Gæst karina73 Skrevet November 26, 2010 Rapporter Share Skrevet November 26, 2010 hejsa en jeg kender der har en hund på 11. mdr. går og nipper til folk når de går forbi ham :damn: han bider ikke . han napper kun , men alligevel gør det jo lidt ondt hvad kan man lige gør for at få den til at stoppe inden det bliver være Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Jeg ville konsekvent tage hunden om på modsatte side af mig selv, altså sådan så ejeren er imellem hund og forbipasserende. Og prøve at få hunden til at holde kontakt med mig og dermed ignorere de forbipasserende - evt. med en større afstand så hunden slet ikke har mulighed for at nippe. Rimelig dårlig vane Og lidt grænseoverskridende for dem som uanende passerer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 det vil sige at han bare skal gøre på samme måde som når man træner en hund til ikke gø og springe op når der kommer gæster . o.s.v Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 ja det er rigtig ubehageligt når det når det sker . og jeg vil da mene at hvis der ikke bliver gjort noget ved det nu så går der ikke lang tid før det kan ende galt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Hvordan napper? Er han legesyg/overivrig eller kan han generelt ikke lide fremmede mennesker? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 det er i leg og for at få kontakt han gør det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 det er i leg og for at få kontakt han gør det Ok, så er det vel ikke noget med at det ender galt? Så handler det simpelthen om at man bliver bedre til at styre hunden og forudse hvad der sker, så man når at få ham på modsatte side og aflede ham;-) Med tiden vil han så lære at det er mere spændende at vente på godbidder end at storme op af folk! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 Jah, vel samme princip som ikke at hoppe op, bortset fra at ejeren jo skal have kontakt med hunden og han skal være bedre at kigge på end de som går forbi (- altså medmindre du mener hunden hopper op af fremmede - for ja, så er det det samme ). Og rosrosros for at gå forbi et menneske uden at reagere på det, og han må være lidt obs i et stykke tid mens de får øvet det. Ok, så er det vel ikke noget med at det ender galt? Åh jeg tænker bare sådan noget med at nogle måske ville blive rigtig sure... Også selvom hunden gør det med venlige bagtanker, men det kan alle og enhver jo ikke vide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst karina73 Besvaret November 26, 2010 Rapporter Share Besvaret November 26, 2010 i skal have mange tak for hjælpen . nu vil jeg bare håbe at vores ven høre efter med hvad det han skal gøre . vi har sagt rigtig længe at han skulle begynde at træne den , men han bliver ved med at trække det ud i ingen ting . håber der begynder at ske noget for hunden og ejers skyld Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret November 27, 2010 Rapporter Share Besvaret November 27, 2010 i skal have mange tak for hjælpen . nu vil jeg bare håbe at vores ven høre efter med hvad det han skal gøre . vi har sagt rigtig længe at han skulle begynde at træne den , men han bliver ved med at trække det ud i ingen ting . håber der begynder at ske noget for hunden og ejers skyld Jeg afprøver lige en fordom her: Og så skal han stoppe med boldkast og træklege med sin hanhund. Er det en hanhund og laver han disse aktiviteter med den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts