Hop til indhold

Recommended Posts

Luna har været i en Water Walk for første gang i dag, og det gik ok :5up:

Vi brugte rigtig lang tid på at bare lade Luna gå rundt og undersøge, men til sidst var det tid til at komme ind i kassen. Luna tog det rigtig pænt at være inde i kassen, men hun var ikke helt begejtstret da vandet begyndte at stige, hun skiftesvis løftede det ene og det andet ben i forsøget på at undgå at blive våd :blink:

Da hun havde vænnet sig til vandet satte vi så småt løbebåndet i gang, det gik utroligt langsomt, men alligvel var Luna dybt utilfreds, og flere gange fik hun trænet bagben ved at stå på dem og forsøge at klatre ud af kassen alt imens hun skreg :lol:

Men til sidst fandt hun ud af at godbidderne kom når hun gik på løbebåndet, og at hendes mor vendte ryggen til hende hver gang hun skreg og forsøgte at kravle ud af kassen, så hun valgte godbidderne og at gå :5up: Men det var godt nok hårdt at vende ryggen til hende hver gang hun skreg og lignede en der bare ville samles op og trøstes af sin mor, men det ville jo bare have gjort det værre for hende, og heldigvis gik det rimeligt hurtigt over, og jeg tror at hun allerede om 2-3 gange vil begynde at nyde det :-D

Sygeplejesken nævnte at Luna var lidt rundrygget og sagde, at dette var meget normalt for hunde der har ledproblemer, de forsøger at undgå at komme i yderstillinger, så dette vil nok være én af de ting vi skal arbejde med senere i forløbet. Men lige nu skulle Luna først være helt tryg ved stedet og bevæge sig helt naturligt før vi igangsætter specielbehandlinger, for først når Luna bevæger sig helt naturligt kan vi se præcist hvor vi skal sætte ind.

Jeg spurgte hende om det var en idé at have et løbebånd herhjemme til Luna, for den eneste forskel på en WW og et løbebånd er jo vandet, og det mente hun helt klart det var, effekten ved et løbebånd er ikke nær så effektiv som når der også er vand, men det ville helt klart hjælpe at kunne sørge for at Luna opbygger muskelmasse under kontrollerede forhold. Så på trods af at jeg aldrig har troet at jeg ville lade Luna løbe på et løbebånd, så overvejer jeg nu at investere i sådan et alligevel :hmm:

Alt i alt har det været en rigtig god oplevelse i dag, og jeg kan helt klart anbefale Faxe dyrehospitalt til andre, de virker rigtig kompetente og meget interesserede i at spørge ind til alt muligt, og så er de utroligt søde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna står også og løfter det ene ben, når hun skal i waterwalk:mrgreen: Vores waterwalk var sådan en, hvor hun blev sænket ned i vandet..

Men det der løbebånd.. Ville Luna, så bare skulle gå på det, eller ville hun skulle op i løb? For nu er jeg da nysgerrig:-D Ikke fordi jeg lige har råd til at gå ud og købe et løbebånd, men noget skal jeg vel spare op til:mrgreen: Og det smarte med sådan et, ville jo være at hun kunne gå opad, hvilket skulle være godt for mullerne;-)

Vores Luna'er har jo lidt samme problem med bagparten:-D

Men flot at det lykkedes at gå en tur deri:-D Min Luna var så snedig, så hun sakkede bagud og gik så langsomt hun kunne og lignede en der fik tæsk samtidig og når gufferne så kom frem, vupti så kunne man faktisk næsten løbe:shock::lol::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie gik ind første gang og satte sig, da vandet så pludselig løb ind, fik hun et chok og så skide skæg ud, svært at finde en grinmasse der kunne passe ;-)

Jeg stod altid oppe foran og så gik hun ellers bare derud af.

Løbebånd, det kunne jeg ikke finde på at installere derhjemme, ville "hade" mig selv, hvis det gik galt enten på grund af fald eller overtræning, sådan noget vil jeg helst have under kontrolerede forhold og af en person som har tjek på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Fie gik ind første gang og satte sig, da vandet så pludselig løb ind, fik hun et chok og så skide skæg ud, svært at finde en grinmasse der kunne passe ;-)

Løbebånd, det kunne jeg ikke finde på at installere derhjemme, ville "hade" mig selv, hvis det gik galt enten på grund af fald eller overtræning, sådan noget vil jeg helst have under kontrolerede forhold og af en person som har tjek på det

Jeg stod også oppe foran og så gik hun, men havde jeg ikke guffer i hånden, satte hun farten ned:mrgreen:

Ja du har egentlig ret i det med løbebåndet. Man ville nok let kunne komme til at blive overmodig og træne mere end godt er:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det der løbebånd.. Ville Luna, så bare skulle gå på det, eller ville hun skulle op i løb? For nu er jeg da nysgerrig:-D Ikke fordi jeg lige har råd til at gå ud og købe et løbebånd, men noget skal jeg vel spare op til:mrgreen: Og det smarte med sådan et, ville jo være at hun kunne gå opad, hvilket skulle være godt for mullerne;-)

Hovedsageligt skal det være gang, det er absolut ikke meningen at hun skal løbe en lang tur, dog var lidt intervaltræning ok, men for det meste skal det bare være frisk gang (ikke trav), og det skulle være et løbebånd hvor man kan regulerer stigningen, da det jo netop er det at gå op ad bakke der hjælper.

Samtidig sagde hun, at man enten skal købe et løbebånd til hunde, eller også skulle man selv være handyman, på hver side af båndet er der nemlig 5-10 cm man kan træde op på og som ikke kører rundt, og dette skal skærmes af så hunden ikke ved en fejl kommer til at træde på det og bliver kørt af båndet (svært at forklare).

Men løbebåndet skal ikke bruges til at løbe på, men derimod til at gå op ad bakke, og så kunne man ind i mellem lige lade hunden løbe et enkelt minut.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som nævnt til Jeanette, så er det ikke meningen at hunden skal løbe, den skal gå op ad bakke på båndet, så jeg tror ikke at risikoen for skader er så stor, og især ikke hvis man får lagt en plan af sygeplejesken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fnis det tænkte jeg også indtil jeg kom til at tænke på, at det jo er VW og ikke WW:mrgreen: (Totalt yndlingsbilmærke, VW:lun:)

VW er osse Zimba´s ynglingsmærke. Han ææælsker at køre uden tag:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er altså lidt hjerteskærende, de kan virkelig lyde som om de er døden nær, og det der ansigtsudtryk der bare tigger om hjælp, det er altså svært...

nu er cujo heldigvis lydløs :lol:

men ja deres udtryk når de klamrer sig til kanten med poterne...:cry:

cujo ville kun gå hvis vetten stod for enden med hapser, ikke hvis det var mig, så hun kunne ikke se ham fra siden....

er hun busted nu så luna? cujo var helt færdig da han prøvede.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna snød os en enkelt gang.. Som sagt var vores WW en, hvor hunden blev kørt op på et bord og gik over på løbebåndet, som så blev sænket ned i karret i vandet..

En gang, der hoppede Luna sgu op af karret, da det var på vej ned:shock: Det var ret godt at bordet stadig var hævet:shock: Lille bølle..

Nu har min dyrlæge jo desværre solgt sin WW:cry:

Hov Lonny, fandt du ud af, hvad prisen er for WW i Fakse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna snød os en enkelt gang.. Som sagt var vores WW en, hvor hunden blev kørt op på et bord og gik over på løbebåndet, som så blev sænket ned i karret i vandet..

En gang, der hoppede Luna sgu op af karret, da det var på vej ned:shock: Det var ret godt at bordet stadig var hævet:shock: Lille bølle..

Nu har min dyrlæge jo desværre solgt sin WW:cry:

Hov Lonny, fandt du ud af, hvad prisen er for WW i Fakse?

Jeg har betalt 3.100 for 20 gange

Link til indlæg
Del på andre sites