Hop til indhold

hjæælp :(

Recommended Posts

Gæst Anjaberg

min hund ødelægger alting :'/

to glattejern, en føntørre, ledningen på fryseren to gange, ledning til dvd, og til fjernsyn. åbenbart kan den godt lide ledninger :o ?

og jeg ved ikk hvad jeg skal gøre for den holder op, min kæreste bilver altid sur selvfølgelig, men heldigvis er det mig der kommer hjem først så jeg kun rydde op efter den.. men det er bare så træls at komme hjem til :(

hun er ude om morgenen, leg i haven i 30 til 60 min. og så går hun i gangen, hvor hun har sin kurv, mad og vand og legetøj.

(glattejern osv, var på badeværelset dengang,hun lærte selv at åbne døren, men den er låst af nu.) så der er kun de ting i gange der er hendes, og så fryseren :( .

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

to glattejern, en føntørre, ledningen på fryseren to gange, ledning til dvd, og til fjernsyn. åbenbart kan den godt lide ledninger :o ?

og jeg ved ikk hvad jeg skal gøre for den holder op, min kæreste bilver altid sur selvfølgelig, men heldigvis er det mig der kommer hjem først så jeg kun rydde op efter den.. men det er bare så træls at komme hjem til :(

hun er ude om morgenen, leg i haven i 30 til 60 min. og så går hun i gangen, hvor hun har sin kurv, mad og vand og legetøj.

(glattejern osv, var på badeværelset dengang,hun lærte selv at åbne døren, men den er låst af nu.) så der er kun de ting i gange der er hendes, og så fryseren :( .

Havde det samme problem med min vaps, men dyrelægen gav mig så det råd at lave en "indhegning" til ham, et sted der var hans, hvor han kunne føle sig tryg og sikker, efter jeg fik lavet det har jeg ingen problemer med han gør eller noget, han kan af gode grunde ikke komme ud og ødelægge noget:-)

Dyrelægen forklarede at sådan en lille hund, i sådan en stor lejlighed føler sig utryg og hvis du læser i div hvalp bøger står det der faktisk også at det er en rigtig god ide... Og taler af erfaring, den er et hit her:-) det syntes naboerne også ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

-----------------Jeg håber sørme, at I slukker for strømmen i huset inden I går hjemmefra....... Ellers løser problemet sig selv.

Hvis en hund bider igennem en strømførende ledning, så KAN det gå godt... Men det kan altså også koste hunden livet:cry:.

--Når man venter ny hund, især hvalp, så må man altså gennemgå huset grundigt for ALT hvad der findes af løse ledninger. Alt skal sættes forsvarligt fast. Hvor gammel er hun? Hvor stor?

En fryser står og "brummer" en gang imellem. Måske generer lyden hende?

--Du skriver "leg i haven i 30-60 minutter"? Er det før eller efter I går tur med hende? Og hvad er det, I leger med hende i haven?

Hvor sover hun om natten?

Det er fint at hun er i et lille rum som gangen om dagen når hun er alene, men når hun er alene i en del timer om dagen, så skal hun altså sove sammen med jer om natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde det samme problem med min vaps, men dyrelægen gav mig så det råd at lave en "indhegning" til ham, et sted der var hans, hvor han kunne føle sig tryg og sikker, efter jeg fik lavet det har jeg ingen problemer med han gør eller noget, han kan af gode grunde ikke komme ud og ødelægge noget:-)

Dyrelægen forklarede at sådan en lille hund, i sådan en stor lejlighed føler sig utryg og hvis du læser i div hvalp bøger står det der faktisk også at det er en rigtig god ide... Og taler af erfaring, den er et hit her:-) det syntes naboerne også ;-)

Nu er trådstarters hund jo ikke ligefrem lille. Jeg vil da kraftigt fraråde at isolere en schæferhund - eller nogen hund i det hele taget - i en lille indhegning, med mindre det er en midlertidig nødløsning.

Desuden skal man ikke automatisk regne med at det råd, der virker fint for én, også virker for andre.

Som flere andre også har skrevet, er det nødvendigt med flere informationer - hvor gammel er hunden, hvornår er problemet begyndt, er den trænet til at være alene hjemme osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo
Nu er trådstarters hund jo ikke ligefrem lille. Jeg vil da kraftigt fraråde at isolere en schæferhund - eller nogen hund i det hele taget - i en lille indhegning, med mindre det er en midlertidig nødløsning.

Desuden skal man ikke automatisk regne med at det råd, der virker fint for én, også virker for andre.

Som flere andre også har skrevet, er det nødvendigt med flere informationer - hvor gammel er hunden, hvornår er problemet begyndt, er den trænet til at være alene hjemme osv.

Hvis du så gider LÆSE hvad jeg har skreven, har jeg fortalt hvad der har hjulpet mig. og hvad jeg er blevet rådet til. Med mindre du ved mere end dyrelægen, så vælger jeg at stole på dem der rent faktisk ved hvad de snakker om, kan ingen steder læse at det er en schæferhund der er tale om......:damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Anja

Nu får du bare lige hvad der virker hos os, så kan du selv se om det er noget du kan bruge :)

Jeg knuser tørfoder, blander det med vand (og måske en teske velsmagende vådfoder) og putter en dejlig klistret blanding ned i en Kong. Den får han lige inden vi tager afsted om morgenen. Det får vores til at falde til ro, da han bare skal ligge ned og slikke maden ud.

Derudover har vi haft brugt et tæppe eller andet som duftede af os på gulvet i stuen. I mange af tilfældene savner de jo bare deres ejer.

Reglerne er så herhjemme at man ikke må forlade hjemmet før vovsen er faldet helt til ro, medmindre man sætter ham igang med ovenstående.

Generelt har mere aktivering med næse og hjerne løst problemet herhjemme.

Håber på det bedste for jer og vovsen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du så gider LÆSE hvad jeg har skreven, har jeg fortalt hvad der har hjulpet mig. og hvad jeg er blevet rådet til. Med mindre du ved mere end dyrelægen, så vælger jeg at stole på dem der rent faktisk ved hvad de snakker om, kan ingen steder læse at det er en schæferhund der er tale om......:damn:

Nu kender jeg ikke din dyrlæge, men jeg vil faktisk nødigt have at min dyrlæge udtaler sig om adfærd til mig - udelukkende fordi deres viden på dette område faktisk ER begrænset! Det er ikke noget der vægtes højt på studiet åbenbart, og det samme med deres viden på foder området :-)

Du kan være heldig at dyrlægen ved en masse fordi de har valgt at sætte sig ind i det på egen hånd, ligesom os her på HF.. men du kan samtidig være uheldig at have en som min gamle dyrlæge der havde stærke meninger om alfa, dominans, ryk og hiv og andre ældre ideer om hundehold..

Men det er godt det har virket for jer - nogle hunde har det bedst med mindre plads.. det er bare slet ikke givet at det ville virke for andre :-) Derfor ser jeg det også som bydende nødvendigt at man ved mere.. Hvis det handler om svær seperationsangst, ender du minimum med totalt skadet indhegning og en hund i krise.. Det kan måske undgåes ved at høre mere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som tidligere skrevet... Flere detaljer om hvad i laver om morgenen osv...

Jeg blev rådet til at dryppe lidt pebermynteolie (kan købes i matas) på de ting min hund normalt gnavede i (han var ca 7mdr da det stod på)... Det hjalp... Det ku han absolut ikk li smagen af...

Jeg havde ikke råd til at investere i kamera osv for at filme ham, og har kun en computer så ku ikk bruge skype til at overvåge ham...

Men nu gnaver han ikke i ting mere... Og når jeg går om morgenen får han et udhulet marvben fyldt med en klat vådkost i, som har ligget i fryseren natten over... Så gider han ikke kigge efter mig... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites