Hop til indhold

At rejse fra sin hund i 3 uger

Recommended Posts

Gæst mariannaa

Er det synd for hunden ? Hun skal ud til min mor og papfar, som hun flere gange er blevet passet hos, dog i max. 2 dage.

Min mor og papfar elsker Mimi, og hun får masser at opmærksomhed, nussen og kærlighed hos dem.

Men Mimi er altså meget, meget morsyg - og følger mig rundt hvor end jeg går og står - Så er 3 uger væk fra mig rigtigt synd for hende ?

Jeg skal besøge min kæreste som bor i England, og Mimi vejer 10,2 kilo, ergo må jeg ikke have hende med i kabinen. Og hun skal under ingen omstændigheder i flyets lastrum.

Hvad synes i ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad synes i ?

Synes egentligt ikke så meget, MEN

i juli tog manden på ferie i 3 uger, da han kom hjem tog Petrine og jeg direkte til Polen i en uge, da vi kom hjem var manden droppet med et BRAG, Petrine nægter at løbe agility med ham, elsker ham stadigt, men han skal ikke tro han er noget mere, når de træner lidt sit / dæk, så kigger hun meget over på mig, for at tjekke om det er ok at adlyde manden :engel:

Men du henter hende jo væk fra dem, der passer hende, så hun har ikke rigtigt noget valg, end at tage dig til nåde igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

Vi var i USA om sommers og der blev Romo passet af min kusine, det var intet da vi kom hjem, han var selvfølgelig glade for at se os. Vi skal afsted igen til sommer og der tror jeg heller ikke han skal med(ved det ikke 100% endnu), syntes det er helt okay at få de kære små passet, bare det er stedet de er trygge ved og er blevet passet før. syntes det er synd at sende dem i pension de ikke har været før.... Men 3 uger er lang tid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

He he, nej det har hun ikke

Men tror du det er fordi Petrine har følt sig svigtet af din kæreste - For det kan jeg slet ikke bære, at Mimi føler sig.

Tror du/i at det vil hjælpe hvis hun kommer der ud 3-4 dage i tiden op til at jeg rejser ? Så hun ligesom kan se, at hun altså kommer hjem igen.

Nogen siger at hunde ikke har en tidsfornemmelse, jeg ville virkelig ønske at det er sandt - Tror bare ikke på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Vi var i USA om sommers og der blev Romo passet af min kusine, vi skal afsted igen til sommer og der tror jeg heller ikke han skal med(ved det ikke 100% endnu), syntes det er helt okay at få de kære små passet, bare det er stedet de er trygge ved og er blevet passet før. syntes det er synd at sende dem i pension de ikke har været før.... Men 3 uger er lang tid...

Tak :-)

Ja, det er nemlig lang tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du flyver med sas og lignende så mener jeg man må have hund op til 10 kg med. Kan du ikke slanke hende lidt og bruge en ultra letvægts-taske? :engel:

Ellers ville jeg da helst sikkert optrappe mine besøg hos din mor/ papfar og lade dem passe hende lidt mere. Sikre mig hun må sove i deres seng, hvis hun er vant til det... :engel:

Det kunne ikke lade sig gøre for Smilla og jeg, men nu er vi også sammen altid. Men i princippet er cavalierer jo utroligt menneskeglade og hunde lever i nuet og alt det der. Er sikker på Mimi-pigen nok skal tilgive dig. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo et spørgsmål, som kun du kan svare på:engel:

Var det kun mine behov der talte, ja så blev mine hunde slæbt verden rundt, for jeg savner dem så meget når vi rejser:lun: og det samme gør resten af familien, der mangler ligesom nogen.

Men jeg ville aldrig byde mine hunde at skulle opleve en flyrejse i et lastrum, så finder jeg god pasning til dem og savner dem med anstand:oops:

Nikka kommer kun med nå vi kan køre og ikke på storbys ferie. Hun har været med i Kroatien i 14 dage og det nød hun i fulde drag.

My kan også komme med når vi flyver men kun i EU, hun er bare glad når hun ikke skal undvære moar:stupid:så kan vi være hvor som helst. Hun har været i Spanien og Berlin.

Jeg kender ikke helt reglerne for, at få hund med til England men hvis det ikke er for kompliceret ville jeg personligt undersøge alternative transport muligheder, bus og færge for 3 uger er lang tid:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville du have skrupler ved at tage på 14 dages charterferie? Hvis ikke, så synes jeg at du skal tage afsted med god samvittighed, når ellers du og mimi er trygge ved at hun skal være hos din mor og papfar :-D

Jeg har flere gange været på ferie mens jeg har haft mine hunde og de er blevet passet hos mine forældre og der har ingen problemer været på nogen måde (det eneste var Futte som gik lige forbi mig og hen til min far som havde hentet mig i lufthavnen :megaked: og jeg havde ellers sådan glædet mig til at komme hjem til ham :cry: men det gik hurtigt over igen og han var lige så glad for mig som han ellers var :lun:) Noomi var glad for at se mig og gik med uden at se sig tilbage, nøjagtig som hun plejer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hvis du flyver med sas og lignende så mener jeg man må have hund op til 10 kg med. Kan du ikke slanke hende lidt og bruge en ultra letvægts-taske? :engel:

Ellers ville jeg da helst sikkert optrappe mine besøg hos din mor/ papfar og lade dem passe hende lidt mere. Sikre mig hun må sove i deres seng, hvis hun er vant til det... :engel:

Det kunne ikke lade sig gøre for Smilla og jeg, men nu er vi også sammen altid. Men i princippet er cavalierer jo utroligt menneskeglade og hunde lever i nuet og alt det der. Er sikker på Mimi-pigen nok skal tilgive dig. :hjerte:

Jeg kan desværre ikke nå at slanke hende, da jeg allerede skal afsted i starten af januar.

Jeg tror Mimi er ligesom Smilla, meget afhængig og glad for sin mor.

Hjemme hos mine forældre må Mimi alt, og selvfølgeligogså sove i sengen :mrgreen:

Jeg har også overvejet, at tage færgen fra Esbjerg til Harwich og så med tog (eller få kæresten til at hente mig hvis der ikke er for langt) til Manchester som kæresten bor i nærheden af.

Har bare på fornemmelsen at det er en lang, lang tur, med mange skift undervejs ? Hvilket jeg har meget svært ved da min sygdom gør at jeg har svært ved at overskue tingene.

Og tænk hvis man i nogen tog ikke må medbringe en hund - Nogen som har kendskab til det ?

Og også gerne hvor langt der er fra Harwich til Manchester.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Jeg kender ikke helt reglerne for, at få hund med til England men hvis det ikke er for kompliceret ville jeg personligt undersøge alternative transport muligheder, bus og færge for 3 uger er lang tid:lol:

Ja, jeg kan godt mærke at det er jeg nødt til - Er lige gået i gang med at undersøge togforbindelser, det må da kunne lade sig gøre ? Er bare bange for om man må medbringe en hund i taske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Der er vist nogle RET strikse regler om indføring af hunde i England. Men spørg PinPoynter, hun ved det med garanti :5up: Måske også hvor besværligt det vil være med toget, men ellers må din kæreste kunne undersøge det? :-D

Øj, det er hvis heller ikke en løsning Dit England - Flyt til England:Indførsel af hund & kat i England

"Der gælder fælles EU-regler for indførsel af hunde og katte. Det betyder, at indførselskravene er ens i alle EU-landene, dog med udtagelse af Irland, Malta, Sverige og Det Forenede Kongerige.

Betingelserne for indførsel af hunde og katte i Storbritannien er mange og indviklede. Det anbefales derfor at tage kontakt til en dyrlæge og evt. Fødevarestyrelsen i god tid inden afrejse.

Nogle af de krav som de britiske myndigheder er:

• Dyrene skal udstyres med en mikrochip, som opfylder ISO specifikationer.
  • Som hovedregel skal alle dyr chipmærkes før de rabiesvaccineres og blodprøves.
  • Dyrene skal ledsages af et pas udfærdiget af en autoriseret dyrlæge.
  • Dyrene skal vaccineres mod rabies, når de er mindst 3 måneder
  • Dyret skal mellem 24 timer og 48 timer før afrejsen til Storbritannien behandles af dyrlægen mod echinokokker og flåter.
  • Dyr der rejser til Storbritannien skal ankomme via godkendte indrejseruter og med godkendte transportselskaber. De godkendte ruter og transportselskaber kan findes på www.defra.gov.uk/animalh/quarantine.
  • Dyret må ikke have været uden for EU-landene inden for de sidste 6 måneder før indrejse i Storbritannien. "

Hm :hmm: måske den eneste løsning er at slå op med kæresten ;-) (he, he mener det selvfølgelig ikke)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg mener altså godt at du kan nå det... hvis du får hende vaccineret mod rabies på mandag, mener jeg faktisk at england godtager en blodprøve 30 dage efter rabies vaccines (men du må ikke hænge mig op på det..:oops:) den kan dog IKKE bruges til norge eller sverige bagefter.

Den der flåtbehandling får du bare dyrelægen til at give hende, inden for den angivne tidsramme. :5up:

Godkendt transport er "rigtig" transport - altså du må ikke ankomme i privatfly eller egen båd..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er næsten de samme regler, som ved indførsel i Norge kan jeg forstå. Men det er alligevel lidt mere omstændigt at have hund med til Norge, tror jeg. (Hvis man rejser til Norge skal man også skal have en ormekur hos en dyrlge i Norge INDEN man rejser til DK igen. Spørg Petrine, hun ved alt om det. ;-)

Men jeg er også ved at klargøre Smilla til at kunne komme på ferie deroppe (Hun har indtil videre fået pas med rabiesvac).

Det lyder vildt, men så omstændigt synes jeg heller ikke det er alligevel. Men det koster jo også lidt selvfølgelig. :???:

Det er bare for at du ikke skal finde det fuldstændigt uoverskueligt for det er det ikke (tror jeg ikke :genert:).

Mht vægttab. Hvis Mimi kan tabe sig 0,2 kg (svarende til 2% om ugen) så kan I måske lige nå det. Men ja, det er lidt knebent og nok ikke noget man tør satse på.

Jeg kan godt forstå, du gerne vil forberede alt hjemmefra. Jeg stresser også let op ellers, men det ville have været fedt, hvis kæresten kunne hente dig. :-)

Ellers lyder din mors hjem nu stadigsom et rigtig dejligt pasningssted for Mimi'en. :lun:

Edit:

Rejse til Irland, Stor Britanien og Malta

med hund og kat

For at kunne indrejse til disse lande skal virkningen af rabiesvaccinen bekræftes gennem bestemmelse af titterværdien i en blodprøve. Blodprøven må tidligst tages 30 dage efter sidste rabiesvaccination. Dyret skal derefter opholde sig i Danmark i 6 måneder inden afrejse, eller evt. være i karantæne.

OBS! Storbritannien (England, Skotland og Nordirland), og Malta kræver, at der i passet også er dokumentation for, at dyret har gennemgået en flåtbehandling 24-48 timer inden afrejse

Malta og Storbritannien kræver, at hunde, katte og fritter har gennemgået en ormebehandling med ormepræparater, der indeholder stoffet Praziquantel.

Jeg forstår dog ikke helt det, jeg har understreget.

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

^^^.. oki, så kan det ikke nåes.. jeg glemte lige den åndsvage detalje om at hunden efter godkendt rabies blodprøve ikke kan rejse til england før der er gået 6 mdr... eller også kan man vælge at hunden skal i karantæne - men hvem vil dog byde sin hund det!!:shock:

Øv øv Mariannaa, så kan du ikke nå at få gjort Mimi klar..:cry:.. kan kæresten ikke komme til DK istedet for??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv jordens største hønemor overfor skipper, men hvis du ved hun er et sted hvor hun får masser af kærlighed og opmærksomhed så synes jeg sagtens du kan tage afsted. Det er jo ikke 3 uger i en løbegård på en hundepension vi snakker om...

Det er med garanti dig det bliver hårdest for! :-D det opdager jeg til min overraskelse hver gang vi har haft skipper passet :oops::mrgreen:

Hun vil sikkert nyde din mor og papfar i fulde drag og så bare give dig en stormende velkomst når du kommer hjem igen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

der er laaaaaangt fra Hrwich til Manchester! en 4-500 km vil jeg skyde på...

3 uger er lang tid. For mig ville det nok være en umulighed :oops: Det længste jeg har været væk fra hende er 10 dage - og det synes jeg var i overkanten... :lol:

På trods af, at jeg ved hun ELSKER at være hos mine svigerforældre....

Dermed ikke sagt, at jeg ikke tror hun kunne klare 3 uger, det tror jeg sagtens hun kunne - det ville som sagt nok være værst for mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes som om det lyder til at Smilla ville få en fantastisk ferie hos dine forældre :hjerte: Altså hun kender dem, de holder af hende og hun må sove i sengen (som jeg går ud fra at hun er vant til hjemmefra?). Det kan da kun blive hyggeligt for hende OG for dine forældre... måske de endda ser frem til at have hende på ferie? :engel:

Og så kan du jo i mellemtiden starte hendes pas op, med rabiesvaccine og blodprøve, og så kan hun måske næste år komme med på ferie herovre?

Jeg har aldrig prøvet at have min med offentlig transport, men jeg TROR ikke at en hund i taske vil være et problem i togene... men hæng mig ikke op på det.

Da Akita var ung (og min eneste hund), tog jeg to gange til USA en måned ad gangen, hvor hun så var hos min far. De to havde det bare så hyggeligt sammen :lun: og hun ELSKEDE at komme på ferie derude :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

He he, nej det har hun ikke

Men tror du det er fordi Petrine har følt sig svigtet af din kæreste - For det kan jeg slet ikke bære, at Mimi føler sig.

Tror du/i at det vil hjælpe hvis hun kommer der ud 3-4 dage i tiden op til at jeg rejser ? Så hun ligesom kan se, at hun altså kommer hjem igen.

Nogen siger at hunde ikke har en tidsfornemmelse, jeg ville virkelig ønske at det er sandt - Tror bare ikke på det.

Petrine bærer nag, hvis jeg tramper hende over tæerne så kan hun sagtens være sur i flere dage!

Og jo, de har tidsfornemmelse, selvom jeg også arbejder nattevagter (=Petrine sover alene med sin dumpede far), så er der stor forskel på det og så at tage bort.

Jeg tager uden at blinke væk i 2-3 uger og får Petrine passet, muligvis er jeg rå, men sådan er det bare....har været fx 2 uger i Kina sammen med manden, hun var lykkelig for at se os begge, så måske er det fordi mor blev og far skred, at hun bare har valgt, at han er utilregnelig?

Han har før været rejst fra os, forrige gang var han væk i 3 uger og Petrine ville overhovedet ikke nusse med ham i flere uger efter....måske er der forskel på være hjemme uden sine mennesker og så at tage ud på sjov hos dine forældre?

Du SKAL altså tage afsted, havde ikke fanget det med kæreste og sådan (hvis du har svært ved at overskue ting, så hold dig fra bus/tog/færgte til England, det kræver sin kvinde - er prøvet)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig prøvet at have min med offentlig transport, men jeg TROR ikke at en hund i taske vil være et problem i togene... men hæng mig ikke op på det.

Der er garanteret forskel på de mange selskaber, men dem jeg kørte med i England / Wales, der var en hund gratis og skulle IKKE absolut sidde i taske - samtidigt var pladsbilletterne også gratis :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville aldrig forlade Luna i tre uger, men det skyldes ikke at jeg tror at hun ville lide under det, men derimod at jeg ikke kan undvære hende i tre uger :oops:

Da jeg havde været væk i en weekend valgte Luna at ignorere mig da jeg kom hjem, så herhjemme skal der såmænd ikke mere end to dage til før damen bliver sur :fornaermet:, og jeg tror ikke at hun ville være mere eller mindre sur fordi jeg havde været væk i længere tid.

så hvis jeg var dig, så ville jeg tage afsted med god samvittighed, velvidende at dine forældre tager sig kærligt af hende :-D

Link til indlæg
Del på andre sites