Hop til indhold

Hundepoter og saltning :-(

Recommended Posts

Gæst Prinsen Romo

Hej alle...

Nu er der faldet en masse sne og der bliver saltet i lange baner, bor inde i centrum, så salten er ikke til at undgå... Hvad gør i andre, har i sko/sokker til jeres hunde, smørre i med creme/salve?? Har læst et sted man kan bruge vaseline, aner det ikke, nogle gode råd?? Andre der er i tvivl som jeg??

Del ud af jeres erfaringer:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 86
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Helosansalve yder det samme som potevoks og er meget billigere :blink:

Det var min gamle dyrlæge som anbefalede Helosansalven :5up:

Det er rigtigt, det er mindst lige så godt. Men man kan nu også få god potevoks der ikke koster ret meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helosansalve yder det samme som potevoks og er meget billigere :blink:

Det var min gamle dyrlæge som anbefalede Helosansalven :5up:

Jeg har brugt helosan salve idag, jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag med potevoks (da jeg aldrig har prøvet potevoks). Jeg synes dog ikke helosansalve er særlig fedtet i det, kan det virkelig yde en barriere mod salt? Jeg forestiller mig potevoks vil være mere fed i det, som vaseline??? :hmm:Kan dog godt forestille mig heloan er godt som plejende salve og mod udtørring bagefter.

Vores resultat med helosan er sådan blandet.... Idag valgte jeg at putte hende op i cykelkurven de steder, hvor der var meget salt (for hun reagerede på det) og så kørte vi ned i skoven i stedet. Det er træls at bo herinde i byen, når der er sne. :???:

Spørgsmålet er, om jeg skal købe den potevoks. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt helosan salve idag, jeg har ikke noget sammenligningsgrundlag med potevoks (da jeg aldrig har prøvet potevoks). Jeg synes dog ikke helosansalve er særlig fedtet i det, kan det virkelig yde en barriere mod salt? Jeg forestiller mig potevoks vil være mere fed i det, som vaseline??? :hmm:Kan dog godt forestille mig heloan er godt som plejende salve og mod udtørring bagefter.

Vores resultat med helosan er sådan blandet.... Idag valgte jeg at putte hende op i cykelkurven de steder, hvor der var meget salt (for hun reagerede på det) og så kørte vi ned i skoven i stedet. Det er træls at bo herinde i byen, når der er sne. :???:

Jeg boede førhen på Amager og der blev saltet smidt meget rundhåndet, og der virkede potevoks lige så godt som helosanen. Der blev Bubber nød til at gå med sko nogle gange, da salten åd sig gennem voksen og lign. :cry:

Ved ikke om det er noget ligene, som du har været ude for :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg boede førhen på Amager og der blev saltet smidt meget rundhåndet, og der virkede potevoks lige så godt som helosanen. Der blev Bubber nød til at gå med sko nogle gange, da salten åd sig gennem voksen og lign. :cry:

Ved ikke om det er noget ligene, som du har været ude for :vedikke:

Jo, kommunen er desværre også gavmilde med saltet her. :???:

Men det kan være jeg skal prøve at købe en potevoks og så have helosanen til bagefter.

Jeg har også hørt Elisabeth ardens 8 hour creme skulle være god (har ikke prøvet den). :vedikke: Men den er i hvert fald også meget fed som vaseline.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det kan være jeg skal prøve at købe en potevoks og så have helosanen til bagefter.

Jeg har også hørt Elisabeth ardens 8 hour creme skulle være god (har ikke prøvet den). :vedikke: Men den er i hvert fald også meget fed som vaseline.

Den har jeg heller ingen erfaring med. :hmm:Hvis du evt. afprøver den, må du gerne komme med en udtale.

Men nu skal jeg til at se hvordan de salter her i byen og om helosanen klare skærene eller om skoene skal findes frem :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo
.

Ja det er bestemt ikke en fordel at bo inde i byen på denne tid, med alt det der skal spares kunne de godt spare lidt på det salt, hvert fald her, så kunne de bruge sand i stedet for.... Min hunni kan altså ikke li det salt, han ligger sig på ryggen og hyler og piver, det er simpelthen så synd... Det kan mit mor hjerte slet ikke tåle...:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

Har godt nok hørt meget godt om den creme, er der mon noget den ikke kan kurrere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

I må endelig gerne fortælle hvor i købe div... :-)

KW har lavet en potevoks på stift, den er samtidig nem at have med i tasken. Den er ret drøj og ikke så dyr.

Forskellen på creme/salve og potevoks er, at potevoks lægger en hinde på poten, og skal skylles af når I kommer hjem. Poten ånder ikke så godt gennem voksen, men den beskytter bedst.

Når man kommer hjem skylles poterne og smøres ind i kopattesalve eller fed creme uden parfume.

Potevoks kan købes på nettet eller hos de fleste dyrehandlere, og kopattesalve fås billigt hos Netto og Harald Nyborg, mener den koster ca. kr. 50,- hos Nyborg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eight hour creme er god til ALT!!! :lun::hjerte::lun::hjerte::lun::hjerte:

Sidder lige med ny-indsmørede hænder, om lidt er de gået fra ru til babybløde... Men en smule dyrt at bruge som potevoks, selv om det ikke ville undre mig om det funker..? :hmm:Ville nok hellere bruge det bagefter i så fald, tror det gør mere nytte dér...

Link til indlæg
Del på andre sites

Her salter de som sindsyge. I morges var der en rute at gå hvor vi kunne undgå salt, men det var slut i eftermiddags :(

Vi snakker om at nøjes med at tage hundene ud på plænen morgen og aften og så køre ud til skoven udenfor byen og gå tur om eftermiddagen. Simpelthen fordi vi havde så utrolig mange problemer med Dumles poter sidste år.

I år har vi dog været mere forberedte og kunnet forebygge. Vi har brugt helosan på Dumles poter når mine fingre er blevet tørre.

Vi har bedre erfaring med potevoks til at holde salt væk end vi har med helosan og vaseline. Dog går potevoks også af efter noget tid og det kan ikke blive til lange gåture. Så har vi købt ruufwear sko sidste år, men det kan han ikke finde ud af (så hvis der er nogle der mangler sådan et par så bare sig til). I år er der som sagt startet tidlig op med helosan, så er det potevoks når vi skal ud, skylle og hellosan på når vi kommer ind.

og så forsøger vi os nu med denne: Pote Spray

og disse: PawZ Hundesko

Så må vi se om de bedre går. Om ikke andet vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at undgå at det bliver lige så træls med Dumles poter i år som det var sidste år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber den hvide tube kopattesalve i Netto. Men kan du huske hvad prisen ligger på i HN pr tube ?

Jeg kan ikke huske det, jeg købte den store tube og den har holdt et par år nu:lol:

Men en smule dyrt at bruge som potevoks

Det var også min tanke, da jeg læste det:lol:

Jeg får almisser en af dagene og så tror jeg at jeg prøver den der stift fra KW og så tager jeg nok også nogle vådservietter med, så kan jeg smøre med stift undervejs uden bare at tvære saltet rundt i poten..

For os er det mest til og fra steder (skov, mark og strand), vi vil møde saltet, så derfor skal jeg også have noget til hjemturen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke huske det, jeg købte den store tube og den har holdt et par år nu:lol:

Det var også min tanke, da jeg læste det:lol:

Jeg får almisser en af dagene og så tror jeg at jeg prøver den der stift fra KW og så tager jeg nok også nogle vådservietter med, så kan jeg smøre med stift undervejs uden bare at tvære saltet rundt i poten..

For os er det mest til og fra steder (skov, mark og strand), vi vil møde saltet, så derfor skal jeg også have noget til hjemturen..

Det kan der være noget om og man skal jo nok bruge en del som forebyggende. Så er det mere overkommeligt med et lille tyndt lag bagefter. :-)

Har dog før købt pivdyre produkter til bæsterne herhjemme. Var i matas og købt Estee lauder (tror jeg det var) solcreme til kattene. Det dyreste af det dyreste (som jeg selvfølgelig aldrig drømme om at bruge til mig selv). På et tidspunkt spurgte ekspedienten så meget ind at jeg var nødt til at krybe til erkendelse og sige, at det var til min kats ører :oops: fordi de så let blev forbrændte. :stupid: :lol:

Jeg tror jeg skal have købt noget potevoks, jeg kan altså ikke se lyset i det der helosan. :cool: Er spændt på mor Dumles anmeldelse af sit potevoks på spray. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan der være noget om og man skal jo nok bruge en del som forebyggende. Så er det mere overkommeligt med et lille tyndt lag bagefter. :-)

Har dog før købt pivdyre produkter til bæsterne herhjemme. Var i matas og købt Estee lauder (tror jeg det var) solcreme til kattene. Det dyreste af det dyreste (som jeg selvfølgelig aldrig drømme om at bruge til mig selv). På et tidspunkt spurgte ekspedienten så meget ind at jeg var nødt til at krybe til erkendelse og sige, at det var til min kats ører :oops: fordi de så let blev forbrændte. :stupid: :lol:

Jeg tror jeg skal have købt noget potevoks, jeg kan altså ikke se lyset i det der helosan. :cool:Er spændt på mor Dumles anmeldelse af sit potevoks på spray. :5up:

Det glæder jeg mig også til. For hvis det virker, kan det jo være en god og let løsning.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg skal have købt noget potevoks, jeg kan altså ikke se lyset i det der helosan. :cool: Er spændt på mor Dumles anmeldelse af sit potevoks på spray. :5up:

:lol::lol::lol: Sådan har jeg det også:-D Dyrene har det meget bedre end jeg selv har:-D

Ja jeg glæder mig også til at høre nærmere om den der spray. Fandt lige noget meget gammelt potevoks i hundeskabet. Det prøver vi lige her til natteturen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kopattesalve er til bagefter man har været ude at gå. Potespray på flaske er ikke voks.

Jeg har en flaske potepleje/beskytter til at stå som jeg aldrig har brugt, og jeg har lige kigget på indholdet da det lugter af sprit. - Så er der alkohol i, og det giver da virkelig ingen mening, når det er til trædepuder hvor der kan være rifter. Ud med det.

Mht kopattesalve, så kan man få noget med aloe vera, det er det bedste.

Link til indlæg
Del på andre sites