Hop til indhold

Recommended Posts

Luna har jo en sød tand og vil til enhver tid foretrække at blive belønnet med småkager :mrgreen:

Men nu har jeg læst at duften er det vigtigeste for en hund, så hvis jeg nu kunne finde noget der duftede af småkager (eller bare sødt), men som ikke var nær så usundt, så kunne jeg måske bruge det som belønning?

Har I nogen forslag til godbidder der dufter sødt, men ikke er lige så fyldt med sukker som småkager?

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Jeg er selv lige kommet på en ting, så vidt jeg husker, så dufter og smager ristet rugbrød rigtig sødt, gør det ikke?

Hvor længe er det siden, at du har smagt ristet rugbrød :confused:

Jeg har lige fået det her til morgen... og sødt er ikke den betegnelse jeg ville bruge :genert: men i en menneskemund smager det godt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor længe er det siden, at du har smagt ristet rugbrød :confused:

Jeg har lige fået det her til morgen... og sødt er ikke den betegnelse jeg ville bruge :genert: men i en menneskemund smager det godt :mrgreen:

Det er rigtig længe siden jeg har smagt ristet rugbrød :lol:

Men jeg syntes bare at huske, at det smagte som om sukkeret inden i brødet nærmest havde lagt sig på overfladen af rugbrødet, men måske husker jeg helt galt :vedikke:

Synes ferskner lugter vammelt-sødt, det var måske noget?

Og jo, ristet rugbrød er lidt derhenad

Ferskner er bare ikke særlig let at give som godbid når vi er på gåtur :vedikke:

Men måske kan jeg blande dem i et eller andet bagværk og udnytte den søde smag på den måde :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det er rigtig længe siden jeg har smagt ristet rugbrød :lol:

Men jeg syntes bare at huske, at det smagte som om sukkeret inden i brødet nærmest havde lagt sig på overfladen af rugbrødet, men måske husker jeg helt galt :vedikke:

Ferskner er bare ikke særlig let at give som godbid når vi er på gåtur :vedikke:

Men måske kan jeg blande dem i et eller andet bagværk og udnytte den søde smag på den måde :hmm:

Kan jo se at Petrine syntes det virker sødt - så måske mine år som ryger hermed har indhentet mig :genert:

Mht sukkeret i rugbrødet, så bruger jeg aldrig sukker i det, når jeg bager - så skulle det være de naturlige sukkerstoffer fra rugmelet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan jo se at Petrine syntes det virker sødt - så måske mine år som ryger hermed har indhentet mig :genert:

Mht sukkeret i rugbrødet, så bruger jeg aldrig sukker i det, når jeg bager - så skulle det være de naturlige sukkerstoffer fra rugmelet :vedikke:

Måske er det her forskellen ligger, jeg bager jo ikke, men rister købe rugbrød, og mon ikke der er sukker i det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal da ha' sine småkager! ligesom at hun skal ha' en varmedunk!! :slem::mrgreen::hjerte:

Jamen altså, hun ender jo med at stille sutskoene som 6-årig, forkælet ihjel :blink:

Hvad med de der små snackgulerødder, der er da lidt sødme i dem...

Og de er et hit her, Flipsedyret vil hellere ha' dem end alt muligt hundeguf :blink:

Det kan da godt være at snackgulerødder kan være godt, almindelig gulerødder skal bare begraves i sofa hjørnet, men måske er de små bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lagkagen kom frem fordi jeg prøvede at søge på de der grov-franskbrøds klemmer man kan købe i superbrugsen, dem er Motor ellevild med, smurt med leverpostej. De er lidt søde i sig selv, og mætter måske lidt mindre end rugbrød - men er nok egentlig ligeså usunde som småkager, så stoppede søgningen.

Hvad med småkager uden sukker og sødemiddel? Kan man ikke det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jo rugbrød smager sødt når det er ristet :mums:

Og vidste i at der er noget der hedder sønderjysk rugbrødslagkage?

soenderjysk_rugbroedslagkage_1.jpg

:lol:

Den lagkage laver jeg en gang imellem, men der er altså en hel del sukker blandet i rugbrødet - sådan ca det dobbelte som mængden af rugbrød :mrgreen:

Det må være det, man kan kalde vildledende betegnelse :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ser godt nok lækker ud :mums:

Lagkagen kom frem fordi jeg prøvede at søge på de der grov-franskbrøds klemmer man kan købe i superbrugsen, dem er Motor ellevild med, smurt med leverpostej. De er lidt søde i sig selv, og mætter måske lidt mindre end rugbrød - men er nok egentlig ligeså usunde som småkager, så stoppede søgningen.

Hvad med småkager uden sukker og sødemiddel? Kan man ikke det?

Jeg tror ikke du kan bage det uden sukker og fedt, men jeg tror da bestemt at man kan skære lidt ned på mængden. Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så kan man bruge flydende fedtstof, så burde man skulle bruge en mindre mængde, og sukkeret, det er vist en smagssag hvor meget og hvor lidt der skal i.

men igen, jeg er ikke en haj i et køkken, så jeg har ikke det helt vilde mod på at prøve mig frem :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv lige kommet på en ting, så vidt jeg husker, så dufter og smager ristet rugbrød rigtig sødt, gør det ikke?

Nu var jeg jo nød til at riste noget rugbrød, for det er så lækkert!! :mums:

Nala vil gøre ALT for at få et stykke ristet rugbrød, så det synes jeg da du skal prøve med Luna.

Tænker bare, at hvis jeg spiser for meget, så ridser det inde i munden på mig, så det skal du evt tænke over ved Luna også, eller lade være med at riste det til total crunch... bare lige så overfladen er ristet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu var jeg jo nød til at riste noget rugbrød, for det er så lækkert!! :mums:

Nala vil gøre ALT for at få et stykke ristet rugbrød, så det synes jeg da du skal prøve med Luna.

Tænker bare, at hvis jeg spiser for meget, så ridser det inde i munden på mig, så det skal du evt tænke over ved Luna også, eller lade være med at riste det til total crunch... bare lige så overfladen er ristet...

Det skal altså testes når jeg kommer hjem, og så må jeg jo lade være med at riste det alt for hårdt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spiser ristede rugbrød hver morgen herhjemme og der skal ikke meget varme til, før det søde i smagen kommer frem så du behøver slet ikke at komme ud i at det skal være hårdt og knasene.

Men kan Luna lide smagen, kan du jo prøve at skære det i mundrette stykker og så putte det i en oven. Hvor meget det skal have og hvor længe aner jeg ikke, det var bare lige en idé der poppede op :-D

Det samme med gulerødder, lidt varme bringer smag og sødme frem så igen så overvej at prøve ovnen og mundrette tern :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det skal altså testes når jeg kommer hjem, og så må jeg jo lade være med at riste det alt for hårdt :5up:

Bliver det ikke et hit, kan du jo prøve at riste det på panden i andefedt eller smør og lidt vanilje :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og når den er lavet helt rigtigt, så er det den bedste lagkage i verden!

Bare lidt synd, at der ikke er ret mange mennesker, der forstår det.... ligesom ikke så sjovt at lave lagkage til folk, hvis de ikke synes det er et hit :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Og når den er lavet helt rigtigt, så er det den bedste lagkage i verden!

Bare lidt synd, at der ikke er ret mange mennesker, der forstår det.... ligesom ikke så sjovt at lave lagkage til folk, hvis de ikke synes det er et hit :genert:

:klap: Takker SMM :klap:

Ta den Petrine :mrgreen:

Jeg er hverken underlig eller bizar :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spiser ristede rugbrød hver morgen herhjemme og der skal ikke meget varme til, før det søde i smagen kommer frem så du behøver slet ikke at komme ud i at det skal være hårdt og knasene.

Men kan Luna lide smagen, kan du jo prøve at skære det i mundrette stykker og så putte det i en oven. Hvor meget det skal have og hvor længe aner jeg ikke, det var bare lige en idé der poppede op :-D

Det samme med gulerødder, lidt varme bringer smag og sødme frem så igen så overvej at prøve ovnen og mundrette tern :-D

rigtig godt forslag, og du har helt ret, rigtig mange ting bliver sødere når de har været varmet op :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites