deres elskede kæledyr hvis de har begået en fejl Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst ENVY Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Så er jeg lidt rolig igen - lød bare ikke til du vidste det med blodprøve / ormekur og jeg ved af erfaring at det er nemmere at komme til / fra Marokko end til / fra Sverige når man er en hund. Jeg ville også gerne have mere kontrol :5up: Hmmm tja.. Vi ventede nu flere måneder på Jensens ankomst fra Ghana. Og da han endelig nåede kastrup måtte vi pænt vente 9 stive timer før vi kunne få ham:lun: Jeg vidste godt det med blodprøven - men troede helt seriøst ikke at min veninde tog de chancer hun så åbenbart gør. Derfor jeg var overbevist om at hun ikke skulle have sin vaccineret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg kan godt se problemet med hundehandlere, men jeg syntes det er fuldstændigt sygt at man ikke kan få lov at vende om med hvalpene, hvad nu hvis det var et ganske almindeligt mennesker der ville have sin hund med på ferie, får de så heller ikke lov til at vende om hvis de har lavet en fejl, tager man så også bare og afliver deres elskede kæledyr hvis de har begået en fejl Det forstår jeg heller ikke. Hvorfor skulle de hvalpe absolut dø? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det forstår jeg heller ikke. Hvorfor skulle de hvalpe absolut dø? Hvis du ikke indvilger i at betale akut dyrlæge og karantæne + bøde, så afliver de (for hvem skal ellers betale for dine hvalpe) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anders46fils Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det forstår jeg heller ikke. Hvorfor skulle de hvalpe absolut dø? Som jeg kan forstå det, blev de standset et stykke nord for grænsen, så ved jeg ikke om der gælder andre regler, end hvis de var blevet stoppet ved selve grænsen?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Hvis du ikke indvilger i at betale akut dyrlæge og karantæne + bøde, så afliver de (for hvem skal ellers betale for dine hvalpe) Jeg kan gå med til bøde, men hvorfor skal jeg igennem resten, hundene har ikke været ude af bilen, og jeg kunne jo bare forlade landet igen Jeg ved godt at det sker, nu har jeg godt nok hørt flest skrækhistorier fra Sverige, hvor du kan risikerer ikke at få din hund med hjem igen hvis du begår en fejl, men jeg syntes stadig at det er helt sindsygt at det skal være så risikabelt at rejse med din hund, og at du ved en fejl rent faktisk kan risikerer aldrig at få den med hjem igen, eller først få den med hjem om 3 måneder... Det er menneskeligt at fejle og i det her tilfælde syntes jeg at straffen er usandsynlig høj, jeg er helt med på at det er for at ramme hundehandlere, men som sædvanligt rammer man altså også helt almindelige mennesker der bliver dybt ulykkelige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg kan gå med til bøde, men hvorfor skal jeg igennem resten, hundene har ikke været ude af bilen, og jeg kunne jo bare forlade landet igen Jeg ved godt at det sker, nu har jeg godt nok hørt flest skrækhistorier fra Sverige, hvor du kan risikerer ikke at få din hund med hjem igen hvis du begår en fejl, men jeg syntes stadig at det er helt sindsygt at det skal være så risikabelt at rejse med din hund, og at du ved en fejl rent faktisk kan risikerer aldrig at få den med hjem igen, eller først få den med hjem om 3 måneder... Det er menneskeligt at fejle og i det her tilfælde syntes jeg at straffen er usandsynlig høj, jeg er helt med på at det er for at ramme hundehandlere, men som sædvanligt rammer man altså også helt almindelige mennesker der bliver dybt ulykkelige. Du får altid lov til at tage din hund med hjem igen. Uanset om du kommer sydfra til danmark, eller fra danmark til eksempelvis sverige. Men er tingene ikke iorden, så får du pålagt at hunden(-e) skal i karantæne i den tid du opholder dig i landet. Og det skal naturligvis betales.... af dig. Du får ydermere en bøde, fordi tingene jo ikke var iorden. Hvis du ikke ønsker at betale for dyrets ophold i karantæne, dyrlægekontrol og vaccinering af dyret i henhold til loven, såvel som bøden.... Ja så tilbageholder de dyret til du betaler. Ganske som de vil gøre ved din bil hvis du bliver taget i at køre for hurtigt i tyskland f.eks. Hvis ikke du betaler, så tager de bilen indtil du har betalt. Nægter du fortsat at betale, så ryger bilen definitivt og uigenkaldeligt. Hvordan skulle man ellers gøre det? Bede dem om at huske at betale når de engang kommer hjem igen, og ellers ønske dem fortsat god rejse? Så ved vi jo allesammen ganske udmærket at de bare kører til næste grænseovergang og forsøger lykken dér. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Du får altid lov til at tage din hund med hjem igen. Uanset om du kommer sydfra til danmark, eller fra danmark til eksempelvis sverige. Men er tingene ikke iorden, så får du pålagt at hunden(-e) skal i karantæne i den tid du opholder dig i landet. Og det skal naturligvis betales.... af dig. Du får ydermere en bøde, fordi tingene jo ikke var iorden. Hvis du ikke ønsker at betale for dyrets ophold i karantæne, dyrlægekontrol og vaccinering af dyret i henhold til loven, såvel som bøden.... Ja så tilbageholder de dyret til du betaler. Ganske som de vil gøre ved din bil hvis du bliver taget i at køre for hurtigt i tyskland f.eks. Hvis ikke du betaler, så tager de bilen indtil du har betalt. Nægter du fortsat at betale, så ryger bilen definitivt og uigenkaldeligt. Hvordan skulle man ellers gøre det? Bede dem om at huske at betale når de engang kommer hjem igen, og ellers ønske dem fortsat god rejse? Så ved vi jo allesammen ganske udmærket at de bare kører til næste grænseovergang og forsøger lykken dér. Ok, så har dem der har fortalt mig historierne måske overdrevet, for jeg har rent faktisk fået fortalt, at du kan risikerer at du overhovedet ikke får din hund med hjem igen, altså at du ikke får muligheden for at betale bøden og så forlade landet igen, men at du derimod risikerer at de konfiskerer din hund, også selvom du betaler. Men dette er måske ikke korrekt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg kan gå med til bøde, men hvorfor skal jeg igennem resten, hundene har ikke været ude af bilen, og jeg kunne jo bare forlade landet igen Din hensigt var svindel og bedrag (og garanteret hundehandel, ja jeg er fordomsfuld overfor hele hvalpekuld, der kommer fra Polen), hvis det istedet for hunde, var fx khat, kan jeg så bare sige 'nå for søren, er det forbudt i Danmark, så smutter jeg tiilbage til Holland' - nej vel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Din hensigt var svindel og bedrag (og garanteret hundehandel, ja jeg er fordomsfuld overfor hele hvalpekuld, der kommer fra Polen), hvis det istedet for hunde, var fx khat, kan jeg så bare sige 'nå for søren, er det forbudt i Danmark, så smutter jeg tiilbage til Holland' - nej vel Nu har jeg læst ovenstående tre gange, og jeg fatter simpelthen ikke hvad du skriver, undskyld Årh nu tror jeg at jeg fangede den (efter 5. gang jeg læste det ), khat er det der du tygger og bliver skæv af ikke? Nu er mit problem nok, at der i mine øjne (og ikke i retsvæsnet) er stor forskel på om jeg får konfiskeret en ting eller mit elskede kæledyr, du må gerne konfiskere de smøger jeg har smuglet ind fra tyskland, men at konfiskerer en levende hund (eller andet kæledyr), det er altså noget andet i mine øjne. Og det er jo nok her vandene skilles, for ifølge loven er en hund "kun" en genstand, men det er den altså ikke i mine... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Det lyder jo til på debatindlæggene, at dette er noget denne mand gør som en forretning, så at han ikke ved at han skal have papirerne fra fødevaretilsynet i orden kan ikke bruges som undskyldning... det må han jo nødvendigvis vide, når det nu ikke er første gang han kører over grænsen med hvalpe...Jeg er fordomsfuld og tænker hundehandler, og måske var det bedst for de små kræ at få lov at sove ind... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Nu har jeg læst ovenstående tre gange, og jeg fatter simpelthen ikke hvad du skriver, undskyld Årh nu tror jeg at jeg fangede den (efter 5. gang jeg læste det ), khat er det der du tygger og bliver skæv af ikke? Nu er mit problem nok, at der i mine øjne (og ikke i retsvæsnet) er stor forskel på om jeg får konfiskeret en ting eller mit elskede kæledyr, du må gerne konfiskere de smøger jeg har smuglet ind fra tyskland, men at konfiskerer en levende hund (eller andet kæledyr), det er altså noget andet i mine øjne. Og det er jo nok her vandene skilles, for ifølge loven er en hund "kun" en genstand, men det er den altså ikke i mine... Arj JEG tygger ikke khat og ja, der er stor forskel på smøger og hunde, men lige præcis et helt kuld hvalpe fra Polen...tvivler på der er anden end økonomisk interesse i de hvalpe. Og hvis man elsker sin hund, så må man virkeligt bruge de 5 minutter (eller 5 timer) det tager at få styr på reglerne. Vi bør jo også huske, at rabies er udbredt i Polen og vi har ikke lyst at få smittede hunde herop Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Arj JEG tygger ikke khat og ja, der er stor forskel på smøger og hunde, men lige præcis et helt kuld hvalpe fra Polen...tvivler på der er anden end økonomisk interesse i de hvalpe. Og hvis man elsker sin hund, så må man virkeligt bruge de 5 minutter (eller 5 timer) det tager at få styr på reglerne. Vi bør jo også huske, at rabies er udbredt i Polen og vi har ikke lyst at få smittede hunde herop Jeg er enig hvis det drejer sig om en hundehandler, men problemet er jo så vidt jeg forstår, at også almindelige mennesker bliver ramt af de samme regler, du har selv tidligere fortalt hvor svært det er at finde ud af reglerne, og at selv hvis man ringer til myndighederne og spørger, så risikerer man at få forkerte svar fordi de ingenting aner, og så er man altså ilde stedt som et almindeligt menneske der måske ikke er så god til at læse paragraffer... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Arj JEG tygger ikke khat og ja, der er stor forskel på smøger og hunde, men lige præcis et helt kuld hvalpe fra Polen...tvivler på der er anden end økonomisk interesse i de hvalpe. Og hvis man elsker sin hund, så må man virkeligt bruge de 5 minutter (eller 5 timer) det tager at få styr på reglerne. Vi bør jo også huske, at rabies er udbredt i Polen og vi har ikke lyst at få smittede hunde herop Men hvis man behandler hvalpene på ejers regning, hvis ikke papirerne er i orden, smitter de så? Altså, jeg mener, nogle sygdomme er jo ikke smitsomme, så snart man er i behandling - ved ikke om det også gælder for rabies? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Jeg er enig hvis det drejer sig om en hundehandler, men problemet er jo så vidt jeg forstår, at også almindelige mennesker bliver ramt af de samme regler, du har selv tidligere fortalt hvor svært det er at finde ud af reglerne, og at selv hvis man ringer til myndighederne og spørger, så risikerer man at få forkerte svar fordi de ingenting aner, og så er man altså ilde stedt som almindelig mennesker der måske ikke er så god til at læse paragraffer... Jeps, er altid bekymret når vi krydser grænser - men et helt kuld uden rabies (de kan forøvrigt først vaccineres når de er 3 måneder), det er FOR dumt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 23, 2010 Rapporter Share Besvaret November 23, 2010 Men hvis man behandler hvalpene på ejers regning, hvis ikke papirerne er i orden, smitter de så? Altså, jeg mener, nogle sygdomme er jo ikke smitsomme, så snart man er i behandling - ved ikke om det også gælder for rabies? Tror det er helt teoretisk, de skal jo bide nogen, for at smitte. Så vidt jeg ved, kan det ikke helbredes (ihvertfald ikke hos mennesker, hvis der går for lang tid fra smitte til man blive behandlet) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts