Gæst Marianne7100 Skrevet November 24, 2010 Rapporter Share Skrevet November 24, 2010 Min hund, Otto på 1 år 4 mdr, kastede igår op. Vi havde været på en god gåtur, og da vi kommer hjem, kaster han op, Der var ikke noget at mærke på ham før eller efter. Er klar over det er normalt en hund kaster op ind i mellem, det der undre mig er, at det var hele foderpiller, selvfølgelig opblødte af væsken i maven. Han fik morgenmad kl 9, og kastede op kl. 14.00. Burde maden ikke være kommet videre i systemet på det tidspunkt? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 har aldrig hørt det er normalt en hund kaster op engang imellem og jo burde være kommet videre. er der andre tegn på han har det skidt? feber eller andet? har han spist noget han ikke plejer? ben eller andet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Med normalt mener jeg, at hunden ikke nødvendigvis er alvorlig syg (skal lige siges at det er meget længe siden han har kastet op, havde selvfølgelig kontaktet dyrlæge hvis dette skete jævnligt). Vi kan jo også kaste op uden vi løber til lægen?? Som sagt havde han det fint før, og efter var han også fuld at energi. Han spiste sin morgenmad op, og havde ikke fået noget ellers. Om han har spist noget på morgenturen er uvidst, men tror det nu ikke. Tænker lidt om han får for store portioner mad, så hans fordøjelse ikke kan følge med? Han får 120 g dgl, og heraf forsøger vi med de 90-100 g til morgen, da hans appetit er bedst her, men det er selvfølgelig også en del i en lille hundemave (shih tzu/malteser). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 ja man behøver ikke gå til lægen fordi man kaster op, men det er nu ikke normalt alligevel efter min mening :blink: Ellers del maden op til 3 gange dagligt indberegnet godbidder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Missing Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Jeg tror godt, det kan være for stor en portion. Jeg har oplevet det med grovædere, der spiser for hurtigt (og for meget, hvis de får lov) Der kaster de også hele foderpiller op, der ikke er kommet igennem fordøjelsen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Nu er Otto på ingen måde en grovæder, tvært imod. Men mener at han den morgen faktisk spiste hele portionen, ( jeg klappede jo nærmest) men mon ikke det har været synderen? altså for meget mad. Det er mest logisk eftersom han på ingen måde virkede syg eller utilpas. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Jeg går ikke i panik, hvis Petrine kaster op en enkelt gang og hun har præsteret næsten det samme. Hvis der ikke sker mere, så ville jeg tro det var for stor en portion. Hvis han ikke er en grovæder, hvordan har han så fået tørkosten ned, uden at tygge den måske, hvis du kastede foderpillerne ud på gulvet / sneen, så ville det tage lidt tid og han kunne nå at tygge dem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Marianne7100 Besvaret November 24, 2010 Rapporter Share Besvaret November 24, 2010 Ja ja "point taken":stupid:. Han er ikke voldsom madglad, men der er dagen hvor han sikkert kan gå under betegnelsen grovæder, og sluger sin mad. Nu forsøger vi med mindre portioner og så må han få mad 3 x dgl i stedet for 2. Nu er det kun sket 1 gagn, og det hele hænger sammen, hvis vi antager der simpelthen var for meget mad til en lille mave. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts