Hop til indhold

Recommended Posts

Skal I holde jul med jeres hund(e)?

Jeg skal - tager som sædvanlig Ozzie med ud til hendes bedsteste hundeven Elvis og holder jul derude - og nytår også faktisk. Både jul og nytår står i høj grad i hundenes tegn. Vi går en masse lange ture, leger, træner og laver søge-opgaver med hundene, og så leger de selvfølgelig en masse sammen også. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jow-jow Mitte kommer med når vi tager ud til familie tam-tam d. 24 og hun kommer med når vi bliver inviteret til hunde-venlige nytårsaften, steder uden fyrværkeri.

Er vi hjemme, så er hun jo stadig med og især årets sidste dag, handler om hende og på at få hende så godt igennem kanonslag, heksehyl og 3. verdenskrigs undergangs-slag, der forgår til begge sider af lejligheden :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej :megaked: :megaked:

Min familie får stress af Jacki efter meget få minutter :vedikke::genert: og i år skal jeg være hos min søster & co., og de fik en ny "bette" schæfer :hjerte: i august, og Jacki kan/skal ikke være sammen med yngre hunde :cry: Havde min søster & co. stadig deres gamle King, ville der ingen problemer have været, men King er ej mere :megaked:

Så jeg kører tur/retur til Sæby Juleaften(sdag), og tager så turen/returen igen 2. Juledag til julefrokost hos "de gamle" :???: Men Juledag og de øvrige dage indtil efter Nytår er jeg sammen med tøsen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja da vi holder både jul og nytår med hundene, til jul kommer 2 af mine drenge hjem, jeg glæder mig ;-)

Til nytår er vi bare Hans Jørgen og mig med hunde og katte, dejlig stille og fredeligt her langt ude på landet, det er en aften jeg glæder mig til nu, for 6 år siden var det en aften jeg hvert år så frem imod med gru:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Juleaften skal vi være hos mine svigerforældre - der bliver i alt 4 hunde i alderen 6 mdr til 10 år og 4 børn i alderen 3-12 år - så det skal nok blive fornøjeligt :lol:

nytårsaften har jeg endnu ikke bestemt mig til... sidste år holdt jeg den alene med Karla - det havde jeg det egentlig fint med, så ved ikke om det er det jeg gør igen.... eller om jeg tager til Skanderby og hygger med Freud og hendes familie og alle hundepigerne....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene skal være helt alene juleaften :cry:

Enten skal jeg hjem til min far, der har en lab der absolut ikke kan forstå at Mingus ikke må hoppes på, eller også skal jeg ud til min bror, der også har en glad lab på 1 år. Den er Mingus og Cajsa tossede med, men hundene må ikke være i stuen, og børnene skal jo have lov til at gøre alt ved hunde :roll:

Nytårsaften er ikke planlagt endnu, men skal under alle omstændigheder involvere hundene :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps hundene skal være med juleaften! Alle 3 stk, det er såååå hyggeligt.

Nytårsaften bliver dog lidt anderledes. Der bliver de passet hos mine forældre mens de unge giver den gas. Sådan har det været alle år og det fungerer bare fint. Mine forældre skal være hjemme de to, så de synes det er hyggeligt at der bliver lidt mere hundeleg osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Juleaften er nem, vi skal nemlig holde det i år. :-D

Min datters hund er også indviteret og han plejer at have det fint sammen med vores hunde, men nu er vores adopteret hund jo flyttet ind. :vedikke:

Vi skal til at arbejde på at få dem til at acceptere hinanden og håber de kan lære at være sammen, særligt da vi har lovet at passe ham Nytårs aften, som jo også her står i hundenes tegn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

blaaahh Jul.. Hvad er jul hvis man ikke er hjemme hvor maden smager godt (og nogen andre end en selv har lavet den!) :fornaermet:

Ved slet ikke hvad vores planer er endnu, kan ikke engang få endeligt svar på hvad dage jeg skal arbejde over julen/nytåret, og især ikke nu hvor en kollega har sagt op. Men ikke der kommer rigtigt styr på det i næste uge?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Kæresten og jeg skal holde juleaften :shock: Man er vel ved at blive voksen eller noget:vedikke: Det bliver sammen med hans side af familien denne gang.

Kærestens søster har en mops, og han kommer selvf. med. Så det bliver med 3 vuffer og ingen børn :-D Skøøøøøøøøøøøønt! Selvom jeg selvf. elsker mine niecer og lille nevø.

Nytårsaften har vi ikke taget stilling til endnu. Det betyder ikke det vilde for os. Dog er det sikkert at det bliver sammen med vovserne... De skal ikke være alene hjemme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæresten og jeg skal holde juleaften :shock: Man er vel ved at blive voksen eller noget:vedikke: Det bliver sammen med hans side af familien denne gang.

Kærestens søster har en mops, og han kommer selvf. med. Så det bliver med 3 vuffer og ingen børn :-D Skøøøøøøøøøøøønt! Selvom jeg selvf. elsker mine niecer og lille nevø.

Nytårsaften har vi ikke taget stilling til endnu. Det betyder ikke det vilde for os. Dog er det sikkert at det bliver sammen med vovserne... De skal ikke være alene hjemme..

Uha, jeg er altså ikke nået til det punkt hvor jeg skal holde nytår med min kæreste endnu. På trods af, at vi har været sammen i over 4 år...:oops:

Men en rigtig jul for mig er bare sammen med mine forældre! Når vi får børn kan det måske komme på tale:blink:

Edit: JUL skulle der da stå.. ikke nytår!! Jeg holder gladeligt nytår sammen med min kæreste, men julen er hellig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

For første gang nogensinde i hele mit lange liv på snart 24 år, skal jeg ikke holde jul hjemme eller sammen med hundene. Min far, storebror og jeg rejser nemlig væk til island for at være der julen over. Vi har ikke rigtig lyst til at være hjemme, når det er første jul efter min mors død. Så vi har besluttet at prøve noget helt nyt. Det bliver godt nok hårdt ikke at skulle være sammen med hundenen, men jeg ved at de har det godt der hvor de skal være i julen. Vi kommer så hjem til nytår, hvor vi tager i sommerhus med hundene, langt ude på landet, så holder vi en lille nytårsferie med dem, hvor det kun går ud på at lave ting med og for hundene :-)

BAntus

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til nordjylland, og det skal nok blive kaos da vi skal med overfyldt offentlig jule-transport. Manden brænder helt sammen over sådan noget :rolleyes: Glæder mig altså til egen bil...

Det er jul hos min den gamle, med 5 hunde og 2 katte, det bliver mega festligt! Sikkert både and og flæskesteg :mums: Spekulerer meget på hvad alle de hunde skal have i gave :hmm:

Nytår ved vi ikke endnu, men intet nytår uden hunden, det er helt sikkert.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal til nordjylland, og det skal nok blive kaos da vi skal med overfyldt offentlig jule-transport. Manden brænder helt sammen over sådan noget :rolleyes: Glæder mig altså til egen bil...

Det er jul hos min den gamle, med 5 hunde og 2 katte, det bliver mega festligt! Sikkert både and og flæskesteg :mums: Spekulerer meget på hvad alle de hunde skal have i gave :hmm:

Nytår ved vi ikke endnu, men intet nytår uden hunden, det er helt sikkert.

Hvorhenne i Nordjylland? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Julen holder jeg hos mine forældre, de har også hunde så det går stille og roligt, og alle hundene er sammen dagene efter når vi tager til julefrokost med resten af familien.

Nytårsaften ved jeg ikke endnu - mine hunde er seriøst ligeglad med krudt og kugler, og kan sagtens sove kl. 24 uden jeg skal gøre noget for at skærme dem.. Sidste år var jeg til middag hos Trine (SMM) og smuttede tidligt hjem da jeg skulle møde kl. 7 dagen efter.. Skulle jeg også i år, men nu har jeg jo sagt det job op.. SKAL dog have kransekage og bobler - i store mængder..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da der vi bor:blink:. Du skal være velkommen. Her er 5 hunde. 4lapp og i lap:klap:

Ja, jeg ved det godt :-D Men der er jo også 4 hunde ved min gamle mor, så måske det lige er rigeligt med hunde til Motoren? Men vil ellers rigtig gerne se dine smukke prinser!

Link til indlæg
Del på andre sites

I år skal hele familien holde jul hjemme hos mig..!! 5 voksne (6, hvis min lillebror også kommer), 2 børn (8 og 13), 5 hunde (fra 6 mån til 7 år) og to katte (1 voksen, 1 killing). Lad mig sige det sådan: det bli'r sq spændende!!! :shock:

Vi plejer ellers at fejre jul hos forældrene i Sverige, hvis det kan lade sig gøre mht. arbejde. Men i år har søster hvalp, som ikke må rejse til Sverige endnu, og sidste år var jeg selv i samme situation. Det har forældrene stor forståelse for, heldigvis - så julen bli'r da bare rykket til Danmark! Heldigvis kommer julemanden jo også hertil! :5up:

Min søster + familie er lige så hundetossede som jeg selv, og vores gamle forældre ser vel nærmest hundene som en slags børnebørn... De har altid en pakke hundeguffer med til dem når de er på besøg, og skulle de ha' glemt det, så må vi straks køre til brugsen og købe! Når min far står i køkkenet og laver mad, så sidder hundene hos ham og savler, og de er ikke til at kalde ud af køkkenet. Jeg synes godt nok det er lidt mistænkeligt... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites