Hop til indhold

Recommended Posts

Der er vel en grund til at der er noget der hedder "brugshunde" :vedikke:

Det kan godt være, men jeg syntes nu det er rart at se en hund som chi'en blive brugt i stedet for at rende rundt og være en pyntegenstand, og jeg er sikker på at hunden har det meget bedre ved at blive brugt som vist end ved det inaktive liv som mange chi'er har.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være, men jeg syntes nu det er rart at se en hund som chi'en blive brugt i stedet for at rende rundt og være en pyntegenstand, og jeg er sikker på at hunden har det meget bedre ved at blive brugt som vist end ved det inaktive liv som mange chi'er har.

Jeg er sikker på at det må være meget tilfredsstillende for ejeren, men jeg tillader mig at tvivle på hvor meget nytte en Chihuahua rent faktisk kan gøre som redningshund. Mht. rækkevidde og udholdenhed ligger den langt under rigtige brugshunde i niveau. At den kan komme ind i mindre sprækker, hvor vigtigt er det lige? En redningshund kan sagtens finde en person, der ligger under flere meter murbrokker. Den behøver ikke at stå lige oven på vedkommende.

Jeg tror der er større sandsynlighed for at Chihuahuaen selv kommer til skade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på at det må være meget tilfredsstillende for ejeren, men jeg tillader mig at tvivle på hvor meget nytte en Chihuahua rent faktisk kan gøre som redningshund. Mht. rækkevidde og udholdenhed ligger den langt under rigtige brugshunde i niveau. At den kan komme ind i mindre sprækker, hvor vigtigt er det lige? En redningshund kan sagtens finde en person, der ligger under flere meter murbrokker. Den behøver ikke at stå lige oven på vedkommende.

Politiet har jo ansat den på kontrakt i foreløbig et år, så de må jo synes, at den kan gøre nytte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg aner det ikke, og jeg er også ligeglad, jeg syntes det var positivt at se en chi arbejde :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været til sådan en arrangementsdag hos Redningshunden-Danmark, hvor jeg havde Ling med... Og de sagde faktisk, at de gerne så flere små racer blive brugt som redningshunde, da de kan komme til hvor de større hunde ikke kan, og det kan de rent faktisk godt stå og mangle.

Og desuden er det ofte en fordel, med hunde som vægtmæssigt ikke er for store, da de skal kunne bæres enten i en rygsele eller direkte i favnen/på ryggen. Så schæfere og andre typiske brugshunde-typer bliver nemt for tunge...

Så jeg kan bestemt ikke se, hvorfor det er spild af ressourcer, når der reelt set er mangel på små redningshunde...

Og jeg mener da også, at Stinnemus herindefra træner til redningshund med sin pudel Jason.

Og den med, at større hunde har en større udholdenhed end de små, den tror jeg simpelthen ikke på holder vand! Jeg har dælme set mange små hunde, som sagtens kan følge med de store i udholdenhed, og ofte er det de store som giver op først!

Link til indlæg
Del på andre sites

Stærkt :5up:

Så glad for at Chi'erne formår at få folk til at forstå at de godt kan leve uden en paris Hilton taske :blink:

Har ikke haft meget kendskab til den race men været så heldig at have to til at gå til træning på pladsen hvor jeg træner og at se hvad de to papegøjer har lært og rykket sig er helt vildt, de kan jo og vil jo gerne lære det samme som de andre hunde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites