Gæst Marianne7100 Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 Ja en lille undren! Jeg har en lille hund, Otto, på 1 år og 4 mdr. Når vi er ude og gå tur, møder vi ofte andre hunde, hvilket jo er ganske hyggeligt. Desværre har otto en enkelt gang oplevet en hidsig lille westie, og de blev godt viklet ind i hinandens liner. Nu er Otto ved at være en rigtig han, og har et stort ego. Efter den episode med Westien skal der ikke ret meget til før Otto knurrer og puster sig op når han hilser på en hund, det er jo lidt træls. Nå men det jeg så undre mig over er, at når vi møder store hunde der vil hilse, siger ejeren, den gør ikke noget... Nej det er fint nok, men det gør min måske! Det er tydeligt at Otto føler sig lille når de store hunde snuser til ham, og ret hurtig bliver han utryg og knurre, en del gange reagere den store hund jo så lige sådan. Det er blevet lidt en ond cirkel efterhånden. Men hvorfor er det at folk med store hunde bare antager, at en lille hund ikke "gør" noget ( i hvert fald min oplevelse). Ved da godt at det er begrænset hvad min lille tæppetisse kan gøre skade på en stor hund, men alligevel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Jeg synes bare du skal svare: Men det gør min! men jo kun hvis du ikke vil have at de hilser Ellers må du forklare at der har været lidt knas med at møde andre hunde og at du gerne vil have at der holdes skarpt øje med deres signaler.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Jeg tror ikke det er fordi at din hund er lille, jeg tror bare at folk med venligsindede hunde har det med at gå udfra at alle andres hunde også kan med alt og alle... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Jeg tror ikke det er fordi at din hund er lille, jeg tror bare at folk med venligsindede hunde har det med at gå udfra at alle andres hunde også kan med alt og alle... Det tror jeg er rigtigt. Men i øvrigt - hvad må man snart sige? :hmm: Man må ikke ønske folk en fortsat god dag, man må ikke spørge hvilken race deres hund er, man må ikke engang sige at den er sød, og nu må man altså heller ikke fortælle at de ikke behøver at være bange for ens store hund Jeg tror bare jeg holder op med at snakke med nogen 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Men hvorfor er det at folk med store hunde bare antager, at en lille hund ikke "gør" noget ( i hvert fald min oplevelse). Ved da godt at det er begrænset hvad min lille tæppetisse kan gøre skade på en stor hund, men alligevel. Tjae, hvorfor antager folk DU MØDER, med store hunde, at din hund bare er sød.... ? Ved jeg ikke Måske du udstråler noget roligt, og derfor antager man at hunden er rolig også? Men jeg tænker så, når du nu er opmærksom på Otto, hvorfor stopper du så ikke situationerne inden Otto får en dårlig oplevelse? :hmm: Det er faktisk okay at sige nej tak, ikke i dag :5up: Desuden syntes jeg det er dit job, hvis du ved at din hund MÅSKE kan blive rigtig hidsig, at DU sørger for at den store hund ikke får samme sårlige oplevelse som Otto har haft :blink: Bare nogle tanker (nu har vi selv en hund med kæmpe ego, og undgår så vidt det er muligt, møder hvor vi ved det vil gå galt, og af samme grund er aslan aldrig mere løs) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 hvorfor skal de hilse når de er snor?? Det er der så sjældent kommet noget godt ud af.. og du stopper vel heller ikke alle på gaden for lige at tage en sludder for en sladder:genert: Hvis jeg var dig ville jeg finde nogen hunde han var tryg ved en periode også evt. udvidde bekendtskabskredsen langsomt -evt.med hunde herfra. Folk er jo masser af hjælpsomme. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Hvorfor siger folk "den gør ikke noget" - Måske for at lindre på den dårlige samvittighed over, at man ikke har så meget styr på hunden, at den ikke bare drøner over til en anden hund - og for ejere af store hunde måske også fordi nogle ejere af små hunde bli'r pænt hysteriske ved synet af en stor hund Men som Aslan siger, så er det HELT tilladt at gøre opmærksom på, at din hund altså ikke skal hilse (helst før den løse hund kommer helt hen) :5up: dette uanset hvor venlig den anden ejer siger, dennes hund er. Jeg gør det faktisk ofte, uanset om det er en stor eller lille hund, der kommer rendende mod min. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Tror ikke det er et "folk med store hunde"-problem...for jeg oplever ligeså ofte at folk med små hunde råber "bare rolig, den gør ikke noget"...og nu er både Pablo og Victoria faktisk ekstremt tolerante overfor små hunde, så de kigger bare på dem, når den "venligsindede" hund skaber sig...:klap: Tålmodigheden med store hunde er nok lidt mindre, fra især Pablos side...han kan egentlig godt lide andre hunde, men han gider ikke det der ræs med store løse hunde når han er i snor... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 åh - det her minder mig rigtig meget om min venindes storebror. Han har en stor dejlig rottweiler som desværre ikke har det så godt med andre hunde der kommer fræsende imod sig - uanset størrelse. Hunden er ALTID i snor skal det lige siges. Her den anden dag går han så en tur med "rotten" og en dame med en chihuahua(-blanding måske) kommer gående imod dem. Chi'en er løs og kommer stormende hvorpå hun råber "Den gør ikke noget! - den vil bare hilse", hvorefter han må råbe "Jamen det gør min !!". Hun når så at få fat i sin chi på en eller anden måde (indkaldet var RET dårligt!) og jeg skal da lige love for at han fik en kæmpe sviner med på vejen om at han ikke burde have hund, den skulle aflives osv. osv. :damn: ....Nu er min venindes storebror så flyttet...og gæt hvem der er bor lige overfor...damen med chi'en :stupid: Synes egentlig det er ret så respektløs at gå ud fra at alle andre hunde SKAL død og pine hilse på MIN hund (for den gør jo ikke noget!!). Et lille "må den hilse?" inden ville da være dejligt ! Så kunne man undgå nogle trælse situationer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Synes egentlig det er ret så respektløs at gå ud fra at alle andre hunde SKAL død og pine hilse på MIN hund (for den gør jo ikke noget!!). Et lille "må den hilse?" inden ville da være dejligt ! Så kunne man undgå nogle trælse situationer Og når man har de ord i sin mund, så burde man tænke "det her er jo nødvendigt at råbe, fordi der findes hunde som ikke bryder sig om andre"...altså for mig er det ren logik...men åbenbart ikke for alle.... Pablo elsker hvide schæfere, det er det bedste han ved...og spørger ejerne vil han rigtigt gerne lege....men han vil også gerne være løs jo.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Nu ved jeg ikke om det er fordi jeg har en stor hund, men jeg oplever præcist det modsatte, folk med små hunde der siger at de ikke gør noget og så 2 sekunder senere så må de hive deres lille køter væk fordi den da forresten ikke kan lide hanhunde Folk med hunde i alle størrelser er nok bare ret naive omkring deres hundes temperament Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sarafia Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Pablo elsker hvide schæfere, det er det bedste han ved...og spørger ejerne vil han rigtigt gerne lege....men han vil også gerne være løs jo.... Bare fordi han eeeeelsker kusine Walledyr!:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Hvorfor siger folk "den gør ikke noget" - Måske for at lindre på den dårlige samvittighed over, at man ikke har så meget styr på hunden, at den ikke bare drøner over til en anden hund - og for ejere af store hunde måske også fordi nogle ejere af små hunde bli'r pænt hysteriske ved synet af en stor hund Men som Aslan siger, så er det HELT tilladt at gøre opmærksom på, at din hund altså ikke skal hilse (helst før den løse hund kommer helt hen) :5up: dette uanset hvor venlig den anden ejer siger, dennes hund er. Jeg gør det faktisk ofte, uanset om det er en stor eller lille hund, der kommer rendende mod min. Det fremhævede er mit primære bud, i hvertfald mange af de folk jeg møder der siger sådan gør det af venlighed fordi (og dette oplever jeg selv 50/50) at ejere med små hunde ofte virker nervøse-usikre på en stor hund over for deres lille....Og så siges det måske også, for at bryde isen - hvad ved jeg - andet end at det KAN være af høflighed og hensyntagen og ikke andet! Om man så har løst til at ens hund skal hilse eller ej osv., kan man jo bare give udtryk for i god tid :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Synes det er ok, når folk siger, deres ikke bider - ellers var der en del, deriblandt en grumt udseende dogue de bordeux, som jeg ville være fortsat med at gå i en stor bue udenom. MEN - stoler aldrig på ejernes udsagn, tjekker også lige selv om hunden ser anspændt ud og fx labradorer hilser vi ikke på, i deres iver og glæde har de det med at trampe på små hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Jeg tænker, at du lige så godt kan vænne dig til det. Jeg selv skal forklare mig igen og igen... Jeg har en lille tæve, som krymper sig, når der kommer sådan en kæmpe klods af en lalleglad hund hen og vil oversnuse hende (de løfter nærmest hele hendes krop op med deres snude). Eller vil lege (lægger et tung ben på ryggen af hende). Utoligt at mange folk, der har en hund, der vejer 3-4 gange så meget som min, som en selvfølge går ud fra, at hun kan ''spille op til dem''. Om hun så kunne, så er det stadig uforsvaligt at lade dem tumle - de kan jo let fysisk forvolde skade på min. Det er et problem jeg møder mange steder. Hundskove, træningspladser.. (Altså steder, hvor man møder folk der ellers har stor indsigt i hunde). Jeg er tit nødt til at have snor på min hund, fordi der ellers kommer en stor hund, der ikke kan lade hende være. Det er jo tit sådan at desto mere ens hund krymper sig, desto mere vedholdende og irriterende bliver den anden hund. (Burde det ikke være sådan, at det var ejeren af den generende store hund, der tog snor på deres og holdt den væk fra min? :hmm: Hvis det er folk jeg ikke kender kan jeg godt finde på at råbe op og lyde lidt agrressiv over for deres store hund. Så kommer ejeren som regel hurtigt ud af busken (for tænkt, hvis jeg var sådan en skør person, der kunne finde på at gøre skade på deres hund, tror jeg de tænker). Ak ja, Nogle folk har bare svært ved at se ud over deres egen næsetip. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BlackGSD Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Jeg har prøvet at komme gående i skoven med min (Det var min tæve Hally jeg havde på det tidspunkt...). Så kommer der så en dame gående, snakkende i mobil med to Grosser Senner løse... Jeg kalder mine hunde ind, da jeg er på cykel, og var ikke interesseret i at de skulle hilse, da Hally godt kunne blive trykket når hun mødte mere end en hund, og jeg gad ikke stå med det og en dame der ikke var koncenteret om sine hunde pga. mobilen. Nå men... Damen går så videre, og hundene følger bare ikke med Jeg lader Hally få løs line, så hun ikke følte sig fanget, men hun vælger alligevel at gå om bag mig... Jeg prøver så at gene damens rimelig irriterende hunde væk... hun går stadig og snakker med ryggen til :stupid: Så begynder hanhunden fandme at stå og knurre Og tæven begynder også at puste sig op... Så jeg råber rimelig højt, at hun godt kan få kaldt de hunde til sig eller komme og hente dem... Så vender hun sig om, irriteret af at blive forstyrret i sin samtale "Jamen de gør ikke noget, du kan bare slippe din" :stupid: Så får hun lige tilbage "Hvorfor fanden står din køter så og knurrer... Få den væk NU! og læg den telefon!!!" Så kalder hun, igen irriteret, og de kommer så først efter hun har kaldt en tre gange Har mødt hende siden hen, og hun tager sjovt nok altid hundene til sig nu - men hun skænker mig ikke et blik Men jeg er så ikke den eneste i skoven, som har været generet af hende... Ling er jo også noget speciel... Og han reagerer meget kraftigt på sorte hunde, da det var med sådan en, at uheldet skete så han blev blind Og jeg kender ham efterhånden så godt, så jeg ved hvornår, overfor hvilke hunde, og i hvilke situationer han vil reagere... Men der har jeg også fået kommentarer som: "Du kan bare slippe den så de kan hilse" "Nej, det skal han ikke" "Nej han er ikke god med sorte hunde, han er blind osv." Og prøver at forklare det... Og så begynder nogle kloge bare "Jamen de skal da bare selv have lov til, at ordne det" "De små er også så hidsige" "Jamen min gør ikke noget..." "Nej men min reagerer bare kraftigt på den, og jeg ved at Ling ikke vil få noget positivt ud af det møde..." Og det er sådanne episoder der bare kan ødelægge en ellers hyggelig tur totalt... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kahlia Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Når jeg går med min vens aussie (jeg er efterhånden blevet fast hundelufter, går med hunden mere end min ven ), så fortæller jeg da også altid, at han ikke gør noget. Grunden til det er, at han blot er en stor, klodset "hvalp" (1½ år), og man ved aldrig, hvordan folk reagerer på hunden. Og det er om de selv har hund med eller ej, og selvfølgelig kommer han ikke hen at hilse, men jeg siger det altså alligevel, for god ordens skyld. Og jeg tror, jeg ville gøre det samme, uanset race og størrelse (medmindre der faktisk er tale om en hund, der godt kunne finde på at gøre noget). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Bare fordi han eeeeelsker kusine Walledyr!:hjerte: Nemmerlig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 27, 2010 Rapporter Share Besvaret November 27, 2010 Det fremhævede er mit primære bud, i hvertfald mange af de folk jeg møder der siger sådan gør det af venlighed fordi (og dette oplever jeg selv 50/50) at ejere med små hunde ofte virker nervøse-usikre på en stor hund over for deres lille....Og så siges det måske også, for at bryde isen - hvad ved jeg - andet end at det KAN være af høflighed og hensyntagen og ikke andet! Om man så har løst til at ens hund skal hilse eller ej osv., kan man jo bare give udtryk for i god tid :blink: Der har jeg så bare erfaring med, at mange af dem er lidt tungnemme. Man skal stå og retfærdiggøre stolpe op og stolpe ned, hvorfor man ikke ønsker deres hund skal komme over til min. Folk modargumenterer (''Hun skal da bare lære at sige fra..''. ''Hun har jo godt af hundemøder med alle størrelser hunde - og min gør jo ikke noget. Han vil bare lege..'' ''Hvad siger du ?'') Og så ender det som regel med at deres hund lligevel ender helt ovre ved min... Det folk jo har mest respekt for er, om en hund er agressiv. Hvis min hund ikke viser tegn på agression (men nærmere det modstte - krymper sig) så tages det ofte ikke altid alvorligt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret November 28, 2010 Rapporter Share Besvaret November 28, 2010 Der har jeg så bare erfaring med, at mange af dem er lidt tungnemme. Man skal stå og retfærdiggøre stolpe op og stolpe ned, hvorfor man ikke ønsker deres hund skal komme over til min. Folk modargumenterer (''Hun skal da bare lære at sige fra..''. ''Hun har jo godt af hundemøder med alle størrelser hunde - og min gør jo ikke noget. Han vil bare lege..'' ''Hvad siger du ?'') Og så ender det som regel med at deres hund lligevel ender helt ovre ved min... Det folk jo har mest respekt for er, om en hund er agressiv. Hvis min hund ikke viser tegn på agression (men nærmere det modstte - krymper sig) så tages det ofte ikke altid alvorligt. Alletiders du bed mærke i det jeg skrev til sidst, for jeg overvejede efter at have postet, om jeg skulle lave tilføjelse lige netop på dén. Jeg er nemlig selv en af dem der også har stået og diskuteret, augmenteret, forklaret tålmodigt hvorfor min egen hund ikke skal hilse snor uanset hvad deres/modpartens hund synes-ønsker-har løst til osv. Især da jeg trænede Misja i at kunne passere fremmede hunde i snor pga. hendes aggressive udfald, havde jeg ind i mellem store problemer med at få visse personer til at forstå at deres hund IKKE skulle i nærheden af min egen uanset hvor sød deres måtte være - møg irriterende, at nogle mennesker ikke bare respektere og acceptere end (i starten) høflig anmodning! Men det afholder mig ikke i at forsætte med den slags - som udgangspunkt - høflige anmodninger til fremmede hundeejere, for Misja kan stadig ikke håndtere hilseriet med fremmede hunde når hun er i snor og skal derfor heller ikke på-tvinges det uanset hvad en hundeejere måtte mene om den sag Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret November 28, 2010 Rapporter Share Besvaret November 28, 2010 Jeg er ejer af en grand danois, større hund findes næsten ikke... Jeg kan gå uden snor med Nala, og gør det også... Men hvis vi fx er i hundeskoven og hun går løs og vi møder en anden hund, kalder jeg hende til mig med det samme! Hvis den modgående hundefører ikke kalder sin hund ind, lader jeg Nala gå fri igen. Det er min erfaring, at hvis jeg giver Nala besked på at gå plads og den anden hund kommer nløbende imod hende, føler hun sig truet og vil beskytte mig, og så bliver hun emsig, men hvis hun får fri, er der ALDRIG nogen problemer. Som ejer af en gigantrace og som ung kvinde, er der mange der ikke tror jeg har styr på min hund, og derfor plejer jeg at være meget smilende og taler med lys stemme, både for Nala's skyld og for at vise den anden hundeejer, at vi er venlige sjæle Jeg synes der i denne tråd bliver skudt lidt skarpt på ejere af store hunde, men se på udtalelsen "den gør ikk noget!" som et positivt ment gestus fra ejeren. Hvordan kan folk vide at din hund ikke bryder sig om andre hunde? Tænker også, hvorfor opholde sig i en hundeskov, hvor chancen for at møde en anden hund der render løs er RET høj? 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret November 28, 2010 Rapporter Share Besvaret November 28, 2010 Jeg synes der i denne tråd bliver skudt lidt skarpt på ejere af store hunde, men se på udtalelsen "den gør ikk noget!" som et positivt ment gestus fra ejeren. Hvordan kan folk vide at din hund ikke bryder sig om andre hunde? Tænker også, hvorfor opholde sig i en hundeskov, hvor chancen for at møde en anden hund der render løs er RET høj? Bliv endelig ved - jeg sætter ihvertfald pris på det! Og jeg undrer mig også, over dem vi møder i hundeskoven, børn på cykel der er døden nær af skræk, når Petrine lige siger vuf (mens hun har snor på og står klinet op ad mig), folk med hunde, der ikke tåler andre hunde indenfor 10 meter etc. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret November 28, 2010 Rapporter Share Besvaret November 28, 2010 Bliv endelig ved - jeg sætter ihvertfald pris på det! Og jeg undrer mig også, over dem vi møder i hundeskoven, børn på cykel der er døden nær af skræk, når Petrine lige siger vuf (mens hun har snor på og står klinet op ad mig), folk med hunde, der ikke tåler andre hunde indenfor 10 meter etc. :hmm: :5up: Forstår heller ikk altid hvorfor man tgaer i en hundeskov, hvis man er bange for hunde :damn: 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret November 28, 2010 Rapporter Share Besvaret November 28, 2010 Her er det lige omvendt. Jeg er faktisk lidt træt af at de folk der bor i mit område med små hunde, mener at de har retten til at bestemme om deres lille hund skal hilse på vores store. Det var især slemt da hun stadig var forholdsvis lille og en del mere usikker. Jeg kan ikke tælle de gange hun simpelthen fik skældt huden fuld - nogle gange helt op i ansigtet! Hun har sågar fået sig et hak i snuden af en lille hidsig hanhund så hun styrtede ind mellem mine ben og bare kiggede forskrækket på hunden. Der var lige en periode hvor vi tog en pause fra mindre hunde. Nu kan hun så åbenbart sætte sig lidt mere i respekt over for dem, for det er lang tid siden at hun er blevet overfuset. Men man kan da stadig høre mig spørge om den LILLE hund gør noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret November 28, 2010 Rapporter Share Besvaret November 28, 2010 Jeg er ejer af en grand danois, større hund findes næsten ikke... Jeg kan gå uden snor med Nala, og gør det også... Men hvis vi fx er i hundeskoven og hun går løs og vi møder en anden hund, kalder jeg hende til mig med det samme! Hvis den modgående hundefører ikke kalder sin hund ind, lader jeg Nala gå fri igen. Det er min erfaring, at hvis jeg giver Nala besked på at gå plads og den anden hund kommer nløbende imod hende, føler hun sig truet og vil beskytte mig, og så bliver hun emsig, men hvis hun får fri, er der ALDRIG nogen problemer. Som ejer af en gigantrace og som ung kvinde, er der mange der ikke tror jeg har styr på min hund, og derfor plejer jeg at være meget smilende og taler med lys stemme, både for Nala's skyld og for at vise den anden hundeejer, at vi er venlige sjæle Jeg synes der i denne tråd bliver skudt lidt skarpt på ejere af store hunde, men se på udtalelsen "den gør ikk noget!" som et positivt ment gestus fra ejeren. Hvordan kan folk vide at din hund ikke bryder sig om andre hunde? Tænker også, hvorfor opholde sig i en hundeskov, hvor chancen for at møde en anden hund der render løs er RET høj? Jeg har slet ikke noget mod store hunde. :hjerte: Men i hundeskovene er det altså tit de store hunde, der går fri (og som render hen og opsøger/ generer os). Måske fordi store hunde generelt tit er mere venligtsindede end små hunderacer, så får de lov at gå uden snor. Eller måske fordi folk der anskaffer sig en stor hund har gået op i at træne den og desuden synes den har brug for at ''strække ud'' uden snor. Små by-hunde har måske omvendt ikke lært indkald osv..... :hmm: (Jeg kan kun gisne, men konklusionen er, at jeg synes der er flest store hunde i hundeskovene, der går uden snor). :blink: Og ''skaden'' er bare større for min hund, når det er en stor hund, der kommer tonsende hen imod os (fordi hun bliver bange). Og nej, jeg mener ikke man bør gå i en hundeskov, hvis ikke man magter at kalde hunden til sig, så snart der dukker en anden hund op. Derfra kan man så aftale, om de skal hilse. Hundeskove er jo reelt det eneste sted man må have sin hund løs. Og hvorfor skal vi holde os derfra, fordi andre ikke gider overholde reglerne om ''fuld kontrol'' og ''ikke at være til gene for andre''. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts